Chrupek Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 (edytowane) witam, robię taki sobie most Low Poly, muszę jeszcze kilka rzeczy poprawić (UV dla poręczy i normalke) i dzisiaj prawdopodobnie go skończę. Sugestie mile widziane. pozdrawiam Edytowane 24 Październik 2009 przez Chrupek
Fr3d3k Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 wygląda ciekawie. na pierwszy rzut oka myślałem, że to leżak. Masz może jakąś refke wg której to urzeźbiłeś ? Poręcze mnie ciekawią, nie spotkałem sie jeszcze z takim rozwiązaniem-takie ciekawe kształty. I raczej są za niskie. Te metalowe łączenia też chyba w rzeczywistości nie dałyby rady. Podpory jak i reszta elementów to z całych kantówek raczej...a nie łączone na płaskowniki. Kolor nienaturalny ale jakoś przypadł mi do gustu. I "czoła" elementów mają tę samą teksture wszystkie...zmirroruj kilka, poobracaj, nie bedzie sie to tak w oczy rzucało...i kolor zbliż do tego z reszty "konstrukcji" To ja bym miał na tyle. Czekam na upka :) pzdr
Jonasz_Real Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 witam, mam wrażenie ze deski są ze specularem, albo to wina oświetlenia. Jeszcze jedna rada, testuj w silniku real time'owym: Marmoset Toolbag etc. IMO duzo lepszy efekt bedzie. :)
Chrupek Napisano 20 Październik 2009 Autor Napisano 20 Październik 2009 Fr3d3k: rzeźbiłem z głowy wszystko, wiem, że niektóre rzeczy są nie przemyślane, ale to w końcu fantasy :-) (zapomniałem przypasować luda) Obracałem i mirrorowałem, aż mnie ręce bolą :/... zobacze co da się jeszcze zrobić. Jonasz_Real: jest lekki specular, żeby widać było lepiej normalke :-) Znam Toolbaga, ale wiesza mi się jego interfejs, tzn. współrzędne myszki się kaszanią i nie trafiam w opcje menu. Objekty wrzucam sobie do Mount & Blade :P
rozpruwacz Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 jest lekki specular, żeby widać było lepiej normalke :-) nie musisz tutaj dodawac spec zeby wzmocnic normala bo to tylko plaska deska, po za tym stare ubrudzone drewno (tak jak u ciebie) raczej nie odbija swiatla, tak ze radze spec wyje*** i na krawedziach "rozjasniles" drewno, co dobrym pomyslem bylo, szkoda tylko ze przesadziles i rozjasniles je niemalze do czystej bieli, to duzo za duzo, popraw prosze i koncowki desek mi nie pasuja, bo np masz zielony mech na koncowce deski, i nagle ciap! jasna koncowke jakby wczoraj ten mostek byl zbudowany (ale za to ze starych juz desek, lol) - czyli koncowki zrob w kolorze z wierzchu desek, nawet nie musisz sie piescic w dodatkowa tam teksture, poprosu uzyj tej z deski a tak to spox
DiO Napisano 20 Październik 2009 Napisano 20 Październik 2009 a ja powiem ze mnie sie ten styl podoba. fakt, zalatuje basniowym klimatem, ale czy to zle? trzeba pamietac ze gry sa rowniez(chyba nawet w szczegolnosci!) tworzone dla dzieci i mysle ze ten radosny ;), 'swiecacy' mostek odnalazl by sie w nie jednym tytule.
Chrupek Napisano 20 Październik 2009 Autor Napisano 20 Październik 2009 (edytowane) pozmieniałem to i owo wg. Waszych wskazówek :-) a tu taki koncepcik... zrezygnowałem z wieży, bo za trudna :/ Edytowane 21 Październik 2009 przez Chrupek
gutekfiutek Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 No i ładnie:) Tylko jedna rzecz - jak masz niebieski na texturce, to lepiej sprawdzić (o ile to możliwe) w enginie - bo zwykle ambient jest niebieskawy i może ci texa na niebiesko przejarać. Dwa że jak masz gwoździe, to fajnie jest dodać na texie drewno rozszczepione przez gwożdzia. Jak tu http://farm4.static.flickr.com/3565/3585159399_c478d428ae.jpg http://thump01.pbase.com/t6/48/394948/4/73866758.p63VxHrz.jpg Generalnie jak wbijasz grubego gwoździa to się drewno rozszczepia - i dzięki temu gwóźdź nie jest tylko punktem, tylko jest bardziej wizualnie "zamocowany" w drewnie. I jeszcze te rozjaśnienia na krawędziach ja oobiście bym osłabił, tudzież wypróbował jak wyglądają na innych modach warstw (na overlayu czy innym takim). Bo teraz za mocne trochę są chyba. Może dlatego część osób ma wrażenie że to specular. Spróbuj je zrobić nie tylko rozjaśniając - zmień kolor w tym miejscu na cieplejszy - to spowoduje że nie będziesz musiał tak bardzo rozjaśniać żeby pokazać krawędź.
Chrupek Napisano 21 Październik 2009 Autor Napisano 21 Październik 2009 dzięki Guciu ;) rozjaśnienia robiłem na warstwie, ale gdzieś mi przepadł plik z Szopem i cholerka nie mogę ich teraz tak łatwo wtopić w drewno :/ Poszukam... poszukam... poszukam tegoż pliku :D a z tego budynku też zrezygnuje, bo taki powyginany dziwnie jakiś... fajnie się takie coś modeluje, ale później trudniej to texturować... zrobię coś mniej pokrzywionego ;) pozdrawiam
rozpruwacz Napisano 21 Październik 2009 Napisano 21 Październik 2009 dzięki Guciu ;) Poszukam... poszukam... poszukam tegoż pliku :D lol, aby takie rzeczy sie nie dzialy uzywamy "katalogow" - sa to, tzw. zbiory plikow ktore mozesz nazwac wedlug wlasnego zyczenia.... a z tego budynku też zrezygnuje, bo taki powyginany dziwnie jakiś... fajnie się takie coś modeluje, ale później trudniej to texturować... zrobię coś mniej pokrzywionego ;) nie! wlasnie to co masz jest naprawde bardzo fajne! chcialem wlasnie napisac zebys to jeszcze bardziej powykrzywial! jakiego softu uzywasz? maxa? to szybko mozesz takie cos UVwrapowac - ja robie tak: (jak mam bardzo pogiete sciany a wszystko super pieknie nie musi byc) to wybieram pokolei kazde sciany, ustawiam je tak w viewporcie (kamerze) ze jest prostopadle do katu patrzenia i wciskam "from viewport", (bo tak sie to bodajrze nazywa, tam obok wrapowania z XYZ as) a reszte porawiam/lacze juz bezsporednio w UVs window.... EDIT: cholera, chyba masz XSI czy nie wiem co to jest/ niewazne, rozkladanie UV nigdy nie jest fajne i jest to robota trudna i czasochlonna (i nuuuuudna) ale nie moze cie to zniechecac do tworzenia fajnych rzeczy bo tak to nigdy sie nie rozwiniesz jako artysta...
Chrupek Napisano 21 Październik 2009 Autor Napisano 21 Październik 2009 źle się wyraziłem ;) chodzi mi o to, że obecny budynek, mogę bezproblemowo oteksturować, ale chciałbym zrobić kilka budynków z wykorzystaniem tych samych tekstur. Dlatego muszę przemyśleć ich rozłożenie na obiekcie, żeby móc je kilkakrotnie wykorzystać :-) Do tego celu nadają się raczej proste formy ;) Mam Silo 3D... i w nim wszytsko robię. Maye używam do renderingu sporadycznie, bo nie lubie używać rzeczy na które mnie nie stać :/
Ardeni Napisano 22 Październik 2009 Napisano 22 Październik 2009 Mnie ten mostek się podoba, jeśli domek będzie w równie spójnym klimacie to jestem za :)
Chrupek Napisano 24 Październik 2009 Autor Napisano 24 Październik 2009 (edytowane) witam, zrobiłem nowy domek, komenty mile widziane. texturki są moje z wyjątkiem okien i drzwi, które pożyczyłem :-) a tu wersja bardziej drewniana. Edytowane 24 Październik 2009 przez Chrupek
gutekfiutek Napisano 26 Październik 2009 Napisano 26 Październik 2009 Spokojnie się da zoptymalizować częśc rzeczy chyba. Możesz pousuwać podziały po wewnętrznych stronach (tam gdzie i tak nie widać). I na małych deseczkach nie potrzebujesz chyba tyle detali. No i - komin. Odstaje, wygląda jakbyć po prostu dał boxa w ostatnie 5 minut roboty. Tex powinien być jakimś kamieniem chyba, ja przynajmniej z dystansem podchodzę do tynkowanych kominów. Poza tym kształt jest nieciekawy (o ile tak mozna powiedzieć o taperowanym boxie:) I moze ten zielonkawy kolor tynku... mi to się kojarzy bardziej z posowieckim szpitalem/bunkrem, niż z czymś średniowieczno-starym.
Chrupek Napisano 26 Październik 2009 Autor Napisano 26 Październik 2009 bo to jest taki S.T.A.L.K.E.R ;P Komin faktycznie do wymiany, ale już nie chciałem dawać nowej textury. Wewnętrzne strony wcześniej pousuwałem, a kształt klocka... no cUsz... z kwadrata nie ukręce bata ;) Pokombinuje następnym razem :-)
Chris Napisano 26 Październik 2009 Napisano 26 Październik 2009 Całkiem w pyte.. Jedyny mankament jest taki, ze dosc rzuca sie w oczy mirror scian z tylu budynku...
Chrupek Napisano 26 Październik 2009 Autor Napisano 26 Październik 2009 Chris: dzięki za mirror, przeoczyłem to :/
Chrupek Napisano 26 Październik 2009 Autor Napisano 26 Październik 2009 (edytowane) troche go powyginałem, właściwie nie zwiększając poly... i na tym koniec uffff :-) Edytowane 26 Październik 2009 przez Chrupek
Ardeni Napisano 27 Październik 2009 Napisano 27 Październik 2009 Daj moze na komin cegły i zapodaj do jakiegoś śilniczka ;)
Chrupek Napisano 29 Październik 2009 Autor Napisano 29 Październik 2009 proszę texturki :-) ps. zapomniałem o drzwiach ;P
ciacho191 Napisano 3 Listopad 2009 Napisano 3 Listopad 2009 (edytowane) @chrupek nie chce ci nic mówić ale jeden koleś przywłaszczył ten model do siebie (nie jaki duogum) na forum newgothicteam.pun.pl http://newgothicteam.pun.pl/viewtopic.php?pid=2015#p2015 Edytowane 3 Listopad 2009 przez ciacho191
Chrupek Napisano 3 Listopad 2009 Autor Napisano 3 Listopad 2009 dzięki już dostałem info... właściwie to nie wiem co mogę zrobić :/
indian Napisano 3 Listopad 2009 Napisano 3 Listopad 2009 oj chrupek twoje modele cieszą się wielką popularnością, a nawet niektórzy przywłaszczają sobie twoje modele, też tak chcę :)
Lucek Napisano 3 Listopad 2009 Napisano 3 Listopad 2009 Widzę że chwalenie się cudzymi modelami to nie tylko problem tego forum. Chrupek robisz wszystko w silo? Nie masz nic przeciwko jak podręczę cie trochę o parę opcji tego programu?
ciacho191 Napisano 3 Listopad 2009 Napisano 3 Listopad 2009 polecam następnym razem podpisywać model (jakiś znak wodny albo cuś) ;) a model pierwsza klasa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się