Creator Napisano 28 Luty 2014 Napisano 28 Luty 2014 1. Jaki format plików dla statycznych objectów (schody, głazy, drzewa etc) najlepiej wypuszczać dla unity fbx czy obj (z blendera dodam)Nie ma to specjalne znaczenia. Jedyne co zauważyłem to OBJ z blendera nie przenosi nazw obiektów. Z drugiej strony FBX jest chyba bardziej sensowny, bo lepiej się trzymać jednego formatu, wtedy nie ma problemów ze skalą zaimportowanych obiektów, a animowane obiekty zapewne wypluwasz w FBXie. 3. Czy jest sens wypuścić z blendka cały level (dać się da ) ale tak logicznie podchodząc to bardziej chyba sensowne jest budowanie z oddzielnych elementów (jakby ktoś mógł rozwiać mi tę wątpliwość) Lepiej zbudować scenę z prefabów, zawsze to mniej miejsca w pamięci zajmie i zmniejszy ilość drawcalli. Chyba że zrobisz na całą scenę jeden materiał i będziesz miał jeden drawcall na całą scenę, ale takie patenty to głównie na mobilne się robi.
plasti Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 pytanie: czy da sie ustawic swiatlo tak aby dawalo tylko specular, ale nie rozjasnialo obiektow?
Gość Chrupek3D Napisano 2 Marzec 2014 Napisano 2 Marzec 2014 do Idaho; w .obj nie zrobisz drugiej uv dla lightmapy.
bolitic Napisano 19 Marzec 2014 Napisano 19 Marzec 2014 pytanie: czy da sie ustawic swiatlo tak aby dawalo tylko specular, ale nie rozjasnialo obiektow? To nie od swiatla zalezy wiec sie nie da - zalezy to od shadera, ktory ma ten obiekt. Mozesz uzyc tego shadera: http://forum.unity3d.com/threads/95559-mobile-shader-for-texture-and-specular-only
ostwid1985 Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 Witajcie. Czy możecie mi pomóc z tym czymś.Chodzi dokładnie o to, że gdy zarzucam wymodelowanym model pomieszczenia do unity i włączam oświetlenie, to wewnątrz pomieszczenia pojawiają się u góry lub w niektórych miejscach takie prześwity świetlne. Czy możecie mi powiedzieć o co dokładnie chodzi, gdzie zrobiłem błąd. Czy to jest błąd podczas modelowania, czy błąd w unity? Szukałem na internecie, ale nawet nie wiem jak to nazwać, aby poprawnie wyszukać ten błąd.
Gość Chrupek3D Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 zobacz czy nie masz włączone Edit/Graphics Emulation/ ES 2.0
ostwid1985 Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 zobacz czy nie masz włączone Edit/Graphics Emulation/ ES 2.0 Był wyłączony, ale jak włączyłem na shader model 3 oraz DirectX7 to bład znikł. Jeżeli to o to chodziło to wielkie dzięki za pomoc:) Teraz tylko jakoś dziwacznie od czasu do czasu migają powieszchnie modelu. Również nie mam wogóle cieni.
olaf Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 w kazdym silniku najczesciej migaja jak są double sided albo masz kopię obiektow nalozone na siebie.
SkagGully Napisano 28 Lipiec 2014 Napisano 28 Lipiec 2014 Czy w Unity można jakoś zoptymalizować nVidia physx ? U mnie na GeForce 9600GT już przy 50-100 obiektach zaczyna mocno skakać grafika. Coś tam próbowałem zmieniać w Edit > Project Settings > Physics ale niewiele to dało. Co mi pozostaje - ograniczyć ilość obiektów czy kupić nową grafikę? (to drugie odpada)
arev Napisano 28 Lipiec 2014 Napisano 28 Lipiec 2014 To zależy co robisz z tymi obiektami i jakie to są obiekty. Czy możesz zoptymalizować collidery? Czy możesz wyłączyć kolizje pomiędzy niektórymi obiektami? Jeśli scena jest już maksymalnie zoptymalizowana to nic tylko czekać na Unity 5, które będzie zawierało update do nowszej i wydajniejszej wersji PhysX.
witjah Napisano 19 Sierpień 2014 Napisano 19 Sierpień 2014 pytanie: czy w unity wersji free da się zrobić taki efekt żeby na ekranie była wyświetlona bitmapa i efekt multiply na całą scene, żeby na wszystko co widać nadać płaski, statyczny efekt ? troche jak w photoshopie warstwa na wierzchu.
bolitic Napisano 20 Sierpień 2014 Napisano 20 Sierpień 2014 pytanie: czy w unity wersji free da się zrobić taki efekt żeby na ekranie była wyświetlona bitmapa i efekt multiply na całą scene, żeby na wszystko co widać nadać płaski, statyczny efekt ? troche jak w photoshopie warstwa na wierzchu. Pewnie! Uzyj jakiegos plane'a z materialem shaderu Particles/Multiply i z dana tekstura.
Wichur Napisano 21 Sierpień 2014 Napisano 21 Sierpień 2014 W czasie wolnym po pracy (pracach :P) Robie sobie gierke... bardzo wczesna alpha :) Moze bede mial tyle sil w sobie, ze zrobie z tego cos wiekszego :) http://bb-games.pl/games/andrzej2/
bolitic Napisano 21 Sierpień 2014 Napisano 21 Sierpień 2014 W czasie wolnym po pracy (pracach :P) Robie sobie gierke... bardzo wczesna alpha :) Moze bede mial tyle sil w sobie, ze zrobie z tego cos wiekszego :) http://bb-games.pl/games/andrzej2/ Hehe, znalazlem klucz i co dalej? Porywasz sie na grubego ziwerza - RPG :) No ale zycze powodzenia.
Wichur Napisano 21 Sierpień 2014 Napisano 21 Sierpień 2014 Hehe, znalazlem klucz i co dalej? Porywasz sie na grubego ziwerza - RPG :) No ale zycze powodzenia. Bardziej przygodowka niz RPG :P w koncu po robieniu od lat demowek, trzeba zrobic cos porządnego :D
arev Napisano 22 Sierpień 2014 Napisano 22 Sierpień 2014 Chciałbym zwiedzić dom Mirka, przed oddaniem mu klucza. Zawsze tak robię, gdy jest okazja :D
ostwid1985 Napisano 8 Wrzesień 2014 Napisano 8 Wrzesień 2014 Witajcie. Mam mały problemik, muszę zrobić formata swojego komputera, ale nie wiem jak odinstalować unity3d pro z licencją, jak postepować abym nie miał poźniej problemu z ponowną instalacją. Czy możecie mi pomóc w tej spraiwe, jak krok po kroku to zrobic?
arev Napisano 8 Wrzesień 2014 Napisano 8 Wrzesień 2014 Help -> Manage License... -> Return license. W razie jakichkolwiek kłopotów Support Unity pomoże.
Viero Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Hej. Zacząłem właśnie grzebać trochę w Uniity i trafiłem właśnie na problem. Pewnie błahy ale nie mogę się dokopać do rozwiązania. Eksportuje obiekt z Blendera do formatu FBX z animacjami ( poruszająca się platforma). W Unity chce to animować skryptem, że po naciśnięciu przycisku uruchamia się sekwencja. Gdzieś na forum Unity przeczytałem ze należy zmienić typ animacji na Legacy więc zmieniłem . No i w tym momencie pojawia się mój problem. Ustawiam sobie ręcznie gdzie platforma ma być, ale gdy kliknę przycisk play. platforma zmienia miejsce i skale. Skrypt działa ok po naciśnięciu przycisku animacja się odtwarza. Jakieś sugestie co robie nie tak?
Creator Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Stwórz Empty Object i wrzuć do niego obiekt platformy, tak żeby Empty było parentem dla platformy. Wyzeruj platformę, a pozycję ustawiaj poruszając Empty.
Viero Napisano 9 Październik 2014 Napisano 9 Październik 2014 niestety nie pomogło. Zacząłem podejrzewać ze może coś nie tak jest z plikiem eksportu. Wyeksportowałem z 3ds max tak samo FBX. i w momencie gdy wciskam przycisk play to samo obiekt mi się przenosi w inne miejsce. wrzuciłem wszystko w obiekt empty wszystkie pozycje wyzerowałem z robiłem z tego Prefabs i to samo. ktoś jeszcze ma jakiś pomysł.?
arev Napisano 9 Październik 2014 Napisano 9 Październik 2014 Może jakaś animacja odtwarza się automatycznie przy starcie sceny?
Creator Napisano 10 Październik 2014 Napisano 10 Październik 2014 Próbowałeś zamiast Legacy dać Generic? a najlepiej jakbyś podesłał fbxa, albo blendkową scenę.
Viero Napisano 25 Październik 2014 Napisano 25 Październik 2014 Z problemem sobie poradziłem.Wystarczyło dać apply location, rotation w blenderze:). Mam następne pytanie. Gdy robię w blenderze jakiś złożony obiekt,eksportuje go w częściach. Wszystkie obiekty łącze już w unity w jeden za pomocą emptyObject, ale w animacjach po eksporcie robi się niezły bajzel, ponieważ pojedynczy obiekt ma przypisane animacje innych obiektów. Czy da się jakoś tego pozbyć? Czy po prostu, żeby tego nie było wszystkie części muszę w oddzielnych plikach w blenderze animować?
lukiszlak Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Mam pytanie do was. Robie od pewnego czasu gre na androida ostatnio sobie pomyślałem żeby zobaczyć jak to będzie wyglądać na tablecie i jak na zwykłym telefonie(sgs2) i o ile na tablecie wygląda wszystko fajnie tak przyciski na telefonie są lekko rozmazane. Męczę się z tym tydzień i nic nie potrafię zrobić. Może macie jakieś pomysły jak to naprawić?
arev Napisano 4 Styczeń 2015 Napisano 4 Styczeń 2015 Sprawdź opcje importu, pewnie włączają się mip mapy. Jeśli tak to wyłącz je.
Viero Napisano 16 Styczeń 2015 Napisano 16 Styczeń 2015 Hej, mam pytanko. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jak mogę wykorzystać nowe Canvas UI. Przy starym GUI nie miałem z tym problemu stosowałem Texture2D i tablice do podmiany obrazków. A teraz niestety mam, a nigdzie nie mogłem znależć odpowiedzi jak to zrobić. Chciałem zrobić obrazek z pełnym paskiem życia a przy każdej kolizji z obiektami podmienić obrazek. Rozumiem ze pewnie muszę korzystać teraz z komponentu Image. chciałem skorzystać z tego Obiekt.sprite= Resources.Load ("/Massets/score0.png"); ale coś mi nie działa jak trzeba bo w gdy wejde w kolicje z obiektem to zamiast podmienić mi się na obrazek pojawia się biały prostokąt. Mógłby ktoś poratować?
bolitic Napisano 21 Styczeń 2015 Napisano 21 Styczeń 2015 Hej, mam pytanko. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jak mogę wykorzystać nowe Canvas UI. Przy starym GUI nie miałem z tym problemu stosowałem Texture2D i tablice do podmiany obrazków. A teraz niestety mam, a nigdzie nie mogłem znależć odpowiedzi jak to zrobić. Chciałem zrobić obrazek z pełnym paskiem życia a przy każdej kolizji z obiektami podmienić obrazek. Rozumiem ze pewnie muszę korzystać teraz z komponentu Image. chciałem skorzystać z tego Obiekt.sprite= Resources.Load ("/Massets/score0.png"); ale coś mi nie działa jak trzeba bo w gdy wejde w kolicje z obiektem to zamiast podmienić mi się na obrazek pojawia się biały prostokąt. Mógłby ktoś poratować? Hej! Przyczyn moze byc wiele. Przedewszystkim w czasie rzeczywistym nie wgrywaj obrazkow z resources, bo to dosc czasochlonne. Po drugie sprawdz czy score0.png jest zaimporotowany jako sprite. Aby to zrobic wchodzisz w oknie project do katalogu z plikiem, klikasz na niego i zaznaczasz w opcjach Sprite. Proponuje Ci wgrac sprite podczas awake do zmiennej prywatnej. Albo w inspektorze dodac tego spirte do zmiennej publicznej. Ale ogolnie dobrze czynisz. Komponent Image dobrze uzywasz. Napisz czy pomoglo :)
illusion Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 Witam, potrzebuję pomocy dotyczącej poniższego zagadnienia... a raczej korepetycji. Mam model śmigłowca z wnętrzem zrobiony w Blenderze, razem ok. 2-3 mln polys( czy możliwe jest jego wykorzystanie). Chciałbym zrobić go stojącego w hangarze, gdzie można podejść z każdej strony i obejrzeć, otworzyć drzwi i różne klapy. Mam dużo pytań i wątpliwości, próbowałem sam się z tym zmierzyć, ale widzę że nie idzie mi to, więc wpadłem na pomysł, że może ktoś mógłby na zasadzie korepetycji uporać się wraz ze mną z tym problemem. Stawka oczywiście do ustalenia, miejsce też - gdzieś na terenie Warszawy. Będę wdzięczny za pomoc lub wskazanie ścieżki od czego zacząć. Pzdr. Illusion
bolitic Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 Witam, potrzebuję pomocy dotyczącej poniższego zagadnienia... a raczej korepetycji. Mam model śmigłowca z wnętrzem zrobiony w Blenderze, razem ok. 2-3 mln polys( czy możliwe jest jego wykorzystanie). Chciałbym zrobić go stojącego w hangarze, gdzie można podejść z każdej strony i obejrzeć, otworzyć drzwi i różne klapy. Mam dużo pytań i wątpliwości, próbowałem sam się z tym zmierzyć, ale widzę że nie idzie mi to, więc wpadłem na pomysł, że może ktoś mógłby na zasadzie korepetycji uporać się wraz ze mną z tym problemem. Stawka oczywiście do ustalenia, miejsce też - gdzieś na terenie Warszawy. Będę wdzięczny za pomoc lub wskazanie ścieżki od czego zacząć. Pzdr. Illusion Hey, co prawda nie jestem w Warszawie ale z checia Ci pomoge. Moglibysmy sie umowic na skype zamiast tracic czas na dojazdy. To jest bardzo proste do zrobienia, mysle ze da sie to zrobic w mniej niz 2,5 godziny (dzilajacy prototyp mozna zrobic w 45 min)
illusion Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 Super! Bardzo chętnie spróbuję, aż ciężko uwierzyć - powinienem wcześniej się zdecydować na ten ruch. Mój mail: [email protected], napisz kiedy miałbyś trochę czasu to się jakoś umówimy co i jak. Albo jak mogę się z Tobą skontaktować. Jeszcze raz dzięki!
Wichur Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Wichur: Fajne, modele sam robiles? To z moich zasobów, rzeczy które kiedyś robiłem. Garaż będzie zmieniony bo wygląda okropnie :)
illusion Napisano 18 Kwiecień 2015 Napisano 18 Kwiecień 2015 Witam ponownie, wygląda na to, że nadal będe potrzebował pomocy przy ogarnięciu Unity. Chodzi o wstawienie modelu śmigłowca i zrobienie czegoś na kształt wirtualnego spaceru, gdzie będzie można obejść go dookoła i pootwierać drzwi i różne schowki. Model jest z Blendera. Prośba o kontakt osoby znające się na rzeczy, najlepiej przez Skype lub bezpośrednio gdzieś w Warszawie. Wynagrodzenie do ustalenia. Będę wdzięczny za pomoc. Pzdr. Illusion
bolitic Napisano 2 Czerwiec 2015 Napisano 2 Czerwiec 2015 Wichur - fajne, ale zeby uzyskac realistyczna fizyke to sie nameczysz, bo na razie to nie jest :)
Wichur Napisano 2 Czerwiec 2015 Napisano 2 Czerwiec 2015 Wichur - fajne, ale zeby uzyskac realistyczna fizyke to sie nameczysz, bo na razie to nie jest :) Wiem doskonale zdaje sobie z tego sprawe :) Dlatego zrobie na tyle ile bedzie to mozliwe z mojego zakresu wiedzy :)
bolitic Napisano 17 Sierpień 2015 Napisano 17 Sierpień 2015 Tak stosuje sie i wydajnosc jest dobra ale zalezy od shadera - jesli to tylko multiply diffuse (z tego co widze tego chcesz: AO) to powinno byc okay.
illusion Napisano 18 Sierpień 2015 Napisano 18 Sierpień 2015 Witam, potrzebuję pomocy w następującej kwestii... mam obiekt w unity, chciałbym w czasie rzeczywistym zmieniać teksturę przy pomocy jakiegoś guzika na klawiaturze. Próbuję samodzielnie napisać skrypt w c# ale nic mi nie wychodzi. Czytam na różnych forach, sprawa wydaje się błaha ale dla mnie taka nie jest... Będę wdzięczny za pomoc lub wskazówki. Pzdr. illusion
bolitic Napisano 18 Sierpień 2015 Napisano 18 Sierpień 2015 Hej, lapaj kod: using UnityEngine; using System.Collections; public class TextureChanger : MonoBehaviour { public MeshRenderer targetRenderer; public Texture2D texture01; public Texture2D texture02; private bool _is01 = true; void Update () { if(Input.GetKeyUp(KeyCode.Space)) { if(_is01) { targetRenderer.material.mainTexture = texture02; } else { targetRenderer.material.mainTexture = texture01; } _is01 = !_is01; } } } Wrzuc ten skrypt na jakis obiekt w scenie; w inspektorze edytora unity drag and drop obiekt ktorego teksture chcesz zmieniac do pola "Target Renderer"; nastepnie w polach Texture01 i Texture02 tekstorki ktore chcesz zmieniac. W wiekszosci wypadkow powinno dzialac, chyba ze masz shader bez Main Texture. Jak cos nie dziala badz nie rozumiesz mozesz pytac. EDIT: wciskajac "spacje" zmieniasz tesktorki.
illusion Napisano 18 Sierpień 2015 Napisano 18 Sierpień 2015 Wszystko działa tak jak należy :) Bardzo dziękuję za pomoc, sam bym tego nie udźwignął, to nie do końca moje klimaty a jednak się ze sobą często przenikają. Śmigłowiec też działa tak jak należy( też mi pomagałeś). Powinieneś mieć jakiś guzik w stylu "donate", żeby móc dodatkowo docenić pomoc i umiejętności. Dzięki illusion
bolitic Napisano 19 Sierpień 2015 Napisano 19 Sierpień 2015 Nie ma sprawy :) Mogbys sie tutaj pochwalic swoim smiglowcem!
illusion Napisano 25 Sierpień 2015 Napisano 25 Sierpień 2015 Trochę zmian jeszcze przybyło. Generalnie wygląda tak, zaznaczam że jestem bardzo początkującym użytkownikiem Unity... :)
bolitic Napisano 25 Sierpień 2015 Napisano 25 Sierpień 2015 Widze dzwiczki sie otwieraja jak ta lala :) Wyglada lepiej niz ostatnio.
gnacik Napisano 29 Sierpień 2015 Napisano 29 Sierpień 2015 Kolega che do branży gier, modelować itp. to nie, ale ogarnąć takie np. Unity3D to już spoko. Teraz pytanie, od czego powinien zacząć się uczyć mając zerową wiedzę? Jakieś książki, kursy stacjonarne, darmowe tutki na YouTube (znacie jakieś konkretne kanały?) czy gdzieś w internecie (Digital Tutors, Gnomon itp.?). Co polecicie, co doradzicie? ...aha, zna bardzo dobrze angielski jakby co :-) Pozdrawiam, Janusz
arev Napisano 10 Wrzesień 2015 Napisano 10 Wrzesień 2015 Jedne z najfajniejszych paczek kamieni na Asset Store są teraz dostępne za darmo: https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/6947 i https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/2452
Tomasz G Napisano 13 Wrzesień 2015 Napisano 13 Wrzesień 2015 Po wrzuceniu obrazków png robionych w photoshopie do unity pokazują się białe artefakty, piksele wokół obiektów. Czy ktoś może wiedzieć co jest tego przyczyną?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się