goral_44 Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Witam. Skończyłem prace nad Bismarckiem. Obecnie z ogromną pomocą Wojtka(Kliment) zrobiliśmy kilka takich obrazków. Model mój, morze, ustawienie świateł i prace w Psie - Wojtek. Za co jemu bardzo, bardzo dziękuję. Pozdrawiam. Waldek
indian Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 dla mnie troszkę zbyt ciemno, ale i tak bardzo się podoba ****
kliment woroszyłow Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Od siebie dodam ze jak na moje umiejętnosci PSa to jestem zadowolony. Nie chodziło tu o fotorealizm tylko o ukazanie chwili, dramaturgii i klimatu. Wyszło jak wyszło. Dorzucam nieco poprawioną wersję B&W.
peter_f Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Dobra robota chłopcy :) Szkoda, że taka słaba jakość po kompresji (może dałoby radę deczko lepszą jakość?) Model wygląda jak dla mnie bardzo dobrze (choć nie znam się na okrętach), świetnie robią te zarysowania w teksturach i brudy. W przypadku skąpego oświetlenia to się dobrze sprawdza. Ustawienie sceny IMO bardzo OK. Postpro też git. Only crits to: chmura po strzale, ta najdalsza, troszkę zbyt rozmyta i oświetlone morze ma zbyt równą krawędź (jest taki placek za burtą). Na szczęście nie razi to bardzo bo jak dziób okrętu tnie fale to fale idą właśnie w takich liniach. Pytanie tylko czy te okręty strzelały jak płynęły? Nie znam się. Anyway: git robota :)
kliment woroszyłow Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 peter-f- Piotr ten jasny placek na wodzie to spieniona woda przez cisnienie wystrzału, typowy efekt strzału z gł. artylerii okrętowej tej klasy ;) goral_44 moze cos więcej na ten temat powiedzieć niz ja.
Tomala Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Mi się też bardzo podoba ale właśnie ta woda jest tak jakoś dziwnie oświetlona że tworzą się ostre krawędzie między tym co oświetlona tym co nie. Przy tak dużym źródle światła jak kłęby ognia przy wystrzale te krawędzie powinny być bardzo miękkie. Fajnie że dechy przybrudzone wcześniej wyglądały tak gładko i nienaturalnie, teraz jest gut :) Wersja black&white jakby ją trochę zmaltretować noisem i innymi zabrudzeniami to by wyglądała jak zdjęcie.
kliment woroszyłow Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Tomala - to co bierzesz za oswietloną wode jest w istocie spienioną wodą przez wystrzał, starałem sie to wyżej wytłumaczyc Piotrowi :)
goral_44 Posted November 14, 2009 Author Posted November 14, 2009 Witam. Najlepiej pokazeć o czym Kliment mówi na przykładzie. Strzela Pancernik Iowa w 1984 roku. Kaliber 406 mm pocisk około 800 kg. Bismarck miał kaliber 380 mm, waga pocisku podobna. Na renderze okręt ma wyżej podniesione lufy, więc odkrztacenie wody jest inne. Pozdrawiam. Waldek
Tomala Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Wybaczcie panowie, teraz to ma sens. Btw bardzo ciekawe zdjęcie, nieźle musi zakołysać takim pancernikiem przy wystrzale ze wszystkich dział głównych, szczególnie jak lufy są nisko :D
kliment woroszyłow Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 To ja dorzuce jeszcze dwa zdjecia, tym razem pokazujące efekt spienienia wody po wystrzale.
bbandi Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 Całkiem fajny klimat, dorzuciłbym jeszcze tak w połowie działa jakiś ruch bo po takim shocie to chyba te działa nie powinny być nieruchome tylko odskoczyć w tył. Kliment co sie tak pienisz:).
adam_m Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 Skoro Kliment się za to zabrał to musi być dobrze :) Kontrast bije po oczach. Małe korekty w ps i będzie super.
peter_f Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 Teraz rozumiem chłopaki. Zwracam honor zatem ;) Niesamowita ta bańka powietrza! Wrzućcie lepszą jakość co?
Guest yamename Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 wersja B&W o wiele ładniejsza moim skromnym zdaniem
soshka.cg Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 Klimatyczna i ciekawa praca chłopaki :) Wersja B&W bardziej mi przypadła do gustu ;) Ogień w całości w PS czy jak :) ? pozdro
Temporal Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 jestem na nie, postpro psuja totalnie ta prace
Mulholland Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 Mi się nie podoba plastyka. Za duży kotrast, jesli model ma jakąś rzeźbę to duża część jego jest w zupełnej czerni albo wyjarana jest bielą. Poza tym kolory też wychodzą zbyt chamskie przez to. Nie podoba mi się niebieska chmurka z tyłu, wg mnie kiczowato wygląda. Pomysł na to żeby model był oświetlony przez światło wytrzału jest fajny, ale wykonanie słabe.
Ania Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 Wersja kolorowa ma trochę za bardzo nasycone kolory moim zdaniem - przez to wersja bw zyska. Oprócz tego na wybuchu jest jakby za mało kolorów, tzn. jest ten czerwony, ten zielonkawo-żółty i biały, i jakoś nic pomiędzy, tak jakbyście na jakimś etapie za bardzo pojechali kompresją. Materiały średnie (np. rura nie jest osmolona z przodu, i miejscami za bardzo specularem powiewa zamiast prawdziwych refleksji). Wybuch nie wygląda naturalnie, chyba głównie z powodu zbyt gładko obciętych brzegów (w środku skłębiony drobno, a brzegi okrojone dużym łagodnym łukiem), i przyglądając się referkom zauważyłam że wybuchy mają jedno najjaśniejsze miejsce a gdzie indziej więcej ciemnego dymu, a u was jest właściwie wszędzie jasno, nie ma tego dymu przy lufie że "tu już przeleciało a tam jeszcze leci i świeci" Co do modeli to chyba nie ma się czego czepiać, na wieży sporo detalu, tylko moim zdaniem mogło by być lepiej przedstawione i wyrenderowane.
kliment woroszyłow Posted November 16, 2009 Posted November 16, 2009 Aniu, z kula ognia po wystrzale to jest tak ze różnie wygląda w zależności od milisekundy w której zostało wykonane zdj :) tak więc stan gdzie jest więcej jednokolorowego " ognia" też tam występuje w którymś momencie( załaczniki). Nie upieram się że to co zrobiłem z tym ogniem oczywiscie to ideał i mistrzostwo świata, jak pisałem wyżej, nie zależało mi na fotorealiźmie a na uchwyceniu jakiejś chwili, i klimacie bardziej. Dzieki za uwagi jednak, człowiek sie uczy całe życie ;) Pozdrawiam
goral_44 Posted November 16, 2009 Author Posted November 16, 2009 Witam. Nie wiem, ale może to zdjecie, wyjaśni ilość światła w momencie wystrzału. Zaznaczam że strzela artyleria rufowa. Ilość ładunku miotajacego do wystrzelenia jednego pocisku to 212kg.
pabulo Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Nie wnikam do czego służy ten podniesiony pas pokładu na wprost kamery ale nie podoba mi sie, że jest zamapowany razem z resztą. Kompletny ze mnie lajkolnik ale jakos nie chce mi sie wierzyć że układali w tym miejscu dechy w ten sposób. To przeciez kompetnie bez sensu. Ogólnie deskowanie pokładu jest równiutkie jak w salonie. Poza tym cool
kliment woroszyłow Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 (edited) O ile się założysz ?:D co to mapowania zgoda, jesli zaś idzie o to że wystaje i ze pokłady są równe jak w salonie to zapewniam że Goral_44 wie co robi. Lepiej najpierw sprawdzić niż pisać takie rzeczy. pozdrawiam ;) Edited November 19, 2009 by kliment woroszyłow
goral_44 Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 Witam. To "podniesione" to żaden pas tylko Polery, takie cóś, do mocowania linek i sznurków. Jeśli tak układałoby się podłogę w domu jak na okrętach, to po pierwsze nie wiem czy łatwo byłoby chodzić w papciach, a po drugie, sąsiedzi napisaliby do ochrony praw dziecka o znęcniu się nad malcami. Deski muszą wytrzymać morze, słońce, mróz. Muszą mieć dość duże odległości między sobą by temu sprostać. Pozdrawiam. Waldek
goral_44 Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 I jeszcze podniesienie samych desek ponad pokład. Pozdrawiam. Waldek
pabulo Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 No więc mnie sie własnie o mapowanie rozchodzi. Najprościej mówiąc o kierunek ułożenia desek na tym wystającym. Ewentualnie brak jakichś obróbek krawędzi. Że wystaje to ok. Pewnie tam co chwile coś wystawało w końcu to jednak nie salon. eot
Recommended Posts