Skocz do zawartości

Lightwave Core - First Look


Alibaba

Rekomendowane odpowiedzi

NewTek po pierwszej lutowej prezentacji na prawie rok nabral wody w usta, dopracowujac w tym czasie produkt. Dla tych, którzy uczestnicza w programie HardCore (Beta) to nic nowego, ale reszte moze zainteresuje podanie do publicznej wiadomosci dokladniejszej specyfikacji LW Core:

 

http://www.newtek.com/lightwave/core/lightWave_3D_with_CORE_technology_Features_Document.pdf

 

Jako ciekawostka. Linki ukazujace silnik fizyczny Bullet physics engine jaki ma byc uzyty w Core:

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tzn przy jakim tempie rozwoju? Pierwsze info o core pochodzi z lutego. Z lutego tez pochodzi informacja o premierze przewidzianej na przelom 2009/2010. Wydadza Core kolo lutego wiec z raptem dwu miesiecznym opoznieniem. A mowimy tu o kompletnie nowym programie. Czyzby przyszla pora na szukanie dziury w calym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopcy tna rogi jak sie da, Qt, Bullet... za chwile sie okaze, ze polowa kodu pochodzi z Blendera... nie, zaraz, Blender jest pod GPL, czyli sie nie da, ale na pewno przeszlo im to przez glowe...

 

Tak powaznie mowiac, tempo jest zawrotne, ale nie ono jest problemem, tylko przepasc miedzy tym, co obiecuja a tym, co moga obiecac.

 

pozdr.,

skk.

Edytowane przez SYmek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaahhh, te filmiki, kocham takie crash testy :D

Nowy LW zapowiada się ciekawię, zastanawia mnie jak się przyjmie :)

Przy okazji to zabawne jak program może się rozwinąć :) Przykładowo silnik Bullet, powstał jako silnik fizyczny dla gier Sony, a teraz jest używany do tworzenia produkcji takich jak 2012 oraz używa się go w aplikacjach do 3D jak Houdini, Maya, Blender i LightWave.

 

Dzięki Qt mamy nowy programik na wszystkie platformy. Kto następny, może Autodesk albo Adobe coś przeportuje :)

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SYmek: blender nie korzysta z QT tylko własnego rozwiązania, pisanego od podstaw dla blendera (zarówno stary jak i nowy blender mają specjalnie pisane pod blendera rozwiązanie). Bullet to silnik i łatwo się pod niego podpina siatkę, więc tu też nic nie musieli brać ;]. Oba są darmowe i można za darmo wykorzystywać komercyjnie bo są na licencji LGPL/zlib (QT od niedawna czyli od wersji 4.5 - wcześniej była na dwóch licencjach GPL dla otwartych programów i komercyjnej dla aplikacji komercyjnych). Do tego mieli swój stary kod całkiem dobrego programu i zapewne nawet im przez myśl nie przeszedł Blender.

 

@n-pigeon: Bullet nie powstał jako silnik fizyczny do gier Sony - powstał z potrzeby rozwoju silnika dla mas na licencji zbliżonej do LGPL (zlib) i został zainicjowany przez programistów sławy w dziedzinie programowania fizyki na czele z Erwin Coumans (pracował wcześniej nad Havok), a pierwszą większą firmą która wykorzystywała bullet to nVidia (jeszcze do niedawna w NVSG, ale nVidia przeszła na "swój produkt" (była zmuszona - Intel kupił Havok, i był wyścig pomiędzy nV i AMD kto pierwszy kupi PhysX (Bullet przez dostępny kod należący do wielu programistów na świecie, nie był atrakcyjnym zakupem))). Sony dopiero długo później rozpoczęło wykorzystywać Bullet jak zatrudniło Erwin'a (żeby napisał wersję na procesory Cell - w końcu to główny silnik fizyki na PS3). Teraz się używa Bullet praktycznie wszędzie i w naprawdę wielkich projektach przez wielkie firmy, jak Sony, Disney (które jest autorem pluginu do Maya), Rockstar (np. GTA4 na PS3/XBox360/PC wykorzystuje Bullet) i inne.

 

Co do Autodesk to masz przecież wieloplatformowe Maya, Softimage, a teraz robią Mudboxa - jeśli masz na myśli 3ds max to na to nie licz, bo jest to nieopłacalne... gdyby chcieli go od nowa pisać i rozpisali sobie co trzeba poprawić, to z 3ds nie wiele by zostało, a tak póki jeszcze się nie rozsypał to zarabiają.

Adobe wykorzystuje Qt np. w Adobe Photoshop Elements, i zamierza stosować Qt we wszystkich nowo powstałych programach.

Czyli przytyk kto kolejny raczej nietrafiony... wszyscy chcą, tylko po prostu czasami się to nie opłaca, bo kod programów jest słaby i skostniały (dlatego, mimo, że Qt dałby dużo np. interfejsowi 3ds max elastyczności to go nie użyją - 3ds swoje przeszedł przez lata kiedy był co chwile sprzedawany, oraz zdążył się już trochę zestarzeć).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skoti

E, tam od razu "przytyk" :) ja nie "przytykam", tylko głośno myślę. Autodesku nie krytykuje, bo ogólnie mi zwisa, jako firma, jedyne co mnie ciekawi czy zamierzają przyłożyć się do rozwoju swojego softu,jak można się domyślać, chodzi mi wyłącznie o jeden produkt, Maxa, ale to czysto masochistyczne zainteresowanie. Adobe nawet cenie ponieważ dobrze wiem że jego nowe produkty (oraz niektóre stare) są wieloplatformowe i dość solidne, po prostu ciekawi mnie czy planują iść tym torem jeśli chodzi o ich starsze profesjonalne produkty.

 

No i oczywiście dzięki, za historie Bulleta w pigułce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SYmek: blender nie korzysta z QT (...)

Wlasnie to napisalem, qt, bullet, a za chwile inne opensourcowe rozwiazania np. z Blendera (czego oczywiscie nie moga zrobic, wiec powyzsze jest zartem).

 

 

Dzięki Qt mamy nowy programik na wszystkie platformy. Kto następny, może Autodesk albo Adobe coś przeportuje :)
Qt to duzo za malo, zeby miec cross platformowy program. Skoro LW mialo wlasna biblioteke gui, wiele zachodu by im nie sprawilo przeniesc ja takze na Linuksa (win, osx i amiga juz byla ;) ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie luxology wykradlo wczesna wersje core z siedziby newteka...

 

No wlasnie, tak naprawde modo wieje Lightwavem na kilometr, co nie dziwi, biorac pod uwage geneze powstania luxology.

 

A co do uzycia otwartych standardow przez NewTeka to od kiedy jest to wada?

Z tego co testowalem QT pozwala na duzo wiecej niz wyzej wspomniany modo, a juz do UI uzytego w modo nie mam zadnych zastrzezen. Pewnie, mogl tanim kosztem przeniesc UI z Lightwave. Tylko znowu mielibysmy jeden z najgorszych pod wzgledem konfiguracji UI na rynku. Mogl tez robic go od nowa i wypuscic Core w 2011. I od kiedy to bullet engine w dodatku pracujacy calkowicie na nodach jest zlym rozwiazaniem. Symek do tej listy scietych rogow moge Ci jeszcze pare dorzucic. Przykladowo, to skandal by uzyc, jako jezyka skryptowego, uzytego juz wszedzie indziej pythona. W koncu mogli napisac cos swojego. Tylko ze znowu wszyscy by narzekali, ze NT uzyl jezyka ktorego nikt nie zna. Tak samo z Collada uzyta jako natywny format Core. To dopiero tragiczne w skutkach pojscie na skroty. W koncu kto potrzebuje programu z ktorego bez problemu mozna przeniesc scene do wiekszosci innych pakietow, i dla odmiany lacznie z materialami?

Edytowane przez Alibaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ukradlo slyszalem kiedys ze zespol newteka rozpadl sie przez to ze kolesie z gory niechcieli zmian jakie proponowali ludzie, wiec zespol rozpadl sie na 2 czesci i powsstalo wlasnie luxology napisali wlasnie modo ktore wedlug projektu wlasnie mialo byc nowym lightłejwem, ale czy to prawda to nie wiem :) tez nie wiem czy ukradli kod czy po prostu sami go napisali i wzieli co swoje, bo nie zostalo to wykorzystane.

 

Tak czy siak nowy lightłejw jest odbiciem moda, interface jest tak zblizony ze az kluje w oczy :) troche to dziwnie i smiesznie wyglada.

 

ad up. Modo wcale nie jest tak slabym programem, rozwija sie mega szybko, na pewno szybciej niz 3dsmax heheehehe ok slaby przyklad ;) tak czy inaczej modo (ostatnia wersja) powoli zaczyna przypominac mega duzo mamafakerski eksluzywny pakiet do 3d ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interfejs core wyglada dokladnie tak jak uzytkownik chce by wygladal. Moze wygladac przykladowo identycznie jak modo czy xsi. Zreszta takie settingi do ui juz istnieja. Wiec to ktory program Ci Core przypomina zalezy tylko od tego który setting ogladasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Python - super, Bullet - super, Collada - super

Python - słabo (istnieją dużo przyjemniejsze języki... a raczej jest mało tak nieprzyjemnych), Bullet - dobrze (mimo, że są dwie biblioteki, które więcej potrafią), Collada - super ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sza! bo się znowu flamewar zrobi! Widać to jakiś spisek że wszędzie wsadzają pythona.

To nie spisek - łatwo się go osadza, a twórcy programu w nim nie będą pisać to przyjemny być nie musi - czyli banalnie łatwo dodali funkcjonalność i nie musieli myśleć nad tym jak będzie się programować, czy jak to wpłynie na spowolnienie rozwoju programu, bo w nim nic nie jest napisane przez twórców - po prostu jest możliwość pisania przez użytkowników, a to czy będzie łatwo debugować, czy język swoimi założeniami nie będzie sam generował masy problemów ich nie musi obchodzić.

 

@mamoulian: dziwi mnie twój avatar w kontekście wpisu o sobie, gdzie piszesz, że programujesz gry (ale jakoś Cię nie kojarzę z tego nicku) - python jest językiem, który zupełnie nie pasuje do produkcji gier (zarówno do tooli, jak i silnika).

Edytowane przez Skoti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie spisek - łatwo się go osadza, a twórcy programu w nim nie będą pisać to przyjemny być nie musi - czyli banalnie łatwo dodali funkcjonalność i nie musieli myśleć nad tym jak będzie się programować, czy jak to wpłynie na spowolnienie rozwoju programu, bo w nim nic nie jest napisane przez twórców - po prostu jest możliwość pisania przez użytkowników, a to czy będzie łatwo debugować, czy język swoimi założeniami nie będzie sam generował masy problemów ich nie musi obchodzić.

 

Jasne, zrobili to na zlosc uzytkownikom, tez mi sie tak wydawalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, zrobili to na zlosc uzytkownikom, tez mi sie tak wydawalo.

A kto mówi, że zrobili na złość? Po prostu nie zrobili sobie na złość i wybrali język który im nie doda pracy (łatwo się osadza - gdyby mieli coś w nim pisać już dodałby dużo więcej pracy przy debugowaniu niż zaoszczędził przy osadzaniu ;p), a wygoda użytkownika w tym wypadku wystarczy, że była im obojętna, żeby wybrać pythona.

 

PS. Tak samo nie myślisz chyba, że wybrali bullet dlatego, bo lepiej oddaje fizykę, czy pozwala na więcej... po prostu, za licencję na Havok/PhysX (do takiego projektu nie można wybrać darmowego physx tylko trzeba mieć możliwość poprawiania bugów - a kod źródłowy jest dostępny po kupieniu licencji) trzeba wyłożyć dodatkową kasę, a bullet ma dobre perspektywy rozwoju (i już pisze się w nim obsługa OpenCL).

 

W programach/grach nie wybiera się narzędzi najlepszych, ale najlepsze w stosunku do strat (czyli najlepsze dla producenta, a nie dla klienta, czy obiektywnie najlepszych)... a tu po prostu po przekalkulowaniu wygrały bullet (którego sam wykorzystuje), i python (którego niestety miałem nieprzyjemność wykorzystywać przy jednym projekcie).

Edytowane przez Skoti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, zrobili to na zlosc uzytkownikom, tez mi sie tak wydawalo.

 

Ale, że wszyscy? To musi być jakiś większy spisek grubymi poligonami modelowany.

 

Bo przecież mogli użyć przyjemniejszych języków jak artystyczne (w sam raz dla grafików) Piet i Unlambda albo minimalistyczny w słowach Brianf*ck.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Tak samo nie myślisz chyba, że wybrali bullet dlatego, bo lepiej oddaje fizykę, czy pozwala na więcej... po prostu, za licencję na Havok/PhysX (do takiego projektu nie można wybrać darmowego physx tylko trzeba mieć możliwość poprawiania bugów - a kod źródłowy jest dostępny po kupieniu licencji) trzeba wyłożyć dodatkową kasę, a bullet ma dobre perspektywy rozwoju (i już pisze się w nim obsługa OpenCL).

 

Dokładnie! Np Digital Domain nie było stać na zakup licencji Havoka albo innych silników, gdy robili efekty do 2012. W ramach kryzysu całe Digital Domain przeszło na programy freeware i GPL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie jezyk logo? Ten to dopiero jest sympatyczny :D

 

Skoti, interesujaca teoria spiskowa, ale srednio tlumaczy dlaczego NT chce zaimplementowac procz pythona kilka innych jezykow. Python poszedl na pierwszy ogien, bo podoba Ci sie to czy nie, jest w tej chwili standardem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie! Np Digital Domain nie było stać na zakup licencji Havoka albo innych silników, gdy robili efekty do 2012. W ramach kryzysu całe Digital Domain przeszło na programy freeware i GPL.

Tak w 2012 niektóre efekty są w Bullet (czyli po prostu większość rigid body, bo tu nie trzeba nie wiadomo jakiego silnika i Bullet w zupełności wystarczy - jednak nie wszędzie wystarcza jednak dlatego, nie cała fizyka w 2012 była robiona w nim). Heh przeważnie w dyskusjach na temat bullet piszę o tym jak on wiele ma, bo się szybko rozwija i wiele programistów nie nadąża za rozwojem (np. już rozpoczynają się wczesne fazy pisania fizyki fluidów... z tym, że inne silniki mają to od lat).

 

Bo przecież mogli użyć przyjemniejszych języków jak artystyczne (w sam raz dla grafików) Piet i Unlambda albo minimalistyczny w słowach Brianf*ck.

Mogli użyć chociażby Angel Script, Ruby, Lua czy nawet skoro używają Qt QtScript (chociaż ten jest trochę za młody).

 

Skoti, interesujaca teoria spiskowa, ale srednio tlumaczy dlaczego NT chce zaimplementowac procz pythona kilka innych jezykow. Python poszedl na pierwszy ogien, bo podoba Ci sie to czy nie, jest w tej chwili standardem.

To dobrze - a co do pythona to nie jest on standardem... ot jest chwilowo modny (jak przed nim kilka podobnych języków jak perl).

Edytowane przez Skoti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności