poniatka Napisano 19 Grudzień 2009 Napisano 19 Grudzień 2009 Witam. Budynek, który tworzę w blenderze ma w rzeczywistości długość 120 metrów, szerokość 60 metrów. W blenderze długość 120 metrów odpowiada długości 10.0000 a 60 metrów analogicznie - 5.0000. Zastanawiam się, czy przy renderingu (film) takie proporcje nie będą za duże i czy nie wydłuży to czasu tworzenia filmu. Nie mogę teraz sprawdzić jak to jest bo mam bardzo słaby komputer. Czy są może na to jakieś reguły? Czy zmniejszyć wielkość budynku? O ile? :rolleyes:
szczuro Napisano 19 Grudzień 2009 Napisano 19 Grudzień 2009 ogólnie przyjmuje się, że jedna jednostka blendera to jeden metr, ale skala raczej nie ma wpływu na długość renderowania
Lucas Napisano 19 Grudzień 2009 Napisano 19 Grudzień 2009 O ile nie ma to wpływu na czas, tak jak szczuro napisał, to wymiary są często istotne przy istawieniach renderingu - w szczególności fotonów.
n-pigeon Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 Ustaw tak by 1m był 1 jednostką Blendera. Przykład: 1,005 j = 1 m 5mm. Skala ma znaczenie przy symulacjach oraz oświetleniu, Ambient Oclusion, światła z falloffem. Rendering nie wydłuża wielkość ścianki, tylko ich ilość to robi.
Skoti Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 Ustaw tak by 1m był 1 jednostką Blendera. Przykład: 1,005 j = 1 m 5mm. Skala ma znaczenie przy symulacjach oraz oświetleniu, Ambient Oclusion, światła z falloffem. Rendering nie wydłuża wielkość ścianki, tylko ich ilość to robi. Wielkość ścianki wydłuża rendering ;p... z tym, że nie wielkość w 3d, a po przemnożeniu przez macierz projekcji kamery (jak w 2d zajmuje więcej to dłużej się renderuje) - ale to już nie jest zależne od samej wielkości tri, a stosunku wielkości tri do odległości kamery ;p.
n-pigeon Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 (edytowane) Wielkość ścianki wydłuża rendering ;p... z tym, że nie wielkość w 3d, a po przemnożeniu przez macierz projekcji kamery (jak w 2d zajmuje więcej to dłużej się renderuje) - ale to już nie jest zależne od samej wielkości tri, a stosunku wielkości tri do odległości kamery ;p. Pytanie było o przestrzeń 3D, a nie 2D, to nie mieszaj, bo jeszcze ktoś się skołuje natłokiem informacji :D To jest tajna wiadomość jeśli ją przeczytasz, a nie jesteś adresatem, za 3 dni przyjdzie po ciebie mucha z The Ringa [skoti: ewentualnie pisz bardziej zrozumiale :P] Edytowane 21 Grudzień 2009 przez n-pigeon
deha21 Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Troszkę offtop ale jak ustawić żeby jedna jednostka blendera odpowiadała jednemu metrowi? ;)
szczuro Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 @deha1: w wyobraźni. przyjmujesz że 1 jednostka to 1 metr i tak modelujesz. jeśli twoj obiekt ma miec 1 m to robisz go o długości 1 jednostki. a jesli obiekt nie ma odpowiedniego wymiaru, to skalujesz go tak aby miał
n-pigeon Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 (edytowane) Troszkę offtop ale jak ustawić żeby jedna jednostka blendera odpowiadała jednemu metrowi? ;) Tego nie trzeba ustawiać tak po prostu jest. Jeśli jakiś odcinek ma mieć 1m to musisz zrobić by miał jedną jednostkę, żeby to zrobić możesz posłużyć się przyciskiem CTRL, trzymając go transformacje skalowania lub translacji będą wykonywane skokowo o 1 jednostkę lub jedną dziesiątą jednostki (zależy jak bardzo przybliżony masz widok). Kratki grida mają odstępy co jedną jednostkę, wiec tak na oko zawsze możesz sobie stwierdzić jaką skale ma twój model. W wersji 2.5 jest dodatkowy tryb dla narzędzia snap by transformacje snapowały do grida lub o jednostkę. Ostatecznie podczas transformacji, po włączeniu jej np. "S", wpisujesz liczbę, a o tyle jednostek zostanie ona wykonana, wyjątkiem jest rotacja ona działa w stopniach, ale to chyba logiczne. No i w wersji 2.5 można w ustawieniach sceny wybrać czy chce się by wymiary były wyświetlane w jednostkach Blendera (najwygodniejsze w większości przypadków), systemie metrycznym (przydaje się czasami), no i oczywiście systemie co używają Anglicy i amerykanie, a którego nazwy zapomniałem bo nie korzystam :P PS Prawie zapomniałem, możesz włączyć opcje by Blender wyświetlał długość odcinka lub/i powierzchnie facea lub/i kąt między odcinkami. Edytowane 21 Grudzień 2009 przez n-pigeon
Ania Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 systemie co używają Anglicy i amerykanie, a którego nazwy zapomniałem bo nie korzystam to się nazywa imperial units - jednostki imperialne, wymyślone w celu maksymalnej dezorientacji podległej ludności. Zastanowiłabym się czy w przypadku budynku nie byłoby lepiej budować w centymetrach, dla wygody, żeby nie wpisywac tak często przecinka. Chociaż jak budynek ma aż 120 m to na to może być odrobinę za duży, nie pamiętam jaki jest zasięg kamer.
szczuro Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 nie pamiętam jaki jest zasięg kamer.domyślnie chyba 500 max 10000:) lepiej w metrach :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się