Skocz do zawartości

Wymiar rzeczywisty a wymiar w programie


poniatka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Budynek, który tworzę w blenderze ma w rzeczywistości długość 120 metrów, szerokość 60 metrów.

W blenderze długość 120 metrów odpowiada długości 10.0000 a 60 metrów analogicznie - 5.0000.

Zastanawiam się, czy przy renderingu (film) takie proporcje nie będą za duże i czy nie wydłuży to czasu tworzenia filmu. Nie mogę teraz sprawdzić jak to jest bo mam bardzo słaby komputer.

 

Czy są może na to jakieś reguły?

Czy zmniejszyć wielkość budynku? O ile?

 

:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ustaw tak by 1m był 1 jednostką Blendera. Przykład: 1,005 j = 1 m 5mm.

Skala ma znaczenie przy symulacjach oraz oświetleniu, Ambient Oclusion, światła z falloffem. Rendering nie wydłuża wielkość ścianki, tylko ich ilość to robi.

Wielkość ścianki wydłuża rendering ;p... z tym, że nie wielkość w 3d, a po przemnożeniu przez macierz projekcji kamery (jak w 2d zajmuje więcej to dłużej się renderuje) - ale to już nie jest zależne od samej wielkości tri, a stosunku wielkości tri do odległości kamery ;p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkość ścianki wydłuża rendering ;p... z tym, że nie wielkość w 3d, a po przemnożeniu przez macierz projekcji kamery (jak w 2d zajmuje więcej to dłużej się renderuje) - ale to już nie jest zależne od samej wielkości tri, a stosunku wielkości tri do odległości kamery ;p.

 

Pytanie było o przestrzeń 3D, a nie 2D, to nie mieszaj, bo jeszcze ktoś się skołuje natłokiem informacji :D

 

To jest tajna wiadomość jeśli ją przeczytasz, a nie jesteś adresatem, za 3 dni przyjdzie po ciebie mucha z The Ringa [skoti: ewentualnie pisz bardziej zrozumiale :P]

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę offtop ale jak ustawić żeby jedna jednostka blendera odpowiadała jednemu metrowi? ;)

 

Tego nie trzeba ustawiać tak po prostu jest.

Jeśli jakiś odcinek ma mieć 1m to musisz zrobić by miał jedną jednostkę, żeby to zrobić możesz posłużyć się przyciskiem CTRL, trzymając go transformacje skalowania lub translacji będą wykonywane skokowo o 1 jednostkę lub jedną dziesiątą jednostki (zależy jak bardzo przybliżony masz widok). Kratki grida mają odstępy co jedną jednostkę, wiec tak na oko zawsze możesz sobie stwierdzić jaką skale ma twój model. W wersji 2.5 jest dodatkowy tryb dla narzędzia snap by transformacje snapowały do grida lub o jednostkę. Ostatecznie podczas transformacji, po włączeniu jej np. "S", wpisujesz liczbę, a o tyle jednostek zostanie ona wykonana, wyjątkiem jest rotacja ona działa w stopniach, ale to chyba logiczne.

 

No i w wersji 2.5 można w ustawieniach sceny wybrać czy chce się by wymiary były wyświetlane w jednostkach Blendera (najwygodniejsze w większości przypadków), systemie metrycznym (przydaje się czasami), no i oczywiście systemie co używają Anglicy i amerykanie, a którego nazwy zapomniałem bo nie korzystam :P

 

PS

Prawie zapomniałem, możesz włączyć opcje by Blender wyświetlał długość odcinka lub/i powierzchnie facea lub/i kąt między odcinkami.

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

systemie co używają Anglicy i amerykanie, a którego nazwy zapomniałem bo nie korzystam
to się nazywa imperial units - jednostki imperialne, wymyślone w celu maksymalnej dezorientacji podległej ludności.

 

Zastanowiłabym się czy w przypadku budynku nie byłoby lepiej budować w centymetrach, dla wygody, żeby nie wpisywac tak często przecinka. Chociaż jak budynek ma aż 120 m to na to może być odrobinę za duży, nie pamiętam jaki jest zasięg kamer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności