Berger Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 (edytowane) Witam, Rozpoczynam modelować kolejny model, tym razem - tak jak w tytule - Mitsubishi Evolution X. Poniżej zamieszczam dotychczasowe wypociny: Proszę o korekty, chcę ten model wykończyć jak najlepiej :) Edytowane 20 Luty 2010 przez Berger
Sibu Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 znowu Lancer.... tyle samochodów na świecie, a na forum w kółko to samo...
Berger Napisano 7 Styczeń 2010 Autor Napisano 7 Styczeń 2010 Nie obchodzi mnie to czy to 2 lancer czy 15. Podoba mi się on i mam go zamiar wykończyć. Nie masz nic do powiedzenia więcej to takie komentarze zostaw dla siebie. Czekam na porady co do modelu :)
Czeczen Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 Masz trójkąty na nadkolu, to podobno niedobrze, ale nikt nie powiedział dlaczego.Ale tu mało co kto tłumaczy. Pozdro
dac77 Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 Trójkąty są złe tylko dlatego że przy stosowaniu subsurfa/turbosmootha/multiresu czy jak to tam nazywają to się tworzą odkształcenia jeżeli nie są w jednym planie z sąsiednimi faceami, ale tak szczerze to w niedoformowanych obiektach to nie jest wielki problem. Trudno też jest taką geometrię edytować bo żeby były loopy to muszą być quady.
woody Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 wg. mnie jest ok, siatka wygląda prosto, jedziesz dalej
trosiek Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 trojkaty wcale nie sa takie zle.trzeba je z glowa, w odpowiednich miejscach i czasie stosowac.zle uzyte faktycznie potrafia spaprac siate.co do modelu to dawaj dalej.pamietam twoje lambo i jestem pewien ze tutaj tez sobie dasz swietnie rade.
Temporal Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 znowu Lancer.... tyle samochodów na świecie, a na forum w kółko to samo... to sa samochody, trudno o ogrinalnosc w tej tematyce... ja to widze ze na tym forum nie liczy sie poziom pracy tylko tematyka. Wszyscy narzekaja na standardowe vizki i te same nudne samochody, tylko chyba lepsza oklepana praca ale dopracowana niz spieprzony orginal? Fajnie idzie, nie zagesta i poprawna siatka. Czy ktos z was widzi trojkaty na finalnym renderze? Jesli model wyglada dobrze/niedeformuje sie przy animacji to jes good i tyle. Tylko graficzne zboki spuszczaja sie na widok quadowej siatki. Ja mysle ze to autko jednak to zbrusha nie pojdzie wiec nie ma co plakac. Wsumie przedmowcy juz wszystko powiedzieli na temat trojkatow.
JohnZi Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 musisz bardziej zwracac uwage na refki, juz na pierwszym lepszym zdjeciu widac roznice z oryginalem. Szczegolnie nad przednim nadkolem, brak tam chamfera a to przetloczenie jest za toporne. Ksztalt swiatla tam gdzie zrobiles smieszny trojkacik tez jest inny. Przedni wlot inaczej schodzi sie z grillem. http://www.netcarshow.com/mitsubishi/2008-lancer_evolution_x/1600x1200/wallpaper_0b.htm
latos Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 (edytowane) Jak znowu Lancer? Na tym forum widziałem może 2x Tego Lancera. A teraz opinie. Sam próbowałem zrobić tego Lancera przód zrobiłem al tył był dla mnie za trudny i odstawiłem projekt. Masz nie zgodnośc przy dolnym wolcie inaczej wygląda zjazd i przy nadkolu na górze to wybrzuszenie wygląda całkowicie inaczej. Jak będziesz mógł to wrzucaj siatkę przy każdym etapie pracy ;) Edytowane 8 Styczeń 2010 przez latos
Berger Napisano 8 Styczeń 2010 Autor Napisano 8 Styczeń 2010 (edytowane) Pomału do przodu. Biorę cały czas pod uwagę Wasze uwagi, obklepałem troche nadkole, ale część trójkątów i tak z niego wywale bo zbyt deformują tamto miejsce. Miejsce łączeń przedniego zderzaka i grilla też muszę poprawić. W sumie przednie "wybrzuszenie" też będzie poprawione, bo to jeszcze nie ten kształt: JohnZi:: Teraz dopiero wiem o które miejsce chodzi...już poprawiam :) Szybkie poprawki: Edytowane 8 Styczeń 2010 przez Berger
latos Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 Przedni gril wyszedł ci Zaje**iście. Czekam na dalsze efekty bo uwielbiam ten samochód!
Berger Napisano 8 Styczeń 2010 Autor Napisano 8 Styczeń 2010 (edytowane) Dorzucam mały up. W zasadzie dłużej szukam referencji niż modeluje ala nic: Edit: I na koniec dnia, albo raczej na początek: Edytowane 8 Styczeń 2010 przez Berger
Marvin Napisano 9 Styczeń 2010 Napisano 9 Styczeń 2010 Witam, nie wiem z jakich referek korzystasz, ale zamieszczam to co przez chwilę udało mi się wypatrzeć:
latos Napisano 9 Styczeń 2010 Napisano 9 Styczeń 2010 Ja mogę się przyczepić tylko do elementu między przedem maski a światłem. On nie jest tam ucinany tylko cały czas jest połączony.
Berger Napisano 9 Styczeń 2010 Autor Napisano 9 Styczeń 2010 Marvin: Poprawiłem miejsca które zaznaczyłeś, gorzej będzie z za płaskim przodem. Wlot też wymaga jeszcze trochę uwagi. Nadałem grubość masce, ostre kanty zrobię później:
plasti Napisano 9 Styczeń 2010 Napisano 9 Styczeń 2010 jesli chodzi o za plaski przod uzyj FDD box 3x3x3, łapiesz srodkowe punkty i przeciagasz, na wlaczanym ms/ts
Berger Napisano 9 Styczeń 2010 Autor Napisano 9 Styczeń 2010 Plasti: w sumie dobry pomysł, dzięki, sam na to bym nie wpadł :P Narazie FDD używałem do grila. Zrobie to jak przód będzie wykończony.
Sibu Napisano 9 Styczeń 2010 Napisano 9 Styczeń 2010 za bardzo wyraźne jest to wycięcie dookoła grilla, powinna być bardziej zaokrąglona ta krawędź
peter_f Napisano 9 Styczeń 2010 Napisano 9 Styczeń 2010 Nie cierpię tego auta ale modeling pierwsza klasa :)
Berger Napisano 9 Styczeń 2010 Autor Napisano 9 Styczeń 2010 peter_f: oj do pierwszej klasy to brakuje dużo, baaardzo dużo :) Narazie wymodelowałem jako takie klosze, dodam jeszcze później do nich parę detali. Narazie dam sobie spokój już z przodem i zaczynam modelować bok i tył:
woody Napisano 9 Styczeń 2010 Napisano 9 Styczeń 2010 Widzę błędy poprawione, na tym etapie bardzo mi się podoba. Aż mnie skręca jak patrze na to Evo a mój komp w serwisie:/
Berger Napisano 10 Styczeń 2010 Autor Napisano 10 Styczeń 2010 Mały update. Z przodu jeszcze trochę poprawek zostało ( maska, klosz, bug przy grillu, dolne nadkole :P, dokończyć znaczek, przetłoczenie przesunąć niżej ). Pjawiąją się narazie zarysy tyłu, daje w clay bo tył jeszcze nie klepany : I tył do wyklepania oraz do poprawienia pare bugów m.in na świetle:
Temporal Napisano 10 Styczeń 2010 Napisano 10 Styczeń 2010 no no jak zawsze klasa, mam nadzieje ze rendering tez bedzie tak mocny jak sam model
Berger Napisano 10 Styczeń 2010 Autor Napisano 10 Styczeń 2010 Malutki up. Zacząłem dłubać coś przy felgach, trzeba dodać otwory na śruby. I tu pojawia się pytanie: będę się męczył i poprawiał to po boelanie, czy ktoś ma jakiś dobry pomysł :P. Fegla wygląda narazie tak:
latos Napisano 10 Styczeń 2010 Napisano 10 Styczeń 2010 Bardzo bym prosił Cię o wrzucenie siatek tyłu. Tylny zderzak jest za krótki.
Berger Napisano 11 Styczeń 2010 Autor Napisano 11 Styczeń 2010 (edytowane) Mały test materiałów. Po południu dam dalsze siatki: Edytowane 11 Styczeń 2010 przez Berger
latos Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Środek alufelgi jest za duży. Coś z tylnym nadkolem jest nie tak pokaż bardziej tamte strefy.
Berger Napisano 11 Styczeń 2010 Autor Napisano 11 Styczeń 2010 latos:Środek jest poprawny tyle że nie ma w nim jeszcze otworów na śruby, dlatego jest takie wrażenie :)
M4rcus Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 w orginale to trojkatne przejscie pod przednim swiatlem wyglada inaczej niz u Ciebie(wydaje mi sie ze jest lagodniejsze i dluzsze
plasti Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 co do materialow wszystkie do wymiany, procz plastiku na grillu, debesciak....
NV Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Na tym etapie testowanie materiałów jest bez sensu ;) Przerabiałem to.
aknochaco Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Zdradził byś rąbka tajemnicy jak robiłeś ten materiał plastiku? :D Bo m sie tez strasznie podoba ;)
eazy-e Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Witam, korzystałeś może z jakiegoś bocznego rzutu robiąc oponę? Chodzi mi konkretnie o napisy i wzory na bocznej ścianie opony. Mógłbyś mi na PW wysłać lub wstawić na forum to zdjęcie? pozdrawiam
Berger Napisano 11 Styczeń 2010 Autor Napisano 11 Styczeń 2010 aknochaco: w zasadzie to zwykły vray mtl z kolorem czarnym ( nie całkiem, ok 30,30,30 trzeba poeksperymentować ), średnie odbicia gloss. na ok. 0.7 i z cieniowanie "phong". Trzeba się tym poprostu pobawic, chociaż czasem najprostsze rozwiązania dają dobry efekt. eazy-e:Wszystkie textury ścian bocznych itp. biorę stąd: http://forum.cg-cars.com/gallery/browseimages.php?c=29 Wystarczy tylko założyć konto.
plasti Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 dokladnie brazniew, najprostsze materialy dobrze uzyte daja rewelacyjne efekty!
Berger Napisano 12 Styczeń 2010 Autor Napisano 12 Styczeń 2010 Przez noc komputer był włączony, więc z tego zkorzystałem, główna zmiana dotyczyła lakieru. Oświetlenie to samo HDRI więc nie wiem jeszcze jak lakier wygląda w studiu: Tło jest tak o sobie, nie bawiłem się w ustawianie kamery. Problem jest taki, że zobaczyłem Evo X Jokera i się zdemotywowałem :D
plasti Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 widac nie mozesz sie doczekac koncowego efektu :D lakier srednio jeszcze.....
Berger Napisano 12 Styczeń 2010 Autor Napisano 12 Styczeń 2010 W sumie do końca jeszcze daleko :/ Wyrzuciłem też lampy i trzeba wkońcu zrobić takie zgodne z oryginałem :)
Berger Napisano 13 Styczeń 2010 Autor Napisano 13 Styczeń 2010 Wyprostowałem trochę bok, nadałem grubość blachom i dodałem bieżnik. Teraz mam pytanie: zaczynam robić lampę przednią, zabieram się już 3 raz ale nie mogę sobie z nią poradzić. Jakieś wskazówki?:
Berger Napisano 13 Styczeń 2010 Autor Napisano 13 Styczeń 2010 Wracam do modelingu; poprawiony bok, grill. Musiałem usunąć dość sporą część tyłu aby poprawnie rozłożyć siatkę światła. Spoiler też poleciał:
Sibu Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 przedni zderzak pod lampami jakoś dziwnie wygląda, powinien być pionowy a nie pochyły http://hires-desktop-wallpapers.com/cars/mitsubishi-lancer-evolution-x-00098.jpg polecam jeszcze popatrzeć na to wcięcie od grilla do lamp
Berger Napisano 13 Styczeń 2010 Autor Napisano 13 Styczeń 2010 (edytowane) Tył od nowa: Krzywy bo krzywy, ale chyba jakiś postęp jest :P Edytowane 13 Styczeń 2010 przez Berger
latos Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 No postęp jest ;) Wejście pod klamkami musi być większe. Spoiler mogłeś zostawić jako osobny element. Prosił bym Ciebię o wrzucenie siatki tyłu.
Berger Napisano 14 Styczeń 2010 Autor Napisano 14 Styczeń 2010 (edytowane) Siateczka. Ostatecznie klamki zrobię jako osbne obiekty ( uchwyty ): Spoiler: Edytowane 14 Styczeń 2010 przez Berger
plasti Napisano 14 Styczeń 2010 Napisano 14 Styczeń 2010 super ci to idzie, zeby tylko sie nie zniechecic, aby zapal pozostal:D i cos mi nie pasuje 'nosek' od klapki paliwowej....
Berger Napisano 14 Styczeń 2010 Autor Napisano 14 Styczeń 2010 Coś sobie grzebać przy lampie zaczynać ale idzie to dość mozolnie: Ofc klosz do poprawy bo krzywy ;)
Bzzyt Napisano 14 Styczeń 2010 Napisano 14 Styczeń 2010 ta siateczka na lampie to tekstura czy model ? bardzo fajnie to wyszło
Berger Napisano 14 Styczeń 2010 Autor Napisano 14 Styczeń 2010 Hm raczej to nie jest jakoś specjalnie skomplikowany obiekt. Stworzyłem geosfere, convert to poly, zaznaczyłem wszystkie krawędzie i nałożyłem chamfer. Stworzył on "oczka" ale krawędzie ponasuwały się dla siebie. Więc przytrzymując ctrl zaznaczyłem polygony które zostały utworzone przez chamfer po czym je dwa razy zbevelowałem dla lepszego wyglądu.
trosiek Napisano 14 Styczeń 2010 Napisano 14 Styczeń 2010 no no bardzo ładnie. Ale mam nadzieję, że widzisz, że masz kaszanę dookoła światła stopu?:P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się