Napisano 7 Styczeń 201015 l Witam, Rozpoczynam modelować kolejny model, tym razem - tak jak w tytule - Mitsubishi Evolution X. Poniżej zamieszczam dotychczasowe wypociny: Proszę o korekty, chcę ten model wykończyć jak najlepiej :) Edytowane 20 Luty 201015 l przez Berger
Napisano 7 Styczeń 201015 l znowu Lancer.... tyle samochodów na świecie, a na forum w kółko to samo...
Napisano 7 Styczeń 201015 l Autor Nie obchodzi mnie to czy to 2 lancer czy 15. Podoba mi się on i mam go zamiar wykończyć. Nie masz nic do powiedzenia więcej to takie komentarze zostaw dla siebie. Czekam na porady co do modelu :)
Napisano 7 Styczeń 201015 l Masz trójkąty na nadkolu, to podobno niedobrze, ale nikt nie powiedział dlaczego.Ale tu mało co kto tłumaczy. Pozdro
Napisano 7 Styczeń 201015 l Trójkąty są złe tylko dlatego że przy stosowaniu subsurfa/turbosmootha/multiresu czy jak to tam nazywają to się tworzą odkształcenia jeżeli nie są w jednym planie z sąsiednimi faceami, ale tak szczerze to w niedoformowanych obiektach to nie jest wielki problem. Trudno też jest taką geometrię edytować bo żeby były loopy to muszą być quady.
Napisano 7 Styczeń 201015 l trojkaty wcale nie sa takie zle.trzeba je z glowa, w odpowiednich miejscach i czasie stosowac.zle uzyte faktycznie potrafia spaprac siate.co do modelu to dawaj dalej.pamietam twoje lambo i jestem pewien ze tutaj tez sobie dasz swietnie rade.
Napisano 8 Styczeń 201015 l znowu Lancer.... tyle samochodów na świecie, a na forum w kółko to samo... to sa samochody, trudno o ogrinalnosc w tej tematyce... ja to widze ze na tym forum nie liczy sie poziom pracy tylko tematyka. Wszyscy narzekaja na standardowe vizki i te same nudne samochody, tylko chyba lepsza oklepana praca ale dopracowana niz spieprzony orginal? Fajnie idzie, nie zagesta i poprawna siatka. Czy ktos z was widzi trojkaty na finalnym renderze? Jesli model wyglada dobrze/niedeformuje sie przy animacji to jes good i tyle. Tylko graficzne zboki spuszczaja sie na widok quadowej siatki. Ja mysle ze to autko jednak to zbrusha nie pojdzie wiec nie ma co plakac. Wsumie przedmowcy juz wszystko powiedzieli na temat trojkatow.
Napisano 8 Styczeń 201015 l musisz bardziej zwracac uwage na refki, juz na pierwszym lepszym zdjeciu widac roznice z oryginalem. Szczegolnie nad przednim nadkolem, brak tam chamfera a to przetloczenie jest za toporne. Ksztalt swiatla tam gdzie zrobiles smieszny trojkacik tez jest inny. Przedni wlot inaczej schodzi sie z grillem. http://www.netcarshow.com/mitsubishi/2008-lancer_evolution_x/1600x1200/wallpaper_0b.htm
Napisano 8 Styczeń 201015 l Jak znowu Lancer? Na tym forum widziałem może 2x Tego Lancera. A teraz opinie. Sam próbowałem zrobić tego Lancera przód zrobiłem al tył był dla mnie za trudny i odstawiłem projekt. Masz nie zgodnośc przy dolnym wolcie inaczej wygląda zjazd i przy nadkolu na górze to wybrzuszenie wygląda całkowicie inaczej. Jak będziesz mógł to wrzucaj siatkę przy każdym etapie pracy ;) Edytowane 8 Styczeń 201015 l przez latos
Napisano 8 Styczeń 201015 l Autor Pomału do przodu. Biorę cały czas pod uwagę Wasze uwagi, obklepałem troche nadkole, ale część trójkątów i tak z niego wywale bo zbyt deformują tamto miejsce. Miejsce łączeń przedniego zderzaka i grilla też muszę poprawić. W sumie przednie "wybrzuszenie" też będzie poprawione, bo to jeszcze nie ten kształt: JohnZi:: Teraz dopiero wiem o które miejsce chodzi...już poprawiam :) Szybkie poprawki: Edytowane 8 Styczeń 201015 l przez Berger
Napisano 8 Styczeń 201015 l Przedni gril wyszedł ci Zaje**iście. Czekam na dalsze efekty bo uwielbiam ten samochód!
Napisano 8 Styczeń 201015 l Autor Dorzucam mały up. W zasadzie dłużej szukam referencji niż modeluje ala nic: Edit: I na koniec dnia, albo raczej na początek: Edytowane 8 Styczeń 201015 l przez Berger
Napisano 9 Styczeń 201015 l Witam, nie wiem z jakich referek korzystasz, ale zamieszczam to co przez chwilę udało mi się wypatrzeć:
Napisano 9 Styczeń 201015 l Ja mogę się przyczepić tylko do elementu między przedem maski a światłem. On nie jest tam ucinany tylko cały czas jest połączony.
Napisano 9 Styczeń 201015 l Autor Marvin: Poprawiłem miejsca które zaznaczyłeś, gorzej będzie z za płaskim przodem. Wlot też wymaga jeszcze trochę uwagi. Nadałem grubość masce, ostre kanty zrobię później:
Napisano 9 Styczeń 201015 l jesli chodzi o za plaski przod uzyj FDD box 3x3x3, łapiesz srodkowe punkty i przeciagasz, na wlaczanym ms/ts
Napisano 9 Styczeń 201015 l Autor Plasti: w sumie dobry pomysł, dzięki, sam na to bym nie wpadł :P Narazie FDD używałem do grila. Zrobie to jak przód będzie wykończony.
Napisano 9 Styczeń 201015 l za bardzo wyraźne jest to wycięcie dookoła grilla, powinna być bardziej zaokrąglona ta krawędź
Napisano 9 Styczeń 201015 l Autor peter_f: oj do pierwszej klasy to brakuje dużo, baaardzo dużo :) Narazie wymodelowałem jako takie klosze, dodam jeszcze później do nich parę detali. Narazie dam sobie spokój już z przodem i zaczynam modelować bok i tył:
Napisano 9 Styczeń 201015 l Widzę błędy poprawione, na tym etapie bardzo mi się podoba. Aż mnie skręca jak patrze na to Evo a mój komp w serwisie:/
Napisano 10 Styczeń 201015 l Autor Mały update. Z przodu jeszcze trochę poprawek zostało ( maska, klosz, bug przy grillu, dolne nadkole :P, dokończyć znaczek, przetłoczenie przesunąć niżej ). Pjawiąją się narazie zarysy tyłu, daje w clay bo tył jeszcze nie klepany : I tył do wyklepania oraz do poprawienia pare bugów m.in na świetle:
Napisano 10 Styczeń 201015 l no no jak zawsze klasa, mam nadzieje ze rendering tez bedzie tak mocny jak sam model
Napisano 10 Styczeń 201015 l Autor Malutki up. Zacząłem dłubać coś przy felgach, trzeba dodać otwory na śruby. I tu pojawia się pytanie: będę się męczył i poprawiał to po boelanie, czy ktoś ma jakiś dobry pomysł :P. Fegla wygląda narazie tak:
Napisano 10 Styczeń 201015 l Bardzo bym prosił Cię o wrzucenie siatek tyłu. Tylny zderzak jest za krótki.
Napisano 11 Styczeń 201015 l Autor Mały test materiałów. Po południu dam dalsze siatki: Edytowane 11 Styczeń 201015 l przez Berger
Napisano 11 Styczeń 201015 l Środek alufelgi jest za duży. Coś z tylnym nadkolem jest nie tak pokaż bardziej tamte strefy.
Napisano 11 Styczeń 201015 l Autor latos:Środek jest poprawny tyle że nie ma w nim jeszcze otworów na śruby, dlatego jest takie wrażenie :)
Napisano 11 Styczeń 201015 l w orginale to trojkatne przejscie pod przednim swiatlem wyglada inaczej niz u Ciebie(wydaje mi sie ze jest lagodniejsze i dluzsze
Napisano 11 Styczeń 201015 l co do materialow wszystkie do wymiany, procz plastiku na grillu, debesciak....
Napisano 11 Styczeń 201015 l Zdradził byś rąbka tajemnicy jak robiłeś ten materiał plastiku? :D Bo m sie tez strasznie podoba ;)
Napisano 11 Styczeń 201015 l Witam, korzystałeś może z jakiegoś bocznego rzutu robiąc oponę? Chodzi mi konkretnie o napisy i wzory na bocznej ścianie opony. Mógłbyś mi na PW wysłać lub wstawić na forum to zdjęcie? pozdrawiam
Napisano 11 Styczeń 201015 l Autor aknochaco: w zasadzie to zwykły vray mtl z kolorem czarnym ( nie całkiem, ok 30,30,30 trzeba poeksperymentować ), średnie odbicia gloss. na ok. 0.7 i z cieniowanie "phong". Trzeba się tym poprostu pobawic, chociaż czasem najprostsze rozwiązania dają dobry efekt. eazy-e:Wszystkie textury ścian bocznych itp. biorę stąd: http://forum.cg-cars.com/gallery/browseimages.php?c=29 Wystarczy tylko założyć konto.
Napisano 11 Styczeń 201015 l dokladnie brazniew, najprostsze materialy dobrze uzyte daja rewelacyjne efekty!
Napisano 12 Styczeń 201015 l Autor Przez noc komputer był włączony, więc z tego zkorzystałem, główna zmiana dotyczyła lakieru. Oświetlenie to samo HDRI więc nie wiem jeszcze jak lakier wygląda w studiu: Tło jest tak o sobie, nie bawiłem się w ustawianie kamery. Problem jest taki, że zobaczyłem Evo X Jokera i się zdemotywowałem :D
Napisano 12 Styczeń 201015 l widac nie mozesz sie doczekac koncowego efektu :D lakier srednio jeszcze.....
Napisano 12 Styczeń 201015 l Autor W sumie do końca jeszcze daleko :/ Wyrzuciłem też lampy i trzeba wkońcu zrobić takie zgodne z oryginałem :)
Napisano 13 Styczeń 201015 l Autor Wyprostowałem trochę bok, nadałem grubość blachom i dodałem bieżnik. Teraz mam pytanie: zaczynam robić lampę przednią, zabieram się już 3 raz ale nie mogę sobie z nią poradzić. Jakieś wskazówki?:
Napisano 13 Styczeń 201015 l Autor Wracam do modelingu; poprawiony bok, grill. Musiałem usunąć dość sporą część tyłu aby poprawnie rozłożyć siatkę światła. Spoiler też poleciał:
Napisano 13 Styczeń 201015 l przedni zderzak pod lampami jakoś dziwnie wygląda, powinien być pionowy a nie pochyły http://hires-desktop-wallpapers.com/cars/mitsubishi-lancer-evolution-x-00098.jpg polecam jeszcze popatrzeć na to wcięcie od grilla do lamp
Napisano 13 Styczeń 201015 l Autor Tył od nowa: Krzywy bo krzywy, ale chyba jakiś postęp jest :P Edytowane 13 Styczeń 201015 l przez Berger
Napisano 13 Styczeń 201015 l No postęp jest ;) Wejście pod klamkami musi być większe. Spoiler mogłeś zostawić jako osobny element. Prosił bym Ciebię o wrzucenie siatki tyłu.
Napisano 14 Styczeń 201015 l Autor Siateczka. Ostatecznie klamki zrobię jako osbne obiekty ( uchwyty ): Spoiler: Edytowane 14 Styczeń 201015 l przez Berger
Napisano 14 Styczeń 201015 l super ci to idzie, zeby tylko sie nie zniechecic, aby zapal pozostal:D i cos mi nie pasuje 'nosek' od klapki paliwowej....
Napisano 14 Styczeń 201015 l Autor Coś sobie grzebać przy lampie zaczynać ale idzie to dość mozolnie: Ofc klosz do poprawy bo krzywy ;)
Napisano 14 Styczeń 201015 l Autor Hm raczej to nie jest jakoś specjalnie skomplikowany obiekt. Stworzyłem geosfere, convert to poly, zaznaczyłem wszystkie krawędzie i nałożyłem chamfer. Stworzył on "oczka" ale krawędzie ponasuwały się dla siebie. Więc przytrzymując ctrl zaznaczyłem polygony które zostały utworzone przez chamfer po czym je dwa razy zbevelowałem dla lepszego wyglądu.
Napisano 14 Styczeń 201015 l no no bardzo ładnie. Ale mam nadzieję, że widzisz, że masz kaszanę dookoła światła stopu?:P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto