Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Rozpoczynam modelować kolejny model, tym razem - tak jak w tytule - Mitsubishi Evolution X. Poniżej zamieszczam dotychczasowe wypociny:

siata.th.jpg

siata2.th.jpg

siata3.th.jpg

Proszę o korekty, chcę ten model wykończyć jak najlepiej :)

Edytowane przez Berger

  • Odpowiedzi 155
  • Wyświetleń 18,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

znowu Lancer.... tyle samochodów na świecie, a na forum w kółko to samo...

Napisano
  • Autor

Nie obchodzi mnie to czy to 2 lancer czy 15. Podoba mi się on i mam go zamiar wykończyć. Nie masz nic do powiedzenia więcej to takie komentarze zostaw dla siebie. Czekam na porady co do modelu :)

Napisano

Masz trójkąty na nadkolu, to podobno niedobrze, ale nikt nie powiedział dlaczego.Ale tu mało co kto tłumaczy.

Pozdro

Napisano

Trójkąty są złe tylko dlatego że przy stosowaniu subsurfa/turbosmootha/multiresu czy jak to tam nazywają to się tworzą odkształcenia jeżeli nie są w jednym planie z sąsiednimi faceami, ale tak szczerze to w niedoformowanych obiektach to nie jest wielki problem. Trudno też jest taką geometrię edytować bo żeby były loopy to muszą być quady.

Napisano

trojkaty wcale nie sa takie zle.trzeba je z glowa, w odpowiednich miejscach i czasie stosowac.zle uzyte faktycznie potrafia spaprac siate.co do modelu to dawaj dalej.pamietam twoje lambo i jestem pewien ze tutaj tez sobie dasz swietnie rade.

Napisano
znowu Lancer.... tyle samochodów na świecie, a na forum w kółko to samo...

 

to sa samochody, trudno o ogrinalnosc w tej tematyce... ja to widze ze na tym forum nie liczy sie poziom pracy tylko tematyka. Wszyscy narzekaja na standardowe vizki i te same nudne samochody, tylko chyba lepsza oklepana praca ale dopracowana niz spieprzony orginal?

 

Fajnie idzie, nie zagesta i poprawna siatka. Czy ktos z was widzi trojkaty na finalnym renderze? Jesli model wyglada dobrze/niedeformuje sie przy animacji to jes good i tyle. Tylko graficzne zboki spuszczaja sie na widok quadowej siatki. Ja mysle ze to autko jednak to zbrusha nie pojdzie wiec nie ma co plakac. Wsumie przedmowcy juz wszystko powiedzieli na temat trojkatow.

Napisano

musisz bardziej zwracac uwage na refki, juz na pierwszym lepszym zdjeciu widac roznice z oryginalem. Szczegolnie nad przednim nadkolem, brak tam chamfera a to przetloczenie jest za toporne. Ksztalt swiatla tam gdzie zrobiles smieszny trojkacik tez jest inny. Przedni wlot inaczej schodzi sie z grillem.

http://www.netcarshow.com/mitsubishi/2008-lancer_evolution_x/1600x1200/wallpaper_0b.htm

Napisano

Jak znowu Lancer? Na tym forum widziałem może 2x Tego Lancera.

 

A teraz opinie. Sam próbowałem zrobić tego Lancera przód zrobiłem al tył był dla mnie za trudny i odstawiłem projekt. Masz nie zgodnośc przy dolnym wolcie inaczej wygląda zjazd i przy nadkolu na górze to wybrzuszenie wygląda całkowicie inaczej.

 

Jak będziesz mógł to wrzucaj siatkę przy każdym etapie pracy ;)

Edytowane przez latos

Napisano
  • Autor

Pomału do przodu. Biorę cały czas pod uwagę Wasze uwagi, obklepałem troche nadkole, ale część trójkątów i tak z niego wywale bo zbyt deformują tamto miejsce. Miejsce łączeń przedniego zderzaka i grilla też muszę poprawić. W sumie przednie "wybrzuszenie" też będzie poprawione, bo to jeszcze nie ten kształt:

siataz.th.jpg

siata2.th.jpg

JohnZi:: Teraz dopiero wiem o które miejsce chodzi...już poprawiam :)

Szybkie poprawki:

siata.th.jpg

siata3.th.jpg

siata2.th.jpg

Edytowane przez Berger

Napisano

Przedni gril wyszedł ci Zaje**iście. Czekam na dalsze efekty bo uwielbiam ten samochód!

Napisano
  • Autor

Dorzucam mały up. W zasadzie dłużej szukam referencji niż modeluje ala nic:

siatax.th.jpg

Edit:

I na koniec dnia, albo raczej na początek:

siatas.th.jpg

siata2c.th.jpg

siata3.th.jpg

Edytowane przez Berger

Napisano

Witam,

nie wiem z jakich referek korzystasz, ale zamieszczam to co przez chwilę udało mi się wypatrzeć:

 

80401601.jpg

Napisano

Ja mogę się przyczepić tylko do elementu między przedem maski a światłem. On nie jest tam ucinany tylko cały czas jest połączony.

Napisano
  • Autor

Marvin: Poprawiłem miejsca które zaznaczyłeś, gorzej będzie z za płaskim przodem. Wlot też wymaga jeszcze trochę uwagi. Nadałem grubość masce, ostre kanty zrobię później:

quickj.th.jpg

Napisano

jesli chodzi o za plaski przod uzyj FDD box 3x3x3, łapiesz srodkowe punkty i przeciagasz, na wlaczanym ms/ts

Napisano
  • Autor

Plasti: w sumie dobry pomysł, dzięki, sam na to bym nie wpadł :P Narazie FDD używałem do grila. Zrobie to jak przód będzie wykończony.

Napisano

za bardzo wyraźne jest to wycięcie dookoła grilla, powinna być bardziej zaokrąglona ta krawędź

Napisano
  • Autor

peter_f: oj do pierwszej klasy to brakuje dużo, baaardzo dużo :)

Narazie wymodelowałem jako takie klosze, dodam jeszcze później do nich parę detali. Narazie dam sobie spokój już z przodem i zaczynam modelować bok i tył:

quickw.th.jpg

Napisano

Widzę błędy poprawione, na tym etapie bardzo mi się podoba. Aż mnie skręca jak patrze na to Evo a mój komp w serwisie:/

Napisano
  • Autor

Mały update. Z przodu jeszcze trochę poprawek zostało ( maska, klosz, bug przy grillu, dolne nadkole :P, dokończyć znaczek, przetłoczenie przesunąć niżej ). Pjawiąją się narazie zarysy tyłu, daje w clay bo tył jeszcze nie klepany :

clay1.th.jpg

I tył do wyklepania oraz do poprawienia pare bugów m.in na świetle:

clay2s.th.jpg

Napisano
  • Autor

Malutki up. Zacząłem dłubać coś przy felgach, trzeba dodać otwory na śruby. I tu pojawia się pytanie: będę się męczył i poprawiał to po boelanie, czy ktoś ma jakiś dobry pomysł :P. Fegla wygląda narazie tak:

clay1.th.jpg

Napisano

Bardzo bym prosił Cię o wrzucenie siatek tyłu.

Tylny zderzak jest za krótki.

Napisano
  • Autor

Mały test materiałów. Po południu dam dalsze siatki:

clay2v.th.jpg

Edytowane przez Berger

Napisano

Środek alufelgi jest za duży.

Coś z tylnym nadkolem jest nie tak pokaż bardziej tamte strefy.

Napisano
  • Autor

latos:Środek jest poprawny tyle że nie ma w nim jeszcze otworów na śruby, dlatego jest takie wrażenie :)

Napisano

w orginale to trojkatne przejscie pod przednim swiatlem wyglada inaczej niz u Ciebie(wydaje mi sie ze jest lagodniejsze i dluzsze

Napisano

co do materialow wszystkie do wymiany, procz plastiku na grillu, debesciak....

Napisano

Na tym etapie testowanie materiałów jest bez sensu ;) Przerabiałem to.

Napisano

Zdradził byś rąbka tajemnicy jak robiłeś ten materiał plastiku? :D Bo m sie tez strasznie podoba ;)

Napisano

Witam, korzystałeś może z jakiegoś bocznego rzutu robiąc oponę? Chodzi mi konkretnie o napisy i wzory na bocznej ścianie opony. Mógłbyś mi na PW wysłać lub wstawić na forum to zdjęcie?

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

aknochaco: w zasadzie to zwykły vray mtl z kolorem czarnym ( nie całkiem, ok 30,30,30 trzeba poeksperymentować ), średnie odbicia gloss. na ok. 0.7 i z cieniowanie "phong". Trzeba się tym poprostu pobawic, chociaż czasem najprostsze rozwiązania dają dobry efekt.

 

eazy-e:Wszystkie textury ścian bocznych itp. biorę stąd:

http://forum.cg-cars.com/gallery/browseimages.php?c=29

Wystarczy tylko założyć konto.

Napisano

dokladnie brazniew, najprostsze materialy dobrze uzyte daja rewelacyjne efekty!

Napisano
  • Autor

Przez noc komputer był włączony, więc z tego zkorzystałem, główna zmiana dotyczyła lakieru. Oświetlenie to samo HDRI więc nie wiem jeszcze jak lakier wygląda w studiu:

27080745.th.jpg

59920265.th.jpg

Tło jest tak o sobie, nie bawiłem się w ustawianie kamery.

Problem jest taki, że zobaczyłem Evo X Jokera i się zdemotywowałem :D

Napisano

widac nie mozesz sie doczekac koncowego efektu :D

lakier srednio jeszcze.....

Napisano
  • Autor

W sumie do końca jeszcze daleko :/ Wyrzuciłem też lampy i trzeba wkońcu zrobić takie zgodne z oryginałem :)

Napisano
  • Autor

Wyprostowałem trochę bok, nadałem grubość blachom i dodałem bieżnik. Teraz mam pytanie: zaczynam robić lampę przednią, zabieram się już 3 raz ale nie mogę sobie z nią poradzić. Jakieś wskazówki?:

mincw.th.jpg

Napisano
  • Autor

Wracam do modelingu; poprawiony bok, grill. Musiałem usunąć dość sporą część tyłu aby poprawnie rozłożyć siatkę światła. Spoiler też poleciał:

79755767.th.jpg

48754737.th.jpg

Napisano
  • Autor

Tył od nowa:

70334057.th.jpg

Krzywy bo krzywy, ale chyba jakiś postęp jest :P

Edytowane przez Berger

Napisano

No postęp jest ;)

Wejście pod klamkami musi być większe. Spoiler mogłeś zostawić jako osobny element.

 

Prosił bym Ciebię o wrzucenie siatki tyłu.

Napisano
  • Autor

Siateczka. Ostatecznie klamki zrobię jako osbne obiekty ( uchwyty ):

siatka.th.jpg

latex.th.jpg

Spoiler:

spoilerqd.th.jpg

spoiler2h.th.jpg

Edytowane przez Berger

Napisano

super ci to idzie, zeby tylko sie nie zniechecic, aby zapal pozostal:D

 

i cos mi nie pasuje 'nosek' od klapki paliwowej....

Napisano
  • Autor

Coś sobie grzebać przy lampie zaczynać ale idzie to dość mozolnie:

siatka.th.jpg

Ofc klosz do poprawy bo krzywy ;)

Napisano

ta siateczka na lampie to tekstura czy model ? bardzo fajnie to wyszło

Napisano
  • Autor

Hm raczej to nie jest jakoś specjalnie skomplikowany obiekt. Stworzyłem geosfere, convert to poly, zaznaczyłem wszystkie krawędzie i nałożyłem chamfer. Stworzył on "oczka" ale krawędzie ponasuwały się dla siebie. Więc przytrzymując ctrl zaznaczyłem polygony które zostały utworzone przez chamfer po czym je dwa razy zbevelowałem dla lepszego wyglądu.

Napisano

no no bardzo ładnie. Ale mam nadzieję, że widzisz, że masz kaszanę dookoła światła stopu?:P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności