Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów.

Jako świeży użytkownik forum chciałbym po pierwsze się przedstawić.

Mam na imię Sebastian, na tablecie pracuję od niedawna, niestety nie było mi dane uczęszczać do żadnej szkoły artystycznej (czego w obecnej chwili żałuję), jestem samoukiem dlatego moje prace to w większym lub mniejszym stopniu "błądzenie w ciemności" do otrzymania w miarę satysfakcjonującego efektu.

Dlatego mam ogromną nadzieję iż forumowicze podzielą się swoimi uwagami na temat prac.

 

Tyle tytułem wstępu, do rzeczy.

 

Chciałem przedstawić moją pierwsza prackę zrobioną w pełni cyfrowo, tablet + PS, kilkanaście godzin.

 

Centurion.jpg

 

Wszystkie uwagi mile widziane !

Edytowane przez _Clavius_
  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bardzo ciekawy wyraz twarzy, ale twoj focal jest chyba niebardzo tam gdzie byc powinien, bo wzrok odrazu skupia sie na ramieniu. Pozdrawiam kolege samouka i zycze sukcesow o/

Napisano

Fajna jak na samouka, nie podoba mi się jednak ułożenie hełmu na głowie oraz ręka, która z powodzeniem w takiej pozycji mogła by grać prawą. Oczywiście to samo co powiedział kolega Icecold, czyli focal. Może jeszcze jakieś błędy są, ale ja chciałem poruszyć te dla mojej osoby najwidoczniejsze. Keep working :).

 

pozdrawiam

Napisano

Może to głupio zabrzmi ale pierwszy raz usłyszałem słowo "focal" poogoglowałem trochę i już wiem o co chodzi, rzeczywiście w zamierzeniu uwaga w pierwszej chwili miała być skupiona na chełmie, postaram się to poprawić. Widzę że dobrze trafiłem, po kilku chwilach dowiedziałem się czegoś o czym wogóle nie słyszałem. Thx guys :]

Napisano

Proponuję zacząć od martwych. Samouk czy nie - podstawy to podstawy, a podstawy to proste kształty, właśnie kompozycja i kolory. Bo tutaj ewidentnie widać że zaczynasz od efektów, no i niestety wychodzą takie w moim odczuciu niesmaczne obrazki. Ja też zaczynałem tabletowe prace od efektów no i zupełnie nie potrzebnie. Mimo wszystko proponuję ołówek do ręki i rysować kształty, potem zainwestować w akryle i ćwiczyć kolory. Na początek tablet nie jest dobry, chyba, że będziesz używał go z taką determinacją właśnie do studiowania koloru, przedmiotu itd.

 

Teraz do samej pracy, malowanie garnków itp narzędzi kucharzy nauczy Cię oddawania natury metalu, tego w jaki sposób odbija on światło, tutaj użyłeś tylko 1 koloru plus jakiś pędzel z nakładką (coś tego typu jak podejrzewam :P ) ani zbroja nie ma natury metalicznej, ani nie buduje ona kształtu, wszystko się gubi, rozmywa. Kolejna rzecz to materiał, też studia martwej pomogą Ci zrozumieć jak się zachowuje - w tym przypadku w jaki sposób by powiewał. Co więcej o anatomii ciężko tu mówić, ale wyraz twarzy (mimo, że komiksowy) wskazuje, że coś w Tobie siedzi. To tyle.

Dużo ciężkiej pracy i satysfakcji z jej wykonywania życzę. ;)

Napisano

Florian P, cenne i słuszne uwagi, muszę przyznać że praktycznie wogóle nie ćwiczę, czytałem już w kilku wątkach że to podstawa. A jeśli brak tych podstaw widoczny jest gołym okiem znaczy że to właśnie nad tym muszę popracować. I tak właśnie zrobię. Dzięki

Napisano

witamy na forum :)

 

no to ladnie bładzisz w ciemnościach, Sebastianie :D

strasznie skromny jesteś, jak na osobe z takim wyczuciem kompozycji i światła :)

praca fajna, są co prawda pewne niedociągnięcia jeśli chodzi o anatomię ramion (może powinny być inaczej ułożone), ale generalnie praca wydaje sie spójna i nie ma żadnych rażących oczy "złych" rzeczy :)

 

ciężko mi cokolwiek jeszcze dodać, na podstawie tylko jednej pracy :)

wrzucaj coś jeszcze :D

Napisano
sorry, ale włocholce na tych skrzydłach husarskich[ostatni obrazek] wyglądają jak łoniaki jakieś O_o

 

Hehe bo to nie włocholce, miał być prąd ale widać nie wyszło :p

Napisano

Nie ściemniaj czernią i nie rozjaśniaj bielą. Spójrz na twarz tego dużego kolesia zastosowałeś tylko jeden kolor w różnych odcieniach, przez co wygląda to nienaturalnie. To samo z kolesiem na dole. Wpisz sobie w google color wheel i się naucz, że kolory naprzeciw siebie w tym kółeczku występują w parze. Czyli w twojej pracy na twarzy tego kolesia cień powinien mieć filetowy odcień. Maluj z natury, to zobaczysz, że cienie to nie gradacja jasnego koloru, tylko bogactwo różnych kolorów zależne w dużej mierze od otoczenia.

 

pozdrawiam

Napisano

Czyli w cieniu zawsze powinien znaleźć się kolor komplementarny ? Bo tak się te kolorki naprzeciw w kole chyba nazywają ? Plus odcienie związane z typem światła jakie pada ?

Napisano (edytowane)

Zawsze cień jest ciepły i światło jest zimne, albo na odwrót, kolory muszą być komplementarne. Są różne regułki, ale na kolor wpływa otoczenie. Więc czasem standardowy model jest przełamany innymi warunkami silnie oddziałowującymi na powierzchnię. W pomieszczeniach cień jest zazwyczaj ciepłym kolorem, a na zewnątrz zimnym. Poobserwuj, przypatrz się swojej twarzy i spróbuj dostrzec jak wiele kolorów na niej jest.

637822964_a4222d5db6.jpg

Masz tu zdjęcie, w którym koleś dosłownie wyłania się z czerni, ale spójrz na jego twarz.

Czerń nie miesza się tu ze skórą. Za to wpływa na nią żółte oświetlenie. Kolor koszuli to nie żółty przechodzący w czerń, tylko brązowy i żółty, ale jasna strona bynajmniej nie jest biała. Po to tyle ględzę o malowaniu z natury, bo z obserwacji nauczysz się jak wyglądają kolory. I wtedy nie dziwisz się, że na twarzy jest kolor niebieski, co przeciętnemu laikowi widzącemu "kolor skóry" wydałoby się absurdalne. Dawno temu nie było podręczników, a wielcy mistrzowie mogli jedynie obserwować.

 

pozdrawiam

Edytowane przez Joel
Napisano

pokjm.jpg

 

Starałem się namalować to zdjęcie które mi podesłałeś. Rzeczywiście odcienie czerwonego żółtego i pomarańczowego budują obraz.

W związku z tym moje pytanie, czy zdjęcie jest prześwietlone? I czy światło w pomieszczeniu jest białe ?

 

Dodatkowo wrzucam reklamę społecznościową przeciwko jeździe pod wpływem alkoholu. Oryginalnie obraz zawiera tekst.

 

rkakopia.jpg

Napisano

Clavius, zamiast przemalowywać błędy z fotografii, może zapal sobie świeczkę w ciemnym pokoju i poobserwuj jak to w rzeczywistości wygląda ?

Napisano

czesc Clavius, sama koncepcja reklamy jest dobra, ma konkretny przekaz. Tylko z wykonaniem gorzej, reka wydaje mi sie zbyt mala w stosunku do przedramienia, no i troszeczke cienie za mocne.

Napisano

zle zrobiles malujac plamami po czarnym tle. Wyglada to jakby te plamy plywaly po jakiejs czarnej cieczy. Imo nie powinienes sugerowac sie zdjeciem, ze tam juz reszty ciala nie widac. Powinienes olac troche te zdjecie i zasugerowac caly ksztalt postaci itp. Budujac przestrzen, niestety wyszlo nieciekawie, ale niech cie to mobilizuje do dalszej pracy ^^

Napisano

A mnie się to bardzo podoba. W tej pracy czuć już ciepło i ja osobiście czuję tu ciepłą skórę tego gościa. Co prawda w koszuli za bardzo dziugałeś przezroczystym pędzlem, ale ta imho jest bardziej na plus. Jak widzisz Clavius panowie trafnie zaznaczyli, że zdjęcia kłamią, a najlepszą referencją jest to co widzisz w naturze. Z tą bielą to ciężko do końca powiedzieć. Powiem tak: lepiej unikaj zbyt raptownego wykorzystania bieli. Pamiętaj, że im ciemniej dookoła i im większa jest przewaga ciemnego, tym jaśniejszy jest jasny i na odwrót. Biel ci spłaszczy i przepali pracę. Nawet w mocnych blikach lepiej jest używać bardzo jasnej żółci, czy niebieskiego (w zależności od otoczenia).

 

pozdrawiam

Napisano

Roboty fajny temat. Nie wiem, w ktora strone chcesz isc wiec trudno doradzac...ale poglebiaj design, uwiarygodnij to i owo bysmy mieli jeszcze lepsze przekonanie, ze to funckjonuje i tym samym uwierzymy bardziej w caly obrazek:) powodzenia!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności