_Clavius_ Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów. Jako świeży użytkownik forum chciałbym po pierwsze się przedstawić. Mam na imię Sebastian, na tablecie pracuję od niedawna, niestety nie było mi dane uczęszczać do żadnej szkoły artystycznej (czego w obecnej chwili żałuję), jestem samoukiem dlatego moje prace to w większym lub mniejszym stopniu "błądzenie w ciemności" do otrzymania w miarę satysfakcjonującego efektu. Dlatego mam ogromną nadzieję iż forumowicze podzielą się swoimi uwagami na temat prac. Tyle tytułem wstępu, do rzeczy. Chciałem przedstawić moją pierwsza prackę zrobioną w pełni cyfrowo, tablet + PS, kilkanaście godzin. Wszystkie uwagi mile widziane ! Edytowane 28 Maj 2010 przez _Clavius_
ICE Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Bardzo ciekawy wyraz twarzy, ale twoj focal jest chyba niebardzo tam gdzie byc powinien, bo wzrok odrazu skupia sie na ramieniu. Pozdrawiam kolege samouka i zycze sukcesow o/
Joel Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Fajna jak na samouka, nie podoba mi się jednak ułożenie hełmu na głowie oraz ręka, która z powodzeniem w takiej pozycji mogła by grać prawą. Oczywiście to samo co powiedział kolega Icecold, czyli focal. Może jeszcze jakieś błędy są, ale ja chciałem poruszyć te dla mojej osoby najwidoczniejsze. Keep working :). pozdrawiam
_Clavius_ Napisano 11 Styczeń 2010 Autor Napisano 11 Styczeń 2010 Może to głupio zabrzmi ale pierwszy raz usłyszałem słowo "focal" poogoglowałem trochę i już wiem o co chodzi, rzeczywiście w zamierzeniu uwaga w pierwszej chwili miała być skupiona na chełmie, postaram się to poprawić. Widzę że dobrze trafiłem, po kilku chwilach dowiedziałem się czegoś o czym wogóle nie słyszałem. Thx guys :]
Paweł Kaczmarczyk Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Proponuję zacząć od martwych. Samouk czy nie - podstawy to podstawy, a podstawy to proste kształty, właśnie kompozycja i kolory. Bo tutaj ewidentnie widać że zaczynasz od efektów, no i niestety wychodzą takie w moim odczuciu niesmaczne obrazki. Ja też zaczynałem tabletowe prace od efektów no i zupełnie nie potrzebnie. Mimo wszystko proponuję ołówek do ręki i rysować kształty, potem zainwestować w akryle i ćwiczyć kolory. Na początek tablet nie jest dobry, chyba, że będziesz używał go z taką determinacją właśnie do studiowania koloru, przedmiotu itd. Teraz do samej pracy, malowanie garnków itp narzędzi kucharzy nauczy Cię oddawania natury metalu, tego w jaki sposób odbija on światło, tutaj użyłeś tylko 1 koloru plus jakiś pędzel z nakładką (coś tego typu jak podejrzewam :P ) ani zbroja nie ma natury metalicznej, ani nie buduje ona kształtu, wszystko się gubi, rozmywa. Kolejna rzecz to materiał, też studia martwej pomogą Ci zrozumieć jak się zachowuje - w tym przypadku w jaki sposób by powiewał. Co więcej o anatomii ciężko tu mówić, ale wyraz twarzy (mimo, że komiksowy) wskazuje, że coś w Tobie siedzi. To tyle. Dużo ciężkiej pracy i satysfakcji z jej wykonywania życzę. ;)
_Clavius_ Napisano 11 Styczeń 2010 Autor Napisano 11 Styczeń 2010 Florian P, cenne i słuszne uwagi, muszę przyznać że praktycznie wogóle nie ćwiczę, czytałem już w kilku wątkach że to podstawa. A jeśli brak tych podstaw widoczny jest gołym okiem znaczy że to właśnie nad tym muszę popracować. I tak właśnie zrobię. Dzięki
telthona Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 witamy na forum :) no to ladnie bładzisz w ciemnościach, Sebastianie :D strasznie skromny jesteś, jak na osobe z takim wyczuciem kompozycji i światła :) praca fajna, są co prawda pewne niedociągnięcia jeśli chodzi o anatomię ramion (może powinny być inaczej ułożone), ale generalnie praca wydaje sie spójna i nie ma żadnych rażących oczy "złych" rzeczy :) ciężko mi cokolwiek jeszcze dodać, na podstawie tylko jednej pracy :) wrzucaj coś jeszcze :D
_Clavius_ Napisano 3 Maj 2010 Autor Napisano 3 Maj 2010 Tak patriotycznie, bo po 3 Maja ;) Starformer i Neo Huzaria Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
eco Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 ciekawa ta pielucha w "heavy unit" ;) - nie wiem po co ona tam jest. STAR mi sie podoba.
rondo Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 sorry, ale włocholce na tych skrzydłach husarskich[ostatni obrazek] wyglądają jak łoniaki jakieś O_o
Ryjówka Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 Husar havy unit podoba mi się - świetny pomysł :D. Wrzucaj więcej prac, będzie można więcej powiedzieć :)
_Clavius_ Napisano 4 Maj 2010 Autor Napisano 4 Maj 2010 sorry, ale włocholce na tych skrzydłach husarskich[ostatni obrazek] wyglądają jak łoniaki jakieś O_o Hehe bo to nie włocholce, miał być prąd ale widać nie wyszło :p
_Clavius_ Napisano 26 Maj 2010 Autor Napisano 26 Maj 2010 (edytowane) Szybki repaint starej pracki na konkurs Alter Ego. Edytowane 26 Maj 2010 przez _Clavius_
Joel Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 Nie ściemniaj czernią i nie rozjaśniaj bielą. Spójrz na twarz tego dużego kolesia zastosowałeś tylko jeden kolor w różnych odcieniach, przez co wygląda to nienaturalnie. To samo z kolesiem na dole. Wpisz sobie w google color wheel i się naucz, że kolory naprzeciw siebie w tym kółeczku występują w parze. Czyli w twojej pracy na twarzy tego kolesia cień powinien mieć filetowy odcień. Maluj z natury, to zobaczysz, że cienie to nie gradacja jasnego koloru, tylko bogactwo różnych kolorów zależne w dużej mierze od otoczenia. pozdrawiam
_Clavius_ Napisano 26 Maj 2010 Autor Napisano 26 Maj 2010 Czyli w cieniu zawsze powinien znaleźć się kolor komplementarny ? Bo tak się te kolorki naprzeciw w kole chyba nazywają ? Plus odcienie związane z typem światła jakie pada ?
Joel Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 (edytowane) Zawsze cień jest ciepły i światło jest zimne, albo na odwrót, kolory muszą być komplementarne. Są różne regułki, ale na kolor wpływa otoczenie. Więc czasem standardowy model jest przełamany innymi warunkami silnie oddziałowującymi na powierzchnię. W pomieszczeniach cień jest zazwyczaj ciepłym kolorem, a na zewnątrz zimnym. Poobserwuj, przypatrz się swojej twarzy i spróbuj dostrzec jak wiele kolorów na niej jest. Masz tu zdjęcie, w którym koleś dosłownie wyłania się z czerni, ale spójrz na jego twarz. Czerń nie miesza się tu ze skórą. Za to wpływa na nią żółte oświetlenie. Kolor koszuli to nie żółty przechodzący w czerń, tylko brązowy i żółty, ale jasna strona bynajmniej nie jest biała. Po to tyle ględzę o malowaniu z natury, bo z obserwacji nauczysz się jak wyglądają kolory. I wtedy nie dziwisz się, że na twarzy jest kolor niebieski, co przeciętnemu laikowi widzącemu "kolor skóry" wydałoby się absurdalne. Dawno temu nie było podręczników, a wielcy mistrzowie mogli jedynie obserwować. pozdrawiam Edytowane 26 Maj 2010 przez Joel
_Clavius_ Napisano 27 Maj 2010 Autor Napisano 27 Maj 2010 Dzięki Joel. Będę miał to na myśli przy następnych prackach !
Joel Napisano 27 Maj 2010 Napisano 27 Maj 2010 Do usług, jak się gdzieś mylę, to proszę mnie sprostować, to i sam się czegoś nauczę. pozdrawiam
_Clavius_ Napisano 28 Maj 2010 Autor Napisano 28 Maj 2010 Starałem się namalować to zdjęcie które mi podesłałeś. Rzeczywiście odcienie czerwonego żółtego i pomarańczowego budują obraz. W związku z tym moje pytanie, czy zdjęcie jest prześwietlone? I czy światło w pomieszczeniu jest białe ? Dodatkowo wrzucam reklamę społecznościową przeciwko jeździe pod wpływem alkoholu. Oryginalnie obraz zawiera tekst.
SBT77 Napisano 28 Maj 2010 Napisano 28 Maj 2010 Clavius, zamiast przemalowywać błędy z fotografii, może zapal sobie świeczkę w ciemnym pokoju i poobserwuj jak to w rzeczywistości wygląda ?
maury Napisano 28 Maj 2010 Napisano 28 Maj 2010 czesc Clavius, sama koncepcja reklamy jest dobra, ma konkretny przekaz. Tylko z wykonaniem gorzej, reka wydaje mi sie zbyt mala w stosunku do przedramienia, no i troszeczke cienie za mocne.
Areien Napisano 28 Maj 2010 Napisano 28 Maj 2010 zle zrobiles malujac plamami po czarnym tle. Wyglada to jakby te plamy plywaly po jakiejs czarnej cieczy. Imo nie powinienes sugerowac sie zdjeciem, ze tam juz reszty ciala nie widac. Powinienes olac troche te zdjecie i zasugerowac caly ksztalt postaci itp. Budujac przestrzen, niestety wyszlo nieciekawie, ale niech cie to mobilizuje do dalszej pracy ^^
Joel Napisano 28 Maj 2010 Napisano 28 Maj 2010 A mnie się to bardzo podoba. W tej pracy czuć już ciepło i ja osobiście czuję tu ciepłą skórę tego gościa. Co prawda w koszuli za bardzo dziugałeś przezroczystym pędzlem, ale ta imho jest bardziej na plus. Jak widzisz Clavius panowie trafnie zaznaczyli, że zdjęcia kłamią, a najlepszą referencją jest to co widzisz w naturze. Z tą bielą to ciężko do końca powiedzieć. Powiem tak: lepiej unikaj zbyt raptownego wykorzystania bieli. Pamiętaj, że im ciemniej dookoła i im większa jest przewaga ciemnego, tym jaśniejszy jest jasny i na odwrót. Biel ci spłaszczy i przepali pracę. Nawet w mocnych blikach lepiej jest używać bardzo jasnej żółci, czy niebieskiego (w zależności od otoczenia). pozdrawiam
Pawel Lipka Napisano 29 Maj 2010 Napisano 29 Maj 2010 Roboty fajny temat. Nie wiem, w ktora strone chcesz isc wiec trudno doradzac...ale poglebiaj design, uwiarygodnij to i owo bysmy mieli jeszcze lepsze przekonanie, ze to funckjonuje i tym samym uwierzymy bardziej w caly obrazek:) powodzenia!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się