Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Wygląda na to, że przyszłość renderowania leży w możliwości używania procesorów graficznych (GPU) zamiast jednostek centralnych (CPU).

Kolejna firma, tym razem Refractive Software LTD zaprezentowała własny renderer całkowicie wykorzystujący moc kart graficznych. Octane Render, bo o nim mowa to silnik określany jako "unbiased", pracujący w trybie interaktywnym oferujący m.in. takie funkcje jak:

-wsparcie dla wielu układów GPU

-instancje

-rozmycie w ruchu

-głębia ostrości

-wstrzymywanie/wznawianie renderowania

-obsługa wielu formatów obrazów (w tym OpenEXR)

-możliwość renderowania wieloprzebiegowego (render passes)

-fizycznie poprawne modele materiałów

-aberacja chromatyczna

-bump i normalmapping

-tonemapping

-oświetlenie przy pomocy map HDR

-import danych w formatach Wavefront oraz COLLADA

-pełne wsparcie dla RenderManowego formatu RIB

 

Octane Render to zewnętrzna aplikacja, w której reprezentacja danych oparta jest o węzły (nody). Program umożliwia także integrację z systemami kolejkowania renderowania. Cena renderera została przewidziana na 199 euro, jednakże już lutym będzie można przystąpić do programu testowego, umożliwiającego zakup wersji beta oraz jej aktualizację do wersji końcowej w cenie 99 euro za licencję. Dodać należy jeszcze, że niestety na razie program potrafi działać tylko na kartach opartych o czipsety nVidii wykorzystujących technologię CUDA.

Szczegółowe informacje, galeria obrazów oraz wideo prezentujące aplikację można znaleźć na stronie producenta.

Edytowane przez G.P
  • Like 1
  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No i przed kliknięciem dodaj nie sprawdziłem znowu czy jest już taki wątek. Miałem gotową informację o Octanie, dodałem ją, ale Twoja wersja zdecydowanie dokładniejsza.

 

Rep + news.

 

Autorzy piszą, że renderer bezproblemowo chodzi na popularnych 260-tkach, więc pewnie wiele osób będzie mogło to przetestować.

 

Demo ma się pojawić wkrótce (czyli będzie, ale nie wiadomo do końca kiedy dokładnie)

Napisano

Symek nie tylko RiBów , na stronce twierdzą że i zwykłe .obj będzie łykał.

 

Myślę, że jak zaskoczy to pojawią się pluginy do mainstreamoych pakietów jako must have, które same wyrzucą scenę do renderera aby nie trzeba było się motać z materiałami .

Napisano

No zapowiada się ciekawie i cena dla ludzi. Pytanie tylko ile będą kosztowały karty z odpowiednią ilością pamięci. Trudno mi jednak wyobrazić sobie renderowanie w tym animacji jeśli nie zintegrują z oprogramowaniem 3D. Teraz tylko czekać aż wszyscy deweloperzy engineów zaczną wypuszczać wersje na GPU.

Czekam na benchmarki (niezależne).

Napisano

Super się zapowiada. A video na tym newsie o octane renderze było kręcone na karcie takiej samej jak moja - nvidia gtx 260. Ale cóź, warto spróbować :)

Napisano
Symek nie tylko RiBów , na stronce twierdzą że i zwykłe .obj będzie łykał.

Myślę, że jak zaskoczy to pojawią się pluginy do mainstreamoych pakietów jako must have, które same wyrzucą scenę do renderera aby nie trzeba było się motać z materiałami .

 

Że nie tylko rib, to zauważyłem, ale że w ogóle to już jest ciekawe. Przypuszczam, że kolesie mają nadzieję na adaptacje Octane jako narzędzie do świecenia 3d w studiach (nie zdziwiłbym się, gdyby takie były jego początki).

Napisano

Zastanawia mnie tylko jedno... będą jakieś światełka? Filmik ciekawy ale świecili tam czystym ambientem i hdri, jednak jakieś omni, spoty, czy area lightsy też by się przydały. Sam material editor póki co dość ubogi, fallofy, możliwość miksowania materiałów... póki co taka fajna zabawka, ale w produkcji ciężko to będzie wdrożyć :)

Napisano
Zastanawia mnie tylko jedno... będą jakieś światełka? Filmik ciekawy ale świecili tam czystym ambientem i hdri, jednak jakieś omni, spoty, czy area lightsy też by się przydały. Sam material editor póki co dość ubogi, fallofy, możliwość miksowania materiałów... póki co taka fajna zabawka, ale w produkcji ciężko to będzie wdrożyć :)

 

Wprawdzie to jest alfa, ale może się okazać, że świateł jako takich w ogóle nie będzie. W enginach MLT czy path trace, technicznie rzecz biorąc, sztuczne, punktowe źródło światła jest bardziej fake'iem niż siatka, która emituje energę do sceny (czyli odwrotnie, niż w klasycznch renderach).

 

Ciekawe światło (!) rzuca na te sprawy opublikowny niedawno OSL (w zamierzeniu następca współczesnych języków opisu shaderów, jak rsl), który w ogóle, o ile się nie mylę, nie definiuje świateł. Jeśli coś świeci w scenie, to jest to siatka z matariałem emitującym energię.

Napisano

nie wiem czy ktos sie z Was bawil Hypershotem, ale daje on podobne mozliwosc co Octane. Pierwsze wrazenie "WOW, ale fajnie i szybko sie renderuje" tylko(jak zwrocil uwage Tweety) swiecenie mozliwe tylko hdri bez mozliwosci dodawania wlasnych swiatel czy tez mieszania materialow, co po dluzszej zabawie uswiadamia jak ubogie sa to renderery...

Napisano

no w renderach unbiased (maxwell fryrender) nie ma takich punktowych światełek, jeno trzeba dać emiter na jakiegoś polygona albo kuleczkę.

Tylko czy ktoś jeszcze używa np. omni bez area shadows? od punktowego światła np. nie ma fizycznej możliwości aby wyliczyć kaustykę. Pewnie wszystko dałoby się ominąć, ale tak patrząc na sprawy z dystansu to świecąca geometria ma więcej sensu niż omni czy spotlight.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności