rdo Napisano 24 Kwiecień 2004 Napisano 24 Kwiecień 2004 niewiem czy będę ten temat kontynuował, wiem natomiast, że go zacząłem
rdo Napisano 24 Kwiecień 2004 Autor Napisano 24 Kwiecień 2004 dzięki żeś mi zrócił uwagę... bo bym nie zauważył
rdo Napisano 24 Kwiecień 2004 Autor Napisano 24 Kwiecień 2004 do wyboru do koloru... cy czarny lepszy??
Falcrum Napisano 24 Kwiecień 2004 Napisano 24 Kwiecień 2004 Jupii !! Cieszę się, że powstaje kolejna lokomotywa !! Uwielbiam wszystko co związane z koleją...a najbardziej modele 3D :D Dobrze Ci idzie...model ładny, tylko, że w niektórych miejscach, źle przeskalowany...tzn: 1. Komin powinien być większy... 2. Kocioł z paleniskiem jest chyba za duży... 3. Te \"białe rury\" na kotle spsują wygląd...:( 4. Okna w kobinie są za duże... Umieszczam rys. podobnego pociągu...zobacz sam \"na oczy\" co jest nie tak ( w skali) Pozdr
rdo Napisano 24 Kwiecień 2004 Autor Napisano 24 Kwiecień 2004 referek ci u mnie dostatek (2 opasłe książki i jedna chudsza oraz 3 modele PIKO) ale i za te dziękuję przyjmując je jako wróżbę udanej pracy:) niedługo kolejne renderki. 4 wspomniane błędy poprawię wcześniej lub później
Falcrum Napisano 24 Kwiecień 2004 Napisano 24 Kwiecień 2004 Kupiasz się na jednym typie modelu, czy robisz \"lokomotywowy mix\" ?? :D Zapomnialem dodać, że wersja zielona jest ładniejsza...:) Aha...i jeszcze jedno...to będzie sama lokomotywa, czy cały skład...? Będzie otoczenie ?? Jeśli tylko lokomotywa, to proponuję zmienić tenayt na \"obiekt/scena: lokomotywa\" Pozdr
rdo Napisano 24 Kwiecień 2004 Autor Napisano 24 Kwiecień 2004 to jest lokomotywowy mix.... dwa modele +3 rysunki+własna wyobraźnia... będę robił na zielono, bo widać więcej detali.. będzie cały skład... a przynajmniej kilka wagoników... i jak starczy mi inwencji to jeszcze otoczenie.. sądzę, że na moim GF4MX440 Blender (jako bardzo szybki program) uciągnie bez cieniowania nawet 2-3 miliony wielokątów. jak mi starczy cierpliwości to będzie animacja pociągu wjeżdżającego na stację... albo przejerzdżającego przez jakiś most... Pozdrawiam wszystkich miłośników kolei... i żeby nam PKP nie upadło:)
chveti Napisano 24 Kwiecień 2004 Napisano 24 Kwiecień 2004 zmien teksturki na zabrudzone ... model yest cool
rdo Napisano 24 Kwiecień 2004 Autor Napisano 24 Kwiecień 2004 jeśli chodzi o teksturki.... to na razie nie ma żadnych... są tylko 3 jednokolorowe materiały.... tymczasem od godziny \"robi się\" render, który zaraz Wam pokażę
rdo Napisano 24 Kwiecień 2004 Autor Napisano 24 Kwiecień 2004 trzecia propozycja materiału - czy taki zielony jest lepszy od tego pierwszego??
uncle Napisano 24 Kwiecień 2004 Napisano 24 Kwiecień 2004 moim zdaniem mniej refleksji i moze jakis brudzik?:)
illy Napisano 24 Kwiecień 2004 Napisano 24 Kwiecień 2004 szyny troszke waska chyba ze dasz widok od przodu bo ciezko okreslic
chveti Napisano 24 Kwiecień 2004 Napisano 24 Kwiecień 2004 wolałem czarny a poza tym zmniejsz refleksje jak mówi uncle i daj brud
uncle Napisano 24 Kwiecień 2004 Napisano 24 Kwiecień 2004 ciuchcia jest ok tylko szyny sa z kosmosu wziete, tory sa za duze, i te belki pod nimi za grube :)
Gość eax Napisano 24 Kwiecień 2004 Napisano 24 Kwiecień 2004 duzo szczeogolow, ladnie wykonane, ale ten material cos mi nie pasuje
rdo Napisano 25 Kwiecień 2004 Autor Napisano 25 Kwiecień 2004 zabrudzenia będą... jak przejdę do teksturowania... ten materiał jest tymczasowy... na razie modeluję... dokonałem właśnie kilku zmian. zaraz render, a tymczasem: oto siatka obiektu
rdo Napisano 25 Kwiecień 2004 Autor Napisano 25 Kwiecień 2004 // sorry... zapomniałem rozszerzenia pliku... oczywiście jpg... // linuxowe przyzwyczajenie... w linuxie nie potrzeba dodawać do plików rozszerzen :)
rdo Napisano 25 Kwiecień 2004 Autor Napisano 25 Kwiecień 2004 właśnie zauważyłem kilka błędów... zaraz kolejny render z kolejnymi zmianami
Archangel Napisano 25 Kwiecień 2004 Napisano 25 Kwiecień 2004 koniecznie musisz zmienic material ten przypomina bardziej lakier samochodowy...ciufy sa zdecydowanie bardziej matowe i chyba troszke ciemniejszy odcien zieleni niz ten na poczatku Pozdrawiam
rdo Napisano 25 Kwiecień 2004 Autor Napisano 25 Kwiecień 2004 oto lakier ciemniejszy i nieco mniej \"metaliczny\". nie zgodziłbym się, że musi być kompletnie matowy. zaraz wykończę troche tę lokomotywę i dodam pierwsze wagoniki :)
rdo Napisano 25 Kwiecień 2004 Autor Napisano 25 Kwiecień 2004 oto wymodelowany przezemnie wagonik... już się renderuje skład w postaci lokomotywy tendra i dwóch takich wagoników
AlexB Napisano 25 Kwiecień 2004 Napisano 25 Kwiecień 2004 Super wypas, ale od kiedy pamietam pociagi maja \"lakier\" full-mat. No i ta stal.
Noic Napisano 25 Kwiecień 2004 Napisano 25 Kwiecień 2004 popieram AlexB -stal jest słaba, ale model podoba mi się - wypasiony.
empik Napisano 25 Kwiecień 2004 Napisano 25 Kwiecień 2004 Rdo- nie no swietna pracka the best opciag jaki widzialem a ta lokomotywa zostanie taka zielona a te szyny srebrne??
rdo Napisano 25 Kwiecień 2004 Autor Napisano 25 Kwiecień 2004 szyny będą bardziej stalowe, a pociąg dalej zielony, tylko mniej błyszczący.... niecierpliwie czekam na Blendera 2.33... podobno ma mieć sporo nowych funkcji... może któraś z tych \"nowinek\" pomoże w animacji albo modelowaniu otoczenia :) od jakiejś pół godziny sie obrazek renderuje (renderer pochłania 95% procesora i koło 100 MB ramu - jak tak dalej pójdzie - to niedługo będę musiał więcej pamięci kupić albo wyłączaqć przeglądarkę internetową w trakcie renderingu:) // zaraz będzie render składu w postaci lokomotywy, tendra i dwóch wagoników pasażerskich
CD Napisano 25 Kwiecień 2004 Napisano 25 Kwiecień 2004 Pociagami najezdzilem sie jak malo kto, aletakich lokomotyw nie pamietam, wiec sie nie wypowiem. Natomiast tory powinny miec chyba belki grubsze zerowno w poziomie jak i w pionie, bo tak to jakby na dykcie byly tory polozone. Czyli belka to jakies 150 na 30 na 20 zm. No i mniejze odstepy. Z tym ze ta ich grubosc nie jest taka widoczna, bo so posypane bardzo grubym zwirem (wlasciwie kamieniami) i wystaja nad ten zwir tylko pare cm. Tory natomiast sa zbudowane z kawalkow dlugosci ok. 50 metrow i te kawalki poukladane sa jeden za drugim i poskrecane srubami do podloza zwlaszcza w miejscu stykow. A tak w ogole to ma to byc stara kolejka dzisiaj, czy nowa dawniej bo to jest przede wszystkim decydujace jezeli chodzi o material i ewentualny \'brud\' (rdze)
rdo Napisano 25 Kwiecień 2004 Autor Napisano 25 Kwiecień 2004 właśnie nie jestem zdecydowany... ale raczej \"dość nowa dawniej\" czyli w czasach świetności kolei parowej. co do budowy szyn: tymczasowo jedna szyna to 28 wielokątów.. i są one monolityczne, nieskończenie długiie. belki poprawiłem. dziękuję za uwagi. bardzo mnie cieszy duża ilość krytyki (zarówo tej na \"tak\", jak i tej na \"nie\") kolejny render // właśnie myślę, co wykombinować, aby uzyskać dobrze wyglądające reflektory jak nic nie wymyślę, to zacznę modelować peron... na razie nie teksturuję, bo dowiedziałem się, że w Blenderze 2.33 (który niedługo wyjdzie) będzie dużo przyjaźniejszy użytkownikowi UVmapper
marqz Napisano 26 Kwiecień 2004 Napisano 26 Kwiecień 2004 RDO ja chylę czoła przed Tobą za Blendera. Też próbowałem ale hmmm, chyba muszę jesze raz spróbować :). Naprawdę ładny model ... LINUX POWER :)
rdo Napisano 26 Kwiecień 2004 Autor Napisano 26 Kwiecień 2004 prawda... materiały nie są tam taką prostą sprawą... dlatego wielu użytkownikół uważa, że blender z założenia musi dawać \"sztuczne\" rendery... ale to się zmienia... z wersji na wersję możńazrobić coraz więcej i... co najważniejsze coraz łatwiej.... chociaż teraz też nie jest aż tak trudno... po prostu jest to środowisko kompletnie inne od innych linux power?? to brzmi jak flowerpower :) linux dobry jest.... bo jest dobry i tani, bo jest dobry bo Polski (polska dystrybucja) żadnego postępu w kolejce... za to dokonałem sporego postępu w... otoczeniu. jest już (a właściwie zaczyna pojawiać się) peron. czekajcie cierpliwie... zaraz render sie wyłoni
zipper Napisano 26 Kwiecień 2004 Napisano 26 Kwiecień 2004 jak narazie schowales ciufe ktora chyba ma najwiecej detali i najbardziej cieszy oko .... no ale to ty wiesz co i jak bedzie wygladalo pod koniec pracy ... pozdrawiam ... i czekam na update
rdo Napisano 27 Kwiecień 2004 Autor Napisano 27 Kwiecień 2004 docelowo będzie animacja... tak więc obejrzycie to ze wszystkich stron... spoko.. widok jest taki,, żeby pokazać to, co zostało dodane
uncle Napisano 27 Kwiecień 2004 Napisano 27 Kwiecień 2004 no no no podoba mi sie juz, tylko rob w jednym kolorze wipy bo malo co widac:(,a co do scenki moze zrob drugi peron za lokomotywa, bedziesz mial od razu z glowy tlo :) keep workin, moze popraw laweczke troche, tak bardziej je zaokragil (chodzi mi o uklad desek)
Batou Napisano 27 Kwiecień 2004 Napisano 27 Kwiecień 2004 Czy ławeczki nie są zbyt duże? Takie mam wrażenie. Modele są ok. Gorzej z materiałami, które mi osobiście się nie podobają. Chyba, że jeszcze nie zacząłeś ich robić. Czekam na więcej. Ciekaw jestem ile uda ci się wycisnąć z blendera.
pchelka Napisano 28 Kwiecień 2004 Napisano 28 Kwiecień 2004 Ciekawe :) musze przyznać że sam (pod wpływem Raiload tycon ) myślałem nad jkaiś pociągiem .... .ale to kwestja przyszłości. :) czekam na dalsze uptady,,,,,
Nightmare51 Napisano 6 Czerwiec 2004 Napisano 6 Czerwiec 2004 Witam..Od dłuższego czasu obserwuje twoją prace i musze przyznać że bardzo mi się podoba :D Temat fajny i fajna lokomotywa życze powodzenia w dalszym kontynułowaniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się