Napisano 24 Kwiecień 200420 l Jupii !! Cieszę się, że powstaje kolejna lokomotywa !! Uwielbiam wszystko co związane z koleją...a najbardziej modele 3D :D Dobrze Ci idzie...model ładny, tylko, że w niektórych miejscach, źle przeskalowany...tzn: 1. Komin powinien być większy... 2. Kocioł z paleniskiem jest chyba za duży... 3. Te \"białe rury\" na kotle spsują wygląd...:( 4. Okna w kobinie są za duże... Umieszczam rys. podobnego pociągu...zobacz sam \"na oczy\" co jest nie tak ( w skali) Pozdr
Napisano 24 Kwiecień 200420 l Autor referek ci u mnie dostatek (2 opasłe książki i jedna chudsza oraz 3 modele PIKO) ale i za te dziękuję przyjmując je jako wróżbę udanej pracy:) niedługo kolejne renderki. 4 wspomniane błędy poprawię wcześniej lub później
Napisano 24 Kwiecień 200420 l Kupiasz się na jednym typie modelu, czy robisz \"lokomotywowy mix\" ?? :D Zapomnialem dodać, że wersja zielona jest ładniejsza...:) Aha...i jeszcze jedno...to będzie sama lokomotywa, czy cały skład...? Będzie otoczenie ?? Jeśli tylko lokomotywa, to proponuję zmienić tenayt na \"obiekt/scena: lokomotywa\" Pozdr
Napisano 24 Kwiecień 200420 l Autor to jest lokomotywowy mix.... dwa modele +3 rysunki+własna wyobraźnia... będę robił na zielono, bo widać więcej detali.. będzie cały skład... a przynajmniej kilka wagoników... i jak starczy mi inwencji to jeszcze otoczenie.. sądzę, że na moim GF4MX440 Blender (jako bardzo szybki program) uciągnie bez cieniowania nawet 2-3 miliony wielokątów. jak mi starczy cierpliwości to będzie animacja pociągu wjeżdżającego na stację... albo przejerzdżającego przez jakiś most... Pozdrawiam wszystkich miłośników kolei... i żeby nam PKP nie upadło:)
Napisano 24 Kwiecień 200420 l Autor jeśli chodzi o teksturki.... to na razie nie ma żadnych... są tylko 3 jednokolorowe materiały.... tymczasem od godziny \"robi się\" render, który zaraz Wam pokażę
Napisano 24 Kwiecień 200420 l Autor trzecia propozycja materiału - czy taki zielony jest lepszy od tego pierwszego??
Napisano 24 Kwiecień 200420 l ciuchcia jest ok tylko szyny sa z kosmosu wziete, tory sa za duze, i te belki pod nimi za grube :)
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Autor zabrudzenia będą... jak przejdę do teksturowania... ten materiał jest tymczasowy... na razie modeluję... dokonałem właśnie kilku zmian. zaraz render, a tymczasem: oto siatka obiektu
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Autor // sorry... zapomniałem rozszerzenia pliku... oczywiście jpg... // linuxowe przyzwyczajenie... w linuxie nie potrzeba dodawać do plików rozszerzen :)
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Autor właśnie zauważyłem kilka błędów... zaraz kolejny render z kolejnymi zmianami
Napisano 25 Kwiecień 200420 l koniecznie musisz zmienic material ten przypomina bardziej lakier samochodowy...ciufy sa zdecydowanie bardziej matowe i chyba troszke ciemniejszy odcien zieleni niz ten na poczatku Pozdrawiam
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Autor oto lakier ciemniejszy i nieco mniej \"metaliczny\". nie zgodziłbym się, że musi być kompletnie matowy. zaraz wykończę troche tę lokomotywę i dodam pierwsze wagoniki :)
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Autor oto wymodelowany przezemnie wagonik... już się renderuje skład w postaci lokomotywy tendra i dwóch takich wagoników
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Super wypas, ale od kiedy pamietam pociagi maja \"lakier\" full-mat. No i ta stal.
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Rdo- nie no swietna pracka the best opciag jaki widzialem a ta lokomotywa zostanie taka zielona a te szyny srebrne??
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Autor szyny będą bardziej stalowe, a pociąg dalej zielony, tylko mniej błyszczący.... niecierpliwie czekam na Blendera 2.33... podobno ma mieć sporo nowych funkcji... może któraś z tych \"nowinek\" pomoże w animacji albo modelowaniu otoczenia :) od jakiejś pół godziny sie obrazek renderuje (renderer pochłania 95% procesora i koło 100 MB ramu - jak tak dalej pójdzie - to niedługo będę musiał więcej pamięci kupić albo wyłączaqć przeglądarkę internetową w trakcie renderingu:) // zaraz będzie render składu w postaci lokomotywy, tendra i dwóch wagoników pasażerskich
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Pociagami najezdzilem sie jak malo kto, aletakich lokomotyw nie pamietam, wiec sie nie wypowiem. Natomiast tory powinny miec chyba belki grubsze zerowno w poziomie jak i w pionie, bo tak to jakby na dykcie byly tory polozone. Czyli belka to jakies 150 na 30 na 20 zm. No i mniejze odstepy. Z tym ze ta ich grubosc nie jest taka widoczna, bo so posypane bardzo grubym zwirem (wlasciwie kamieniami) i wystaja nad ten zwir tylko pare cm. Tory natomiast sa zbudowane z kawalkow dlugosci ok. 50 metrow i te kawalki poukladane sa jeden za drugim i poskrecane srubami do podloza zwlaszcza w miejscu stykow. A tak w ogole to ma to byc stara kolejka dzisiaj, czy nowa dawniej bo to jest przede wszystkim decydujace jezeli chodzi o material i ewentualny \'brud\' (rdze)
Napisano 25 Kwiecień 200420 l Autor właśnie nie jestem zdecydowany... ale raczej \"dość nowa dawniej\" czyli w czasach świetności kolei parowej. co do budowy szyn: tymczasowo jedna szyna to 28 wielokątów.. i są one monolityczne, nieskończenie długiie. belki poprawiłem. dziękuję za uwagi. bardzo mnie cieszy duża ilość krytyki (zarówo tej na \"tak\", jak i tej na \"nie\") kolejny render // właśnie myślę, co wykombinować, aby uzyskać dobrze wyglądające reflektory jak nic nie wymyślę, to zacznę modelować peron... na razie nie teksturuję, bo dowiedziałem się, że w Blenderze 2.33 (który niedługo wyjdzie) będzie dużo przyjaźniejszy użytkownikowi UVmapper
Napisano 26 Kwiecień 200420 l RDO ja chylę czoła przed Tobą za Blendera. Też próbowałem ale hmmm, chyba muszę jesze raz spróbować :). Naprawdę ładny model ... LINUX POWER :)
Napisano 26 Kwiecień 200420 l Autor prawda... materiały nie są tam taką prostą sprawą... dlatego wielu użytkownikół uważa, że blender z założenia musi dawać \"sztuczne\" rendery... ale to się zmienia... z wersji na wersję możńazrobić coraz więcej i... co najważniejsze coraz łatwiej.... chociaż teraz też nie jest aż tak trudno... po prostu jest to środowisko kompletnie inne od innych linux power?? to brzmi jak flowerpower :) linux dobry jest.... bo jest dobry i tani, bo jest dobry bo Polski (polska dystrybucja) żadnego postępu w kolejce... za to dokonałem sporego postępu w... otoczeniu. jest już (a właściwie zaczyna pojawiać się) peron. czekajcie cierpliwie... zaraz render sie wyłoni
Napisano 26 Kwiecień 200420 l jak narazie schowales ciufe ktora chyba ma najwiecej detali i najbardziej cieszy oko .... no ale to ty wiesz co i jak bedzie wygladalo pod koniec pracy ... pozdrawiam ... i czekam na update
Napisano 27 Kwiecień 200420 l Autor docelowo będzie animacja... tak więc obejrzycie to ze wszystkich stron... spoko.. widok jest taki,, żeby pokazać to, co zostało dodane
Napisano 27 Kwiecień 200420 l no no no podoba mi sie juz, tylko rob w jednym kolorze wipy bo malo co widac:(,a co do scenki moze zrob drugi peron za lokomotywa, bedziesz mial od razu z glowy tlo :) keep workin, moze popraw laweczke troche, tak bardziej je zaokragil (chodzi mi o uklad desek)
Napisano 27 Kwiecień 200420 l Czy ławeczki nie są zbyt duże? Takie mam wrażenie. Modele są ok. Gorzej z materiałami, które mi osobiście się nie podobają. Chyba, że jeszcze nie zacząłeś ich robić. Czekam na więcej. Ciekaw jestem ile uda ci się wycisnąć z blendera.
Napisano 28 Kwiecień 200420 l Ciekawe :) musze przyznać że sam (pod wpływem Raiload tycon ) myślałem nad jkaiś pociągiem .... .ale to kwestja przyszłości. :) czekam na dalsze uptady,,,,,
Napisano 6 Czerwiec 200420 l Witam..Od dłuższego czasu obserwuje twoją prace i musze przyznać że bardzo mi się podoba :D Temat fajny i fajna lokomotywa życze powodzenia w dalszym kontynułowaniu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto