Skocz do zawartości

Jaki monitor polecicie?


Ja_ck

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

Poszukuje monitora, który sprawdzil by sie w grafice komputerowej, niestety nie znam się zbytnio na firmach i na ogólnych parametrach monitorów

 

moje pytanie brzmi na jakie parametry zwracać uwage, czy jest jakiś lider wsród firm robiących monitory, no i czy moglibyście polecic mi jakis monitor do 3tys zł

 

Za wszystkie rady z góry dzięki

Pozdrawiam

Ja_ck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Najlepiej eizo. Rozmiar matrycy w/g potrzeb.

 

Jeśli nie potrzebujesz aż tak profesjonalnego sprzętu jak eizo, polecam nec, pracowałem na 2 różnych egzemplarzach neca (24") na matrycy spva (pva). Koledzy trż pracują na takich, wszyscy sobie chwalą.

Model to Multisync LCD 2470WNX.

WVX jest bez pva.

Nie wiem czy ten model jest dostępny jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i odpowiedź z innej :) . Sprawa wygląda następująco: Czy będziesz robił prace do druku czy nie. Samo zagadnienie jest dość skomplikowane. Ogólnie posiadanie dobrego monitora ale bez kalibratora jest trochę śmieszne, bo przecież chcemy mieć dobre kolory. Lepsze monitory mają płynniejszą gradację barw i szczegóły w cieniach (ważne dla fotografów) i potrafią pokazać większy gamut ale poza monitorami referencyjnymi żaden nie wychodzi poza adobe RGB więc tym bym się nie przejmował. Wróćmy do tematu. W wyżej wymienionych programach jak najbardziej się sprawdzi bo po to jest. Sam monitor nie załatwi sprawy. Nec MultiSync EA231WMi 23 jest całkiem całkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eizo FlexScan S2243 lub S2233 o mniejszym resie.

 

Jesli chodzi o matryce to przyznam ze bardziej preferuje PVA, co prawda ten typ matrycy nieco ustepuje IPS pod wzgledem koloru, jednak nie posiada irytujacej tendencji wpadania w odcien fioletu i ma glebsza czern.