wroniec Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 (edytowane) Witam Poniżej wizualizacja apartamentowca, którą miałem okazję ostatnio robić. Całość realizacji była mocno rozciągnięta w czasie, więc ciężko mi określić ile zajęła. Użyte programy to: 3dsMax, V-Ray i Photoshop Pozdrawiam i miłego oglądania życzę. Linki z obrazków powyżej nie przekierowują do pełnego rozmiaru, więc daję miniatury, które już to robią. Czas mi zmienić hosta :\ Edytowane 17 Styczeń 2010 przez wroniec
PICsell Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 Najbardziej przypadły mi 4 i 5 wizka. Tekstura drewna wysypała ci się na schodach.
3d_operator Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 Wizki Morphego czy SWRC to to nie są, ale jakis tam poziom reprezentują. Modeling ok, światło słabe. Na 3 wizce chyba zapomniałeś wymazać wieżę kościoła, bo jest przezroczysta.
arch515 Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 Wizki Morphego czy SWRC to to nie są, ale jakis tam poziom reprezentują. Modeling ok, światło słabe. Na 3 wizce chyba zapomniałeś wymazać wieżę kościoła, bo jest przezroczysta. A możesz t jakoś uzasadnić.?bo nie widać tu przesadzonej zieleni ?czy ogromnej rozdzielczości byś zobaczył każdą jedną stokrotkę.? Dla mnie Bardzo wysoki poziom ładnie wkomponowane , z ładnym światłem , Można by było posiedzieć nad wodą ,i tego kwiat na klace usunąć..
jahred6 Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 Ładnie bardzo i tyle w sumie. Zgadzam się w 100% z arch515. Myślę że w pracach 3d można się wzorować na warsztacie lepszych kolegów , ale na pewno nie na ich stylu. Każdy powinien mieć swój własny wypracowany przez lata styl. Najlepiej - nie taki jak większość. Ja od razu widzę wizki robione przez architektów i grafików.Na przykład kolega arch515 ma swój ładny plastyczny styl :-) Pozdro i życzę dalszych udanych prac breja.
wroniec Napisano 17 Styczeń 2010 Autor Napisano 17 Styczeń 2010 (edytowane) PICsell Odnośnie tekstury to trzymałem się refki, którą dostałem. 3d_operator Dziwnym nie jest. Bo ja to ani Mophe, ani SWRC, ale cieszę się, że jakiś tam poziom prezentują. Wieży nie zapomniałem wymazać, bo nic takiego nie miałem w planach. arch515 Dzięki. Woda jest ze zdjęcia, trochę podkolorowana, wyczyszczone jakieś pływające śmieci i dodane odbicie. Chętnie się dowiem co można by jeszcze z nią zrobić? Bo ja już nie miałem pomysłu. jahred6 Dzięki. Zgadzam się. Daleko mi jeszcze do własnego rozpoznawalnego stylu, takiego jaki mają Mophe, wspomniany arch515 czy Sanserif. Warto podpatrywać najlepszych, ale nie kopiować. Pozdrawiam Dodałem w pierwszym poście miniatury z linkami do pełnej rozdzielczości. Edytowane 17 Styczeń 2010 przez wroniec
mirekbini Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 bardzo ładnie exterior jak i interior (oprócz mapowania schodów :) ) Proszę podziel się jak zrobiłeś taki fajny materiał podłogi z paneli i szyba w oknie. Pozdrowionka
wroniec Napisano 18 Styczeń 2010 Autor Napisano 18 Styczeń 2010 mirekbini Dzięki. Nie mam aktualnie dostępu do plików, więc paneli na razie nie opiszę. Szkło to VRayMtl z falloffem w reflection i bardzo jasnym szarym w refraction, ale i tak wszystkie odbicia są mocno edytowane w Photoshopie. jarross Dzięki.
Neb Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 Ładne wizki, bardzo dobre materiały i ogólnie dbałość o detal. Popracuj nad kadrowaniem, a podniesiesz poziom raz dwa, bo jest w tych pracach potencjał.
Pawel Lipka Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 Bardzo fajne obrazki. Widze, ze teraz poziom wizek bardzo sie podniosl. Moje doswiadczenie w tym temacie jest niestety bliskie zeru. Prowadzilem kiedys szkolenia z maxa dla architektow, ale to byly jakies podstawy..nawet nie mielismy okazji dotrzec do czegos pelniejszego. A teraz naprawde fajne rzeczy tu czarujecie:)
wroniec Napisano 19 Styczeń 2010 Autor Napisano 19 Styczeń 2010 Neb Dzięki. Mówisz o kadrowaniu wnętrz? Czy zewnętrz? Z ujęciami zewnętrznymi był taki problem, że dostałem zestaw zdjęć, z których tylko kilka nadawało się do wykorzystania. Bo albo budynek był w za dużym skrócie, albo był obcięty, za blisko, za daleko, itd. Pozostały te najlepsze :] Odnośnie wnętrz, to nie mam nic na usprawiedliwienie ;] Pawel Lipka Witaj Pawle. Dzięki, fajno, że się podoba. No jak widzisz wciąż w wizkach siedzę, a było tak blisko animowania :]
Neb Napisano 19 Styczeń 2010 Napisano 19 Styczeń 2010 Faktycznie jeśli klient narzuca zdjęciami kadry to czasem ciężko coś ciekawego wykombinować. Exteriory są zgrabne, poza może ostatnim zbliżeniem. Takie ujęcia ciężko uporządkować, głównie spróbowałbym się pozbyć bałaganu, który lepi się do dolnej krawędzi kadru: daszek szklany ok, ale poniżej masz ucięte chyba jakieś okno, pośrodku podobna sytuacja tylko powstał przez cięcie jakiś jasny klin. Lekko więcej góry i po bałaganie, a i dwa górne balkony zyskałby na tym. W interiorach w sumie jedna rzecz - dużo chcesz pokazać, ale mało w czytelnej całości. Pierwszy kadr, masz schody, tv pod nimi, kupa podłogi w prawym dolnym rogu i ucięte okno po prawej. Spróbowałbym przesunąć kamerę w prawo i przekręcił ją w lewo. Pozbywamy się w ten sposób uciętego okna ( i tak nie pożenisz tego wszystkiego w jednym kadrze ), mamy za to mniej podłogi, widzimy ciekawą i praktyczną część przestrzeni pod schodami i forma schodów powinna być bardziej ludzka. Drugi interior jest stanowczo za ciasny, ucięta lampa, ucięta roślina w lewym dolnym rogu i ogólnie duży ścisk. Poluzuj to trochę. Trzeci kadr - masz ładne fotele, ładną roślinę tylko znowu wszystko pocięte, za to dużo sufitu :) W dół kamerę możesz opuścić i nawet świateł na suficie raczej nie przytniesz bo jest tam dużo miejsca. W interiorach trzeba się ostro kokosić, żeby zrobić dobre ujęcie. Stara zasada fotografii mówi żeby nie lepić do krawędzi kadru zbędnych detali, zwłaszcza małych. Rzeczy które napisałem to luźne korekty, spróbuj poprzestawiać kamerę w tej scenie i powinienej odczuć różnicę, zwłaszcza, że rendery pierwsza klasa i jak pisałem wcześniej jest w nich dodatkowy potencjał.
hcpiter Napisano 19 Styczeń 2010 Napisano 19 Styczeń 2010 Wizualki fajne szczególnie architektura, wnętrza troszkę gorzej ale i tak jest na czym oko zawiesić A porównywanie z innymi userami co najmniej śmieszne :) Pozdrawiam
wroniec Napisano 20 Styczeń 2010 Autor Napisano 20 Styczeń 2010 Neb Z kadrami wszystkich wnętrz dłuuugo walczyłem. Odnośnie mieszkania to główną prośbą klienta było, aby pokazać, że budynek znajduje się nad wodą i przy zieleni. Więc bardzo ważne było to co za oknem. Starałem się dobrze przedstawić wnętrze, przy jednoczesnym w miarę czytelnym pokazaniu tła. Zdaję sobie sprawę z niemożności pożenienia wszystkiego w jednym kadrze, ale czasami jest się zmuszonym walczyć :] Co do trzeciego kadru wnętrza, to jak zjechałem kamerą niżej, to drzwi windy i ciemna ściana znalazły się za blisko górnej krawędzi i mocno stracił na tym ciężar obrazka. Wydawało mi się lepszym rozwiązaniem lekkie oszustwo w stosunku do rzutów i wysunięcie do przodu foteli. Ale jak to zrobiłem to waliło po oczach ciasne przejście między siedziskami, a windą. Dzięki wielkie za konstruktywną krytykę i rady. hcpiter Dzięki. Mi też architektura się podoba. O wiele przyjemniej pracuje się nad wizualizacją ciekawego projektu.
Pawel Lipka Napisano 20 Styczeń 2010 Napisano 20 Styczeń 2010 No, ale w animacji naprawde masz potencjal. Zaluje, ze nie mamy okazji dzialac, ale ja troche przedobrzylem, zbyt wiele rzeczy na raz i nie wszystko wyszlo tak jak chcialem. Jak to zwykle u mnie na lapucapu troche, ale ucze sie na bledach. Jak wroce do tematu pamietam o Tobie:) bo naprawde masz talent do ruszania postaciami!
Tores Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 Świetnie wkomponowałeś model w zdjęcia i dobrałeś światło. Zdjęcia rzeczywiście nie najlepszej jakości i trochę bym popracował nad nimi bo za dużo w żółte idzie ale dobrze dobrałeś parametry do nich i wszystko ładnie współgra. Odbicia w szybach trochę za słabe wyszły (takie mydlane). Sporo detalu co cieszy ale gąsiory by się jeszcze przydały. Wnętrza są ok.
Rekomendowane odpowiedzi