leondrago Napisano 26 Styczeń 2010 Autor Napisano 26 Styczeń 2010 No i znowu macie racje :P.... chyba jednak zaczne troszke z naturą ... (szkic potem kolory.... zobaczymy jak mi to przyjdzie
leondrago Napisano 27 Styczeń 2010 Autor Napisano 27 Styczeń 2010 Dobra pracuje z martwą naturą .... ale to nie znaczy że zostawię tą perspektywę .... no i jakoś dziś z rana sobie taki szkic zrobiłem....
leondrago Napisano 30 Styczeń 2010 Autor Napisano 30 Styczeń 2010 Troszkę mnie tu nie było (nadmiar pracy mnie przytłoczył :().....Zrobiłem podmalówkę ostatniego szkicu.... czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć czy już robię coś źle....
samborek Napisano 30 Styczeń 2010 Napisano 30 Styczeń 2010 ja mogę mieć blednę wrażenie ale coś mi nie pasuje tutaj, gdzie 2 inne punkty zbiegu ? bo wygląda na to że 2 punkt powinien sie odnosić do skrzydełek i tej całej maszynerii na powierzchni statku a 3 , ponieważ ujęcie wygląda jakby ktoś patrzył na odrobinkę z góry :P ale póki co sam staram się to opanować
Urbanboogie Napisano 30 Styczeń 2010 Napisano 30 Styczeń 2010 Mi z perspektywa tez marnie idzie, ale mam wrazenie ze karkolomne zadanie przed soba postawiles na poczatek. Te wiezyczki na statku zdecydowanie gubia perspektywe. Zacznij moze od boxow
ICE Napisano 30 Styczeń 2010 Napisano 30 Styczeń 2010 Wiesz, przewaznie, zeby to wygladalo w miare naturalnie punkty zbiegu umieszcza sie poza kartka, bo taka kartka przewaznie jest niewielka. Gdy punkt zbiegu ustawisz na kartce wszystko zdaje sie byc bardziej rozciagniete niz powinno, chodz teorytycznie i matematycznie jest ok. Stosuj rozwiozanie Iana McCaiga, podloz nastepna kartke i przeciagnij linie. P.S Oczywiscie nie musze wspominac o fakcie, iz najlepiej ( w ramach nauki) to te linie poprowadzic od reki? ;)
leondrago Napisano 30 Styczeń 2010 Autor Napisano 30 Styczeń 2010 macie racje... Zabieram sie za martwa naturke na powaznie i byle do celu... Nawet malymi kroczkami... Dzieki wszystkim za swietne rady.
leondrago Napisano 31 Styczeń 2010 Autor Napisano 31 Styczeń 2010 (edytowane) ok taka szybciutka martwa I zdjęcie troszkę z innej perpektywy Edytowane 31 Styczeń 2010 przez leondrago
SBT77 Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 ok taka szybciutka martwa Ale to z natury czy ze zdjęcia ? Pytam bo to dwie różne sprawy. Już nawet nie chodzi o efekt, ale poziom trudności. Akurat jestem na bieżąco, bo próbowałem sam z natury wczoraj sporo mazać i niestety - jak nie umiałem tak nie umiem. A ze zdjęcia - bez problemu :/ Może dlatego że malarsko, kolorem próbuję i to za wysokie progi na początek. Nie wiem. Nie umie mi się mózg przestawić z 2d na 3d. Chyba trzeba będzie linearnie spróbować. A Tobie życzę wytrwałości.
Klocjusz Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 zmiast nad zamaszystymi podpisami popracowalbys nad warsztatem:) nie cieniuje się w kratke, bo takie cos jzu sugeruje materiał nie ma tła, a to jest bardzo ważne, wybija nam martwą cień od książki jest źle skonstruaowamy w ogole mozesz sobie konsturawac martwa nature, bedzie wygladala naturalniej, a nie tak rysowac jak widac: siatka persp. i siatka elisp...
Urbanboogie Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 Fajnie, ja stawiam na to ze jednak rysowane z natury. Sporo rzeczy widzisz, tylko perspektywa strasznie ucieka. Mnie osobiscie szlag trafia przez perspektywe kiedy rysuje martwe, probuje to mierzyc optycznie olowkiem, jak mi kiedys poradzil Farvus, ale tak naprawde nie wiem jak to prawidlowo wykreslic. Pewnie w koncu bedzie trzeba sie zlamac i zapytac googli, chyba ze ktos ma juz jakas gotowa, sprawdzona recepte dla nieporadnego Urbanbugiego.
Coyote Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 1.na wyciągniętej ręce trzymasz ołówek prostopadle do dłoni 2.patrzysz na obiekt ustawiasz ołówek tak aby pokrywał sie z krawędzią obiektu np dzbanka 3.cały czas nieruchomo trzymając rękę przechodzisz na sztaluge/kartke(wygodniej znacznie na tmy pierwszym bo masz ją pod kątem ) kładziesz ołowek i robisz linie :) nie wiem czy dobrze to opisałem ale łatwiej jest pokazać niz powiedziec ;/
Urbanboogie Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 A jakies punkty zbiegu itd wyznaczasz wtedy, czy to jednak takie bardziej na oko jest?
leondrago Napisano 31 Styczeń 2010 Autor Napisano 31 Styczeń 2010 Dzięki za wszystko naurki z rzeczywistości a nie ze zdjęć.... Staram się i dłubie i mam nadzieję że bedzie lepiej :P
gabahadatta Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 A jakies punkty zbiegu itd wyznaczasz wtedy, czy to jednak takie bardziej na oko jest? zależy od przedmiotu - formy przemysłowe, o jasno zdefiniowanym kształcie dobrze by były wykreślone. na samo przenoszenie kątów nie ma jednej metody - ja np zamiast przenosić krzywiznę ręką wolę określać sobie o ile stopni jest odchylona krzywa od pionu/poziomu i potem taką samą krzywiznę odtwarzać na kartce. mniej machania ręką, a więcej geometrii ;) samo określanie punktów zbiegu jest proste: jeśli przedmiot nie jest pochylony to pz dla niego będzie na linii horyzontu - a ta jest zazwyczaj na wysokości oczu i powinno się ją określić jako pierwszą. by go wyznaczyć wystarczy, że jedną (w naturze równoległą do podłoża) krawędź przedmiotu przedłużysz i przetniesz z horyzontem (dwie różne krawędzie dla dwóch punktów zbiegu oczywiście). w przypadku przedmiotów pochylonych punkty zbiegu będą powyżej lub poniżej linii horyzontu. martwe na początek w porządku, gdzieniegdzie gubią perspektywę, w przypadku przedmiotów obrotowych tam gdzie są elementy okrągłe (np góra dzbanka) powinny być elipsy, a nie "rybki" z ostrymi czubkami ;) jeśli możesz to bardziej różnicuj przedmioty w martwych - obok rzeczy technologicznych typu garnek czy czajnik ustawiaj jakąś ścierkę czy owoc. elementy które będą się różnić zarówno formą jak i fakturą. ps. rysujesz te martwe w jakiejś firmowej kuchni? ;) 1
leondrago Napisano 1 Luty 2010 Autor Napisano 1 Luty 2010 Taaaa.... ;( Pracuje na jednym z serwisów na autostradzie w anglii.... Nie powiem szału praca nie robi ale płaci rachunki a to najważniejsze... a czemu rysuje tam hmmmm... w końcu jak już się szkolić to można wykorzystać każdą wolną chwilę no nie?? :P
leondrago Napisano 1 Luty 2010 Autor Napisano 1 Luty 2010 No dobra kupiłem sobie troszke książek o technikach szkicowania i powiem że nawet mi sie to podoba... wstawiam ostatni szkic bo chyba w miare jest :) i zdjątko (sorka za jakość) Całość 100% z natury
emmilius Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 break the silence... rysun lepszy jak fota =], eee tam pewnie celowo to zrobiłeś. Pzdr =]
Areien Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 pionierem nie jestem ale wydaje mi sie ze elipsa (a wlasciwie jej brak) w tym wazoniku powinna miec sztalt elipsy a nie dwoch zlaczonych ze soba łukow :D ale to detal. tak czekalem i czekalem az sie zaladuje ta martwa nad zdjeciem ale albo cos nie dziala albo to tak specjalnie zaaranzowany zabieg :D
leondrago Napisano 2 Luty 2010 Autor Napisano 2 Luty 2010 i kolejny update... szkic wykonany krótko przed pracą i zdjątko troszkę inna perspektywa ale w miare wyszło
leondrago Napisano 2 Luty 2010 Autor Napisano 2 Luty 2010 Grzebałem sobie i znalazłem dwa szkice dość stare ... wiem staroci sie nie pokazuje ale chciałbym je wstawić może jakiś progress sie zobaczy :P oba ze zdjątek, refek nie mam ale wiem że drugi to hitman powinien być :P
gabahadatta Napisano 2 Luty 2010 Napisano 2 Luty 2010 (edytowane) staraj się bardziej różnicować plany. to co jest bliżej powinno być narysowane trochę inaczej od tego co jest dalej - sposoby są różne: np bliższe plany bardziej linearnie, dalsze bardziej plamą, bliższe bardziej nasycone i kontrastowe, dalsze stonowane itd. przy tak niewielkich martwych lepiej ten efekt uwydatnić trochę bardziej niż w rzeczywistości, gdy przedmioty są blisko bardzo siebie, ale dla dobra rysunku warto. porysuj też na gładszym papierze, bo tu Ci się "futro" robi z kreski. na powierzchni bez faktury szybciej nauczysz się oddawać materiały samym ołówkiem. [chyba, że papier masz dość gładki, tylko bardzo niewielki ten rysunek i dlatego faktura jest tak widoczna - wtedy po prostu rób większe ;)]. popróbuj też z innymi miękkościami grafitu, nie do wszystkiego się nadaje bardzo miękki ołówek, czasem lepiej różne mieszać. Edytowane 2 Luty 2010 przez gabahadatta
leondrago Napisano 4 Luty 2010 Autor Napisano 4 Luty 2010 Kolejny szybki update rano sobie skubałem.... tak rysuje i rysuje... ale nikt mi nie mówi czy chociaż jakis progress jest ??
gabahadatta Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 jest. przekręcaj sobie czasem pracę do góry nogami to zobaczysz gdzie Ci się perspektywa lub elipsy sypnęły, gdzie jedna linia zamiast być ciągła łamie Ci się za jakimś przedmiotem :) spróbuj bardziej zróżnicować przedmioty które układasz w martwej by były elementy zarówno matowe jak i błyszczące, coś organicznego obok tego szkła. może jakaś ciemna pomarszczona szmata ułożona częściowo z tyłu i pod nią? im bardziej zróżnicujesz tym większą skalę porównawczą będziesz miał.
leondrago Napisano 4 Luty 2010 Autor Napisano 4 Luty 2010 Dzięki jakoś nastawiłeś mnie pozytywnie do dalszej pracy...:D Chciałbym się spytać jak zaczynać z digital painting.... bo nie za bardzo wiem jak się za to zabrać żeby nic na samym początku nie zchrzanić :P A jeśli chodzi o materiały to musze ich też zacząć używać tylko najpierw jakieś miejsce na to musze sobie przygotować (narazie to tylko na biurku rysuje ;( ) Mam już chyba wszystkie tutki które można dostać , kupe książek do których cały czas zaglądam i chyba na początek chciałbym tak jakoś za concept art się zabrać.... (PS Feng Zhu jest super :D)
gabahadatta Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 zanim się za dp zabierzesz podszkol się w rysowaniu perspektywy, poczytaj o focal pointach. narysuj poprawnie sześcian, dwa przenikające się walce, wykreśl poprawnie kilka perspektyw. zanim się weźmiesz za coś nowego wyćwicz rzeczy wcześniejsze.
ICE Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 Za to co tutaj Gabahadtriruriru (alez ciezki nick! ) napisal, to powinienes mu lodowate piwo postawic, siwetne porady. Pozatym czlowiek, ktory potrafi tak o: Sam w sopbie jest autorytetem :P Rowno poslodzilem, ale ejstem pod wrazeniem tego artu i twojej wiedzy.
leondrago Napisano 4 Luty 2010 Autor Napisano 4 Luty 2010 Wow.... Coś genialnego..... no jak bym był w Polsce to masz u mnie zgrzewkę piwka (tylko adresik potrzebuję) .... Świetny pomysł z tą perspektywą i dwoma walcami napewno bede tego próbował.... ale powiedzcie mi czy to przeszkadza że w między czasie sobie troszkę dla relaksu pogryzdolę co innego??
Rotcore Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 A czy to źle, że czasem po szkole siadasz do kompa i odpalasz Mass Effect2 zamiast siedzieć przy biurku i uczyć się matmy? :P
gabahadatta Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 icecold - lol :D ja to bardziej teoretyk niż praktyk jestem, zresztą lepszych grafików jest tu na pęczki, więc autorytetów trochę wyżej w hierarchii trzeba szukać ;) ale powiedzcie mi czy to przeszkadza że w między czasie sobie troszkę dla relaksu pogryzdolę co innego?? teroretycznie nie, w praktyce 9/10 osób które siadają do dp odkładaja na bok regularne ćwiczenia w mediach tradycyjnych. chlapią tą wirtualną farbą frustrując się, że niewiele im wychodzi. zaczynają szukać dróg na skróty - filtry, tekstury - nie mając wyćwiczonych podstaw. często zaczynają robić rzeczy w miarę efektowne dla laika, ale dziurawe dla kogoś kto w tym trochę siedzi i nie dające mocnych podstaw do rozwoju. i dochodzą do takiej ślepej ściany pod którą muszą zawrócić, cofnąć się do podstaw - perspektywy, anatomii. a im mniej były te podstawy wyćwiczone, tym to potem trudniej nadrobić. oczywiście nie każdego się to tyczy, ale takie wrażenie odnoszę podglądając innych.
leondrago Napisano 4 Luty 2010 Autor Napisano 4 Luty 2010 hmm... tylko prosze sie nie nabijac.... godzinka pracy z perspektywą... totalnie bez użycia jakiejkolwiek linijki (żeby złapać rysowanie prostych lini)... nie są może najlepsze ale dużo mi dają więc mówcie co robie źle jeśli już coś jest nie tak.. :D sorka za jakoś ale nie mam skanera a3 :(
Coyote Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 nic nie szkodzi ze nie masz skanera i bardzo dobrze ze większy format niz a4 ;) Jedziesz z koksem, w porządku szkice tylko tego ma być masa :P Kupki niech ci sie walają kartek po domu...
Areien Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 na Twoje: "Just a free hand drawing" "horizon line" "point persperctive"; dam nie moje: "A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają" ze po angielsku to zwieksza skilla? ^^ tez zaczne tak pisac :D
SBT77 Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 teroretycznie nie, w praktyce 9/10 osób które siadają do dp odkładaja na bok regularne ćwiczenia w mediach tradycyjnych. chlapią tą wirtualną farbą frustrując się, że niewiele im wychodzi. zaczynają szukać dróg na skróty - filtry, tekstury - nie mając wyćwiczonych podstaw. często zaczynają robić rzeczy w miarę efektowne dla laika, ale dziurawe dla kogoś kto w tym trochę siedzi i nie dające mocnych podstaw do rozwoju. i dochodzą do takiej ślepej ściany pod którą muszą zawrócić, cofnąć się do podstaw - perspektywy, anatomii. a im mniej były te podstawy wyćwiczone, tym to potem trudniej nadrobić. Bardzo fajna wypowiedz, trudno się nie zgodzić. Z drugiej strony - czy nie jest tak, że kluczem są nie same media cyfrowe, a kwestia dyscypliny, nie pchania się w efekt na siłę. Może wcale nie musiałbym się brudzić prawdziwą farbą, gdybym malował cyfrowe martwe a potem akty i portrety z natury, pomijając oczywiście czysto techniczne kwestie związane z pędzlami i farbami ?
Joel Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 Areien, wbij do Icecold'a jego możesz za zdradę narodu zlinczować ^^.
leondrago Napisano 4 Luty 2010 Autor Napisano 4 Luty 2010 hmm.... zdrada narodu nigdy w życiu... ale dla przypomnienia mieszkam w Anglii i tu się też ucze... Kurs o nazwie Art & Design National Diploma... więc ku twej informacji szkice te mogę użyć też w szkole...
Areien Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 hahaha xD wiem, ale jakos jego ikonka teczki mnie odstrasza, nie podoba mi sie, to nie bede wchodzil i jakos mnie wzielo u Leonarda, to nic osobistego tylko tak podkreslilem xD ale i tak podziwiam za te proste krechy od reki, ja tak nie umiem xD to u mnie wymaga: pyk, (ctrl - z), pyk, (ctrl - z), pyk, (ctrl - z), pyk, (ctrl - z), oooooooo w koncu.. pozniej rysuje normalnie na kartce i mam glupi odruch poruszenia lewej reki xD... staram sie to ograniczac :/ tez tak macie? (pewnie kwestia cwiczenia kreski, no ale to wieczny progress) :))
leondrago Napisano 4 Luty 2010 Autor Napisano 4 Luty 2010 Hmm.... czasem to mi się śmiać chce tak te kreski koślawo wychodzą ale ćwiczę i ćwiczę.... dziś to już kilka godzinek i chyba wystarczy jak narazie xD Ostatnie wypociny
ICE Napisano 4 Luty 2010 Napisano 4 Luty 2010 Dobrze, ze jestes konsekwentny i sie niezniechecasz. Efekty przyjda z czasem a jak narazie, have a little faith ;)
leondrago Napisano 5 Luty 2010 Autor Napisano 5 Luty 2010 Jakoś tak wczoraj po tej perspektywie i tym wszystkim wzięło mnie na rysowanie robocików ..... może i troszkę dziecięce ale co niektóre mi się nawet podobają...
leondrago Napisano 7 Luty 2010 Autor Napisano 7 Luty 2010 Hmmm...(as usual) :D W sumie to musiałem sobie troszke odpocząć przez te dwa ostatnie dni i nikt się nic nie odezwał tu.... starałem się popracować troszkę z perspektywą (bez linijki oczywiście :D) .... wrzucam kilka z moich wypocin.... Ma ktoś radę co dalej powinienem robić ??
KhazadThard Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 powiem Ci że motywujesz do ćwiczeń;D a co dalej... hmm... ja bym dał więcej elips w przestrzeni (tak po sobie patrząc, bo jak przysiądę do takich ćwiczeń to pewnikiem to będzie mój największy problem)
leondrago Napisano 7 Luty 2010 Autor Napisano 7 Luty 2010 Dzięki ale sam sie najpierw musze zmotywowac bo jak narazie to u mnie z tym nienajlepiej :(.... No ale tak z dnia na dzien to sie nic nie da... MAM pytanko ma ktos jakies refki do robotów ??
zbiegaj Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 Według mnie nie powinieneś iść na łatwiznę i rysować tylko to, co widać. Na niektórych rysunkach zaznaczałeś budowę wewnętrzną bryły i tak też powinieneś robić na każdym rysunku. Zaznaczaj linie, których nie widać. Będzie to fajnie wyglądać zwłaszcza w miejscu przecinania się brył. Wtedy zaczniesz jeszcze bardziej różnicować linie na pomocnicze, krawędziowe, no i na te, co widać. Możesz też pomyśleć nad jakąś ciekawą kompozycją. Cztery pudełka rozrzucone bez ładu i składu raczej ciekawie nie wyglądają, ale gdy już poustawiasz je, że zaczną się wzajemnie zasłaniać, przenikać bądź stykać może wtedy wyjdzie coś ciekawszego. Chociaż nie zawsze. I może by tak umieścić już, chociaż jeden punkt zbiegu poza kartką. Pozdrawiam.
leondrago Napisano 7 Luty 2010 Autor Napisano 7 Luty 2010 hmmm.... Ciekawe posuniecie i chyba jak znajde czas dzis to pokombinuje.... a gdzie poza kartka powinienem umiescic ten punkt zbiegu zeby to wszystko wygladalo naturalnie ??
SBT77 Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 hmmm.... Ciekawe posuniecie i chyba jak znajde czas dzis to pokombinuje.... a gdzie poza kartka powinienem umiescic ten punkt zbiegu zeby to wszystko wygladalo naturalnie ?? Zeby wyglądało rzeczywiście naturalnie, to chyba góra jeden może znajdować się na kartce ... A możesz to prosto uzyskać robiąc sobie na bokach kartki podziałki o różnej gęstości...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się