Skocz do zawartości

WIP 2D: Marsz Niewolników UWAGA 18+


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Niestety nie czuc tu poki co zadnego "mood'a" kazdy jakby byl dla siebie z osobna. A po ludzku kazda postac i obiekt jest jakby nie z tej ilustracji.

 

Pociagnij po tym jakis gradient i postaraj sie zgrac to tak zeby wszystko bylo spojne.

 

Anatomicznie, dobra robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ma byc realizm to chyba wiecej refek powinienes uzyc. Perspektywa siada momentami. Szczegolnie droga w pracy "nie siedzi". drugie drzewo z lewekj to male jest calkowitym surrealizmem. Ogolnie drzewa bym powiekszyl znacznie. Kompozycyjnie tez ubogo bo niezdecydowanie.

 

Ale ja tam sie nie znam podobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi też poszczególne elementy ze sobą nie współgrają. Wydaje mi się że powinieneś pooglądać refki z ludźmi i budynkami przy tej pogodzie. Postaci zdają się łapać światło jakby były w jakimś studio. Detale ok. Kobieta leżąca na ziemi rozjaśnia mokry asfalt. W rzeczywistości wydaje mi się że w miejscu spotkania mięsa i jezdni powinno być zaciemnione. A'propos jeszcze cieni wszystkie miejsca zacienione powinny być ciemniejsze, to tak jak byś robił prackę w 3D i miał zwiększyć % okluzji. Postaci też wogóle nie rzucają cienia, mimo iż światło jest rozproszone pod stopami powinno być ciemniej. Skoro to niewolnicy można by ich nieco upierdzielić błotem co by realizmu nabrało. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świaaatła..nie ma :)...musisz chyba zdecydować się na jakieś konkretne..pod względem barwy zwłaszcza...akurat w pochmurny dzień często światło ma bardzo fajne kolory...przecież to drzewo np nie może być aż tak pomarańczowe przy tym niebie:) nie ma mowy...o cieniach jest już wyżej....o interakcji obiektów w sumie też...raczej źle to wygląda, że skóra ludzi tych ma od góry do dołu z grubsza ten sam odcień...asfalt jednak ją trochę zabarwić powinien..tak samo z drugiej strony niebo..

 

walcz :)

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

|Dzięki chłopaki, muszę nadmieni że to co mówicie to miałem w planie (zróżnicowac kolory, detale typu zabrudzenia, podniszczone ubrania itp będą. Cienie też, nawet przy zachmurzonym niebie wzmocnię, zwłaszcza pod nogami itp. Za uwage co do koloru dzrzewa wielkie dzięki, chciałem przyciągną max uwagi w ten rejon i stąd największe nasycenie koloru w całej pracy w tym miejscu, ale faktycznie może przegiąłem.

 

Podsumowując dzięki wielkie za wkład, pozdro wszyscy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widze, ze juz odpisales, ale skoro juz zrobilem to pokaze 5 minutowy over, oczywiscie nie realizuje wszystkich poprawek, ale da jakis punkt odniesienia, chyba ^^

 

Musialem zmniejszyc i stracilo na ostrosci, ale niewazne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no..ale z tym drzewem dalej ciągnąc..to domyślam się, że chciałeś przyciągnąć oko w tamten rejon...ale raczej z uwagi na tłuczącego gościa..więc tym bardziej drzewo powinno stanowić dla niego stonowane tło żeby się wybił...inaczej osiągasz przeciwny efekt moim zdaniem...

 

więcej 'globalnego' koloru na wszystkim po prostu..i się zgra..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzewo stonuj, a skoro to elektryczny pastuch(żeby nie było ja się domysliłem=] , a raczej nie było się czego domyślać - to widać) to pojedź nieco fantastycznie i zarzuć na kobitce jakieś łuki elektryczne. Rozjaśnisz tym okolocę i przyciągniesz uwagę. Z resztą imo to miejsce samo z siebie przyciąga uwagę bo coś się tam dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

P.S. on nie tłucze, oni używają elektrycznych pastuchów.

 

 

sorry..nie skupiałem się na detalu :]

 

jak masz wątpliwości co zadziała a co nie..to porób sobie szybkie różne wersje...w końcu od tego jest digital..

 

wcale nie musimy my mieć racji :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje mi trochę jakiegoś mroczniejszego, post apokaliptycznego klimatu (cos à la "Droga" McCarthy'ego, bo z tym mi sie od razu skojarzyło). Może jeszcze krwi na niewolnikach i "strażnikach" i brudu na tych pierwszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EC, nie wiem czy czytałeś/oglądałeś "Drogę", ale na tych zwiastunach (szczególnie na drugim) świetnie jest pokazana kolorystyka, o jaka mi chodzi:

http://www.youtube.com/watch?v=hbLgszfXTAY

http://www.youtube.com/watch?v=i4aNZGniOG4&feature=related

IMO w tych kolorach będzie o wiele bardziej klimatycznie. Powodzenia, bo zapowiada się nieźle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne to strasznie, bardzo dużo elementów do siebie nie pasuje. Bardzo "fotograficzne" wykonane postacie, szczególnie kobieta (ps. zapomniałeś chyba ubrudzić jej stopę) kontrastują z otoczeniem które jest "plastikowe", bardzo sztuczne. Zupełnie nie czuć przestrzeni i światła, wszystko jest tak samo nasycone.

Nie wiem czy świadomie dążysz do stworzenia takiej bardzo surrealistycznej sceny czy pogubiłeś się w dążeniu do maksymalnego "realizmu". Jeśli to pierwsze to osiągnąłeś cel w 100%, jeśli to drugie to trzeba jeszcze nad tym popracować.

A tak w ogóle to cholernie mi się praca podoba, szczególnie jeśli ma być wariant pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest lepiej..ale dalej nie siedzi...te budynki są straaasznie sztywniackie..może przeszkicuj je od zera..czasem to szybsze niż poprawianie....to gołe drzewo też jakieś mało naturalne..w ogóle co do kolorystyki jeszcze..to spróbowałbym może zieleń ściągnąć bardziej ku niebieskiemu..bo wydaje mi się ze teraz się trochę gryzie z resztą..

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dezzed niestety, opcja druga, dążę do realizmu, im realistyczniej, tym lepiej. Skoro się pogubiłem, to mam do Ciebie parę pytań. Po kolei:

 

"bardzo dużo elementów do siebie nie pasuje"

 

dzięki za wskazanie problemu. Mógłbyś zasugerowac jakieś rozwiązanie?

 

"otoczeniem które jest "plastikowe", bardzo sztuczne"

 

jak wyżej

 

"Zupełnie nie czuć przestrzeni i światła"

 

j/w

 

z góry dzięki

 

maciek g - dalej nie siedzi spójnośc kolrystyczna całości? (co konkretnie nie siedzi). Budynki też mi się do końca nie podobają. Co byś proponował z nimi zrobic? Tak samo drzewo, nie bardzo wiem jak poprawic. Co do zieleni to spróbuję, ale w sumie już zrobiłem tak jak piszesz i nie wiem, czy nie przestanie przypominac zieleni. Naprawdę myślisz, że się gryzie? Właściwie to już wszystko zepchnąłem w brązy lub zimne szarości, więc nie bardzo kumam co by się tam miało gryźc...

 

Podsumowując, dzięki chłopaki za krytykę, ale byłbym bardzo wdzięczny za jakieś porady jak te wszystkie babole naprawic, żeby było lepiej. Chyba, że nie macie pomysłu, to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"bardzo dużo elementów do siebie nie pasuje"

 

dzięki za wskazanie problemu. Mógłbyś zasugerowac jakieś rozwiązanie?

 

 

Wynika to z tego ze poszczegolne kolory nie oddziauja na siebie nawzajem. Kazdy przedmiot odbija swiatlo i narzuca swoj kolor na inne przedmioty.

 

Tak mysle :)

 

pozdrawiam

 

PS. sorka ze sie wtracilem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej, gdyby strzelil ci ktos konkretny over.

 

pomarzyc zawsze można :) Demonstracja to najlepszy sposób, w dodatku dowodzi, że radzący wie co robi (lub pokazuje,że nie). Niestety takie rzeczy zdarzają się co pół roku (statystycznie rzecz biorąc)

 

In flaaames - racja, ale zauważ jak przy zachmurzonym niebie drastycznie spada wpływ odbitego światła. Wszystko robi się szare, zupełnie inaczej niż przy pełnym słońcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imo duzo w kwestii "plastikowości" (glinkowatości?) wnioslyby wyrazniejsze speculary, to co swietnie wychodzi zawsze w Twoich studyjnych obrazkach tutaj gdzies sie zgubilo, albo raczej nie zdazylo jeszcze wykielkowac. Przydalyby sie tez jakies dodatkowe tony, zeby skora nie byla taka szara i jednolita. Spojrz na wlasne pracki z anatomia i po prostu wyciagnij wnioski :) Jeśli chodzi o integracje postaci z otoczeniem, to: np. asfalt jest moookry, wiec sadze, ze mimo pochmurnego dnia, powiny lapac duzo wiecej koloru i swiatla odbitego z otoczenia (zwlaszcza udo tej pani z golymi cycami). Tak samo, logiczne byloby gdyby niewolnicy mieli mokra skore przynajmniej na nogach, ale fajnie by bylo jakby cali byli mokrzy, ufajdani blotem i hojnie ospekularowani! :D Ja osobiscie, jak mi cos z kolorami nie pasuje, lubie je troche splaszczyc, nakladajac np delikatna teksture w trybie color i pozniej ciagnac dalej zmiany na nowej warstwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry sorki EC że porwałem się na over, uświadamiając sobie jednocześnie że to mój pierwszy over w życiu. Nie twierdzę żeby iść w 100% w tą stronę ale może jakiś element Ci coś podpowie.

over_ec.jpg

Tu i tam za jasno (niebo) a tu i tam za ciemno, ale to na szybkiego to wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emmilius dzięki, ale u Ciebie jest tak, jakby cała scena była oświetlona z tyłu, ostrym słońcem, tak, jakby słońce przebijało przez chmury, a ja chcę pełne zachmurzenie...

 

Urbanboogie, z całym szacunkiem, ale jakoś speculary kłócą mi się z logiką zachowania rozproszonego światła. Nie bardzo wiem, gdzie miałyby byc. Zrobiłem małą przymiarkę, ale nie jestem przekonany, uważacie, że speculary coś dają? Dla mnie są trochę na siłę i odejmują realizmu.

 

speculary_by_EthicallyChallenged.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Dużo rad już dostałeś włącznie z dobrym overem od Ica, w którym rozwiązał kilka problemów, myślę że moje wiele nie zmienią. Ale jeśli mogę …. zasugerować żebyś zharmonizował kolorystykę. U Ciebie praca ucieka w stronę czerwieni, przy pochmurnym dniu kolorystyka powinna być raczej chłodna i mniej nasycona z powodu braku światła.

Drzewo za kolesiem z sznurkiem, wydaje się świecić własnym światłem, zgaś je trochę, to samo z bluszczem, jego zieleń jest zdecydowanie zbyt nasycona, przez co wychodzi przed postacie.

Droga jako że jest mokra, powinna bardziej odbijać niebo szczególnie im bliżej horyzontu. Generalnie zastosuj do obiektów znajdujących się dalej perspektywę powietrzną, bo wszystko potraktowałeś tak samo.

Wydaję mi się, że emmilius dobrze odczytał światło, jest ono z tyłu przynajmniej sugeruje to sporo jaśniejsze niebo przy horyzoncie, powinno to spowodować jednak jakieś konsekwencję w otoczeniu.

Dobra, kończę bo mój post będzie wyglądał jak litania żalów do Twojej pracy, a nie o to chodzi. Myślę że jak podziałasz bardziej ogólnie, mniej skupiając się na detalu (który miejscami jest dopieszczony niesamowicie) wyciągniesz z tego, to co zamierzasz. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej EC..nie wiem czy byłbym ci w stanie zrobić overa który by coś pomógł :) (ale może spróbuję później jakoś)

 

to, że nie siedzi to mniej już kolorów i światła dotyczyło (poza tym zielonym, który moim zdaniem się gryzie)..raczej to jak np budynki (przez sposób rysowania np.) nie grają z ludźmi...postacie są fajnie narysowane..a za nimi stoją takie klocki od linijki..z jakimiś mechanicznie naniesionymi teksturami i strasznie płaskie..jednokolorowe takie..w szybach tego dalszego budynku mogłoby się coś odbić oprócz nieba też np.

 

co do drzewa..hmm..może jest za mocne trochę jak na ten plan..i chyba jednak jest za bardzo rysowana gałąź po gałęzi, których jest zbyt mało przez to...łyse jest no :]

 

dasz radę..tylko musisz odważniej :]

 

żeby nie być do końca gołosłownym starałem się wyszukać kilka obrazków z takim oświetleniem jakie wydaje mi się chcesz uzyskać..może coś się uda ci podpatrzeć

 

http://www.flickr.com/photos/awkwardlyalex/4279679829/sizes/l/

http://13.media.tumblr.com/tumblr_kuqebiwyou1qzsb00o1_400.png

http://www.woostercollective.com/rroa1-thumb.jpg

 

te chyba najbliższe są twojemu zamysłowi..

http://pics.livejournal.com/igor113/pic/007t4kb1

http://pics.livejournal.com/igor113/pic/007g5agb

 

zobacz jak kolory ze sobą grają i plany..co do wspomnianego wyżej speculara..to myślę że warto to rozważyć..ale może bardziej płaszczyznowo niż punktowo

od góry..od strony nieba..które nawet w taki dzień i tak daje sporo światła przecież..tak samo z oświetleniem obiektów..

 

pzdr..

 

maciek

 

mam nadzieję że to coś pomaga :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym w te strone szedl np. ale to tylko propozycja. W dodatku przez pomylke przerobilem te wczesniejsza wersje.

 

marchoftheslaveswip01by.jpg

 

Jak tak kombinowalem, to wyszlo mi ze chyba glownie walor odpowiada tu za brak spojnosci. Na zblizeniach tego tak nie widac, ale calosc chyba nie jest do konca konsekwentnie oswietlona. Ale ze sam nie potrafie zwykle swiatla ustawic, to i poprawic nie za bardzo jestem w stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc!!! Jako, że każdy z Was idzie w troszkę innąstronę, przetrawiłem sobie wszystkie sugestie i od każdego wziąłem po trochu :] Maciekg płaszczyznowe-nie-punktowe speculary to chyba to. Na budynek z tyłu nie mogłem już patrzec, wk...wiał mnie, to go rozp...liłem :) Lepiej? (oczywiście będzie na nim trochę więcej detali niż teraz, jak na wszystkim). Nad tym drugim jeszcze pomyślę... Dałem dośc grubą warstwępowietrza między niwolnikami i budynkiem, oraz drzewami (tym gołym oraz tym kolorowym, choc koloru na nim tyle, co nic, myślę że powinno byc więcej), bluszcz też przytłumiłem. Co o tym myślicie?

 

slaves_wip_by_EthicallyChallenged.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie, to jak patrzysz na elementy,to mówisz wow!, ale całościowo (nie ujmując tobie) wygląda to średnio. Mnie najbardziej przypadł do gustu over Urbanboogie'go.

Teraz rób to, dokończ, sądzę, że dasz radę. Wydaje mi się jednak, że za szybko wchodzisz w detal, nie ustaliłeś jeszcze kolorystyki, oświetlenia itp. a rękawica już jak ze zdjęcia. Powiem ci, że jak patrzę na twoją pracę, to jestem w kropce, wszystko jest ok, perfect, ale to nie gra. Może zwiększ oddziaływanie nieba/atmosfery na elementy. No i popraw te włosy, bo mi się kojarzą z tanimi animacjami robionymi na kolanie z hair&fur. Doceniam oczywiście twoją pracę - nienaganną anatomię, te skórzane kurtki i tą łapę na pierwszym planie :D! Powodzenia w dalszej pracy

 

 

Jezus jeszcze nie wrócił? Ale to się może zmienic w ciągu nadchodzącego tygodnia ;p

żebyś się nie zdziwił

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie over Urbanboogiego też przypadł do gustu,ale kontrast jest tam taki prawie jak przy czystym niebie. Nie zauważam takiego kontrastu w naturze przy zachmurzeniu. Nie chcę,żeby się z tego zrobiła praca typu "ok, mamy chmury, ale podbijmy kontrast żeby mięsiściej wyglądało". Zeby nie było, radę Urbana sobie wziąłem do serca i trochę w tej kwestii zadziałałem, ale przesadzic tez nie chcę.

 

Wlosów nie będę jeszcze porawiał. Wiesz, nie chcę za wcześnie wchodzic w detal :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa. Przy atmosferze którą chcesz uzyskać faktycznie może być sporo rozproszonego światła i bryła nie będzie się mocno rysować. Tym bardziej że to wszystko dzieje się na zewnątrz, będzie sporo odbitego światła z mokrych powierzchni i generalnie jest to chyba dość ciężkie do uchwycenia.

Wysoko sobie poprzeczkę zawiesiłeś... Szczególnie jeśli chodzi o kolor skóry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że próbujesz uzyskac realizm taki jak na starych płutnach wielkich artystów, ale w ten sposób Ci to nie wyjdzie, bo oni mimo, że taka była pogoda - pochmurna naginali oświetlenie, rzeczywistość, coś ukrywali coś pokazali mocniej, dzięki czemu praca była interesująca, u Ciebie przypomina mi to wymuskaną ilustrację ze starych tandetnych gier. Fakt, że pracujesz na podstawie fotografii jeszcze pogłębia ten problem. Jeśli możesz podaj przykłady ilustracji podobnych w formie i klimacie którymi się inspirujesz (bo podejrzewam, że takie są). Mimo, że to już męczysz, detal niby jest zupełnie do mnie nie przemawia, w tych ciągłych poprawkach kręcisz się w kółko. Urbanboogie świetnie pokazał, że jednak mozna zrobić lepiej zmieniając więcej a nie tylko szczegóły. Co więcej problem widzę w całej strukturze od kadru, gestów i min ludzi, design otoczenia po to oświetlenie. Zupełnie mnie to nie rusza, gdybyś jeszcze mógł pokazać pierwsze fazy, szkic, pierwsze kolory itd. wtedy podejrzewam, że zobaczymy, że tam tkwi problem który teraz pogłębiasz. Jak się domyślam każdy element malowałeś sam sobie i oddzielnie. To tyle narzekania na tą pracę, mam nadzieję, że będzie pomocne. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to chyba trudno osiągnąć klimat w takiej scenie przy takim oświetleniu. Faktycznie żeś se Panie EC poprzeczkę pierdyknął że ledwo ją widać. Może się mylę ale fotorealizm poszczególnych elementów po osiągnieciu sukcesu z oświetleniem i światło/cieniem bardzo by pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Florian P rozumiem, co masz na myśli, ale w Twojej wypowiedzi dostrzegam problem. Mianowicie, po wskazaniu całego mnóstwa problemów nie podajesz żadnych konstruktywnych propozycji, jak te problemy rozwiązac. Taka krytyka zazwyczaj nie jest pomocna. Byc może faktycznie kręcę się w kółko (choc mam czelnośc uważac, że jednak coś od wczoraj osiągnąłem), pomóż mi się z tego kółka wydostac, skoro masz potrzebną do tego wiedzę. Pisanie autorowi, że obrazek jest tandetny raczej nigdy nic nie wniesie i nikomu nie pomoże, ewentualnie zdemotywuje. Następnie zasugerowałes, że wszystko jest do niczego, więc spróbujmy po kolei dojśc do sedna problemu. Postaraj się odpowiedziec mi na te pytania:

 

1. Jak zmieniłbyś kadr

 

2. Jak zmieniłbyś gesty i miny ludzi

 

3. Jak zmieniłbyś design otoczenia

 

4. Jak naprawiłbyś oświetlenie.

 

Zdaję sobie sprawę, że proszę o wiele, więc chciałbym, żebyś zrozumiał jedną rzecz. Doceniam to, że poświęciłeś swój czas na przemyślenie i napisanie tego, co napisałeś, ale dopóki nie podasz jakichś rozwiązań lub demonstracji, czegokolwiek, co pokazałoby że wiesz, co piszesz, cała Twoja wypowiedź pozostaje jedynie krytyką. A krytyka, jak wiadomo, nie wymaga wiedzy ani umiejętności. Natomiast demonstracja owszem. Nie jestem przekonany, że te zarzuty są prawdziwe i pozostanę nieprzekonany dopóki nie zobaczę. Jak nie masz czasu, to spoko, nie przejmuj się. I nie chciałbym, żeby mój ton Cię odrzucił bądź zniechęcił do komentowania, byc może się nie zgadzam z niektórymi Twoimi sugestiami, ale są one mile widziane.

 

Oczywiście Twoja ostatnia sugestia aby pokazac krok po kroku zmienia postac rzeczy, tu mamy do czynienia z jak najbardziej konstruktywnym myśleniem, chciałbym Ci za to podziękowac. A więc zerknijmy.

 

slaves_wip_step_by_step_by_EthicallyChallenged.jpg

 

emmilius byc może chcesz mi delikatnie dac do zrozumienia, że za mało umiem aby się za to brac, ale myśl o poddaniu się... nie wiem, chyba bym stracił szacunek dla samego siebie, muszę to skończyc chocby nie wiem co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem Twoje tradycyjne i widzę jak poczyniasz sobie w DP - nie twierdzę ża za mało umiesz i nic takiego nie sugeruję, however nie widziałem prac z taką scenerią w takim oświetleniu. Zazwyczaj jak jest złożona scena jak u Ciebie artysta przeważnie gra światłem nadając klimat, wciska gradienty w różnych trybach mieszania i montuje inne triki i tu moja gadka o wysokiej poprzeczce bo imho utrudniłeś sobie tym zadanie (nie neguję tego broń Bosz...) chcąc stworzyć odważę się powiedzieć po prostu "fotografię" za czym przemawia też detal w 100% objętości obrazka. Osobiście życzę Ci szczerze abyś go skończył z zadowalającym efektem i co sam zauważę to pomogę/podpowiem.

Wogóle fajnie że ciśniesz coś dużego i masz w tym dużo samozaparcia, bo przy tonach speedów można się dużo nauczyć i "rozluźnić" sobie rękę ale ważne też jest nauczenie się doprowadzenia obrazka do końca z zadowalającym detalem i techniką nie bacząc na to że pracka pochłania już ponad 50h. No...

 

edit: ja tu o fotografi a olaf właśnie zapodał DoF-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej chlopaki powaga, dajcie juz spokoj - ta pracka jest nie do uratowania.

EC sorry ze tak w twarz ci to mowie ale ta ilustracja jest swietnym przykladem dlaczego NIE powinno sie malowac skomplikowanych rzeczy jak ma sie problemy z podstawiami. Tu jest tyle bledow i zlych decyzji ze niemozliwoscia jest wskazanie jednego zlotego srodka.

Prace odstaw, spedz swieta z rodzina, zrelaksuj sie, poczytaj jakas ksiazke a we wtorek sproboj namalowac jedna postac w takim oswietleniu. Bez zbednych detali, takie lekki speed. Obiecuje ze pomoge

 

Na marginesie - pomysl na obrazek fajny, szkoda by go tak zmarnowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co - umiesc go w tym watku, jak mi czas pozwoli postaram sie zrobic z toba mala dekonstrukcje tej sceny. Najpierw postacie, nastepnie enviro, chwile sie zabawimy kompozycja i oswietleniem a pozniej sprobujesz jeszcze raz ta scene zlozyc ;]

 

Przy czym mocno podkreslam - JAK MI CZAS POZWOLI :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Omen stwierdził, pomysł fajny więc warto za jakiś czas do owego pomysłu wrócić i spróbować na nowo, dzięki temu na pewno zobaczysz jaki zrobiłeś postęp. A żeby trochę pomóc na przyszłość (tak jak wytknąłem co jest źle) postaram się podać kilka wskazówek, na miarę moich sił. A więc po kolei: W fazie szkicu mam wrażenie, że obrysowałes postaci ze zdjęć, ustawiłeś odpowiednio dodałeś tło i zacząłeś pracę - więc wydaje się, że poświęciłeś na to max 15 minut. No a w końcu to ma być podstawa, spróbuj w fazie szkicu pomóc sobie określając odpowiednio bryłę, budując liniami płaszczyzny, czy to postaci czy to terenu. Na to najbardziej zwróciłbym uwagę. Kiedy już podejmiesz kolor, musisz myśleć nim globalnie, od samego początku - w tym momencie u Ciebie było w ten sposób, że zielony znak jest zielony, kremowe ciało jest kremowe. A to nie tak, Przy takim oświetleniu ten zielony znak był by podejrzewam prawie niebieski, a więc zdecydowanie jakaś zimna zieleń, te postaci podobnie - wpadały by niemalże w błekity. Obserwuj otoczenie, zawsze np dzieci malują brązowe pnie, a ja obserwując drzewa nigdy nie spotkałem brązu na pniach drzew. Już w trzeciej fazie zacząłeś bawić się w detale, które powinny pozostać na szarym końcu. Dalej sam wiesz jak było. Wiec problem powstał w nie do końca przemyślanych podstawach. Sam osobiście tego nie potrafię, nadal nad tym pracuję ale warto widzieć każdy krok aż do skończonej pracy zanim się ją zacznie. Te 4 pytania które skierowałeś do mnie, to już mam nadzieję sam rozwiążesz po uporaniu się z tymi problemami, póki co nie chcę niczego sugerować bo to nadal przecież Twoja praca i wciąż masz ogromne pole do popisu na przyszłość. Miłego malowania wydmuszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności