Napisano 27 Kwiecień 201014 l Od dwóch lat pracuję nad ogólnodostępną (na licencji Creative Commons) e-książką "Wirtualne modelarstwo". Pokazuję w niej, jak za pomocą programów Open Source: Blendera, GIMP-a, Inkscape stworzyć dokładny model samolotu. Książka na razie liczy 840 stron i ponad 2400 ilustracji. Tworzony w niej model jest obecnie doprowadzony do postaci jak na poniższej ilustracji: EDIT (2011-02-11): Książka jest już ukończona, tak jak model poniżej. Liczy sobie 1112 stron i około 3600 ilustracji. EDIT (2013-01-25): 75% drugiej edycji książki (do Blendera 2.6) jest już opublikowane (szczegóły - na stronie projektu, adres jak poniżej) Strona projektu, skąd można pobrać książkę oraz materiały towarzyszące (model, tekstury, itp): www.samoloty3d.pl Książka nie jest jeszcze ukończona, ale sądzę że już w tej postaci będzie interesująca dla użytkowników tego forum - jako rozbudowany tutorial. Będę niezmiernie wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące tej publikacji, szczególnie te krytyczne! Edytowane 25 Styczeń 201312 l przez wjaworski informacja o nowej edycji książki
Napisano 6 Maj 201014 l Autor Hmm, niezbyt rozumiem.... Chodzi Ci o główną stronę? Mojego portalu, czy też tego forum?
Napisano 6 Maj 201014 l Fantastyczne, tak dokładny opis i zrobiłeś to za darmo. Nie będę się chyba uczył Blendera ale nigdy nie wiadomo. Za poświęcenie łap repa. Na fronta powinni dać i do tutoraili też, toż to bezcenny materiał dla uczących się Blendera
Napisano 7 Maj 201014 l Szacunek dla autora za włożoną pracę w projekt książki. Łap repa za propagowanie blendera :) pozdrawiam
Napisano 7 Maj 201014 l Autor wesol: Temat nie jest na głównej stronie, bo na razie "oglądalność" tego wątku nie poraża :o. Chyba zrobiłem to, co może zrobić zwykły user forum: - zacząłem wątek, - dodałem ogłoszenie do "Twoje wiadomości" (znajdziecie je pod datą 21 kwietnia) Ogłoszenie w TW ma na razie raptem 2 punkty, które dodaliście: Ty (za co bardzo dziękuję) i Adek (o ile się nie mylę, to oberredaktor tego forum?). Przypuszczam, że musiałoby mieć ich więcej, aby temat "zaistniał" na stronie głównej :). Oczywiście, jeżeli uważacie że publikacja jest tego warta, to można dorzucić plusa do TW. (Chyba że istnieją inne drogi?) W każdym razie piszę dalej ostatnie rozdziały książki, jak będzie skończona, przyjdzie czas na "promocję i marketing". Dzięki wszystkim za dobre słowo i repy!
Napisano 7 Maj 201014 l wjaworski, ciebie powinno sie leczyc :D ( w pozytywnym sensie) masakrator! :D chyba cie zatrudnie do pisania dokumentacji, bo u nas z tym jest najwiekszy bol :D
Napisano 7 Maj 201014 l Autor Zawsze miło jest się dzielić czymś, czego nie ubywa - wiedzą :D. Zresztą chyba przeginam także w innych dziedzinach - lubię np. dobrze skomentowany kod programu, bo przynajmniej jak do niego wracam po dwóch latach, to nie jestem wygłupiony. Ta było z kodem pluginu Blendera do tekstur wektorowych, opisanych w innym wątku tego forum. 30% kodu źródłowego to komentarze. Edytowane 7 Maj 201014 l przez wjaworski
Napisano 11 Luty 201114 l Autor Aby być ścisłym: wczoraj opublikowałem ukończoną wersję tej książki. Osiągnęła 1112 stron i 3600 ilustracji, ale tu nie chodzi o ilość! Mam nadzieję, że jej jakość Was nie zawiedzie. Bardzo proszę o ewentualne uwagi i propozycje poprawek, by kolejne wydania były jeszcze lepsze!
Napisano 11 Luty 201114 l Właśnie przeglądam. Użytkownikiem blendera nie jestem chociaż od niego zaczynałem przygodę z 3D. Na prawdę wielki szacunek za bezinteresowność i wkład pracy. To chyba najgrubsza książka do blendera w polszy w dodatku z friko :) Gratuluję.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto