wjaworski Napisano 27 Kwiecień 2010 Share Napisano 27 Kwiecień 2010 (edytowane) Od dwóch lat pracuję nad ogólnodostępną (na licencji Creative Commons) e-książką "Wirtualne modelarstwo". Pokazuję w niej, jak za pomocą programów Open Source: Blendera, GIMP-a, Inkscape stworzyć dokładny model samolotu. Książka na razie liczy 840 stron i ponad 2400 ilustracji. Tworzony w niej model jest obecnie doprowadzony do postaci jak na poniższej ilustracji: EDIT (2011-02-11): Książka jest już ukończona, tak jak model poniżej. Liczy sobie 1112 stron i około 3600 ilustracji. EDIT (2013-01-25): 75% drugiej edycji książki (do Blendera 2.6) jest już opublikowane (szczegóły - na stronie projektu, adres jak poniżej) Strona projektu, skąd można pobrać książkę oraz materiały towarzyszące (model, tekstury, itp): www.samoloty3d.pl Książka nie jest jeszcze ukończona, ale sądzę że już w tej postaci będzie interesująca dla użytkowników tego forum - jako rozbudowany tutorial. Będę niezmiernie wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące tej publikacji, szczególnie te krytyczne! Edytowane 25 Styczeń 2013 przez wjaworski informacja o nowej edycji książki 5 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 6 Maj 2010 Share Napisano 6 Maj 2010 super, naprawdę :) tylko dlaczego to nie jest na głównej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wjaworski Napisano 6 Maj 2010 Autor Share Napisano 6 Maj 2010 Hmm, niezbyt rozumiem.... Chodzi Ci o główną stronę? Mojego portalu, czy też tego forum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 6 Maj 2010 Share Napisano 6 Maj 2010 Fantastyczne, tak dokładny opis i zrobiłeś to za darmo. Nie będę się chyba uczył Blendera ale nigdy nie wiadomo. Za poświęcenie łap repa. Na fronta powinni dać i do tutoraili też, toż to bezcenny materiał dla uczących się Blendera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wjaworski Napisano 6 Maj 2010 Autor Share Napisano 6 Maj 2010 Dzięki, staram się :D. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 7 Maj 2010 Share Napisano 7 Maj 2010 na stronę max3d oczywiście :) + rep Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 7 Maj 2010 Share Napisano 7 Maj 2010 Szacunek dla autora za włożoną pracę w projekt książki. Łap repa za propagowanie blendera :) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wjaworski Napisano 7 Maj 2010 Autor Share Napisano 7 Maj 2010 wesol: Temat nie jest na głównej stronie, bo na razie "oglądalność" tego wątku nie poraża :o. Chyba zrobiłem to, co może zrobić zwykły user forum: - zacząłem wątek, - dodałem ogłoszenie do "Twoje wiadomości" (znajdziecie je pod datą 21 kwietnia) Ogłoszenie w TW ma na razie raptem 2 punkty, które dodaliście: Ty (za co bardzo dziękuję) i Adek (o ile się nie mylę, to oberredaktor tego forum?). Przypuszczam, że musiałoby mieć ich więcej, aby temat "zaistniał" na stronie głównej :). Oczywiście, jeżeli uważacie że publikacja jest tego warta, to można dorzucić plusa do TW. (Chyba że istnieją inne drogi?) W każdym razie piszę dalej ostatnie rozdziały książki, jak będzie skończona, przyjdzie czas na "promocję i marketing". Dzięki wszystkim za dobre słowo i repy! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gosc Napisano 7 Maj 2010 Share Napisano 7 Maj 2010 wjaworski, ciebie powinno sie leczyc :D ( w pozytywnym sensie) masakrator! :D chyba cie zatrudnie do pisania dokumentacji, bo u nas z tym jest najwiekszy bol :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wjaworski Napisano 7 Maj 2010 Autor Share Napisano 7 Maj 2010 (edytowane) Zawsze miło jest się dzielić czymś, czego nie ubywa - wiedzą :D. Zresztą chyba przeginam także w innych dziedzinach - lubię np. dobrze skomentowany kod programu, bo przynajmniej jak do niego wracam po dwóch latach, to nie jestem wygłupiony. Ta było z kodem pluginu Blendera do tekstur wektorowych, opisanych w innym wątku tego forum. 30% kodu źródłowego to komentarze. Edytowane 7 Maj 2010 przez wjaworski 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wjaworski Napisano 11 Luty 2011 Autor Share Napisano 11 Luty 2011 Aby być ścisłym: wczoraj opublikowałem ukończoną wersję tej książki. Osiągnęła 1112 stron i 3600 ilustracji, ale tu nie chodzi o ilość! Mam nadzieję, że jej jakość Was nie zawiedzie. Bardzo proszę o ewentualne uwagi i propozycje poprawek, by kolejne wydania były jeszcze lepsze! 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uncle Napisano 11 Luty 2011 Share Napisano 11 Luty 2011 niezle, nie sadzilem ze modelowanie mozna zawrzec na 1100 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smoku Napisano 11 Luty 2011 Share Napisano 11 Luty 2011 Właśnie przeglądam. Użytkownikiem blendera nie jestem chociaż od niego zaczynałem przygodę z 3D. Na prawdę wielki szacunek za bezinteresowność i wkład pracy. To chyba najgrubsza książka do blendera w polszy w dodatku z friko :) Gratuluję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się