Skocz do zawartości

Teka 2D: Swiezy


Swiezy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 415
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ćwiczenie a la Coyote

 

Generalnie to bym radził malując martwą (nie tylko martwą, wszystko!) przywiązywać większą uwagę do fazy rysunku w której określasz kształty i rozmiary i nie radziłbym jej traktować po macoszemu, bo nie ma sensu ruszać dalej do cieniowania i kolorowania jak główna konstrukcja leży. Upewnij sie najpierw że rysunek jest w porządku. To powinna być najdłużej trwająca część pracy, dłuższa jeśli trzeba od wszystkich innych razem wziętych.

 

 

dumdumdum 10 znaków... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, ok, nie znam się, ale panienka dla mnie zbyt rozmyta, zbyt zmiękczonych pędzli.

 

Skóra charakteryzuje się miękkim światłocieniem ;)

 

bryły nie wyczuwam, ale to może być moje osobiste odczucia.

 

Wish69, to co określa bryłę, to właśnie światłocień, jest on tu bardzo bogaty. Chcesz powiedzieć, że jest płasko? hmmm

 

Mi trochę nie pasi dziwny fałd na jej prawym ramieniu przy przejściu na dekold. Skóra tam się tak nie powinna marszczyć. Ogólnie dolna partia wyszła dużo lepiej niż górna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem, że wszytko jest zbyt miekkie i rozmyte, mało, hym, konkretne. Anatomii się już nie czepiam. Skóra charakteryzuje się miekkim światłocieniem, ok, tylko inną kwestią jest ten światłocień zaprezentować. Czy ja mówię, że trzeba stosować jakieś przerysowane bliki, od razu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIP z foto:

23styczniabarbarzycazfoto3.jpg

Jakoś mnie cholernie męczy kończenie go ;/ i ogólnie prac które się pod koniec ślimaczą,jakaś recepta?

Chyba muszę pomyśleć o jakimś ruchu, bo ciągłe siedzenie na dupie męczy.

Nie wiem jak do tego podejść czy nie odpuszczać, czy po prostu robić jakieś inne prace i wracać,choć jednak powroty marnie wychodzą, ew robić speedy tej samej pracy a nie studiować każdej z osobna tak dokładnie.

P10308471024x768.jpg

 

P10308461024x768.jpg

 

P10308451024x768.jpg

Edytowane przez Swiezy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan z toporkiem ma jakieś małe stópki.

 

Dzięki, jak będę nad nim siedział poprawie + wykończę więcej.

Ostatnio wiele prac zacząłem,kurcze będzie trzeba je zepchnąć do rogu i wykończyć.

Parę szkiców kompo na kolejne tematy martwych:

P10308851024x768.jpg

Wiem,trochę śmiesznie wyszło,jakoś tak od najmniejszego do największego, ale jak będę szkicować więcej to się poprawi ;/

 

A tu szkicowa faza kolejnej martwej:

P10308841024x768.jpg

(Szkic kompo 1).Pierwszy raz zacząłem od ciemnej podmalówki.

P10308861024x768.jpg

Parę pędzli dalej:

P10308871024x768.jpg

hm początki jakoś tak zawsze dziwnie wyglądają jak akwarela,ale musi chyba troche przyschnąć żebym dał więcej podkładu.

Edytowane przez Swiezy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijam fakt, że zlew nie jest zbyt ciekawym obiektem do malowania. W farbach o ile to nie są olejne nie zaczyna się od ciemnych kolorów, tylko schodzi po kolei z jaśniejszych tonów do ciemnych, z prostej przyczyny - trudniej jest coś rozjaśnić niż przyciemnić. Dochodzi do tego jeszcze krycie farb, które daje dużo możliwości kolorystycznych.

 

Dosyć słabe oświetlenie w tej łazience. Te żółto-pomarańczowe wszechobecne światło z żarówki usiłujesz odwzorować na płótnie. Można się w tym pogubić i praca oglądana w innym oświetleniu będzie wyglądać zgoła inaczej.

 

Obserwuj raczej współzależności leżących obok siebie kolorów i zestawiaj plamy najpierw ze sobą. Jak to będzie grać, można zacząć rzeźbić kształty potem jakieś gradienty i na koniec detale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zin czyli zrezygnować z tego tematu i wrócić do ustawiania martwej?

No moja ciocia też tak mówi że łatwiej jest przyciemnić niż rozjaśnić no ale zasugerowałem się ciemną podmalówką jak w dp.

Dzięki, postaram się coś ciekawszego zacząć tylko jeszcze niezbyt wiem jak manipulować zestawieniem kolorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, pewnie! Wybór przedmiotu do rysowania to połowa sukcesu. Lepiej poszukiwać ciekawych kształtów, budować świadome kompozycje. Zestawiać miękkie z twardym, jasne z ciemnym, drewno z metalem, przecież o to w martwych chodzi, żeby raz: wyróżnić, że każdy przedmiot jest z innej materii, dwa: mimo różnić znaleźć wspólny mianownik dla tych wszystkich rzeczy, żeby składało się to do sensownej kupy a nie było wycięte każde z innego świata.

 

Zauważyłem, że całkiem sporo osób nie jest tego świadomych. Nie sztuka malować byle czego. Jeśli to są ćwiczenia to na czymś ono więcej polega niż tylko na konstruowaniu i walorowaniu.

 

Farby to zupełnie inna bajka niż digital. Przede wszystkim inaczej komp interpretuje kolory. Druga sprawa, to jest materia, pewne zmieszanie koloru powoduje że staje się on błotem, brudem, którego nie da się cofnąć jak w kompie. W kompie spokojnie można kryć białym czerń. W rzeczywistości wyjdzie Ci zimna szarość (niebieskawa). Jest bardzo dużo różnic między malarstwem tradycyjnym a digitalem. Jak ktoś od tradycyjnego zaczyna to łatwiej jest mu się przestawić na prawa rządzące kolorami w kompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Nikodem dzięki ;) kurcze jeszcze kusi mnie na pastele,było parę prób ale jeszcze nie nadają się do pokazania.

 

KhazadThard dzięki ;) no dokładnie to ona była jeszcze bardziej przypakowana w dalszej ręce, na szczęście brejdak to wyłapał.

 

A tu szkic koncepcyjny tak trochę wokół tego Mrocznego Druida, ale bardziej dla siebie projekt:

CABMrocznyDruid.jpg

 

Mile widziane komentarze/sugestie/propozycje.

Edytowane przez Swiezy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zaczął od rozrysowania perspektywy i horyzontu

 

a tak żeby cie pochwalić to ten wiking z refki mimo małych stópek wygląda naprawdę fajnie tak samo te babki już dużo lepiej niz stronę wcześniej

 

teraz tylko ilościowo podnieś liczbę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coyote no tak,w sumie śledziłem na bierząco Twoją teczkę przy procesie tworzenia wampira, hm w sumie głupi nie pomyślałem o tym, to chyba z nawykiem przychodzi dopiero.

Dzięki za dobre słowo, trochę próbowałem jeszcze laski rozpracować pastelami,ale nie koniecznie to wyszło,muszę przy katować temat.

Węgiel A3:

P10308911024x768.jpg

Hm widzę że już przesunięta szyjka w butelce,więc chyba polecę w ilość żeby nabrać wprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikodem,dzięki ;)

Szkielecik z refki:

P10308921024x768.jpg

Hm dopiero przy węglu widzę jak kuleje z cieniowaniem i bryłą,te zależności gdzie cień określa bryłę i dyktuje odbiór rysunku, jakby czuje że uczę się ich na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Coyote dzięki, szczerze co do tych zabiegów to potem przy tradycyjnym malowaniu chce wcisnąć ctrl+z na palecie,budząc się z kolorowymi palcami ;d

Icecold dzięki miło że ktoś to dostrzega, staram się pracować nad sobą.

Fusman no już nawet wiem przez co,ten cień tak mnie myli bo w obrazie zrobiłem tak samo ;/ ale poprawie to.

Tak będę odpisywał raczej jak będę miał co pokazać,zrobię sobie taki dobry nawyk.

P10309001024x768.jpg

Ref: http://scifipulse.net/wp-content/uploads/2009/10/Jack.jpg

Hm dopiero widzę że gdzieś mi ta prawa strona uciekła.

Tu z poprawionymi oczami szkic:

P10309111024x768.jpg

A tutaj szkice z autobusu i dziewczyna:

P10309071024x768.jpg

P10309031024x768.jpg

P10309041024x768.jpg

P10309021024x768.jpg

Edytowane przez Swiezy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No że się nie poddałeś to fajnie. Szczerze mówiąc po maxowym chrzeście myślałem że znikniesz. W prackach niestety proporcje lecą. Ja wiem że etap samego malowania/rysowania jest lepszy niż szkicowanie ale szkic jest ważniejszy. Po zrobionym szkicu np ołówkiem oglądaj prace w lustrze (to taki flip jak w DP) i będziesz widział co jest nie tak. Pewnie o tym słyszałeś ale takie rzeczy warto wałkować non-stop, nowym też się przyda. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Uriela. Postaraj się więcej mierzyć. Wychodzić od najprostszych brył i płaszczyzn. Rzeźbić i ciosać kreską. To, że rysunek jest ładny nie znaczy, że jest dobry.

 

Mam nadzieję, że wiesz co mam na myśli. Idziesz w dobrym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Uriel dzięki,zapracuje na to ;)

Resh dzięki, o poddaniu nie ma mowy, z resztą taka zabawa jak maxowy chrzest to sory jest pikuś przy tym co usłyszałem przy wigilijnym stole od babki ;/

Chudek przecież to zdjęcie,poza

tym chciałem dziewczynie namalować, więc to takie malowanie z refki, no a nad brakami popracuje mam termin do 28ego.

Emilius hehe nie tak łatwo,albo jestem za głupi żeby to wziąć do siebie,

bo to raczej nie byłby powód żebym odszedł,z resztą jak w ogóle mogliście tak pomyśleć,to chyba tylko wy tak pomyśleliście;p

Fusman dzięki progres wpadnie z kolejnymi pracami.

100cmx70cm, ołówek plus kreda,potem w domu jeszcze trochę popucowałem pastelą białą:

P10309261024x768-1.jpg

Coś nie halo chyba, tylko nie widzę tego jeszcze.

Nie wiem jak z będzie z dp, bo cholera tablet mi szwankuje ;/ ( na razie bo już zbieram na nowego).

Edytowane przez Swiezy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam Ci węgiel (może być tani, na początek unikaj tych w sztabce z dodatkiem gliny, palone są bardzo wygodne), gumkę chlebową (ale dobrą), wiszorka i skręconą chusteczkę (moje ulubione narzędzie xD, ciągając nią po nałożonym lub nakruszonym węglu daje efekty pędzla ;] )

 

Węgiel dobrze użyty ściąga się z papieru gumką chlebową lepiej niż ołówek, więc można używać jej jak narzędzia rysowniczego. Rysując węglem będzie Ci łatwiej ćwiczyć formy, ponieważ można go kłaść szeroko plamami jak farby i bardzo dużą rozpiętością szerokości linii, nie trzeba tyle machać ręką co z ołówkiem.

 

Ołówek lepiej wypada przy rysowaniu i zaznaczaniu objętości, ale budowanie nim światłocienia to udręka i marnuje twoją energie i czas który mógłbyś poświęcić na analizę i rozmyślanie nad formą i każdą następną położoną plamą.

 

No i oczywiście jeśli węgiel to musisz użyć dużego formatu, by rysowanie było przyjemne, im większy tym lepiej.

 

Używaj bardziej miękkiego ołówka, rysunek będzie dla ciebie bardziej czytelny, za czym idzie mniej popełnionych błędów.

 

WĘGIEL UCZY MYŚLENIA, POKORY I DYSCYPLINY, zawsze najpierw się zastanowisz zanim dotkniesz nim kartki.

 

Na zachętę masz kilku mastahów

http://img684.imageshack.us/img684/5220/scre2500x378.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_zaU0__6MJHI/TS-jJ7ezJlI/AAAAAAAABGg/8u2CtUD2RLs/s1600/NathanFowkes_whitehairedman.jpg

http://fc00.deviantart.com/fs38/f/2008/338/6/3/Charcoal_18_by_static_pen.jpg

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n-pigeon Dzięki skorzystam z rady ;) w piątek mam akt,więc wezmę węgielek.

Właśnie wcześniej wziąłem takie sztabki i po prostu byłem zniesmaczony, okrutnie przepalają, od razu czerń jak smoła wchodzi żebym nie wiem jak się starał ;/

Na szczęście jeszcze mam jakieś pałeczki węglowe to mi się przydadzą na piątek.

A tu taki powrót po przerwie w dp:

19lutyszkicznudwszkic.jpg

19lutyszkicznudow.jpg

coś walor upadł ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używaj refek i poćwicz opisywanie form, popracuj też nad kontrastem różnych materiałów. Zanim zaczniesz renderować nałóż na szkic bazowe walory. Potem dużym miękkim pędzlem, rozplanuj oświetlenie i nastrój.

 

somhelp.png

 

^malowałem na marnym monitorze, za duży kontrast :/ e łot de hek :P

a nie jednak dobrze było, to ten dobry monitor był źle skalibrowany ;)

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Zauważyłem też że, strasz się renderować tak by było widać cały rysunek. Niestety czasem trzeba coś poświęcić, dlatego dobrze rozplanuj co chcesz by było widoczne, by nie marnować energi na przesadnie dokładne rysowanie tych elementow :)

Nie mam na myśli części którą wyciąłem tylko to co schowałem w cieniu ;)

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja stepy pokaże,co by łatwiej było wyłapać błędy.

1.Powstaje szkic z nudów albo z potrzeby:

19lutyszkicznudwszkic.jpg

 

2.Potem walor bazowy:

19lutyszkicznudwwalorbazowy.jpg

 

3.Gradient z zmniejszonym opacity żeby nie zatracić waloru bazowego:

19lutyszkicznudwgrad.jpg

 

4.Render lekko zmiękczonym brushem (70%-90+% hardness) + tło:

19lutyszkicznudow.jpg

 

Kolejność warstw od góry do dołu(czyli tak jak widzę na liście):

1.Wykończenie postaci.

2.Szkic.

3.Gradient.

4.Walor bazowy.

5.Tło(render).

6.Tło(walor baz).

 

N-pigeon tzn rozumiem że to tak jak radzą na idrawgirls.com na tych ich filmikach yt.

Jeśli ktoś by coś doradził to chętnie poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku, walory bazowe albo się zlewają, jak ciało i tło, albo zbyt odcinają i wyglądają jakby były w świetle, głowa kontra reszta. Kości wydają się mieć jasny walor bazowy ale to dlatego że dobrze odbijają światło, uspokój je trochę lepiej dać w tym przypadku za niski niż za wysoki, bo nie będziesz maił na czym pracować.

 

Następnie, używasz warstwy w trybie normalnym z low opacity, by nie zatracić waloru bazowego. To jest właśnie błąd, przez który nie widziałem że chcesz by czaszka była jaśniejsza od reszty. Używając warstwy w trybie normalnym spłaszczasz walory/kontrast i tracisz te walory. Ja używam tej techniki do spłaszczania tła by dać złudzenie atmosfery. Jeśli chcesz zbudować gradient, to musisz albo tworzyć gradient dla każdego materiału osobno, albo użyć rozjaśniających trybów warstw tak jak ja tutaj. Użyłem zdaje się hard light, ale to nie ważne, najpierw zastanów się co chcesz osiągnąć potem wybierz lub znajdź narzędzie które pomoże ci w tym zadaniu, nie na odwrót. Pewnie dało by się to samo zrobić Addem, Screenem, Dodghem, itd.

 

Na końcu zrobiłem podmalówke, bardzo miękkim pędzlem z low flow (w gimpie 2.8 force) i zmniejszonym opacity, by zbudować walory oświetlenia, skoro robiłem to od ręki użyłem normalnego trybu, ale jakbym użył specjalnych w niektórych miejscach to mógłbym wykorzystać walory lini rysunku np. w okolicach nosa. W tym etapie projektuje oświetlenie i oceniam co zostanie uderzone światłem i w jakim stopniu.

 

lighttut.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Teraz można myśleć o renderowaniu.

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Radix hm no masz rację,dzięki że zwróciłeś na to uwagę.

N-pigeon myślę pomęcze ten szkic i postaram się go pare razy zmajstrować.

Kurcze tylko tyle do zrobienia,a ostatnio lipa z czasem.

Jacek Sparrow parę maźnięć pędzlem dalej:

STEP 2:

P10309321024x768.jpg

STEP 3:

P1030939.jpg

Maluje na ile czas mi pozwala,zwykle przed pracą, niby do 28ego mam czas, ale i tak pewnie nie wyschnie.

Jakieś sugestie?(Jeszcze na maksa nie skończony,tak jak widać)

Wrzucam w pełnym rozmiarze zdjęcie żeby można było podejrzeć bliżej, aparat jakoś słabo łapie, nie umiem go tak ustawić, bo moje tło nie jest czernią, to brąz van dycke + czerwień permamętna i błękitna ultra maryna, ale potem zdecydowałem się jednak na brąz van dycke i ultra maryne, bo chyba jednak dodanie ciepłego i zimnego koloru niczemu nie służy, tzn

przynajmniej takie wnioski wysuwam.

Tło tej refki takie byle jakie jest,szkoda że teraz to zauważyłem, bo niewiadomo czy to wnętrze statku/jakiegoś pomieszczenia czy jakaś czarna noc i miałem dylemat czy ma być ciemno czy ma być czuć atmosfere i żeby w tle było słabsze pokrycie,no ale jak to pogodzić.

 

W sumie to mam chcice na ćwiczenie wszystkiego anatomie, bryłę, perspektywę, landscape itp a w Jacku by się przydałoby mi chyba więcej konstrukcji twarzy, wyczucia większej ilości płaszczyzn i to też bym chciał poćwiczyć. No ale zobaczę na ile będę miał czas w najbliższym czasie.

A jeszcze marzy mi się galeon na otwartym morzu z mgłą,może taki pomysł będzie na następny obraz.

Tu link jak kogoś to zainteresuje, może zastrzę zęby na to:

Edytowane przez Swiezy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm Może zabrzmię ostro, ale te ćwiczenia wydają się, być, na odwal, po to by tylko były. Nie stawiałbym na ilość lecz na jakość.

Zamiast robić tyle rysunków, zrób jeden, ale porządnie i starannie, męcz go tak długo, aż wyjdzie. Jestem pewien że, wiesz co w tych rysunkach jest nie tak, widzisz to, ale nie wiesz jak temu zaradzić. Nie nauczysz się niczego jeśli przy każdym ćwiczeniu popełniać będziesz te same błędy. Znajdź dobrą fote i lecisz. Tak długo, aż wyjdzie, wtedy zrozumiesz jak pracować by wychodziło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

od dawna moja wielka pasja było malowanie lecz nigdy nie poświęcałam się temu tak do końca, nigdy nie potrafiłam rysować ludzi większość rzeczy sprawiało mi trudności od niedawna szkicuje ,ściągłam z neta parę kursów materiałów . I strasznie mi zależy żeby ktoś ocenił moje prace, podpowiedział coś doradził . za każdy komentarz będę wdzięczna

Z Góry Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CD...

 

P10402021024x768.jpg

 

P10402031024x768.jpg

 

P1040145korektacopy1280x768.jpg

(Z pomocą dobrego nauczyciela ale jednak to moja praca, mam dwa na wykończeniu samodzielne i jak je tylko skończę w pracowni to pokaże ;) )

 

MechanoidBojowy2501poprawki1280x768.jpg

 

rybazporaeniemmzgowym.jpg

 

Treserka-1.jpg

 

czarnyamordoprzodiu11280x7681280x768-1.jpg

 

Trollkrzywe.jpg

 

Jakoś ten walor jeszcze wciąż kuleje w dp.

P10402141024x768.jpg

 

P10402131024x768.jpg

 

P10402121024x768.jpg

 

P10402071024x768.jpg

 

P10402111024x768.jpg

 

P10402101024x768.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Swiezy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie że dużo :)

 

trochę nie równo

duży format z modela fajny (szczególnie drugie podejście do goscia z krzyżem kolanka naprawdę w porządku)

 

a z drugiej strony sporo szkiców poszarpanych

walorowo jak malujesz to gradientów dużo używaj

 

ogolnie idzie to wszystko w dobrą strone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki Coyote.

Narazie tylko dp:

dziadzia.jpg

 

gladcieniowanie-1.jpg

 

walor2.jpg

 

ms.jpg

 

cwiczenieloomis.jpg

 

wulkan.jpg

 

russiandoctorkrzywe.jpg

 

studiumzJoelem.jpg

 

28martwakrzywekolor.jpg

 

CavvaragioMS.jpg

 

Czaszkazbiurka.jpg

 

partenon.jpg

 

eyestudy.jpg

 

0,5h:

portret.jpg

A potem z poprawkami do podobieństwa:

portret2.jpg

 

cwiczymywalorpsd.jpg

 

Farby:

P10403901024x768.jpg

 

P10402511024x768.jpg

 

Pastele:

P10402501024x768.jpg

 

Wszelkie komentarze,rady mile widziane, jak ogarnę szkice to je rzucę.

Pozdrawiam

Edytowane przez Swiezy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności