Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

Mimo ze temat nudny jak flaki z olejem, wyklepany jak samochod od mechanika. Ale, dla mnie nowosc: ] tzn niewiele innych rzeczy w zyciu zrobilem ktore nie maja kadluba hydrodynamicznego: ]

 

Plan jest taki. Chcialbym wykonac ta nazi konstrukcje w scenerji skalistej, moze na tle ruin. Plan na wyglad mam bardzo mocno doprecyzowany, ale narazie nie zdradze jakim akcentem chcialbym przelamac nude tematu. Niebawem sie okaze.

Przy tym chcialbym troche podlubac w mudboxie. Bardzo sposobal mi sie sposob texturowania i malowania tex. ze wzgledu na dosc spora zlozonosc texturowa, moze sie przydac. Nigdy wczesniej nie dotykalem sie mudboxa.

 

pozdr

Tak to wyglada na obecna chwile. Oczywiscie jest to Pz.Kpfw. III Ausf L

Edytowane przez KoMic
  • Like 1
  • Odpowiedzi 269
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

kliment woroszyłow, no niestety Fusiak utkna na mieliznie. ale moze nie zatonie i go kiedys wyremontuje.

odezwe sie odezwe. przepraszam, ale jakos narazie bylo mi nie podrodze z skype: ]

bbandi, a dziekowac: ]

 

kolejny up w postaci rury przyczepionej do frontu wiezy. polycount cos kolo 19k z malym hakiem

pozdr

 

02bwierza.jpg

02awierza.jpg

widok od gory

03bwierza.jpg

 

od dolu

03cwierza.jpg

 

i ogolny

03awierza.jpg

Edytowane przez KoMic
  • Like 1
Napisano

Kurcze - detal niby fajny, ale na niektórych częściach boleśnie widoczne załamania poly. I to w miejscach gdzie dałoby się zaokrąglić w dość prosty sposób nie zwiększając radykalnie ilości poly.

Napisano

Fajnie wygląda, miejscami jeszcze troche bym wygładził, widać że sie napracował, dla mnie 5/5;p A zamierzasz robić cały czołg??

Napisano

morello> dzieki za ocene, co do pytania to hmmm podchwytliwe,. wszytko zalezy co masz na mysli caly czolg. dla mnie bedzie on kompletny, ale dla wielu moze byc to zwykly wrak: ]

 

kliment woroszyłow> Lka ma to cos. i faktycznie jest najladniejsza: ] M szczegolnie late, nie ma wlazu w kadlubie. ktory jest genialny. Co do poly to aye aye sir. troche dopakowalem.

 

Maly krok w kierunku wykonczenia wiezy. dodatlem troche dupereli i jedno trafienie rykoszetowe.

04bwieza.jpg

04awieza.jpg

Napisano

detal i model imponujące, widzę duży skill, ale czemu wieko które służy jako wejście do czołgu jest takie kanciaste ??, nie podoba mi się z tyłu klapa, tuż za tym wiekiem, dziwny daje cień, jakby linie nie były do końca wyrównane, gładkie, może się mylę ale takie mam wrażenie, czekam na więcej

Napisano (edytowane)

Hynol> dziekowac i cieszyc sie: ]

tutomash> w pierwszej czesci chodzi Ci o kopule dowodcy, tak masz racje jest kanciasta i przyznam ze dopakowanie jej sprawi mi troche problemu, dlatego w tej iteracji nie ruszalem jej. Ale byc moze trzeba bedzie jednak nia zajac. obecie ma chyba 20 podzialow.

Klapa od kufra, faktycznie daje nierowny cien, dlatego ze sama jest nierowna(krawedz jest pofalowana). Tak zostanie. To byla zwykla wzglednie cienka blacha, ktora w czasie eksploatacji mocno sie odksztalcala(zreszta caly ten kufer na zdjeciach czesto jest mocno obity), wszak to czolg a nie limuzyna.

Przyznam ze mam nieodparta niechec do robienia modeli studyjnych. Dlatego bede staral sie tam gdzie sie da, tchnac troche zycia i zuzycia: ]

Edytowane przez KoMic
Napisano

Naprawdę śliczna robota! Zgadzam się z Hynolem co do kanciastości niektórych elementów ale i tak wygląda to super! Możesz pokazać na siatce ten super rykoszyt, please? :D

Pozdrawiam

Piter

Napisano

maly upek.

wiem wiem, kola sa kanciaste, ale 3 obrazek przedstawia mniej wiecej skale objektow w stosunku do krawedzi obrazka. sam nie wiem

 

004akolo.jpg

004bkolo.jpg

004ckolo.jpg

 

Dla Petera siatka: ]

004dkolo.jpg

Napisano

Bardzo fajnie:] , ale ten pocisk wygląda jak z jakiegoś Lugera. Weź go troche wydłuż i ostro zakończ. Co do dziury po pocisku-jakbym widział oryginalny przestrzelony pancerz:D

Napisano

hehe, nie, tzn pocisk to tylko geometria ktorej uzywalem do booleana, jest to zwykly chamfcyl i nie bedzie wogole widoczny w scenie. Ciesze sie ze sie podoba dziura: ]

Napisano (edytowane)

Czemu tak sie upierasz żeby to było takie kanciaste? Patrzac na twoje okrety to komp ci ociągnie 10 razy więcej poly na tym czołgu niz robisz a jednak na kołach to trochę razi.

Edytowane przez FF
Napisano

kliment woroszyłow, hehe widzialem tego tigera, mega: ]

Freedom Fighter, masz racje. doprowadze to do stanu uzywalnosci. ciezko mi sie przelamac po latach sciubienia kazdego trojkata: ], ale dam rade.

 

zabralem sie za kadlub i moj ulubiony wlaz w tym czolgu: ]

05cwlaz.jpg

Napisano

KoMic - świetne, ale pozbądź się tych kantów :D. Skala detalu w modelu zupełnie kontrastuje ze zwykłym detalem okrągłości - kanty są o wiele bardziej widoczne niż detal śruby.

A z tymi wnętrzami to mógłbyś się dać podpuścić...

Napisano

Andrzej1964, hehe doskonale wiesz ze mi to nie grozi: ]

ArTooRo, masz calkowita racje. wlasnie dlatego wybralem taki model, aby nauczyc sie czegos nowego, zmienic podejscie i przyzwyczajenia.

 

poprawilem kola, dodajac im 1 lvl MS i usuwajac zbedne podzialy(thx zgred). poprzednio na tych 2 kolach mialem 11k poly. po nadaniu 1xMS wzrastalo do 47k, po recznej redukcji spadlem do 31k

004ekolo.jpg

Napisano

Ciesze sie. ale nadal walcze z soba.

te kilka kolek i kawalek kadluba 170k. hehehe nie jestem przyzwyczajony do takiego marnotrastwa: ]

 

Uklad jezdny.

06aukladjezdny.jpg

Napisano

KoMicu, czy to marnotrawstwo , wygląd jest ważny. ale jak juz o tym... to po co robisz części kół które i tak zostaną przykryte bandażem gumowym? wiem, zaraz powiesz ze kto to mówi, ze ja tez modeluje coś co potem zakrywam. ale tu widzę pole do oszczędności. Chyba ze powiesz iz tank będzie spalony w finale i zamiast bandaży będą kupki popiołu, wtedy odszczekam co napisałem ;) rób spokojnie, dobrze idzie .

Napisano

Zgadles Kliment: ], bedzie rozbity. To jest wlasnie ten akcent ktorym chcialbym przelamac kanon prezentowania czolgu. Jeszcze nie udzlo mi sie znalesc takiej grafiki 3d.

Dlatego chce/musze przy pootwieranych klapach dorobic troche wnetrza. ale tylko na ile potrzeba. caly czas nie podjalem decyzji jak bardzo bedzie spalony. czy calkowicie, ale to byloby nudne. czy tylko w czesci. Zabojcze trafienie bedzie w rejonie silnika. no nie wiem. jeszcze pomyslimy

 

pozdr i plus za spostrzegawczosc: ]

Napisano (edytowane)
Zgadles Kliment: ], bedzie rozbity. To jest wlasnie ten akcent ktorym chcialbym przelamac kanon prezentowania czolgu. Jeszcze nie udzlo mi sie znalesc takiej grafiki 3d.

Nieskromnie powiem że zapomniałeś o tym:

http://www.military-meshes.com/forums/showthread.php?t=3175

:D

Ciekawi mnie jak to pokażesz, trudna sprawa ale dasz rade.

EDIT:

A wyłaz twój ulubiony jest dziwny:D

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

...czyli idziesz w stronę prezentacji jaką widuje się w modelarstwie redukcyjnym ? -w sumie fajnie bo w takiej prezentacji często czuć jakaś historię

Napisano

Witam, po chwilowej przerwie.

Kliment: ], aaaa nie widzialem tego jeszcze. zacnie to wyglada. Co do wlazu to domyslam sie ze chodzi Ci o ilosc "schodkow" na pancerzu. na referce ktora ja mam sa 3. na twojej 2. hehe mozna interpolowac: ] hehe, a tak serjo to poszukam jeszcze troche materialow aby sie upewnic: ]

 

Eco, cos w ten desen

DonJakub, zapraszam: ]

Wiecho, dziekowac i zapraszam: ]

 

Kolo napedowe. przyznam ze mialem z nim nie lada problem i nie chodzi bynajmniej o pokrecona geometrie. Ale jeden z elementow byl walniety i ciagle mi wywalal maxa, ucinal renderowanie w polowie. dopiero po kilku godzinach doszedlem ktory to.

 

Referka dla Klimenta co by nie byc goloslownym: ]

06cwlaz.jpg

 

Kolo napedowe

06bkolonapedowe.jpg

 

pozdr

Napisano (edytowane)

Wyłaz że dziwny to miałem na myśli jego rozmiary, trza się było nagimnastykować by z niego skorzystać ;) co do modelu nie miałem uwag :) Koło napędowe jest z deka zakręcone w modelowaniu przyznasz, miałeś szczęście że nie robiłeś lewej strony :D (chyba ze robiłeś). Ja kiedyś się pokusiłem o zrobienie go jako zamknięty obiekt z lewą strona czyli tą której nie widać, chciałem sobie to koło wydrukować na drukarce 3d i mieć fajny przycisk do papierów na biurku, ale ceny są zaporowe póki co, poczeka na lepsze czasy ;)

EDIT:

w załączniku obrazek, mam nadzieje ze ci nie przeszkadza, jak coś, pisz to wywale.

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

Kliment my master, jak bym mogl miec cos przeciw?, no sam powiedz: ] pewnie ze nie mam.

wlazik wrotami to nie byly, i dosc malo reprezentacyjne wyjscie. Zreszta w poznych wersjach skasowano je.(niewiedziec czemu: ])

Co do kola to racja. jest troche zakrecone, hmmmm nie wiem dokonca o co chodzi z lewa strona. Moje jest bryla zamknieta, ale nie wiem czy do konca poprawna. tzn napewno nie pokusilem sie o wygladzanie krawedzi odlewu od strony niewidocznej oraz troche namieszalem przy tych hmmmm wzmocnieniach w momencie wyjscia za otwor do strony zewnetrznej felgi.( hehe po tym opisie sam bym nie wiedzial o co mi chodzi)

 

tak wyglada prawie caly uklad jezdny, zostalo jeszcze kolo napinajace

07bkola.jpg

07ckola.jpg

 

mam nadzieje ze cos tu widac.

07dkolonapedowe.jpg

 

teraz taki tips, uwazajcie na wszelkiego rodzaju opracowania. Tu pokazuje czesc oslony przekladni kola napedowego. Widac jak wyglada na zdjeciach, a jak ktos sobie zrobil w modelu kartonowym. lipa.

07aref.jpg

Napisano

KoMic! Na początku, życzę ci powodzenia z niszczeniem modelu :) Wierzę, że finał będzie wart którejś z galerii.

Ta osłona, to jak mi się wydaje, ma "skrzydełka" po obu stronach- jedno południowo-wschodnie tak jak zaznaczono na rysunkach (chociaż kształt ma nieodpowiedni) i jedno północno-zachodnie tak jak widać na zdjęciu. Wnioskuję to po pierwszym obrazku (zielone malowanie).

"low meshsmooth" nieco mnie drażni, ale przypuszczam, że w finalnym obrazie z materiałami nie będzie tego nawet widać i będzie elegansio. :)

PS. Kliment, no wiesz- chodzą pogłoski, że tu nudno i oklepano, także nikt nie zagląda. A warto! :d

Napisano (edytowane)

witac,

co by nie bylo, ze sie poddalem : ]

 

kliment woroszyłow, hehe, styl low meshowy to prawie jak komplement: ], nie trudno jest dopakowac scene w miliony, sztuka jest zrobic tak aby kilka poly udawalo miliony: ], hehe jak widac nie opanowalem jeszcze tej sztuki: ].

Tak glownie Ty piszesz, dziekowac

Kr3tz, mozesz miec racje podzialam nad tym: ]

 

08ahullequ.jpg

Edytowane przez KoMic
Napisano

Jako ze z czolgow mam tylko bardzo dobre opracowanie tygrysa 1 wiec nie wiem jak bardzo twoj model jest zgodny z oryginalem ale zapewne przebija oryginal pod wzgledem wiarygodnosci :D bardzo podobaja mi sie fragmenty ktore modelowane sa w sposob pokazujacy w jaki sposob byly obrabiane oraz to ze niktore czesci sprawiaja wrazenie troszke powyginanych itd. bardzo ładnie trzymam kciuki :)

Napisano (edytowane)

Kliment, hehe, 3 ma to cos: ] zreszta jest wiele fajnych zbiorniczkow, ktore maja to cos. szczegolnie tych srednich i malych

JacekCichy, staram sie wycisnac ze zdjec i strzepow planow ile sie da, zostawiajac jak najmniej mojej fantazji.

 

detalizacja kadluba vol2.

pozdr

08bhullequ.jpg

08chullequ.jpg

Edytowane przez KoMic
Napisano

hehe, noo niby to, to cos. ma wlasnie udawac rykoszet. nie weim tylko czy w takim ksztalcie ma to sens. nigdzie nie znalazlem info jakiej grubosci sa oslony wentylacji. Na zdjeciach widac ze troche maja. wiec.... moze moglo by miec to sens.

Tak teraz z perspektywy chwili. troche kiczowato to wyglada, tzn za mocno wyeksponowane: ]

 

pozdr

Napisano

Całkiem niezłe te uszkodzenia, może jakaś symulacja lotu pocisku i jego destrukcji oraz zachowania się weń blachy tak żeby kliment mógł spać spokojnie:), czekam na kolejne łupy bo narazie nie wiem za bardzo jak chcesz to w finale przedstawić bo pewnie zamysł już masz, możesz coś więcej napisać bom ciekaw, gdzie to bedzie stać jakieś pola czy magazyny.

Napisano

bbandi, niebawem przedstawie, mniej wiecej jak to widze w kadrze. co do scenerii to miotam sie miedzy zimowa scenka z frontu wschodniego, a pustynna scenka africa corps: ]. blizej mi do pustyni.

kliment, ostatnio mam duzo pracy i na tyle mnie onna w ciagu dnia wyzmie ze wieczorem nie mam sil zagladac do maxow. stad takie dosc slamazarne tempo. dodatkowo bardzo mocno zacialem sie w piepszonym zawieszeniu kola napinajacego. zakazdym razem jak sie za nie wezme to ko 10-20min strzela mnie q...ca i maxy ida spac....

SSn4k3, hehehe gon gon. ja zbiornikami zaczalem sie interesowac dopiero od tego projektu i mnostwo czasu pochlania mi zglebianie wiedzy ogolnej i technicznej o nich. czasem jak zasiadam przed kompem z planem popchniecia pracy troche do przodu to okazuje sie ze nawet jednego face nie stworzylem bo caly czas szukam lub przekladam zdjecia i dokumentacje szukajac jakiegos drobiazgu, tak wlasnie zacialem sie na tym zawieszeniu miedzy innymi.

 

pozdr i dzieki za wsparcie

 

Frontowa plyta wraz z mocnowaniem

08dhullequ.jpg

08ehullequ.jpg

Napisano

hehe dzieki kliment

 

kolejny upek.

w zasadzie zostalo mi dorobic wloty powietrza i reflektorek na froncie. i troche wyposazenia na blotnikach. naszczescie tylko troche bo planuje je pourywac. no i kilka dziur

 

pozdr

 

08fhullequ.jpg

08ghullequ.jpg

Napisano (edytowane)

Kliment, sorki, ale calosci jeszcze nie wrzuce, Bede mial calosc. To pokaze. nie mam nigdzie skompletowanego calego modelu. soon: ]

Peter_f, hehe, dziekowac, staram sie choc troche zmniejszyc przepasc jaka nas rozni w stylu i klasie: ]

dorobilem detalu, spawow, i zajalem sie blotnikami.

PS musze wkoncu zagescic wlaz dowodcy bo to az smiesznie wyglada.

 

pozdr

08hhullequ.jpg

08ihullequ.jpg

Edytowane przez KoMic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności