marograf Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 Coraz bliżej do premiery Vray'a RT wykorzystującego do obliczeń moc GPU. Na poniższej stronie pokazane zostało porównanie wersji CPU oraz GPU. http://www.spot3d.com/vray/images/stuff/rt_gpu/?SRC=VRI Jako CPU wykorzystany został: - Intel Intel 920 (Core i7, 4 rdzenie, 8 wątków) 2.67 GHz z 9 GB of RAM GPU: - nVidia GeForce GTX 480 (Fermi) z 1.5 GB VRAM, rendering z wykorzystaniem środowiska OpenCL Średnia różnica wydajności pomiędzy tymi konkretnymi CPU i GPU to około 20 razy. 1
Kris_R Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 Niech oni lepiej przestaną sobie jaja robić i to w końcu wypuszczą. Octane render działa przecież już od jakiegoś czasu i zmiata szybkością i jakością większość rendererów na rynku. A o Vray RT słyszę już od dawna. No ale - dajmy chłopakom szansę :) Na pewno warto jeszcze trochę poczekać.
olaf Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 dobrze słyszec, ze nie tylko na polu obliczeń ale także grafiki 3d (tak wiem tez obliczenia, ale wiele innych rzeczy wchodzi w grę) utrzymuje się stała 20-25x wzrostu predkości. Włąsnie ludzkosc przyspieszyła o kilkanaście lat w technologii ;)
marograf Napisano 24 Maj 2010 Autor Napisano 24 Maj 2010 Razem z premierą Vray RT GPU ma sie pojawić również Vray GPU, co chyba jest najciekawszą informacją z tego wszystkiego. Czym jest Vray GPU (fragment dyskusji z forum Chaos Gropu): user: - what is Vray GPU?, is different from Vray RT GPU? vlado (twórca Vray'a): - It is the regular V-Ray RT, with a render server that uses GPU(s) instead of the CPU. Wynika z tego że od tej pory Vray RT to nie będzie już tylko podgląd sceny a pełny rendering z produkcyjną jakością. Ograniczeniem w przypadku wersji GPU będzie ilość pamięci na karcie graficznej. Niestety w przypadku rozbudowanych scen może się okazać ze nawet 2 GB VRAM to mało.
MLoDY47 Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 Octanem przerenderowalem kilka rzeczy i powiem z reka na sercu, ze jak wyjda GPU z 4 GB VRAM, to nadal bedzie krotko z wiekszymi scenami i duzymi texturami. Zanim taka karta wyjdzie, to strzela nam nowy standard HD - 2160p i pozamiatane. :) A tak powaznie to ja nadal czekam na vraya pod xsi. hah
deshu Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 marograf - z tego wcale nie wynika ze to bedzie vray gpu renderujacy z produkcyjna jakoscią
Pierzak Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 Przedstawione testy wygladaja bardzo ciekawie.. na pierwszy rzut oka wyglada to bardzo przekonywujaco. Dibel pewnie tkwi w szczegolach... ciekaw jestem jak wyglada sprawa renderowania animacji.
piotr kura Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 marograf: Średnia różnica wydajności pomiędzy CPU,a GPU na tej testowej scenie wyniosła około 20 razy. a skad to wiesz? testowalem v-ray rt i to co renderuje rt i ten glowny rozni sie dosc sporo. dla mnie rt nie ma poki co wiekszego sensu.
FF Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 bo obecny rt nie jest do renderowania finalnych obrazków tylko poglądów do pomocy
deshu Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 piotr kura - Nie ma sensu? A realtime podgląd dofa, materiałów, blików, cieni, gi, no właściwie 3/4 rzeczy które zajmują strasznie dużo czasu przy renderach testowych? Ja po tygodniu pracy z RT tak przywykłem, ze nie mogę znieść jego braku na cudzych kompach. Bardzo się uciesze jeżeli będzie działał jeszcze sprawniej.
piotr kura Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 (edytowane) Freedom Fighter, wiem tylko ze dla mnie podglady te są tak samo pomocne jak cieniowanie w viewporcie. edit: deshu no ok skoro Tobie sie przydaje to wporzadku wlasnie bylem ciekaw czy komus to pomaga. swoja droga podglad dofa tez jest w viewporcie. Edytowane 24 Maj 2010 przez piotr kura
suntzu Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 @marograf Zaraz zaraz... Przecież GPU może korzystać z zwykłego ramu. Oczywiście uderza to po wydajności, jednak może. Oglądałem prezentacje wygląda to świetnie jednak moim zdaniem mamy śmieszność w świecie. Karty z zdolnej półki mają 1-2GB ramu (chłyt marketignowy). Tymczasem mocne karty, ale już zwykłe też mają 1-2GB, bo do gier tyle potrzebują... Nikt nie wpierdziela już tu ile wlezie, a nam by się przydało.
dac77 Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 Karty graficzne mają mało pamięci bo jest droga i na razie więcej nie potrzebują. Jak się upowszechnią renderery GPU to producenci wypuszczą karty specjalizowane z odpowiednią ilością pamięci np 8 lub 16 GB i odpowiednią ceną zapewne większą niż Quadro. Za darmo nic nie ma... to znaczy nic oprócz pingwina i Blendera.
deshu Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 i pięknych widoków na polskich ulicach, szczególnie latem.
dokturpotfor Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 (edytowane) yo, 1) gpu nie ma dostępu do pamięci cpu, który pozwalałby na sensowną interaktywną pracę (tzn tak aby podczas wykonywania shadera gpu mogło sięgnąć do pamięci cpu a nie własnej) bez stukrotnego spowolnienia. 2) trójkanałowy i7 z ddr3-1600 to około 20 GB/s przepustowości pamięci radeon hd5870 to 160 GB/s, GTX480 to 173GB/s... mały zgrzyt 3) w kartach graficznych gddr5 jest 32 bitowy, kości 1 giga_bit_ są drogie kości 2 giga_bity_ są bardzo drogie. Kość 1 gigabit = 128 mega, radeony maja 128 do 256 bitową architekturę kontrolera pamięci = 4-8 kostek = max 1 lub 2 GB. Fermii ma od 256 do 384 bitowy kontroler pamięci czyli 8-12 kostek, max 2GB - 3GB. Zwiększenie szyny danych to bardzo duży problem technologiczny (komplikacja układu, komplikacja płytki PCB, ciepło...). Jest jeszcze tryb clamshell czyli parowanie dwóch kości pamięci na jednym kontrolerze ale to też niesie pewne ograniczenia, trzeba czekać na kolejną generację kart :) edit: clamshell Edytowane 25 Maj 2010 przez dokturpotfor 1
olaf Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 dokturpotfor: a do renderingu passow wystarczy taka architektura jak teraz? Pytam, bo znasz się.
dokturpotfor Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 chodzi ci o multipass? Problem jest w tym ile potrzebujesz mieć geometrii w scenie, jak jesteś w stanie podzielić scenkę na mniejsze w których nie ma (albo da się oszukać) zależności między obiektami pomiędzy passami (np obiekty z jednego nie odbijają się w drugim) to na pewno to pomoże. Ciekaw jestem jaki jest narzut pamięciowy przy przeniesieniu scenki z cpu na gpu przy Vray'u RT.
marograf Napisano 25 Maj 2010 Autor Napisano 25 Maj 2010 marograf - z tego wcale nie wynika ze to bedzie vray gpu renderujacy z produkcyjna jakoscią deshu - rzeczywiście, Vray gpu renderujący z produkcyjną jakością to moja (nad)interpretacja. Jednak sądzę że taka nazwa do czegoś zobowiązuje. Zresztą nie widzę żadnych "przeciw". Vray RT w wersji 1.5 to pierwsze podejście do tematu, w uproszczonej formie. Jednak idea tego jest taka żeby ten podgląd był w 100% zgodny z finalnym renderingiem bo w przeciwnym razie częściowo traci to sens. Tak długi okres czasu pomiedzy poprzednią wersją RT a obecnymi (cpu i gpu) został zapewne poświęcony na pełną obsługę wszystkich efektów i szaderów. Zresztą Chaos Group dość niechętne zwiększający numeracje swoich produktów nadał temu wydaniu wersje 2.0, co sugeruje dość spore zmiany. Co do tematu kart graficznych to tutaj mamy wyraźną segmentacje: - karty do gier* (np GeForce) - do 2 GB Vram - karty do aplikacji graficznych* (np Quadro) - do 4 GB Vram - karty do obliczeń* (np Tesla) - do 6 GB Vram Tu nic nie jest przypadkowe i niestety za potrzebę posiadania dużej ilości pamięci Vram przyjdzie zapłacić słoną cenę - Tesla C2070 z 6 GB Vram to koszt $3999 * - optymalne zastosowanie wg producenta
Logos Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 A czy na radkach też to będzie działać? Zmieniam piecyka i teraz chyba jedynym sensownym wyborem są radeony. edit: Sorry nie było pytania. Środowisko openCL - wszystko jasne... Zbyt zmęczony jestem dzisiaj.
piotr kura Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 @09121986: zwykla kamera, panel modify--> multipass effect--> depth of field (jest tez motion blur) i tam jest guzik preview
Shiva Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 Zastanawiam się jak RT poradzi sobie z 2x SLi GTX 480 ?
dokturpotfor Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 Ten filmik demo na którym gość z Chaos Group pokazuje Vraya RT Gpu był przygotowany na 3 x GTX480.
olaf Napisano 26 Maj 2010 Napisano 26 Maj 2010 (edytowane) Zastanawiam się jak RT poradzi sobie z 2x SLi GTX 480 ?niestety będzie się wieszał. Chcialem napisac tylko, ze zostałem przeczesany przez ten filmik - to działa szybciej niż photoshop w 2d :) Edytowane 26 Maj 2010 przez olaf
Shiva Napisano 27 Maj 2010 Napisano 27 Maj 2010 niestety będzie się wieszał. Chcialem napisac tylko, ze zostałem przeczesany przez ten filmik - to działa szybciej niż photoshop w 2d :) Będzie się wieszał ? to mnie zmartwiłeś a na ile ta informacja jest potwierdzona można gdzieś o tym poczytać bo jak na razie łączenie dwóch lub trzech kart (GTX480) w zależności od płytki byłoby najsensowniejsze i cenowo też ok... Dokturpotfor czy możesz coś też na ten temat dodać ...?
siwy Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Czy ktoś wyjaśni mi jak się korzysta z GPU w vrayu 2.0 ? Czy w trybie rt jest standardowo używane GPU, czy dopiero po ustawieniu engine na openCL ? Jak ustawie open cl to liczy wolno, dodatkowo nie ma GI ani hdrek. Pytam bo jestem na etapie wyboru karty graficznej i testuję różne modele i nie widzę różnicy np między gf 9800 GT a gtx 460, przy quadro 2000 też niewielka różnica w trybie rt. Może coś trzeba włączyć, ustawić ?
Orangegraphics Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 musisz w render-setup ustawić nie production na dole tylko activeshade i tam będziesz miał ustaiwenia v-raya RT. ja mam 8500GT geforce,a i na GPU ani się nie odpala mi RT ;)
Orangegraphics Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 to nie rozumiem w czym problem? może po prostu masz bardzo wolną karte, jak ja?
siwy Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 gtx 460 to nie taka wolna chyba, quadro 2000 też w miarę współczesna. tryb rt działa, ale najlepiej na engine cpu, wtedy nie widzę różnicy między grafą gf 9800 gt a gtx 460, pod engine opencl toś tam działa ale wyłącza się wtedy gi i hdrki a prędkość jest żałosna, tu też nie widzę różnic w prędkości między tymi 3 kartami.
Gość michalandrzej Napisano 15 Luty 2012 Napisano 15 Luty 2012 hej, trochę słabo się jeszcze orientuję w realnych różnicach między GPU a CPU, więc proszę o radę. Zmieniam sprzęt i bardzo łakome jest dla mnie stwierdzenie, że moge przyspieszyć 20-krotnie czas renderingu z dobra kartą graficzną. Pytanie brzmi czy znaczy to również, że nie potrzebuję do tego również potężnego procesora?? Bo kasy na sprzęt mam ok 6 tys. więc w tej cenie nie zmieszczę jednocześnie dobrego quadro i dobrego i7. Tak naprawdę rendering rzeczywisty w viewportach nie jest mi niezbędny, natomiast zależy mi na szybkości i jakości renderingu końcowego. Może więc, przy takim budżecie pozostać przy tradycyjnym CPU i poczekać aż technologia renderingu w GPU się rozwinie i stanieje? Z góry dzięki za fachowe rady
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się