Skocz do zawartości

Problem z ustawieniami renderer-a


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam was Panie i Panowie. Mam tutaj nie lada kłopot z ustawieniem renderer-a. Mianowicie... Podczas budowania LC wsio wygląda wporzo.

 

buildfinglightcache.jpg

 

Po czym sam render wygląda przerażająco...

 

renderm.jpg

 

Już sam nie wiem, co zrobiłem nie tak, bo dłubałem dość długo w ustawieniach renderer-a i szczerze powiedziawszy się w końcu pogubiłem. Poniżej zamieszczam kilka screenów z ustawieniami samego Renderer-a, mapki Envi, słoneczka i kamerki. Chciałbym podkreślić, że całą scenę oświetlam z zewnątrz vray-owskim słońcem a wewnątrz mam 4 FreeSpot Light pełniące rolę... spotów ;P i 3 Vray Light jako światło z monitora, telewizora i wyświetlacza na budzie komputera.

 

Renderer 1-3

 

rendersettings1of3.jpg

 

Renderer 2-3

 

rendersettings2of3.jpg

 

Renderer 3-3

 

rendersettings3of3.jpg

 

Enviroment Map

 

envimapsettings.jpg

 

Vray Sun

 

sunsettings.jpg

 

Vray Physical Camera

 

physcamsettings.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Za wszelaką pomoc obiecuję punkty rep i dozgonną wdzięczność. Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

wyłącz show calc phase w light cache a wtedy znikną kropki z rendera.

Multiplier dla primary i secondary bounces daj na 1 a potem jasność zmieniaj intensywnością świateł albo za pomocą vraycamera.

Napisano

Mhm podstawowy problem to zdaje się fakt, że masz light cache zarówno w primary i secondary bounces. Wrzuć irridiance jako primary. Odhacz default lights

Napisano

hehe no jest już pomysłów więc nie ma sensu żebym moje pisał ale podsumuję po mojemu bo widzi mi się że, Coin ma rację :) tak samo jak Xiz0r ale nie lubię brute force...

i co do DaveBrock to "show calc phase" nie ma znaczenia dla finalnego renderu...

a na wyłączeniu store direct light też bym nie bazował :)

a do autora wątku to tak jak masz teraz ustawione czyli dwa LC możesz wyrenderować przez progressive path tracing (zmieniając z single frame) i podnosząc odpowiednio subdivision, wtedy wyrenderujesz samym LC :D

Napisano
wyłącz show calc phase w light cache a wtedy znikną kropki z rendera.

Multiplier dla primary i secondary bounces daj na 1 a potem jasność zmieniaj intensywnością świateł albo za pomocą vraycamera.

 

Show Calc Phase jest celowo włączony, bo światło rozchodzi się jakby 'inaczej' i ciekawiej podczas budowania light cache, a na samym renderze jest płaskie i brzydkie. Ustawię odbicia, jak mówisz na 1.

 

Mhm podstawowy problem to zdaje się fakt, że masz light cache zarówno w primary i secondary bounces. Wrzuć irridiance jako primary. Odhacz default lights

 

Próbowałem przy pri ustawić irradiance map. Cały render jest cholernie poplamiony. Wtedy w Light Cache sample size miałem ustawione na 0,01 i wyglądało niezbyt ładnie wszystko.

 

(...)Odhacz default lights(...)

 

Nie wyłączy mi to przypadkiem max-owskich spotów ?

 

Wystarczy, ze odznaczysz "store direct light" w LC.

 

Pozdrawiam

Szymon

 

Spróbuję :)

Napisano

A wiec tak... wyrenderowałem z Irradiance map na pri bounces i wyszło mi praktycznie to samo, co z podwójnym light cache... Próbuję teraz tak, jak napisał Luqas87, czyli 2x LC i Progressive path tracing. Pokręciłem też trochę ustawieniami envi map, słońca i kamery... zobaczymy, jak to wyjdzie.

Napisano

Po pierwsze to ja bym default light wyłączył na początek.

Po drugie Show Calc Phase nie ma żadnego znaczenia dla finalnego wyglądu renderingu.

Max depth wystarczy w tej scenie dać na 1-2.

Jak jest dużo odbijających, zmatowionych odbić to nie Adaptive sampler tylko QMC.

Nie ruszać dark multiplayer w korekcji kolorów w tym momencie bo wszystko spłaszcza.

Adaptive amount na 0,85 zostawić.

Light Cache - włączyć pre filter.

Wyłączyć Store direct light.

Sprawdzić ile rdzeni jest w kompie i czy 4 ustawione w LC to nie za dużo.

Napisano (edytowane)

przede wszystkim to zmien w LC sample size na 0.02/0.03 i nigdy nie schodz ponizej 0.01. noise w rQMC daj na 0.01 jak juz chcesz to zmieniac. a po ostatnie, zanim zaczniesz cos suwac w ustawieniach przeczytaj co do czego sluzy i nie bedziesz bladzil na slepy kot na dachu

Edytowane przez drakul
Napisano

W razie gdyby było już wszystko ok a wokoło szyb w oknie nadal byś miał te czarne obwódki to włącz w : "Clamp output" lub "Sub-pixel mapping" (nigdy nie pamiętam która opcja z tych dwóch na tą przypadłość pomagała)

Napisano
Wyłączyć Store direct light.

 

Prosiłem o to już wcześniej, i chyba zostałem nie zrozumiany. ;)

 

W razie gdyby było już wszystko ok a wokoło szyb w oknie nadal byś miał te czarne obwódki to włącz w : "Clamp output" lub "Sub-pixel mapping" (nigdy nie pamiętam która opcja z tych dwóch na tą przypadłość pomagała)

 

Nie ma to nic wspólnego z color mappingiem, a dotyczy filtra AA i samplera. Spróbuj adaptive dmc i blackmana na przykład.

 

Pozdrawiam

Szymon

Napisano
Prosiłem o to już wcześniej, i chyba zostałem nie zrozumiany. ;)

 

A widzisz - bo ja tak cięgiem pisałem co zrobić, więc możliwe że powtórzyłem niektóre poprzednie rady.

 

 

Nie ma to nic wspólnego z color mappingiem, a dotyczy filtra AA i samplera. Spróbuj adaptive dmc i blackmana na przykład.

 

Ma, ma. To znaczy nie wiem jak, ale clamp jak i sub pixel mapping pomagają. To znaczy sampler i aa pewnie też mają znaczenie, ale dla mnie są ustawieniami "wyższego rzędu" i wolę niwelować błędy tym co nie ma dla mnie takiego znaczenia jak AA na przykład.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności