mindcrusher Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 Witam was Panie i Panowie. Mam tutaj nie lada kłopot z ustawieniem renderer-a. Mianowicie... Podczas budowania LC wsio wygląda wporzo. Po czym sam render wygląda przerażająco... Już sam nie wiem, co zrobiłem nie tak, bo dłubałem dość długo w ustawieniach renderer-a i szczerze powiedziawszy się w końcu pogubiłem. Poniżej zamieszczam kilka screenów z ustawieniami samego Renderer-a, mapki Envi, słoneczka i kamerki. Chciałbym podkreślić, że całą scenę oświetlam z zewnątrz vray-owskim słońcem a wewnątrz mam 4 FreeSpot Light pełniące rolę... spotów ;P i 3 Vray Light jako światło z monitora, telewizora i wyświetlacza na budzie komputera. Renderer 1-3 Renderer 2-3 Renderer 3-3 Enviroment Map Vray Sun Vray Physical Camera Uploaded with ImageShack.us Za wszelaką pomoc obiecuję punkty rep i dozgonną wdzięczność. Pozdrawiam :)
DaveBorck Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 wyłącz show calc phase w light cache a wtedy znikną kropki z rendera. Multiplier dla primary i secondary bounces daj na 1 a potem jasność zmieniaj intensywnością świateł albo za pomocą vraycamera.
Coin Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 Mhm podstawowy problem to zdaje się fakt, że masz light cache zarówno w primary i secondary bounces. Wrzuć irridiance jako primary. Odhacz default lights
Orangegraphics Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 zmień primary bouces engine z LC na brute force i adaptive subd image sampler max rate daj na 4. sprawdź czy będzie różnica
pressenter Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 Wystarczy, ze odznaczysz "store direct light" w LC. Pozdrawiam Szymon
Luqas87 Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 hehe no jest już pomysłów więc nie ma sensu żebym moje pisał ale podsumuję po mojemu bo widzi mi się że, Coin ma rację :) tak samo jak Xiz0r ale nie lubię brute force... i co do DaveBrock to "show calc phase" nie ma znaczenia dla finalnego renderu... a na wyłączeniu store direct light też bym nie bazował :) a do autora wątku to tak jak masz teraz ustawione czyli dwa LC możesz wyrenderować przez progressive path tracing (zmieniając z single frame) i podnosząc odpowiednio subdivision, wtedy wyrenderujesz samym LC :D
mindcrusher Napisano 1 Czerwiec 2010 Autor Napisano 1 Czerwiec 2010 wyłącz show calc phase w light cache a wtedy znikną kropki z rendera. Multiplier dla primary i secondary bounces daj na 1 a potem jasność zmieniaj intensywnością świateł albo za pomocą vraycamera. Show Calc Phase jest celowo włączony, bo światło rozchodzi się jakby 'inaczej' i ciekawiej podczas budowania light cache, a na samym renderze jest płaskie i brzydkie. Ustawię odbicia, jak mówisz na 1. Mhm podstawowy problem to zdaje się fakt, że masz light cache zarówno w primary i secondary bounces. Wrzuć irridiance jako primary. Odhacz default lights Próbowałem przy pri ustawić irradiance map. Cały render jest cholernie poplamiony. Wtedy w Light Cache sample size miałem ustawione na 0,01 i wyglądało niezbyt ładnie wszystko. (...)Odhacz default lights(...) Nie wyłączy mi to przypadkiem max-owskich spotów ? Wystarczy, ze odznaczysz "store direct light" w LC. Pozdrawiam Szymon Spróbuję :)
mindcrusher Napisano 1 Czerwiec 2010 Autor Napisano 1 Czerwiec 2010 A wiec tak... wyrenderowałem z Irradiance map na pri bounces i wyszło mi praktycznie to samo, co z podwójnym light cache... Próbuję teraz tak, jak napisał Luqas87, czyli 2x LC i Progressive path tracing. Pokręciłem też trochę ustawieniami envi map, słońca i kamery... zobaczymy, jak to wyjdzie.
voyager Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 Przetłumaczyłem dawno, dawno temu tutka ze spot3d dla osób nieobeznanych z v-rayem http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=437527 Nie jest to najszybsza metoda, ale na pewno szybsza niż ppt.
Hynol Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 Po pierwsze to ja bym default light wyłączył na początek. Po drugie Show Calc Phase nie ma żadnego znaczenia dla finalnego wyglądu renderingu. Max depth wystarczy w tej scenie dać na 1-2. Jak jest dużo odbijających, zmatowionych odbić to nie Adaptive sampler tylko QMC. Nie ruszać dark multiplayer w korekcji kolorów w tym momencie bo wszystko spłaszcza. Adaptive amount na 0,85 zostawić. Light Cache - włączyć pre filter. Wyłączyć Store direct light. Sprawdzić ile rdzeni jest w kompie i czy 4 ustawione w LC to nie za dużo.
drakul Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 (edytowane) przede wszystkim to zmien w LC sample size na 0.02/0.03 i nigdy nie schodz ponizej 0.01. noise w rQMC daj na 0.01 jak juz chcesz to zmieniac. a po ostatnie, zanim zaczniesz cos suwac w ustawieniach przeczytaj co do czego sluzy i nie bedziesz bladzil na slepy kot na dachu Edytowane 1 Czerwiec 2010 przez drakul
Mr_SAN Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 W razie gdyby było już wszystko ok a wokoło szyb w oknie nadal byś miał te czarne obwódki to włącz w : "Clamp output" lub "Sub-pixel mapping" (nigdy nie pamiętam która opcja z tych dwóch na tą przypadłość pomagała)
pressenter Napisano 1 Czerwiec 2010 Napisano 1 Czerwiec 2010 Wyłączyć Store direct light. Prosiłem o to już wcześniej, i chyba zostałem nie zrozumiany. ;) W razie gdyby było już wszystko ok a wokoło szyb w oknie nadal byś miał te czarne obwódki to włącz w : "Clamp output" lub "Sub-pixel mapping" (nigdy nie pamiętam która opcja z tych dwóch na tą przypadłość pomagała) Nie ma to nic wspólnego z color mappingiem, a dotyczy filtra AA i samplera. Spróbuj adaptive dmc i blackmana na przykład. Pozdrawiam Szymon
Hynol Napisano 2 Czerwiec 2010 Napisano 2 Czerwiec 2010 Prosiłem o to już wcześniej, i chyba zostałem nie zrozumiany. ;) A widzisz - bo ja tak cięgiem pisałem co zrobić, więc możliwe że powtórzyłem niektóre poprzednie rady. Nie ma to nic wspólnego z color mappingiem, a dotyczy filtra AA i samplera. Spróbuj adaptive dmc i blackmana na przykład. Ma, ma. To znaczy nie wiem jak, ale clamp jak i sub pixel mapping pomagają. To znaczy sampler i aa pewnie też mają znaczenie, ale dla mnie są ustawieniami "wyższego rzędu" i wolę niwelować błędy tym co nie ma dla mnie takiego znaczenia jak AA na przykład.
vrocker Napisano 2 Czerwiec 2010 Napisano 2 Czerwiec 2010 Shutter speed w vray camera masz strasznie wolny, rzuć okien i na to podczas testowania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się