Raddeo Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 Właśnie ściągnąłem Blendera 2.49b, zaistalowałem (32bit, z pliku instalacyjnego), potem ładnie Python (2.6.2 bo takiego chciał również 32bit) i odpalam. Klasycznie pojawił się wiersz poleceń, informacja o tym że odnalazł Pythona (... got it!), a potem bład. Klasyczna informacja o zaprzestaniu pracy programu. Ściągam więc 64bit (w archiwum zip, bo tylko taki był), Python też 64, i znowu ten sam błąd. No ale nie poddaję się, pobieram Blender 2.48a (64bit). Pythona chciał 2.5.2 (64bit). I znowu mam ten sam bląd. Mój sprzęt: - Intel i7 860 2.80 GHz - Ati Radeon HD 5750 - 4 GB RAM - Windows 7 Home Premium (64bit) Wie ktoś może dlaczego tak się dzieje? Bardzo potrzebuję tego programu (normalnie robie na 3ds maxie ale teraz wyjątkowo potrzebuję blendera)...
Raddeo Napisano 5 Czerwiec 2010 Autor Napisano 5 Czerwiec 2010 Problem polega na tym że nic mi nie wywala. Po prostu jest informacja że znalazł Pythona, a potem od razu wyskakuje Windowsowy komunikat o tym, że program przestał działać. I wszystko się zamyka.
Skoti Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 Właśnie ściągnąłem Blendera 2.49b, zaistalowałem (32bit, z pliku instalacyjnego), potem ładnie Python (2.6.2 bo takiego chciał również 32bit) i odpalam. Klasycznie pojawił się wiersz poleceń, informacja o tym że odnalazł Pythona (... got it!), a potem bład. Klasyczna informacja o zaprzestaniu pracy programu. Ściągam więc 64bit (w archiwum zip, bo tylko taki był), Python też 64, i znowu ten sam błąd. No ale nie poddaję się, pobieram Blender 2.48a (64bit). Pythona chciał 2.5.2 (64bit). I znowu mam ten sam bląd. Mój sprzęt: - Intel i7 860 2.80 GHz - Ati Radeon HD 5750 - 4 GB RAM - Windows 7 Home Premium (64bit) Wie ktoś może dlaczego tak się dzieje? Bardzo potrzebuję tego programu (normalnie robie na 3ds maxie ale teraz wyjątkowo potrzebuję blendera)... Stawiałbym na błąd w sterownikach kart graficznych Ati (bo sterowniki OpenGL są bardzo słabe). Spróbuj zainstalować inną wersję sterowników (nie wiem czy najnowsza działa, bo dodali obsługę 4.0, ale zepsuli kilka rzeczy w starszych funkcjach). A tak na przyszłość przy kupowaniu karty graficznej wybierz nVidie, bo większość programów graficznych działa tylko w OpenGL (w 3ds masz wybór pomiędzy dx, a ogl - inne programy olewają dx, bo są wieloplatformowe).
mookie Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 A zainstalowae o to:? http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=BA9257CA-337F-4B40-8C14-157CFDFFEE4E&displaylang=en
Raddeo Napisano 5 Czerwiec 2010 Autor Napisano 5 Czerwiec 2010 Ej no. Próbujesz mnie obrazić? ;) Przecież to się automatycznie istaluje przy prawie każdym programie... Ale żeby nie było zainstalowałem z twojego linku - nie pomogło
dac77 Napisano 5 Czerwiec 2010 Napisano 5 Czerwiec 2010 spróbuj blender.exe -d -noaudio -f i wyniki wrzuć na forum
Raddeo Napisano 6 Czerwiec 2010 Autor Napisano 6 Czerwiec 2010 dac, chodzi ci o dodanie tego do "elementu docelowego" skrótu? Wtedy otrzymałem coś takiego: Blender 2.49 Build argv[0] = D:\Programy\Blender 3D 64bit\blender.exe argv[1] = -d argv[2] = -noaudio argv[3] = -f setting audio to: 0 Compiled with Python version 2.6.1. Checking for installed Python... got it! I znowu błąd. Skoti, nie mam najnowszych sterowników - na najnowszch karta mi wariuje (musze iść z tym do serwisu), ale to chyba nie jest przyczyna nie dzialania programu...
dac77 Napisano 6 Czerwiec 2010 Napisano 6 Czerwiec 2010 No to nie wiem. Na najnowszych sterownikach od amd karta nie powinna wariować. Nie używaj sterowników od producenta karty tylko od producenta chipu.
Skoti Napisano 6 Czerwiec 2010 Napisano 6 Czerwiec 2010 Skoti, nie mam najnowszych sterowników - na najnowszch karta mi wariuje (musze iść z tym do serwisu), ale to chyba nie jest przyczyna nie dzialania programu... Nie tylko najnowsze mogą być problemem - co drugie stery Ati coś mają zepsute - spróbuj wersji 9.12 (jeśli dobrze pamiętam działały ok). I tak - bardzo możliwe, że to błąd w ich implementacji jakiejś funkcji OpenGL w sterownikach wywala program. No to nie wiem. Na najnowszych sterownikach od amd karta nie powinna wariować. Nie używaj sterowników od producenta karty tylko od producenta chipu. WTF? AMD jest producentem chipu ;p. A jeśli radzisz, żeby stery brać od producenta karty to bluźnisz ;p (tak niestety trzeba tylko w laptopach (gdzie producenci wydają stery), ale za niedługo nawet AMD będzie wydawać stery dla wszystkich notebooków - nVidia już wydaje jedne sterowniki dla wszystkich kart - desktop i notebook razem).
Raddeo Napisano 6 Czerwiec 2010 Autor Napisano 6 Czerwiec 2010 Skoti, i tu mamy kolejny problem - mam właśnie 9.12 (na nich najmniej wariuje)...
dac77 Napisano 6 Czerwiec 2010 Napisano 6 Czerwiec 2010 ... WTF? AMD jest producentem chipu ;p. A jeśli radzisz, żeby stery brać od producenta karty to bluźnisz .... przeczytaj jeszcze raz mój post
RayTracer Napisano 7 Czerwiec 2010 Napisano 7 Czerwiec 2010 Mam tą samą kartę z najnowszymi sterami i nie mam absolutnie żadnego problemu... sprawdź czy masz dobrze dobranego phytona. Ja raz ściągnąłem najnowsze zamiast tych wymaganych i mi nie wstawał, a w ostateczności, spróbuj odpalić bez....Blender wstanie, ale będzie miał ograniczoną funkcjonalność... btw. kombinuj z 2.5 lepiej, jeżeli ściągnąłeś 2.49b po to by się uczyć...to aktualnie wydaje się to już bez sensu. ;]
wjaworski Napisano 9 Czerwiec 2010 Napisano 9 Czerwiec 2010 A właściwie to możesz przytoczyć komunikat o błędzie programu, który otrzymujesz gdy wywala się Blender 2.4x? Być może brakuje mu jakiegoś dll-a (miałem taki przypadek z Blenderem 2.47), - brakowało odpowiedniego crt dla VC, pod którym był skompilowany Python, nie Blender! Aha, możesz zrobić jeszcze "test 0": wywal Pythona, wgraj w jakiś folder Blender 2.47 w wersji "zzipowanej", rozpakuj i spróbuj uruchomić. Jezeli się w tym wydaniu nie wywali, to znaczy że brakuje jakichś dll-i do Pythona.
Raddeo Napisano 11 Czerwiec 2010 Autor Napisano 11 Czerwiec 2010 Wjaworski, tak jak mówiłem, nie wywala żadnego nietypowego błędu - tylko klasyczny windowsowy (zawieś sobie jakiś program to go zobaczysz ;) ). A owy "test 0" też już robiłem. Nie działało...
szczuro Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 otwórz konsole start -> uruchom -> wpisz cmd pojawi sie czarne okienko (to jest konsola) w nim za pomocą komendy "cd .." wyjdz do katalogu c:\ nastepnie wejdz za pomoca komendy "cd nazwa katalogu" do katalogu z blenderem u mnie "cd Program Files (x86)\Blender Foundation\Blender\" wpisz blender poczekaj az sie zawiesi i przeczytaj co ci wypisuje w konsoli
Raddeo Napisano 12 Czerwiec 2010 Autor Napisano 12 Czerwiec 2010 No więc zrobiłem jak powiedział szczuro. Oto rezultat: Compiled with Python version 2.6.1. Warning: could not determine argv[0] path Checking for installed Python... got it! Przy czym środkowa linijka tekstu wyskoczyła tylko przy uruchamianiu z konsoli (wiem co to jest konsola ;) ).
wjaworski Napisano 13 Czerwiec 2010 Napisano 13 Czerwiec 2010 Ten warning jest nietypowy. O ile dobrze pamiętam, to funkcja argv[0] oznacza w C/C++ wartość pierwszego argumentu głównej funkcji programu - main(argc, argv). O ile (znowu) dobrze pamiętam, to argv[0] to pierwszy (domyślny) argument programu - ścieżka do pliku, który został uruchominony (pełna ścieżka do pliku blender.exe). Blender mówi, że nie może jej znaleźć. To może oznaczać, że potem nie będzie mógł znaleźć jakichś swoich dll-i, albo innych plików. Nie masz folderu z Blenderem w jakimś mniej typowym miejscu? Może jakieś polskie znaki w nazwie jednego z folderów?
Raddeo Napisano 13 Czerwiec 2010 Autor Napisano 13 Czerwiec 2010 No jakieś specjalnie nietypowe miejsce to to nie jest: D:/Programy/Blender 3D 64bit. A Pythona zainstalowałem na oryginalnym C:
dac77 Napisano 13 Czerwiec 2010 Napisano 13 Czerwiec 2010 Ten warning jest nietypowy. O ile dobrze pamiętam, to funkcja argv[0] oznacza w C/C++ wartość pierwszego argumentu głównej funkcji programu - main(argc, argv). O ile (znowu) dobrze pamiętam, to argv[0] to pierwszy (domyślny) argument programu - ścieżka do pliku, który został uruchominony (pełna ścieżka do pliku blender.exe). Blender mówi, że nie może jej znaleźć. To może oznaczać, że potem nie będzie mógł znaleźć jakichś swoich dll-i, albo innych plików. Nie masz folderu z Blenderem w jakimś mniej typowym miejscu? Może jakieś polskie znaki w nazwie jednego z folderów? Nie to nie to. Argv[0] to po prostu adres listy argumentów programu a że żadnych nie posłał to jest pusta. Żeby się przekonać niech uruchomi z jakimś argumentem.
Skoti Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 (edytowane) Nie to nie to. Argv[0] to po prostu adres listy argumentów programu a że żadnych nie posłał to jest pusta. Żeby się przekonać niech uruchomi z jakimś argumentem. Zawsze będziesz pisał w sprawach technicznych mimo braku wiadomości? Argv to lista argumentów przesłanych konsoli w celu odpalenia programu, która nigdy nie jest pusta. Argv[0] zawsze jest zdefiniowane. Np. uruchamiając program: "blender.exe --argument" argc będzie liczbą 2 (2x parametry), a parametry to: argv[0] = "blender.exe" argv[1] = "--argument" W wypadku takiego czegoś: "C:\Blender\..\blender2\blender.exe" argc będzie równe 1, a argv[0] będzie zawierało tekst przekazany konsoli (z klawiatury lub skrutu) Dla konsoli Linuksa/Windowsa/MacOS/... spacja jest znakiem pomiędzy parametrami i wystarczy źle zrobić skrót do pliku w np. katalogu ze spacją w nazwie (bez wzięcia w cudzysłów ścieżki) może stworzyć problemy... wypluwa, że nie może ustalić ścieżki do blendera z argv[0] (bo dostał tam "D:/Programy/Blender" i dodatkowe dwa parametry "3D" i "64bit\blender.exe"), jednak wątpię, żeby tu był błąd (tzn blender szuka katalogu gdzie jest exe, żeby stamtąd skrypty brać - jeśli nie może odnaleźć to zwraca tylko ostrzeżenie (nie błąd) - zresztą jak już napisał Raddeo pojawia się to tylko przy odpalaniu z konsoli (w przypadku linku program dostaje prawidłowy argv[0] i tak się wywala), a prawdziwy problem, który wywala blendera dalej upatrywałbym w sterownikach ;p). Edytowane 14 Czerwiec 2010 przez Skoti
dac77 Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 (edytowane) Zawsze będziesz pisał w sprawach technicznych mimo braku wiadomości? Argv to lista argumentów przesłanych konsoli w celu odpalenia programu, która nigdy nie jest pusta. Argv[0] zawsze jest zdefiniowane. Np. uruchamiając program: "blender.exe --argument" argc będzie liczbą 2 (2x parametry), a parametry to: argv[0] = "blender.exe" argv[1] = "--argument" W wypadku takiego czegoś: "C:\Blender\..\blender2\blender.exe" argc będzie równe 1, a argv[0] będzie zawierało tekst przekazany konsoli (z klawiatury lub skrutu) Dla konsoli Linuksa/Windowsa/MacOS/... spacja jest znakiem pomiędzy parametrami i wystarczy źle zrobić skrót do pliku w np. katalogu ze spacją w nazwie (bez wzięcia w cudzysłów ścieżki) może stworzyć problemy... wypluwa, że nie może ustalić ścieżki do blendera z argv[0] (bo dostał tam "D:/Programy/Blender" i dodatkowe dwa parametry "3D" i "64bit\blender.exe"), jednak wątpię, żeby tu był błąd (tzn blender szuka katalogu gdzie jest exe, żeby stamtąd skrypty brać - jeśli nie może odnaleźć to zwraca tylko ostrzeżenie (nie błąd) - zresztą jak już napisał Raddeo pojawia się to tylko przy odpalaniu z konsoli (w przypadku linku program dostaje prawidłowy argv[0] i tak się wywala), a prawdziwy problem, który wywala blendera dalej upatrywałbym w sterownikach ;p). Tak wiem, ale same argumenty są puste. Większość programów i tak nie czyta zmiennych środowiskowych. Co to zmienia. Naprawdę myślisz że Blender się wykrzacza ponieważ z jakiegoś powodu nie dostał argumentów? No czytałem więc wiem że nie. P.S. raddeo może napisz czy inne aplikacje opengl pracują poprawnie? Edytowane 14 Czerwiec 2010 przez dac77
Raddeo Napisano 14 Czerwiec 2010 Autor Napisano 14 Czerwiec 2010 Inne? Możesz podać jakiś konkretny przykład. Bo przeważnie jak coś insataluję to nie zastanawiam się czy to opengl. Po prostu urchamiam. Przełączyłem 3ds maxa w Opengl i... błąd programu! Czyli prawdopodobnie Skoti ma rację: wina karty. I tak dzisiaj oddam ją prawdopodobnie do serwisu (jak mówiłem wariuje), więc zobaczymy czy ruszy potem.
dac77 Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Inne? Możesz podać jakiś konkretny przykład. Bo przeważnie jak coś insataluję to nie zastanawiam się czy to opengl. Po prostu urchamiam. Przełączyłem 3ds maxa w Opengl i... błąd programu! Czyli prawdopodobnie Skoti ma rację: wina karty. I tak dzisiaj oddam ją prawdopodobnie do serwisu (jak mówiłem wariuje), więc zobaczymy czy ruszy potem. No to już wiesz że nie masz sprawnego opengl. Tylko czy to napewno wada sprzętu?
Skoti Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Tak wiem, ale same argumenty są puste. Większość programów i tak nie czyta zmiennych środowiskowych. Co to zmienia. Naprawdę myślisz że Blender się wykrzacza ponieważ z jakiegoś powodu nie dostał argumentów? No czytałem więc wiem że nie. P.S. raddeo może napisz czy inne aplikacje opengl pracują poprawnie? Argumenty nie są puste - argumentem jest też uruchamiany program i zawsze jest zdefiniowany. Większość programów czyta zmienne środowiskowe, ale co mają do tego problemu zmienne środowiskowe (ze o nich piszesz) to nie mam pojęcia. Co do czy myślę, że przez to blender się wykrzacza, ująłem w cytowanym poście ("...jednak wątpię, żeby tu był błąd..."), jednak to nie zmienia, że wprowadzasz poprzednim postem w błąd i trzeba sprostować ;p.
dac77 Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Argumenty nie są puste - argumentem jest też uruchamiany program i zawsze jest zdefiniowany. Większość programów czyta zmienne środowiskowe, ale co mają do tego problemu zmienne środowiskowe (ze o nich piszesz) to nie mam pojęcia. Co do czy myślę, że przez to blender się wykrzacza, ująłem w cytowanym poście ("...jednak wątpię, żeby tu był błąd..."), jednak to nie zmienia, że wprowadzasz poprzednim postem w błąd i trzeba sprostować ;p. No przecież ja też napisałem że to nie powód. Czepiasz się semantyki.
Raddeo Napisano 18 Czerwiec 2010 Autor Napisano 18 Czerwiec 2010 No i problem rozwiązany. Wystarczyły najnowsze sterowniki (10.6). Karta w serwisie, teraz mam zastępczą. Ale Blender działa. Wszystkim dziękuję za pomoc.
Skoti Napisano 18 Czerwiec 2010 Napisano 18 Czerwiec 2010 No i problem rozwiązany. Wystarczyły najnowsze sterowniki (10.6). Karta w serwisie, teraz mam zastępczą. Ale Blender działa. Wszystkim dziękuję za pomoc. Czyli jednak tak jak stawiałem na początku ;].
dac77 Napisano 18 Czerwiec 2010 Napisano 18 Czerwiec 2010 Czyli co w końcu? Coś nie wierzę że to sterowniki. Wszystkim działały więc i ty powinny.
Raddeo Napisano 19 Czerwiec 2010 Autor Napisano 19 Czerwiec 2010 Czyli, że na starej (popsutej) karcie wszystko wystarczyło zainstalować najnowsze sterownki. Starsze nie widziały opengla. Sterowniki zmieniłem dopiero teraz, gdy byłem pewny, że karta wyląduje niedługo w serwisie, bo strasznie ciężko wrócić do starych sterowników (na których większośc programów działała, w przeciwieństwie do wszystkich nowszych, ale to już wina uszkodzonej karty).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się