Skocz do zawartości

UI Blendera 2.5 takie jak 2.49


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, ponieważ trochę mnie drażni obecny wygląd Blendera 2.5, chciałbym, żeby rozmieszczenie okienek i wszystkiego co jest w tych okienkach, przypominało wersję 2.49

(nie mam na myśli tych bajeranckich ikonek i tym podobnych, chodzi o sam układ okien)

 

A skąd ten pomysł? Podpatrzyłem tutaj:

http://www.blendercookie.com/2009/10/12/the-solidify-selection-script/

 

Ręczne ustawianie tych wszystkich okienek nie daje zadowalającego rezultatu.

 

Byłbym wdzięczny za rozwiązanie problemu :)

 

Pozdrawiam,

Dobrotek

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to co pokazałeś to 2.49 z kolorystyką z 2.5 :)

w 2.5 troche skopali i słabo menu przycisków wygląda w układzie horyzontalnym

ale jak bardzo chcesz:

otwórz 2.49 i zapisz plik jako cokolwiek ;)

otwórz ten plik w 2.5 (upewnij sie że masz zaznaczone loadUI) i zapisz jako domyślny

Napisano

n-pigeon, no właśnie nie bardzo, bo u mnie niesamowicie to się rozciąga :P

Szczuro - Raczej mam na myśli 2.49 z kolorystyką 2.5 :P Rozumiem, że to działa w obie strony?

 

Dzięki za szybkie odpowiedzi :)

 

Pzdr,

Dobrotek

Napisano
tylko po co używać alphy jeśli Ci UI nie podchodzi?

większość osób własnie dla niego przechodzi/testuje

 

??? No ja bym raczej wskazał na szybkość renderu i rozszerzone możliwości jako ten powód.

Napisano
n-pigeon, no właśnie nie bardzo, bo u mnie niesamowicie to się rozciąga :P

To przeskaluj - ctrl + środkowy przycisk myszy (przyciśnij scroll) i przesuń myszką.

Napisano (edytowane)

Mi w 2.5 nie podoba sie dzielenie okien. Trzeba szukac magicznej kropeczki ale generalnie i tak jest ok. Co do horyzontalnego tez doszedlem do wniosku ze lepiej wyglada w wertykalnym i poprostu tak teraz na nim pracuje.

http://river-valley.tv/media/conferences/lgm2010/0305-Ton-Roosendaal

Tutaj albo ja jestem slepy albo Ton prezentuje naprawde lekko zmieniony UI dla 2.5.

Edytowane przez Ulfar999
Napisano

dac777, a jakie rozszerzenia? ale ten czas renderingu warty jest przesiadki? może przesadzę bo tu w grę wchodzą pieniądze ale równię dobrze można przesiąść się na maxa+vray..

tak, tak, wiem ze blender aż tak mocno się nie zmienił, ale się zmienił i to znacznie.

Napisano
dac777, a jakie rozszerzenia? ale ten czas renderingu warty jest przesiadki? może przesadzę bo tu w grę wchodzą pieniądze ale równię dobrze można przesiąść się na maxa+vray..

tak, tak, wiem ze blender aż tak mocno się nie zmienił, ale się zmienił i to znacznie.

 

Vray to zupełnie inna kategoria. Ten program jest tak skonstruowany że daje szybko realistyczne rezultaty ale ma ograniczenia w materii "twórczej". Przesiadka na maxa wcale nie przyśpieszy bo program uruchamia się strasznie długo.

Blender w nowej wersji będzie miał meshlighty, cósik jak GI i lepsze meshe. No i nie będzie tego błędu w AO jak się da odejmowanie.

 

GUI to jest ważne dla początkujących. Potem liczy się szybkość działania i możliwości. I tak większość czasu spędza się na zmaksymalizowanym viewporcie więc tego interfejsu za często nie widać.

Napisano

Wesol, na tyle na ile narazie sie zmienil 2.5 w stosunku do 2.49 mozna mowic o zupelnie innym programie. Obecnie Blender 2.5 jest czyms jakby hybryda pomiedzy XSI a Modo a B2.49. Niestety trzeba poczekac jeszcze na najwazniejsze rzeczy jak bmesh oraz ulepszony cut. Cala reszta do tej pory i tak przerasta to co było.

Napisano
dac777, a jakie rozszerzenia? ale ten czas renderingu warty jest przesiadki? może przesadzę bo tu w grę wchodzą pieniądze ale równię dobrze można przesiąść się na maxa+vray..

tak, tak, wiem ze blender aż tak mocno się nie zmienił, ale się zmienił i to znacznie.

 

Nie porównuj artystycznego renderera przygotowanego do animacji (Blender Render) z szybkim czesaczem ładnych obrazków dla leniwych (V-Ray) :D To tak jakbyś porównał spaghetti z lazanią, niby to samo, ale jednak nie.

 

GUI to jest ważne dla początkujących. Potem liczy się szybkość działania i możliwości. I tak większość czasu spędza się na zmaksymalizowanym viewporcie więc tego interfejsu za często nie widać.

 

Co ty za brednie wygadujesz >.> wygodne UI to podstawa..., a UI widzisz zawsze choćbyś nie wiem jak mocno powiększył sekcje... chyba że używasz konsoli ;)

Napisano

N-pigeonn, dac chyba mowi o opcji shift-spacja w sumie to jest dobre do sculptu i drobnych modeli pod gry ale generalnie tez czesto tak modeluje. Tyle ze jak referki potrzebne, to trzeba wtedy rozlozyc je sobie na plainach w przestrzeni a nie jako backgroud image.

Napisano

Nawet bardziej. Mam przygotowane dwa ustawienia bez żadnych nagłówków ani przcisków, tylko viewport. Na ekranie nie ma nawet menadżera okien bo i tak używam ukrytego. Jak coś muszę w butonach to Ctrl-prawo i tam mam poustawiane wszelkie możliwe kontrolki. Refki najczęściej na drugim monitorze, gdyż jak nie robię technicznych rzeczy to nie lubie "odrysowywać". Nauczyłem się tego w Mayi w której domyślnie viewport zajmuje jakąć jedną czwartą powierzchni ekranu i nie da się tak modelować.

Napisano

Animacje nie, rigi częściowo, tekstury zależy jakie, materiały nie. Nie ma co podziwiać. Blendera obsługuje się z klawiatury. Jak już się ustanowi pipeline to guziczki tylko dekoncentrują.

Napisano

Ło panowie, poszliście na całego :D

 

 

To przeskaluj - ctrl + œrodkowy przycisk myszy (przyciœnij scroll) i przesuń myszkš.

 

Działa, dzięki :)

 

A ja myœlałem że ludzie przechodzš na 2.5 z powodu nowego UI oraz nowych, udoskonalonych funkcji, ale jak widzę działa to wyrywczo

 

U mnie w 2.5 denerwuje metoda poly modeling. Niby extruduję jedną šœciankę, ale potem po zeskalowaniu mam, jakbym 2x extrudował (w 2.49 nie miałem tego problemu).. Dlatego IMHO 2.5 to na razie słaby pomysł mimo, że daje kopa, więc szukam takiej nakładki graficznej do Blendera 2.49 :)

Napisano

Wow, modelowanie to jeszcze się da, choć raczej ciężko jest obsługiwać modyfikatory bez UI.

Animacja, da się ale wy edytuj keye lub krzywe bez UI :)

Rig, można, ale tylko częściowo, trzeba dość dużo edytować ustawienia constraintów.

Tekstury, tak samo jak rigi niektóre funkcje są potrzebne, jedynie podczas malowania i przesuwania obrazka nie potrzebne UI ;)

Game Logic, tutaj bez UI ani rusz...

Compozytor, jak wyżej.

Consola, no tutaj to UI jest zbędne :), ale i tak używam, po co tworzyć skróty do wyłączania elementów wyświetlania lub typu konsoli.

 

UI w wielu przypadkach jest zbędne i rozprasza, ale wielu pomaga lub nawet jest niezbędne nie bądźmy ekstremistami :P

 

@ Ulfar

Tak wiem o co mu chodzi, a tak przy okazji inny skrót do tego to ctrl strzałki góra duł.

 

PS

Dla początkujących jedynie potrzebną rzeczą są menusy ;) zaawansowani albo znają skrót albo wywołają funkcje z nazwy dzięki szukajcie (nowemu elementowi interfejsu Blendera...)

Ło panowie, poszliście na całego :D

U mnie w 2.5 denerwuje metoda poly modeling. Niby extruduję jedną šœciankę, ale potem po zeskalowaniu mam, jakbym 2x extrudował (w 2.49 nie miałem tego problemu).. Dlatego IMHO 2.5 to na razie słaby pomysł mimo, że daje kopa, więc szukam takiej nakładki graficznej do Blendera 2.49 :)

 

To jest najwidoczniej bug, zgłosiłeś go już?

Napisano
UVki, tekstury/materialy, rig i animacje tez robicie w widoku bez UI? Podziwiam w takim razie...

Generalnie modelowanie, rozkład seamów i rigg to w sumie nie taka roznica, powinies sam sprobować. Tym bardziej ze po powiekszeniu w 2.5 tools - shelf nie znika.

Napisano

Mam kolejne pytanie. Zapisałem ten pliczek z B2.5 i teraz, gdzie muszę zaznaczyć w 2.49, by UI też wczytało? Chyba, że to jest mission impossible, to dalej nie kombinuję :D

Napisano
Mam kolejne pytanie. Zapisałem ten pliczek z B2.5 i teraz, gdzie muszę zaznaczyć w 2.49, by UI też wczytało? Chyba, że to jest mission impossible, to dalej nie kombinuję :D

 

 

Z tym plikiem chodziło o to że jak wczytasz plik z starego blendera, to wczytasz wszystkie layouty z tego poliku, interfejs zostanie taki jak był tylko podziałki okna będą z tego pliku.

Napisano

tylko że mi nie chodziło o porównywanie renderów. Tylko o to ze ludzie nie przesiadają się na soft ze względu na czas renderingu, a na pewno nie na alphe, która jeszcze wielu rzeczy nie ma.

 

Obecnie Blender 2.5 jest czyms jakby hybryda pomiedzy XSI a Modo a B2.49
Fajnie to brzmi ;) akurat te programy które dostają najwięcej plusów ostatnio.

 

Przesiadka na maxa wcale nie przyśpieszy bo program uruchamia się strasznie długo.
ale jaki to ma znaczenie? (sorry jeśli łapię za słówka)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności