Dobrotek Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Witam, ponieważ trochę mnie drażni obecny wygląd Blendera 2.5, chciałbym, żeby rozmieszczenie okienek i wszystkiego co jest w tych okienkach, przypominało wersję 2.49 (nie mam na myśli tych bajeranckich ikonek i tym podobnych, chodzi o sam układ okien) A skąd ten pomysł? Podpatrzyłem tutaj: http://www.blendercookie.com/2009/10/12/the-solidify-selection-script/ Ręczne ustawianie tych wszystkich okienek nie daje zadowalającego rezultatu. Byłbym wdzięczny za rozwiązanie problemu :) Pozdrawiam, Dobrotek
szczuro Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 to co pokazałeś to 2.49 z kolorystyką z 2.5 :) w 2.5 troche skopali i słabo menu przycisków wygląda w układzie horyzontalnym ale jak bardzo chcesz: otwórz 2.49 i zapisz plik jako cokolwiek ;) otwórz ten plik w 2.5 (upewnij sie że masz zaznaczone loadUI) i zapisz jako domyślny
n-pigeon Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 2.5 jest boski :P Okno przycisków wygląda w układzie horyzontalnym tak jak w 2.49 przecież :P
Dobrotek Napisano 10 Czerwiec 2010 Autor Napisano 10 Czerwiec 2010 n-pigeon, no właśnie nie bardzo, bo u mnie niesamowicie to się rozciąga :P Szczuro - Raczej mam na myśli 2.49 z kolorystyką 2.5 :P Rozumiem, że to działa w obie strony? Dzięki za szybkie odpowiedzi :) Pzdr, Dobrotek
n-pigeon Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Ja tam nie widzę różnicy, po za tym że w 2.5 jest porządek w przyciskach.
wesol Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 tylko po co używać alphy jeśli Ci UI nie podchodzi? większość osób własnie dla niego przechodzi/testuje
dac77 Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 tylko po co używać alphy jeśli Ci UI nie podchodzi? większość osób własnie dla niego przechodzi/testuje ??? No ja bym raczej wskazał na szybkość renderu i rozszerzone możliwości jako ten powód.
Skoti Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 n-pigeon, no właśnie nie bardzo, bo u mnie niesamowicie to się rozciąga :P To przeskaluj - ctrl + środkowy przycisk myszy (przyciśnij scroll) i przesuń myszką.
n-pigeon Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 A ja myślałem że ludzie przechodzą na 2.5 z powodu nowego UI oraz nowych, udoskonalonych funkcji, ale jak widzę działa to wyrywczo :)
Ulfar999 Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 (edytowane) Mi w 2.5 nie podoba sie dzielenie okien. Trzeba szukac magicznej kropeczki ale generalnie i tak jest ok. Co do horyzontalnego tez doszedlem do wniosku ze lepiej wyglada w wertykalnym i poprostu tak teraz na nim pracuje. http://river-valley.tv/media/conferences/lgm2010/0305-Ton-Roosendaal Tutaj albo ja jestem slepy albo Ton prezentuje naprawde lekko zmieniony UI dla 2.5. Edytowane 11 Czerwiec 2010 przez Ulfar999
wesol Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 dac777, a jakie rozszerzenia? ale ten czas renderingu warty jest przesiadki? może przesadzę bo tu w grę wchodzą pieniądze ale równię dobrze można przesiąść się na maxa+vray.. tak, tak, wiem ze blender aż tak mocno się nie zmienił, ale się zmienił i to znacznie.
dac77 Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 dac777, a jakie rozszerzenia? ale ten czas renderingu warty jest przesiadki? może przesadzę bo tu w grę wchodzą pieniądze ale równię dobrze można przesiąść się na maxa+vray.. tak, tak, wiem ze blender aż tak mocno się nie zmienił, ale się zmienił i to znacznie. Vray to zupełnie inna kategoria. Ten program jest tak skonstruowany że daje szybko realistyczne rezultaty ale ma ograniczenia w materii "twórczej". Przesiadka na maxa wcale nie przyśpieszy bo program uruchamia się strasznie długo. Blender w nowej wersji będzie miał meshlighty, cósik jak GI i lepsze meshe. No i nie będzie tego błędu w AO jak się da odejmowanie. GUI to jest ważne dla początkujących. Potem liczy się szybkość działania i możliwości. I tak większość czasu spędza się na zmaksymalizowanym viewporcie więc tego interfejsu za często nie widać.
Ulfar999 Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Wesol, na tyle na ile narazie sie zmienil 2.5 w stosunku do 2.49 mozna mowic o zupelnie innym programie. Obecnie Blender 2.5 jest czyms jakby hybryda pomiedzy XSI a Modo a B2.49. Niestety trzeba poczekac jeszcze na najwazniejsze rzeczy jak bmesh oraz ulepszony cut. Cala reszta do tej pory i tak przerasta to co było.
n-pigeon Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 dac777, a jakie rozszerzenia? ale ten czas renderingu warty jest przesiadki? może przesadzę bo tu w grę wchodzą pieniądze ale równię dobrze można przesiąść się na maxa+vray.. tak, tak, wiem ze blender aż tak mocno się nie zmienił, ale się zmienił i to znacznie. Nie porównuj artystycznego renderera przygotowanego do animacji (Blender Render) z szybkim czesaczem ładnych obrazków dla leniwych (V-Ray) :D To tak jakbyś porównał spaghetti z lazanią, niby to samo, ale jednak nie. GUI to jest ważne dla początkujących. Potem liczy się szybkość działania i możliwości. I tak większość czasu spędza się na zmaksymalizowanym viewporcie więc tego interfejsu za często nie widać. Co ty za brednie wygadujesz >.> wygodne UI to podstawa..., a UI widzisz zawsze choćbyś nie wiem jak mocno powiększył sekcje... chyba że używasz konsoli ;)
Ulfar999 Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 N-pigeonn, dac chyba mowi o opcji shift-spacja w sumie to jest dobre do sculptu i drobnych modeli pod gry ale generalnie tez czesto tak modeluje. Tyle ze jak referki potrzebne, to trzeba wtedy rozlozyc je sobie na plainach w przestrzeni a nie jako backgroud image.
dac77 Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 Nawet bardziej. Mam przygotowane dwa ustawienia bez żadnych nagłówków ani przcisków, tylko viewport. Na ekranie nie ma nawet menadżera okien bo i tak używam ukrytego. Jak coś muszę w butonach to Ctrl-prawo i tam mam poustawiane wszelkie możliwe kontrolki. Refki najczęściej na drugim monitorze, gdyż jak nie robię technicznych rzeczy to nie lubie "odrysowywać". Nauczyłem się tego w Mayi w której domyślnie viewport zajmuje jakąć jedną czwartą powierzchni ekranu i nie da się tak modelować.
Nezumi Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 UVki, tekstury/materialy, rig i animacje tez robicie w widoku bez UI? Podziwiam w takim razie...
dac77 Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 Animacje nie, rigi częściowo, tekstury zależy jakie, materiały nie. Nie ma co podziwiać. Blendera obsługuje się z klawiatury. Jak już się ustanowi pipeline to guziczki tylko dekoncentrują.
szczuro Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 a czemu animacje nie ? włączyć autorecord i można jechac ;)
Dobrotek Napisano 11 Czerwiec 2010 Autor Napisano 11 Czerwiec 2010 Ło panowie, poszliście na całego :D To przeskaluj - ctrl + rodkowy przycisk myszy (przycinij scroll) i przesuń myszkš. Działa, dzięki :) A ja mylałem że ludzie przechodzš na 2.5 z powodu nowego UI oraz nowych, udoskonalonych funkcji, ale jak widzę działa to wyrywczo U mnie w 2.5 denerwuje metoda poly modeling. Niby extruduję jedną šciankę, ale potem po zeskalowaniu mam, jakbym 2x extrudował (w 2.49 nie miałem tego problemu).. Dlatego IMHO 2.5 to na razie słaby pomysł mimo, że daje kopa, więc szukam takiej nakładki graficznej do Blendera 2.49 :)
n-pigeon Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 Wow, modelowanie to jeszcze się da, choć raczej ciężko jest obsługiwać modyfikatory bez UI. Animacja, da się ale wy edytuj keye lub krzywe bez UI :) Rig, można, ale tylko częściowo, trzeba dość dużo edytować ustawienia constraintów. Tekstury, tak samo jak rigi niektóre funkcje są potrzebne, jedynie podczas malowania i przesuwania obrazka nie potrzebne UI ;) Game Logic, tutaj bez UI ani rusz... Compozytor, jak wyżej. Consola, no tutaj to UI jest zbędne :), ale i tak używam, po co tworzyć skróty do wyłączania elementów wyświetlania lub typu konsoli. UI w wielu przypadkach jest zbędne i rozprasza, ale wielu pomaga lub nawet jest niezbędne nie bądźmy ekstremistami :P @ Ulfar Tak wiem o co mu chodzi, a tak przy okazji inny skrót do tego to ctrl strzałki góra duł. PS Dla początkujących jedynie potrzebną rzeczą są menusy ;) zaawansowani albo znają skrót albo wywołają funkcje z nazwy dzięki szukajcie (nowemu elementowi interfejsu Blendera...) Ło panowie, poszliście na całego :D U mnie w 2.5 denerwuje metoda poly modeling. Niby extruduję jedną šciankę, ale potem po zeskalowaniu mam, jakbym 2x extrudował (w 2.49 nie miałem tego problemu).. Dlatego IMHO 2.5 to na razie słaby pomysł mimo, że daje kopa, więc szukam takiej nakładki graficznej do Blendera 2.49 :) To jest najwidoczniej bug, zgłosiłeś go już?
Dobrotek Napisano 11 Czerwiec 2010 Autor Napisano 11 Czerwiec 2010 Podwójny post :/ Przepraszam i proszę o usunięcie.
Dobrotek Napisano 11 Czerwiec 2010 Autor Napisano 11 Czerwiec 2010 Sam nie zgłaszałem, ale szperając w googlach, gdzieś na forum amerykańskim, gostek napisał, że już to zgłosił, więc się nie fatygowałem ;)
Ulfar999 Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 UVki, tekstury/materialy, rig i animacje tez robicie w widoku bez UI? Podziwiam w takim razie... Generalnie modelowanie, rozkład seamów i rigg to w sumie nie taka roznica, powinies sam sprobować. Tym bardziej ze po powiekszeniu w 2.5 tools - shelf nie znika.
Dobrotek Napisano 12 Czerwiec 2010 Autor Napisano 12 Czerwiec 2010 Mam kolejne pytanie. Zapisałem ten pliczek z B2.5 i teraz, gdzie muszę zaznaczyć w 2.49, by UI też wczytało? Chyba, że to jest mission impossible, to dalej nie kombinuję :D
n-pigeon Napisano 12 Czerwiec 2010 Napisano 12 Czerwiec 2010 Mam kolejne pytanie. Zapisałem ten pliczek z B2.5 i teraz, gdzie muszę zaznaczyć w 2.49, by UI też wczytało? Chyba, że to jest mission impossible, to dalej nie kombinuję :D Z tym plikiem chodziło o to że jak wczytasz plik z starego blendera, to wczytasz wszystkie layouty z tego poliku, interfejs zostanie taki jak był tylko podziałki okna będą z tego pliku.
Dobrotek Napisano 13 Czerwiec 2010 Autor Napisano 13 Czerwiec 2010 A... Kapuję. Dzięki wielkie za wyjaśnienie :) Pzdr, Dobrotek
wesol Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 tylko że mi nie chodziło o porównywanie renderów. Tylko o to ze ludzie nie przesiadają się na soft ze względu na czas renderingu, a na pewno nie na alphe, która jeszcze wielu rzeczy nie ma. Obecnie Blender 2.5 jest czyms jakby hybryda pomiedzy XSI a Modo a B2.49 Fajnie to brzmi ;) akurat te programy które dostają najwięcej plusów ostatnio. Przesiadka na maxa wcale nie przyśpieszy bo program uruchamia się strasznie długo. ale jaki to ma znaczenie? (sorry jeśli łapię za słówka)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się