Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 143
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wiem że dzisiaj mało zrobiłem ale ćwiczyliśmy z kumplem do występu na elektrykach ładnych parę godzin i już mi palce siadają ;) (normalnie gram na klasyku- inne struny, bardziej miękkie)

 

Sknociłem ale jednak wrzucam. Robione na szybko poza domem.

88301097.jpg

 

Znalazłem chyyba moją pierwszą martwą z 2004r ;P

63590382.jpg

Napisano

Znalazłem u siebie cztery kredki AKWARELOWE ;] Czy moglibyście mi powiedzieć jak ich dobrze używać? Czy warto kupić nowy zestaw?

akwav.jpg

Napisano

O kredkach ci nie opowiem, bo nie mam o tym bladego pojecia.

Natomiast chcialbym pochwalic cie, za w miare regularne i czeste aktualizowanie teczki, chodzby usiadl kolo ciebie sam papa Mullins i zdradzil kazda brudna sztuczke nie zrobilo by to z twojej osoby dobrego rysownika/CA

 

Jest tylko jedna recepta, ciezka praca im wiecej zlych prac, tym szybciej do tych dobrych.

 

~I

Napisano

Od początku....słabo pomalowana figurka ;) za mało kolorów, zaciapana i niedokładnie pomalowana....do poprawy :P

Sam rysunek figurki jest zdecydowanie lepszy niż te poniżej..widać na nim przestrzenność...

Oczywiście wkradło się parę błędów typu obrócona perspektywa...gdybyś teraz kartkę obrócił delikatnie w prawo byłoby ok ;)...też niektóre skróty perspektywiczne niepoprawne...

 

Ludki i martwa słabo.a dla czego słabo...na początek ZA PŁASKO...ale to są braki w znajomości anatomii i perspektywy...rysujesz postaci albo od boku albo od przodu...co jest mało dynamiczne ;)...pierwsze moje skojarzenie to rysunki na ścianach za czasów faraonów gdzie tułów był pokazany od przodu a ręce od boku ;)

 

Jeśli chodzi kredki to poszukaj w necie jakiś tutorialków...kiedyś szukałem i znalazłem całkiem ciekawe stronki dotyczące tej techniki

Napisano (edytowane)

Tasior... ta martwa jest sprzed 6 lat kiedy nie miałem pojęcia, że rysowanie jest takie fajne.Co do figurki to jak ją rysuję to patrzę z trochę innej perspektywy niż jest na tym zdjęciu. A! To nie ja ją pomalowałem. Odkupiłem ją od kumpla i już nie ruszałem. ;P

 

btw. Dziękuję że wytkasz mi te błędy:)

 

Ice - Bardzo dziękuję i postaram się podkręcić jeszcze tempo :)))

 

Właśnie wróciłem z plastyka z nowym nabytkiem. Grafit, węgiel i jakaś sepia :P

grafmb.jpg

Edytowane przez pirx
Napisano

Pewnie to wina aparatu i jego soczewki ale ten "profil" na dole po lewej wydaje się być troszke przekręcony względem pozostałych brył..ale tak..to aparat ;)

 

Mam w sumie dwa zastrzeżenia...

pierwsze to takie że nie rysujemy, albo staramy się nie rysować dwóch zbiegów na kartce...w rysunku i perspektywie jest taka zasada, że staramy się odwzorować tak przedmioty....aby wyglądały naturalnie...czyli tak jakbyśmy to widzieli na "żywo"...

Ludzkie oko nie jest w stanie ogarnąć na raz takiej przestrzeni, aby widzieć dwa zbiegi na raz, przedmiotu z kątem 90 stopni...

dla tego to co narysowałeś jest pewnym oszustwem ;)

 

druga sprawa to kompozycja...nawet jak sobie takie coś ćwiczysz to staraj się jakoś ustawić tak te bryły żeby były atrakcyjne kompozycyjnie...

 

Pozdrawiam ;)

 

EDIT: teraz jeszcze widze że cienie ci się rozjechały ;) i ani to nie jest światło globalne ani punktowe ;)

Napisano

Heh... Chyba jednak będę musiał znacznie więcej poczytać o perspektywie i oświetleniu niż mi się zdawało :|

Czyli TO jest oszustwem? :

p1050788.jpg

Martwa ale bardzo nie udana dlatego nawet nie kończyłem później zacznę od nowa z obiema.

19123186.jpg

Napisano

Jakoś się tak rozleniwiłem po powrocie. Mam parę fajnych rzeczy z Wrocławia ale to później jak się pozbieram :P

Tutaj takie bardzo luźne rzeczy, które zrobiłem jeszcze w poniedziałek:

p1060005.png

No i coś co miało być na TSP o Lemie ale wyszło jak widzicie. Muszę spróbować wysmarować coś jeszcze ;) !

p1060012c.jpg

Napisano

może na początek to jak u mnie polecam rozrysowywanie przedmiotów,

wiesz we wrześniu będę rysował 3 lata, z czego 2 lata rysowałem jakieś badziewie z fotografii, warto poświęcić chociaż trochę poważnemu rysunkowi(bardziej studyjne prace,typu rozrysowywanie przedmiotów,rysowanie z lustra,oraz innych ludzi + poznawanie anatomii ), to bardzo pomaga we własnych konceptach jak i w rysowaniu takich po pierdółek z foto.

Nie musisz od razu wszystkiego na raz,wystarczy że poświęcisz temu na razie nie wielki systematyczny okres czasu i stopniowo jak Cie wciągnie i docenisz piękno tego rzemiosła zobaczysz jak wiele dają podstawowe ćwiczenia :)

Pozdrawiam

Napisano

Uff... Właśnie przyjechałem z Chorwacji i ogłaszam wszem i wobec, że nie przespanie całej nocy tylko słuchanie muzyki było złym pomysłem ;P

 

Swiezy, właśnie przez ostatnie dwa tygodnie siedziałem na leżaku i rysowałem plażowiczów więc jak się prześpię i przekopię przez walizki to porobię zdjęcia i wrzucę wszystko :)

A pyzatym ja nie rysuję z fotografii gdyż wziąłem sobie do serca podpis Joela ;)

Na razie tylko portrecik z mojego pierwszego TSP

lem2.png

Napisano

no miejscami te czarne dziury wsysają, pozatym lewa część twarzy płaska jak stół,

porysuj trochę z lustra,dużo pomaga ja z rysunku na rysunek widziałem postępy.

Napisano

Joel, nie siej zamętu, sztormu i fermentacji ortograficznej:P Ludzie jeszcze na serio to wezmą.

Jedidan12, co do Twoich prac to wymadrzać się nie będę, bo sam jestem leszczu, natomiast pierwsza rzecz, która rzuca mi się w oczy to NIE ZALEWAJ I NIE GNIEĆ SWOICH PRAC. :D A na serio to wygląda to jakbyś cały czas rysował tylko jednym ołówkiem. Zainwestuj w ołówki o różnych stopniach twardości/miękkości. Rysunek konturowy niby tez może być ciekawy, ale mógłbyś do swoich prac porobić chociaz lekkie szrafowanie. Trudne na początku, lecz oszczędna to forma i przydatna.

Swojej teczki jeszcze nie zakładam, bo się wstydzę. Jak będe miał więcej prac to może.

Keep working.

Napisano

To jest mokre bo z plaży. Próbowaliście kiedyś pływać na materacu i rysować? Nie? To polecam ;P

Posiadam masę ołówków ale lenistwo wzięło górę i wziąłem tylko parę :)

 

No a to moje powstające dzieło, czyli film:

scenariusz (zanim moja mama (polonistka) go spisała ja go rysowałem):

p1080001.jpg

Tutaj jedna klatka. To była zabawa w 15 min więc nie krzyczcie. Koniec będzie inny bo tu przesadziłem z matte paintingiem. A przy filmie bez budżetowym trzeba na to uważać ;)

makeoff1.png

kosm1.png

 

Resztę mazów tradycyjnych wrzucę jutro.

 

pzd. Jedi

Napisano

p1080015.jpg

kredki akwarelowe:

p1080014.jpg

p1080013.jpg

 

Czy jeżeli bym tutaj wrzucał postępy z filmu to ktoś by się obraził? Czy musiałbym założyć osobny wątek (chyba) w d. animacja?

Napisano

Kilka porad ode mnie. Ale może nie sugeruj się, bo żadnym autorytetem w tej dziedzinie nie jestem. Podzielę się po prostu wnioskami, które sam wysnułem :D

 

Po pierwsze - nie bój się kreski, widzę, że mimo wszystko unikasz odważnych pociągnięć miękkim ołówkiem. Eksperymentuj z linią.

 

Po drugie - więcej uwagi przywiązuj do proporcji. Staraj się mierzyć, obiekty w trakcie szkicowania, na bieżąco sprawdzać, czy wszystko się zgadza (np. - martwa natura: kubek i zapalniczka; kubek ma wysokość dwóch wysokości zapalniczki - wychodząc od tego, mierzysz wszystko troszkę "na oko" względem wysokości zapalniczki, tworzysz sobie punkt odniesienia, z którym konsultujesz prawdziwiość proporcji rysowanych obiektów).

 

Po trzecie - moar!

Napisano

Wielkie dzięki. Postaram się stosować.

 

PS. Od godziny siedziałem i żadnej nowej piosenki nie mogłem wymyślić, a tu nagle po Twoich prackach bum!

i mam! :)

Napisano

No! Laptop-2000, Orange Free 5zł dostęp do internetu- bezcenny :)

Dodaję takie szkice z plaży. Bardzo przepraszam z jakość ale przy lepszej image shack mi padał przez zbyt wolne połączenie ;)

 

parę jest bez kontur :)

51822388.jpg

Napisano

hm no cóż kolego drogi coś tu widać, da się domyśleć co to.

Ale myślę może zadedykuj całą kartkę jakiejś postaci albo martwej naturze,

zrób parę odważniejszych dłuższych prac,widać że zaczynasz przyda Ci się praca nad kreską, nad budowaniem światłocienia i kontemplowaniem tych przedmiotów i ludzi,

faktury,kształty.

Chwali Ci się że ćwiczysz,trzeba jednak trochę też z głową to robić bo sam dużo czasu zmarnowałem na rysowaniu praktycznie niczego, rysuj rzeźby, martwą poczytaj o perspektywie,kompozycji przyda Ci się, z resztą jak patrze na Twoje szkice z plaży to dopiero widzę jak niedaleko mi do Ciebie,ile jeszcze pracy przed nami ;) Do dzieła!

 

PS: Te postacie już ciekawiej, nie wiem czy to są posągi czy jak w pierwszym zdjęciu, w górnym prawym rogu.

Napisano

Siema!

Więcej obserwuj. Patrz, patrz i jeszcze raz patrz. Mniej kresek więcej obserwacji. Poćwicz anatomie. Musisz wyczuć swoją rękę. Dłubaj po 20 takich, szybkich szkiców dziennie. Staraj się nie poświęcać jednemu więcej niż 5 minut. Efekt na pewno będzie.

 

P.S: Jeszcze raz: mniej kresek więcej obserwacji! Wbrew temu co Ci się wydaje, rysujesz przede wszystkim okiem! No i zajżyj do książek Andrew Loomis'a.

Napisano

Idąc w ślad Fusman'a daję usta:

p1080045.jpg

Chciałbym jeszcze popracować nad twarzą nim zrobię coś "większego".

Swiezy- Pracy będziemy mieli jeszcze duuużo ale Ty masz przewagę czasu więc to już jakiś plus dla Ciebie :)

Status-ale ja lubię ta kreski:/ Lecz ja radzisz, szkicować i kompresować będę! :)

Napisano

O, wielkie dzięki, przestudiuję go:) Ja znalazłem taki gdzie się wszystko opierało o jakieś kółka. A i jeszcze jedno, ta twarz w prawym dolnym rogu była robiona lewą ręką.

Napisano

Drodzy widzowie, panie, panowie!

Przedstawiam dziś zagadkę. Któż to jest na tym rysunku? Ten kto zgadnie dostanie w nagrodę repa :)

hana.jpg

Wiem, że wyszła miazga no ale daję jako swój pierwszy portret.

 

pzd. Jedi

Napisano

Staraj się różnicować kierunek kreski, którą cieniujesz uzależniając ją od powierzchni rysowanego przedmiotu. Linia zacznie sugerować bryłę, bryła - przestrzeń. Poza tym proporcje - do poprawy (linia oczu powinna być w połowie twarzy, tymczasem jest gdzieś w 3/4) etc.

 

Poza tym do zazdroszczę Ci powera do działania :D Mi moje lenistwo nie popłaca :

 

Wrzuć coś :D

Napisano

Fusman, ja sobie postawiłem cel: nauczyć się rysować. Nie uczyć tylko nauczyć. Jak w podpisie ;) Idąc tą drogą nawet ktoś beż talentu (np. ja) da radę. Tak zrobiłem z gitarą i po 6 latach jest git :D

Wrzucę coś jak mi się wgra, a przy 5kb/s to nie jest łatwe :/ (buu... ja chcę do kabla ;.../, internet bezprzewodowy suck's)

 

pzd. Jedi

Napisano

Nie musisz od razu rzucać się na portrety, spróbuj zacząć od czegoś prostszego, mniejszego, ćwiczeń, mi to pomaga :)

Napisano
Nie musisz od razu rzucać się na portrety, spróbuj zacząć od czegoś prostszego, mniejszego, ćwiczeń, mi to pomaga :)

 

Dokładnie. Co jak co, ale proporcje twarzy, jej bryła etc to dość skomplikowana sprawa. Jak powieidział kolega wyżej dobrze by było gdybyś zrobił coś protszego. Z autopsji wiem, że po prostu każdy musi przejść etap męczenia martwej natury - nie ma przebacz. Dlatego polecam proste ćwiczenie z martwą składającą się z sześcianów, prostopadłościanów - najprostszych brył, konkretnie oświetlonych. Polecam, bardzo wyczula na zmiany walorowe.

Napisano

Chodzi o to by swiatlo nie bylo nader rozproszone, jak w pochmurny dzien.

 

Musi byc konkretny tzw "1,2,3 read" czyli musisz miec wyrazna separacje pomiedzy strona oswietlona, zaciemniona, i ta po srodku ( zalezy od bryly ) oraz cien rzucony.

Napisano

Uff... Jestem w domu:) Włączyłem internet i przeżyłem prędkościowy szok;)

Jak się trochę ogarnę to zrobię te martwe i wrzucę wieczorem.

 

pzd. Daniel

Napisano

tak ale nie do końca poczytaj trochę o perspektywie :)

Polecam video gnomona Scott Robertson - Basics Drawing perspective naprawdę dużo wyjaśnia. Jeśli będziesz stosował się do jego rad i ćwiczył co tam każe, plus wykorzystywał nabytą wiedzę w rysowaniu martwej Wtedy naprawdę szybko skill Ci urośnie :)

Napisano (edytowane)

Tak..tylko ta bryła "podstawowa" narysowana jest w aksonometrii a nie perspektywie ;) masz równoległe linie zbiegu

 

No i miód poleciał, ale żelazko też (głównie rączka)

 

EDIT: no i Scotta Robertsona też polecam ;)..nie mniej jednak irytuje mnie to u niego, że sporą część rysowanych przedmiotów/obiektów wsadza w perspektywę czołową, a jeśli nie to tworzy jeden zbieg, a na drugi nie daje sposobu poprawnego wyznaczenia (poza kartka ofc)..a jest parę ciekawych sposobów...no chyba że czegoś nie dowidziałem i nie dosłyszałem ;)

Edytowane przez Tasior
Napisano

Wielkie dzięki, jutro zainteresuję się Robertson'em :)

Niestety dziś już nic nie robiłem. Czas zabrała mi rosyjska agentka i jej "ojciec" Orłow. Polecam, Daniel.

Napisano

Żeby nie było że się lenię to wiedzcie, że więcej się dzieje w teczce 3d i kończę film kręcony podczas wycieczki mojej klasy więc martwa musi trochę poczekać :/

 

Niech Moc będzie z Wami! Daniel.

Napisano

Wziąłem się za Roberdson'a i jest naprawdę fajny. Rep+, Coyote :)

Wiem że to takie byle co ale zaczyna mi brakować pary więc żebym miał motywacje wrzucam takie miazgi:

p1080120.jpg

I pierwsza strona z mojego "szkolnego" szkicownika (większość będę modelował w 3d)

szke.jpg

 

Z Mocą (zdemotywowany), Daniel.

 

//edit: Nie wiedziałem jak trudno jest narysować naprawdę prostą linię. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności