Skocz do zawartości

Audi A5 Coupe [WIP]


mati-bor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Na wstępie chciałbym napomnieć że jestem początkującym użytkownikiem Maxa, a na tym forum moim głównym miejscem przesiadywania był jak dotąd dział pomocy :D Postanowiłem w końcu wykonać krok na przód i dlatego teraz jestem tutaj.

 

Postanowiłem zająć się autkiem - Audi A5 (okazało się że co drugi wątek tutaj dotyczy tego auta, co mnie lekko załamało, bo zrobiłbym coś oryginalniejszego gdybym wiedział). Póki co mam większą część karoserii, ale wymaga ona dociągnięć, nie chcę zabierać się za kolejne elementy dopóki nie będę dostatecznie zadowolony z tego co zrobiłem do tej pory.

 

Mam nadzieję że będziecie mi troszkę pomagać i podpowiadać :D

 

Umieszczam renderki i siatki tego co jest zrobione poniżej.

 

 

r8_high_res.jpg

 

r7_high_res.jpg

 

Jak widać, poszczególne elementy karoserii jeszcze nie dopasowane itp. itd.

I tutaj nasuwa się moje pierwsze pytanie - czy lepiej jest modelować całość jako jedną bryłę (później ew. ją podzielić na elementy), czy poszczególnymi elementami, tak jak ja zacząłem?

Edytowane przez mati-bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Siateczki

 

s1.jpg

s2.jpg

s3.jpg

 

No to będę musiał to wszystko złączyć do kupy, bo już na własnej skórze przekonałem się o tych trudnościach, ale myślałem z początku, że to może moja wina że tak ciężko mi idzie, więc brnąłem w to dalej do skutku.

 

Co do tych siateczek: oceńcie je jakoś, czy są dobrze prowadzone itp itd. Próbowałem zrobić zbliżenie momentów w których za chiny nie potrafiłem zbudować siatki i powstały jakieś trójkąty i inne dziwactwa. Nie wiem jak sobie z czymś takim poradzić... Szczególnie np. polygon na masce - da się to jakoś zrobić żeby tam nie był trójkąt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, jak ci faluje krawędź na boku auta, szczególnie to widać na ostatnim obrazie, który pokazałeś. Tak nie może być.

Po za tym widzę, że każdą część robisz oddzielnie; każdą z innego plane'a. To przysporzy ci trochę kłopotu, bo krawędzie między poszczególnymi elementami auta będą krzywe. Jeśli już tą techniką chcesz modelować, to wymodeluj całą bryłę, a dopiero na końcu wytnij krawędzie między częściami za pomocą chamfer'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeraźliwie krzywo. Siatkę staraj się rozkładaj równomiernie.

 

....aha, a konkretniej? O_o

 

 

Zauważ, jak ci faluje krawędź na boku auta, szczególnie to widać na ostatnim obrazie, który pokazałeś. Tak nie może być.

 

Nie do końca rozumiem... chodzi o to, że poszczególne polygony 'łamią się' i tworzą taką harmonijkę? Bardzo dużo musiałem bawić się pojedynczymi vertexami modelując tył. Powiem szczerze, że nie wiem czym to jest spowodowane.

Jak się tego pozbyć i czego nie robić żeby tak się nie działo?

 

Dzięki za zainteresowanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy obrazek rozumiem....

 

drugi też chyba.... chodzi ci o 'make planar' i przyciski 'x y z' tak? chciałbym zobaczyć jak to wyrównujesz jednocześnie zachowując profl nadkola :///

 

clipboard01ft.th.jpg

 

wyrównałem, harmonijka jest tak czy siak lekka, a nadkole już zupełnie nie to....

 

mogłem po prostu nie ruszać tych vertexów kiedy to modelowałem :(

 

 

EDIT:

 

Poprawilem troche te siatki:

- wszystko to teraz jeden plane

- siatka się nigdzie nie urywa

(głównie starałem się stworzyć sensowną ciągłość siatki nie zważając na model, dlatego takie powyginane wszystko)

 

clipboard02wx.jpg

clipboard01gn.jpg

 

teraz muszę trochę uporządkować vertexy, powyrównywać i dokładnie dopasować model do blueprintów.

 

EDIT:

 

teraz to zauważyłem że np. z drzwi na dach nie ma ciągłości sitaki... powinna być? :p

Edytowane przez mati-bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczni od nowa modelować rób to powoli i po zrobieniu każdej linni patrz czy jest prosto bu tutaj samochód faluje ci w każde możliwe strony.

 

 

O co mi chodzi z równomiernym rozkładaniem siatki?

Popatrz na maskę najpierw masz 3 rzędy małych prostokątów po czym dwa ogromne kwadraty i potem znów zagęszczasz. Staraj się mieć takie same odległości.

To samo na drzwiach chociaż w tym wypadku zawsze można zaoszczędzić trochę Poly. Ale te linie mogłeś dać bardziej na środek a nei tak schowałeś pod koniec.

 

Również myśl jak rozkładasz siatkę bo każda nie potrzebna linia powoduje to ,że model może być krzywy tak jak naprzykład u ciebie pod światłami. Naciachałęś 3 linie a wystarczyłą by dobrze poprowadzona jedna lub max dwie.

 

Zobacz teraz ,że ostatnie linie przedniego nadkola po prawej próbowałęś ciagnąć do góry. Po co? Lepiej było by poprowadzić wzdłóż samochodu przez drzwi przez co mógł bys uformować drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięli latos za odpowiedź. Lubię takie konkrety.

 

Pewnie mnie zganicie za to że jeszcze nie zacząłem od nowa, ale doszedlem do wniosku że jeszcze spróbuję poprawić. (bo co mi w sumie szkodzi, może trochę zmarnowanego czasu :p)

 

clipboard01kx.th.jpg

clipboard02jo.th.jpg

 

wyszło to co wyszło.... nie wiem co jeszcze mogę zrobić, najchętniej już bym układał to wszystko, żeby wyglądało dokładnie jak w rzeczywistości i zagęszczał jakieś ważniejsze momenty :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość macieek

Witam, pozwolicie że wybiegnę trochę w przód w tym wątku, mam pytanie jak poźniej wygładzić taką siatke? zastosować Turbo Smooth i zagęścić siatkę w odpowiednich miejscach (zagięciach), czy podzielić ją na poszczególne elementy i zastosować Mesh Smooth i poźniej nadawać krawędzią i vertexom odpowiednie wartości? który sposób bedzie lepszy, a może jakiś inny patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym skorzystać z MS i wartości 1-2 (TS nie stosuje na ogół), ale to dopiero po tym jak bryła będzie wszędzie równa itp, jak masz gdzieś zagięcia to lepiej je zrobić przed ms - ja robie tak powiedzmy modeluje krawędź na nadkolu daje jej chamfer włączam ms i patrzę czy to dobrze się wygładza jeżeli nie to cofam ms i poprawiam i tak z większością karoseri, na koniec jeśli wszystko ładnie się wygładza nadaję MS i po włączeniu editable poly nie ma już drogi powrotnej bo wtedy zagęszczasz te miejsca gdzie są klamki, przerwy między drzwiami itp. i wycinasz;)powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update:

 

Ruszyłem troszkę do przodu, wiem że są momentami drobne niedoróbki karoserii, ale nie mam już siły głaskać tego z każdej strony... Siatka jest OK. Przypominam ze jest go moja pierwsza 'powazna' pracka. Chcę się czegoś nauczyć a nie gnić nad tym w nieskończoność - stąd decyzja żeby ruszyć dalej i już przymknąć oko na jakieś minimalne niuanse.

 

 

kaflara_render2.jpg

Edytowane przez mati-bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem sobie lampy. Są mega krzywe i w ogóle do du... A to przez to że nie miałem dobrych blueprintów tylko robiłem to niemal 'od ręki' i na oko. Do tego wszystkiego schrzaniłem jeszcze siatkę tradycyjnie... no i jeszcze szybko zacząłem żałować że nie miałem szyb od samego początku, tylko zostawiłem dziury.

Oczywiście ujawniły się przy renderze różne babole.

Generalnie rzeźbię w gównie na chwilę obecną :///

 

Siatek nie pokazuje bo mnie powiesicie za tę profanację.

 

Tak to wygląda na teraz:

 

kaflara_lampy2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy jak ukladales siatke. dostasuj ja tak zeby krawedzie tworzyly "zarys" wciecia, daj chamfer z opcja open tak jak to mowil Ziz0r, zaznacz powstaly polygon, nastepnie daj extrude z wartoscia ujemna [opcja local normal]. zaznacz krawedzie wciecia [loop selection] i daj chamfera. tylko straszny kwas powstaje przy zlaczeniu kilku takich wciec. Zawsze mozna zaznaczyc dzwi uzyc detach, minimalnie zmniejszyc i nastepnie modyfikator shell z odpowiednimi wartosciami outer/inner amout.

 

No chyba ze masz juz jakos poukladana siatke to uzyj cuta, nie wazne, byle bys nie porobil trojkatow.

Edytowane przez snooper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem o co chodzi, ale teraz te chamfery przed MS czy po MS? no bo jak zrobię PO to chyba jakieś łukowate wcięcia na płaszczyznach to nie wiem jak.... A jak przed to z drugiej strony będzie znowu kaszana z siatkami żeby mi się te łukowate wcięcia dobrze układały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze staraj się jak najwięcej elementów zrobić z samej bierzącej siatki bez wycinania tzn możesz używac cut, quick slase itd, ja tak bynajmniej robię. Plus tej metody jest taki że możesz sobie przełączać bez MS oraz razem z nim dowoli bo jeśli zaczniesz wycinać kształty po MS to będziesz ewentulane korekty robił na gęstej siatce a nie jest to przyjemne zajęcie.

Dodatkowo wykonując chamfery zwracaj uwagę czy po MS ładnie się gną krawędzie jak jest źle to poprawić na low poly i znów sprawdzić po MS jak się wygładzi i wtedy zmienić wartości chamfera, trójkąty nie sa takie złe tylko nalezy je umiejętnie stosować:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się pociąć bez problemu (myślałem że będzie dużo gorzej). Nic więcej dzisiaj nie zrobiłem jeszcze poza usunieciem tych 'artefaktów' (chociaż nie wiem czy to tak się nazywa xD), dlatego renderu nie wrzucam. Jutro zrobię jeszcze lusterka, może wycieraczki i powycinam ładnie te wszystkie klapki od spryskiwaczy reflektorów (czy cholera wie co to jest) na przednim zderzaku i wtedy będzie renderek, bo teraz aż tak dużo się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie skończone (pomijając to, że tył jest urwany). Brakuje faktury plastra miodu przy lampach przeciwmgielnych i felg. Lusterka trochę do dupy wyszły. Ramka wokół grila faluje.

 

Wszystko jeszcze można poprawić!!! :)

 

Na chwilkę obecną tak to wygląda:

render_opony.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciek.m dzięki wielkie :) Nie da się ukryć, też widzę ogromny postęp i jestem też trochę zaskoczony, bo nie spodziewałem się tak szybko takich efektów... Jednak jak widać najwięcej umiejętności zdobywa się niczym innym niż praktyką.

 

Nie ma też co się zbytnio cieszyć, bo siatka low poly jest niezbyt ładna. tzn wszystko jest niby prosto itp. itd. ale są momenty gdzie była niesamowita, jak to nazywam, "partyzantka". Jestem pewien tego, że gdybym zaczął trochę inaczej (posłuchał kolegów w po pierwszych postach) to byłoby zupełnie inaczej, lepiej i ładniej. Niestety mój upór sprawił, że chciałem rzeźbić w tym g. dalej, a teraz żałuję.

 

EDIT:

Mam pytanko jak zrobić taką fakturkę plastra miodu??? Displace, czy zdradzicie mi jakiś mały patent jak to wymodelować?

Edytowane przez mati-bor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności