Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam kolegów i koleżanki.

 

Jako, że jestem nowy to proszę nie bijcie jeżeli coś nie tak. Bez zbędnego owijania w bawełnę. Jest to mój pierwszy "większy" model. Wcześniej bawilem sie modyfikatorami na jakiś prostych bryłach. Dzięki temu poznałem parę przydatnych funkcji. Do rzeczy.

camaro2r.th.jpg

 

Siatka jaka jest każdy widzi. Nie jestem z niej zadowolony. Przy następnych modelach będę starał sie jakoś rozsądniej to rozkładać.

1)Po ms:

camaro3p.th.jpg

 

2)Przed ms:

camaro4a.th.jpg

 

Oraz to co trzeba poprawić - tutaj czekam na wasze sugestie/rady.

camarodopoprawy.th.jpg

 

Rendery i oświetlenie ... pierwsze kroki.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 48
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nudny w sensie, ze był na forum już kilka razy wałkowany. Nie jest to dla forumowiczów jakieś novum - bynajmniej tak mi się wydaje.

Napisano

Był juz często na tym forum i jeśli go znów wymodelujesz nawet bardzo fajnie to nie wzbudzi zbytniego zainteresowania, oczywiście możesz go robić ale to lepiej podszkolić się w domu a tutaj próbować coś innego - np jakiegoś klasyka zrobić, tylko musisz się zastanowić czy dasz radę podołać, przykro mi to stwierdzic ale jest tak że mało kto bedzie komentował Twoje postępy typu zrobiłem zderzak czy jest ok? tego się nauczysz dużo szybciej trenujac na wideotutkach i nie tylko bo jest ich masa, tu musisz pokazywać "większe kęski" wtedy uzyskasz parę konkretnych odpowiedzi i dalej szlif w domu.

Podstawowy problem to własnie nuda - jeśli robisz to dla siebie i na początku piszesz że model jest nudny to...sam sobie odpowiedz.pozdrawiam

Gość kakaku
Napisano

hola hola, jaki nudny? Jak dla mnie jeden z fajniejszych samochodów;] a to że był wałkowany kilka razy to i lepiej dla poczatkujacego, bo bedzie mial siatki modelu na których bedzie mógł sie wzorować.

Napisano
oczywiście możesz go robić ale to lepiej podszkolić się w domu a tutaj próbować coś innego - np jakiegoś klasyka zrobić

Dlaczego?

 

Pierwsze dwa błędy od lewej, musisz tam siatkę puścić po łuku, inaczej nic z tego nie będzie.

Trzeci błąd to chyba bardziej niezgodność z oryginałem.

Czwarty (górny) tam również musisz puścić po łuku, czwarty (dolny) to po prostu krzywa siatka, musisz tam naprostować.

W piątym przydałby się równy odstęp, trudno to wyrazić w słowach. Ten łuk musi biec po okręgu, nie może być tak dużego uskoku tam. Mogę narysować, jeśli trudno mnie zrozumieć.

Szósty- tam pewnie masz polygony od strony szyby i stąd problem, potrzebny chamfer.

Siódmy, ostatni- musiałeś przypadkowo namieszać tam z vertexami, podejrzewam, że zweldowane albo przesunięte.

Napisano

każdy istnijeący samochód będzie w jakims sensie nudny

 

panowie nauczcie sie wyczytywać ironie w wypowiedziach

jak ktos pisze że nudny to zazwyczaj nie dlatego że strasznie cierpi z nudów. Przecież robi to z własnej woli a nie pod batogiem.

Napisano

Krt3tz - no widzisz;) ludzie dopiero zaczynają pomagać jak padają takie sformułowania jakie ja napisałem więcej własnych chęci! więcej inicjatywy w pomoc! to samo tyczy autora - wyciągnijcie z tego wnioski.pozdro

Napisano (edytowane)

Nie oczekuje poklasku, tylko czekam na konkretne sugestie co i gdzie poprawić [ew. jak]. Mniej-więcej poprawiłem to co było nie tak, jednak nie mogę uporać się z cieniem na nadkolu. Przypomina to rów. Nawet po usunięciu nadkola i wymodelowaniu go na nowo końcem końców otrzymujemy to co poniżej.

 

problem3.th.jpg

 

Już zostawcie to "nudny" w spokoju. Co do robienia tutoriali. Oczywiście kto co lubi. Jak ktoś preferuje ciągniecie za rączkę i robienie krok po kroku tego co autor to nie ma problemu. Też sie czegoś nauczy. Ja wole pół dnia rzeźbić "coś" używając niektórych narzędzi metodą prób i błędów. Jeżeli nie wiem jak coś wykonać to krótkie zapytanie do wujka google'a mi wystarczy.

 

Pozdrawiam

 

PS.

@Kr3tz zapomniał bym o najważniejszym - dzięki.

Edytowane przez snooper
Napisano

Niestety jesteś w błędzie to właśnie robienie krok po kroku czegoś Cię nauczy wujek google tutaj nie daje rady, wpisałeś w google czemu masz cień na nadkolu? jakbyś robił tutorial patrzył po kolei co gość robi jak rozciąga siatkę to byś wyciągnął jakieś wnioski a tak metodą prób i błędów można tracić tylko czas, ta metoda jest dobra ale jeśli już dojdziesz do pewnego poziomu a nie na starcie dać się ponieść ambicjom, sam robiłem na początku audi tt z tutoriala i wiele sie nauczyłem.

Teraz Ci nie pomoge bo mi w pracy obrazków nie wyświetla:) (blokady) ale pewnie jakieś trójkąty masz albo edge zbyt wsunięte (przekoszone) względem siebie.

Napisano (edytowane)
... ale pewnie jakieś trójkąty masz albo edge zbyt wsunięte (przekoszone) względem siebie.

 

ani jedno, ani drugie.

 

Co do nauki. W pewnym sensie zię z Tobą zgadzam. Metoda prób i błędów stosowana bardziej ekhm w wolnej chwili. Robie sobie jakiś prosty model z boóow i jadę po kolei modyfikatorami, ewentualnie szukam do czego się ową funkcję stosuje. Bawię się suwakami obserwując co się zmienia. Nie jestem nastawiony na bycie grafikiem, czy na jakieś ekspresowe skończenie pracy. Znudzi mi się robię coś innego i tyle. Co nie znaczy,że jestem całkowicie przeciw korzystaniu z czyjejś pomocy [inaczej bym tu nie pisał], czasami jak natrafię na ciekawy tutorial to go przerobie, czemu nie.

Edytowane przez snooper
Napisano (edytowane)
Znudzi mi się robię coś innego i tyle

 

Życzę Ci jak najlepiej ale wiem co pisze, tak czy siak czekam na jak najlepsze rezultaty.

Edytowane przez bbandi
Napisano (edytowane)

z tym "Znudzi mi się robię coś innego i tyle" chodzilo mi raczej o zainteresowania ogólne maxem. Camaro zacząłem z myślą o jego skończeniu, inaczej tak jak powiedziałeś, nie było by sensu w ogóle startować. Będę się starał sukcesywnie iść do przodu, jak tylko będę miał możliwości [natury technicznej i logistycznej]. Weź też pod uwagę ze dopiero zaczynam z maxem i najzwyczajniej w świecie mogę sobie nie poradzić z tym modelem. Proszę skończmy ten ot. Jeżeli chcesz kontynuować dyskusje, czy to o sposobach nauki, zainteresowaniach, czy po prostu o pogodzie to prosił bym na pw, ew podam ci maila/gg i sobie popolemizujemy.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez snooper
Napisano

Dobra nawiązując do tematu ... popraw siatkę w przednim zderzaku i będzie dobrze ogólnie już nabiera kształtu czekam na update'y no i finałowy render

trzymam kciuki !

Napisano

Właśnie chodzi o to ze ten fragment jest wypukły, tak jak ten po lewej [bynajmniej tak pokazują rzuty z przodu i góry]. Ten screen jest troszkę niefortunny. Nawet po usunięcia nadkola i wymodelowaniu go na nowo [+chamfer], końcem końców wychodzi to samo.

Napisano (edytowane)

Jejku wyraźniej nie jestem w stanie napisać, jest to co widać dodatkowo może być tak jak Marcus pisze. Ludzie chcą pomóc...PRZECIEŻ WIDZISZ ŻE PO MS TAM FALE SĄ i WKLĘSŁOŚCI.

 

"Bynajmniej tak pokazują rzuty z boku i z góry" - to może ustaw się na jednym z tych krajów w osi płaszczyzny i zobacz na drugi koniec.

Edytowane przez bbandi
Napisano

Chciałbym dodać jeszcze że jeżeli wertexy by były w tamtym miejscu niescolapsowane to by była po prostu dziura po MS a nie cień...taka wzmianka, jak zrobisz to pokaż z tego samego ujęcia jak to wygląda bo jestem ciekaw, pierwszy raz się z czymś takim spotykam:).

Napisano
Nawet po usunięcia nadkola i wymodelowaniu go na nowo [+chamfer], końcem końców wychodzi to samo.

To mnie najbardziej dziwi, bo jak stworzyłeś całą nową część wokół tego błędu, to błąd powinien zniknąć. Już nie raz się z takim błędem w Maxie spotkałem, ale cholibka nie mogę sobie przypomnieć, co rozwiązywało problem. To nie jest czasem coś ze smoothing groops? W opcjach Mesh Smootha powinno być do zaznaczenia/odznaczenia, żeby uważał/nie uważał na smoothing groops. Ale nie mam zielonego pojęcia, czy to było to.

Napisano (edytowane)
Problem jest banalny a wyszukujecie coraz to bardziej zaawansowane modyfikatory których przeznaczenia nawet nie znacie tyle że "o fajnie to zabrzmi to napisze" nie tędy droga trzeba czasem z pokora przyjąć prawdę a nie szukać "cudów".

Uraziłeś mnie w tym momencie, przyjacielu, nie pomnę sobie tego.

 

 

SmoothingGroups.jpg

beztytuu1xn.jpg

beztytuu2no.jpg

beztytuu3r.jpg

2dfffcf8bb56.jpg

6cc629359ba8.jpg

Edytowane przez Kr3tz
  • Like 1
  • Confused 1
Napisano
Ale nie mam zielonego pojęcia, czy to było to.

 

Nie wiem czemu przedstawiasz Mesh Smoth, nie denerwuj się:), gdy wejdziesz w edittable poly danego elemetu jak zjedziesz na sam dół to masz taką szachownice i tam numerki one odpowiadają za grupy które tworzysz za pomocą edgów, wtedy danym utworzonym grupom nadajesz właśnie modyfikator smooth group. pozdro

Napisano
Nie wiem czemu przedstawiasz Mesh Smoth, nie denerwuj się:), gdy wejdziesz w edittable poly danego elemetu jak zjedziesz na sam dół to masz taką szachownice i tam numerki one odpowiadają za grupy które tworzysz za pomocą edgów, wtedy danym utworzonym grupom nadajesz właśnie modyfikator smooth group. pozdro

 

O.0 ale ze o co chodzi .. ?

Napisano

bbandi: odnoszę wrażenie że oprócz komentarzy innych użytkowników nie potrafisz także czytać siatek.

 

snooper: sprawdź czy nie masz gdzieś zabłąkanego lub podwojonego vertexa w siatce, np. jak tu:

show.php?id=4521

screen co prawda z Blendera, ale algorytmy ms i subsurfa to właściwie to samo.

  • Like 1
Napisano

Chyba jednak umiem czytać siatkę, co to ma być;) pousuwaj te dziady ewentualnie od nowa:

To są właśnie efekty prób i błędów zamiast na spokojnie tutorial przerobić.

 

nadkole.jpg

Napisano

Dziękuję wszystkim za rady. Później jeszcze postaram sie to poprawić. Obecnie pracuje nad szczegółowością tyłu. Dalej mam zamiar zrobić grill i felgi. Później będę poprawiać takie niedoróbki.

 

BTW Żadnych zagubionych vertexów tam nie uświadczyłem. Sprawdze z smooth group'ami.

Napisano

Z tym nadkolem już sobie poradziłem. Dzięki za pomoc. Teraz trzeba troszkę tą siatkę wyrównać bo różne kwiatki się porobiły.

 

Pozdrawiam.

Gość kakaku
Napisano

bbandi te vertexy ktore zaznaczyłeś i kazałeś usunąć to nie sa vertexy zaznaczone w meshsmooth? jak dla mnie to tak to wlasnie wyglada j akb y mial zaznaczone vertexy w MS

Napisano (edytowane)

kakaku - te wertexy to mi się wydaje że są pozostałościami po n-tym poprawianiu nadkola i raczej z bierzącą siatką nie mają wspólnego, a tamto duze skupisko które zaznaczyłem to sugestia że jest nieciekawie "technicznie".

Z tego co zaznaczyłem może niechcący złapało normalny wertex, ale chyba takich rzeczy nie trzeba tłumaczyć - nie rozumiem, zawsze można wziąść lupę i sprawdzić trochę własnej inicjatywy;)

 

EDIT:

 

snooper - nie rozumiem, tyle zrobiłeś a nie potrafisz wywnioskować i napisać rzeczownie co było przyczyną tak prostego problemu?

 

EDIT2:

 

Kiedyś ten problem z tymi wertexami które zaznaczyłem miałem - jak kilkukrotnie importowałem i usuwałem obiekt to zostawały;)

Edytowane przez bbandi
Napisano (edytowane)

Snooper: z ciekawości - co było nie tak z nadkolem?

 

Edit @poniżej: heh, widocznie jakiś losowy błąd. Ale mam jedną prośbę do ciebie - nie używaj słowa "bynajmniej" zamiennie z "przynajmniej", ok?

Edytowane przez freeqstyler
Napisano (edytowane)

@kakaku tak to vertexy z ms'a.

@freeqstyler Nie chciało mi się szukać przyczyny to usunąłem tą część nadkola i okolice, wymodelowałem na nowo [jako nowy plane], attach i weld i wszytko gra. Dalej nie wiem co bylo przyczyną. Zadnych zagubionych vertexów tam nie było. Profil zagięcia był odpowiedni - bynajmniej taki sam jak w innych częściach nadkola gdzie nie było tego problemu.

@bbandi To skupisko, które zaznaczyłeś to połączenie kilku krawędzi z zastosowanym podwójnie chamferem , wiec inaczej to wyglądać nie może [przy 'wcięciu', które oddziela maskę od zderzaka mogą być jakies niechciane trójkaty]

 

ps

Mam takie pytanie. Wczoraj bawiłem się do późna i coś pozmieniałem w ustawieniach viewportu i nie wiem co. Przy obracaniu, przesuwaniu model jest reprezentowany przez prostopadłościan [bez tekstur]. Wcześniej tego nie było, a dość utrudnia modelowanie. Może dacie mi jakąś wskazówkę gdzie to zmienić.

 

Usunięcie plików konfiguracyjnych i ponowne skonfigurowanie jest szybsze niż szukanie co ja kliknąłem.

Edytowane przez snooper
Napisano

adaptive degradation

niemam teraz maxa pod reką wiec niemoge ci powiedzieć krok po kroku ale z pamięci to ogólnie jest tak że można ustawiać sposób w jaki model jest upraszczany przy operacjach w viewportach (pan, obracanie itd). To jest własnie "adaptive degradation"

 

Ikona od wyłączania tego jest o ile pamietam niewidoczna standardowo i trzeba ją sobie włączyć w konfiguracji

Ale (tez z pamięci) możeliwe ze skrót do wyłaczania adaptive degradation to 'O' (jak Ola)

Napisano

Pabulo - tak skrót do włączenia/wyłączenia to "O"

 

Snooper - ogólnie czytam tutaj posty (szczególnie te na początku) i nie radze się przejmować :P Ja też założyłem temat, cześć ludzi mówiła że nie ma sensu robić pracy, teraz nawet już nikt nie chce ostatnio odpisać :P, ale mimo wszystko to robie dalej. Praca ładnie wygląda, widać że sie starasz bo chcesz ją zrobić jak najlepiej i byle tak dalej :)

Napisano (edytowane)

@pabulo, Tweester: dzięki za informację, przyda się na przyszłość.

@Tweester: krytyka jeszcze nikomu nie zaszkodziła, ta konstruktywna oczywiście.

 

Żeby nie było że nic nie robię.

camaro1zw.th.jpg

 

Wiem niewiele się "posunęło", ale nie mam zbyt wiele czasu, raptem może z godzinę dziennie. Gdzie większość czasu poświęcone na poprawianie siatek, usuwanie podwójnych vertexów, niepotrzebnych krawędzi, trójkątów itp.

 

Zaznaczone do poprawy. Pewnie wychwycicie masę innych błędów. Czekam.

 

Pozdrawiam

 

UP

 

Coś tam wyrzeźbiłem przy przodzie i całkowicie przemodelowałem tył [chociaż tutaj tego nie widać]

 

camaro7.th.jpg

Edytowane przez snooper
Napisano

Coś tam wyrzeźbiłem.

 

Zderzak [do poporawy] od cywilnej wersji rs camaro, podobnie jak felgi. Reszta [razem z grillem, swiatlami i np. lusterkiem] z prototypu. Opona tak na szybko [michelin pilot sport].

 

camaro12.th.jpg

 

Wolno to idzie, ale co poradzić. Weźcie pod uwagę to, że to mój pierwszy model.

Napisano

Po dodaniu felg wyszło, że chamfery są baardzo miękkie (szczególnie nadkola, no i oczywiście szyby, ale to chyba jeszcze nie skończony element)- to właściwie nauka na przyszłość, by używać mniejszych wartości niż dotychczas.

Napisano

Uzywac mniejszych wartosci chamfera? Na nadwoziu jest 1 i pozniej 0.5, na mniejszych elementach [grill, felgi, lusterko] jest 0.2. Sama ekhm "wneka na kolo" jest bez chamfera, wiec przejscie z nadkola do owej "wneki" jest miekkie, trzeba poprawic, narazie chcialem sprawdzic jak wyglada kolo bez pustki za nim. Sam dach i tyl jeszcze nie skonczone. Obecnie mialem male problemu natury technicznej, wiec mialem przymusowy odpoczynek od camaro.

 

Pozdrawiam

Napisano

Zawsze można używać podwójnych chamferów, od maxa 8 w góre ta opcja jest. Co prawda w niektórych miejscach kaszana większa sie zrobi ( zamiast 1 trójkata pojawią się 3 ), ale efekt później jest lepszy.

Napisano (edytowane)

UP

 

Jako że na razie dysponuje sprzętem zastępczym [tj komputerem jaki zdołałem złożyć z tego co mam po szafkach - e7200 @ 4ghz, 1gb i 66gt] to nie chciałem katować kilkuset tysięcy poli. Zacząłem modelować detal. Kierownica na dobry początek.

 

kierownicacamaro.th.jpg

 

 

PS

Chąc, nie chcąc i tak sprzęt musi przerobić kilka tysięcy poli, z racji 2 iteracji turbosmootha. Modelowałem na dość malej ilości poli - na razie ok 1400 - stad podwójna aplikacja ts'a.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez snooper

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności