RK Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 Mam trochę nietypowy problem. Muszę wymodelować olinowanie dawnego żaglowca. Oczywiście- mogę to zrobić ekstrudując przekrój liny- technicznie jest to wykonalne, ale przy kilkuset (jeśli nie kilku tysiącach) byłaby to robota na lata. Czy ktoś z koleżeństwa kojarzy inny sposób ? Renderowanie krzywych (jak w Maxie) ? Extrudowanie punktów a potem solid wireframe na całość ? Będę wdzieczny za każdy pomysł
vision3d Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 a nie wystarczy zwykly spline z wygenerowanym mapowaniem i na to nalozyc jakas teksturke?
RK Napisano 6 Sierpień 2010 Autor Napisano 6 Sierpień 2010 Spline ? Czekaj, bo może nazewnictwa nie łapię- masz na myśli za przeproszeniem curve ?
vision3d Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 niezauwazylem ze pytanie tyczy sie blendera i odpowiedzialem po 'maxowemu' ;)
RK Napisano 6 Sierpień 2010 Autor Napisano 6 Sierpień 2010 Heh- w Maxie i Mayi też bym wiedział, sęk w tym że to Blender. Dzieki za chęci.
mookie Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 (edytowane) O np. takiej? http://attitudeofgratitude.typepad.com/.a/6a00d83451c62a69e201348473f1f3970c-800wi Zrób jeden skręt, potem wykorzystaj Array i stwórz długi, prosty sznur, po czym przypisz mu modyfikator Curve (wpisując krzywą, mającą kształt przyszłej liny). Nie applykuj modyfikatorów, tylko ustaw je jeden za drugim. Szybki sposób na modelowanie sznura - http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=5571.30 Edytowane 6 Sierpień 2010 przez mookie
RK Napisano 6 Sierpień 2010 Autor Napisano 6 Sierpień 2010 No nie- to byłoby ok przy zbliżeniach (znam tą metodę, dzięki). Model wygląda jak w załączniku. Do tej pory po prostu extrudowałem triangle i układałem to ręcznie ale taką metodą można się zamęczyć na śmierć- myślałem że jest może jakaś metoda pogrubiania pojedynczego edge'a czy curve- słyszał coś ktoś czy jestem skazany na to co do tej pory ?
mookie Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 Dla Curve - wyłącz Back, Front i ustal Bevel Depth wedle uznania. Ale to pewnie też znasz.
dac77 Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 Może pokusiłbyś się o animację clothem? Można jako dłuuuugi edge podzielony i render wire z dodaną transparencją Z, albo się pomęczyć i przypisać do modelu liny hooki a te parentować do vertexów niewidzialnego długiego edgea w clothie. Tylko przy bardzo dużych zmianach w rozłożeniu po symulacji trzeba by coś pokombinować. Nie będzie też niestety działać collision gdyż do tego potrzebne są facey.
RK Napisano 6 Sierpień 2010 Autor Napisano 6 Sierpień 2010 (edytowane) Tak, niestety nie bardzo się sprawdza. Jakieś inne pomysły ? Do "obmodelowania" mam tyle: Render as wire (opcja materiału) jest ok ale nie może być wykorzystywana przy raytrace czyli "liny" nie rzucałyby cienia (co ma oczywiście sens bo nie mają żadnej grubości). Jak nadać im grubość w takim razie i obejść to ograniczenie ? Edytowane 6 Sierpień 2010 przez RK
n-pigeon Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 Tworzysz krzywą/curva/spline jak zwał tak zwał i edytujesz parametry bevela by miała przekrój, ale tak wyjdzie ci minimum przekrój kwadratu, jeśli chcesz trójkąt, tworzysz z drugiej krzywej trójkątny obiekt i poprzedniej krzywej aplikujesz go jako Bevel Object.
Lucas Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 No nie- to byłoby ok przy zbliżeniach (znam tą metodę, dzięki). Model wygląda jak w załączniku. Do tej pory po prostu extrudowałem triangle i układałem to ręcznie ale taką metodą można się zamęczyć na śmierć- myślałem że jest może jakaś metoda pogrubiania pojedynczego edge'a czy curve- słyszał coś ktoś czy jestem skazany na to co do tej pory ? Jest taki skrypt do tworzenia wireframe'ow z krawędzi siatek (Scripts->Meshes->Solid Wireframe). Z tego co wiem, można maksymalnie uzyskać przekrój sześciokątny ale jakieś rozwiązanie to jest
Gość hej_maciek Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 Jako "NOWY" Witam Wszystkich ! Też robię liny do żaglowców. Niestety, już nie pamiętam gdzie znalazlem taki sposób-Pomysłodawcę przepraszam za podanie jego sposobu. ;) Z kilku okręgów robię przekrój liny. Ekstruduję ( ok.150 razy:() za każdym razem obracając o ok. 30 stopni. Potem modyfikator curve i jest lina. Zrobiłem tak kilka sztuk - o różnych skrętach i przekrojach ( jedno popołudnie). Trzymam je w pliku .blend i razie potrzeby (append - duję) do aktualnego modelu - tam skracam lub wydłużam.
n-pigeon Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 Jako "NOWY" Witam Wszystkich ! Też robię liny do żaglowców. Niestety, już nie pamiętam gdzie znalazlem taki sposób-Pomysłodawcę przepraszam za podanie jego sposobu. ;) Z kilku okręgów robię przekrój liny. Ekstruduję ( ok.150 razy:() za każdym razem obracając o ok. 30 stopni. Potem modyfikator curve i jest lina. Zrobiłem tak kilka sztuk - o różnych skrętach i przekrojach ( jedno popołudnie). Trzymam je w pliku .blend i razie potrzeby (append - duję) do aktualnego modelu - tam skracam lub wydłużam. http://www.blendercookie.com/2009/03/31/modeling-a-rope/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się