Skocz do zawartości

Modelowanie/renderowanie lin


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam trochę nietypowy problem. Muszę wymodelować olinowanie dawnego żaglowca. Oczywiście- mogę to zrobić ekstrudując przekrój liny- technicznie jest to wykonalne, ale przy kilkuset (jeśli nie kilku tysiącach) byłaby to robota na lata. Czy ktoś z koleżeństwa kojarzy inny sposób ? Renderowanie krzywych (jak w Maxie) ? Extrudowanie punktów a potem solid wireframe na całość ? Będę wdzieczny za każdy pomysł

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

O np. takiej? http://attitudeofgratitude.typepad.com/.a/6a00d83451c62a69e201348473f1f3970c-800wi

 

Zrób jeden skręt, potem wykorzystaj Array i stwórz długi, prosty sznur, po czym przypisz mu modyfikator Curve (wpisując krzywą, mającą kształt przyszłej liny). Nie applykuj modyfikatorów, tylko ustaw je jeden za drugim. Szybki sposób na modelowanie sznura - http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=5571.30

Edytowane przez mookie
Napisano

No nie- to byłoby ok przy zbliżeniach (znam tą metodę, dzięki). Model wygląda jak w załączniku. Do tej pory po prostu extrudowałem triangle i układałem to ręcznie ale taką metodą można się zamęczyć na śmierć- myślałem że jest może jakaś metoda pogrubiania pojedynczego edge'a czy curve- słyszał coś ktoś czy jestem skazany na to co do tej pory ?

Napisano

Może pokusiłbyś się o animację clothem? Można jako dłuuuugi edge podzielony i render wire z dodaną transparencją Z, albo się pomęczyć i przypisać do modelu liny hooki a te parentować do vertexów niewidzialnego długiego edgea w clothie. Tylko przy bardzo dużych zmianach w rozłożeniu po symulacji trzeba by coś pokombinować. Nie będzie też niestety działać collision gdyż do tego potrzebne są facey.

Napisano (edytowane)

Tak, niestety nie bardzo się sprawdza. Jakieś inne pomysły ? Do "obmodelowania" mam tyle:

 

Render as wire (opcja materiału) jest ok ale nie może być wykorzystywana przy raytrace czyli "liny" nie rzucałyby cienia (co ma oczywiście sens bo nie mają żadnej grubości). Jak nadać im grubość w takim razie i obejść to ograniczenie ?

Edytowane przez RK
Napisano

Tworzysz krzywą/curva/spline jak zwał tak zwał i edytujesz parametry bevela by miała przekrój, ale tak wyjdzie ci minimum przekrój kwadratu, jeśli chcesz trójkąt, tworzysz z drugiej krzywej trójkątny obiekt i poprzedniej krzywej aplikujesz go jako Bevel Object.

Napisano
No nie- to byłoby ok przy zbliżeniach (znam tą metodę, dzięki). Model wygląda jak w załączniku. Do tej pory po prostu extrudowałem triangle i układałem to ręcznie ale taką metodą można się zamęczyć na śmierć- myślałem że jest może jakaś metoda pogrubiania pojedynczego edge'a czy curve- słyszał coś ktoś czy jestem skazany na to co do tej pory ?

 

Jest taki skrypt do tworzenia wireframe'ow z krawędzi siatek (Scripts->Meshes->Solid Wireframe). Z tego co wiem, można maksymalnie uzyskać przekrój sześciokątny ale jakieś rozwiązanie to jest

Gość hej_maciek
Napisano

Jako "NOWY" Witam Wszystkich !

Też robię liny do żaglowców. Niestety, już nie pamiętam gdzie znalazlem taki sposób-Pomysłodawcę przepraszam za podanie jego sposobu. ;)

Z kilku okręgów robię przekrój liny.

Ekstruduję ( ok.150 razy:() za każdym razem obracając o ok. 30 stopni.

Potem modyfikator curve i jest lina.

Zrobiłem tak kilka sztuk - o różnych skrętach i przekrojach ( jedno popołudnie).

Trzymam je w pliku .blend i razie potrzeby (append - duję) do aktualnego modelu - tam skracam lub wydłużam.

Napisano
Jako "NOWY" Witam Wszystkich !

Też robię liny do żaglowców. Niestety, już nie pamiętam gdzie znalazlem taki sposób-Pomysłodawcę przepraszam za podanie jego sposobu. ;)

Z kilku okręgów robię przekrój liny.

Ekstruduję ( ok.150 razy:() za każdym razem obracając o ok. 30 stopni.

Potem modyfikator curve i jest lina.

Zrobiłem tak kilka sztuk - o różnych skrętach i przekrojach ( jedno popołudnie).

Trzymam je w pliku .blend i razie potrzeby (append - duję) do aktualnego modelu - tam skracam lub wydłużam.

 

http://www.blendercookie.com/2009/03/31/modeling-a-rope/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności