Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

@Areien dzięki za Loomisa! Znalazłem link do brushy Obviousa - niestety - przepadły. Jakby udało się je shostować byłbym bardzo wdzięczny :)

 

@Joel Jakoś kiedyś próbowałem skubańca, ale mi nie przypadł do gustu. Załatwię sobie jutro drugie podejście :)

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja za pierwszym razem wróciłem do Ps'a jak oparzony. Do tego trzeba czasu, ale jak już się oswoisz z pędzlami i resztą, to jest naprawdę świetnie.

Napisano

moim skromnym zdaniem praca stracila na uroku, kazda forma ma jakies swoje zalety ale wydaje mi sie ze tylko rozmydliles prace, nie widac tych plam ktore chciales osiagnac - w moim mniemaniu

Napisano

Zróżnicuj krawędzie, gdzie miękkie, tam zostaw miękkie, a gdzie ostre rób ostre. Popraw jakoś oko, i zrób coś z włosami, bo wyglądają co najmniej nienaturalnie :).

Napisano

Napisał tr3buh

fajna rzecz ten gesture tool

Fajna, fajna :D Ale ja już chyba wszystkie żeńskie postacie z niego wyrysowałem :

 

taa, to dawaj jeszcze raz : ) jak dla mnie w postaciach sporo plusów jest, na ile to przerysowane a na ile nauczone to sam wiesz

Napisano

Proporcje jeszcze czasem uciekaja, ale nad tym walczy sie latami, wszystko przyjdzie z czasem.

 

Sugerowal bym natomiast zwrocic uwage na jakosc linii oraz jej roznorodnosc.

Wszystko traktujesz z taka sama krecha, przez co rysunki traca na charakterze i estetyce. Zroznicuj jej grubosc, dynamike, kierunki pociagniec.

Mowiac krotko poeksperymentuj, to nie boli.

 

Ciao

Napisano

@Areien, dzięki za odwiedziny i opinie :)

 

@ICE - odnośnie linii, to mam te samo wrażenie. Czuję się jakoś skrępowany przez własną dłoń - gdy chcę maznąć mocniej, bardziej z gestu, jakiś głos w głowie zaczyna mi mówić, że spieprzę :D Trzeba będzie się przełamać i zacząć wkładać w to więcej ekspresji. Zaraz spróbuję coś namazać w mniej 'bezpieczny' sposób :D Dzięki za opinie :)

Napisano

Zacząłem uczęszczać na zajęcia z rysunku, więc niedługo pojawi się tu mnóóóstwo martwych naturek w ołówku.

 

A tak dla zapchania teczki wrzucam pare staroci, które dziś wygrzebałem. Głównie sprzed roku. Obie prace z refek.

 

ołówek a3

 

Too-weird-to-live-and-too-rare-to-die-1.jpg?t=1290098433

 

 

 

pastele a3

 

Hayley-1.jpg?t=1290098405

 

 

No. I wracam do napieprzania prostych linii, kółek i filiżanek.

Napisano

pastala rzeczywiście ma taką poświatę z prawej? Chyba az tak nie i to lampa aparatu :D, przez co nie do konca zgadzaja sie cienie i odbłyski, do reszty wykonania wedlug mnie nie ma sie co czepiać, bardzo za mimo ... nie wiem co mogłoby mi nie pasować :)

 

walkdreamer tez w dechę, faktura i lekkość materiału wyszła bardzo spoko : ) no i cycuszki git:)

 

pozdrawiam

Napisano

Ołóweczek na A3 bardzo ciekawy. Zrezygnowałbym tylko z konturu a zagrał walorkiem no i na samej babeczce więcej szrafu bym widział, coś jak w tle z tym że bardziej poukładanego pod bryłę. Pzdr.

Napisano

Przydałoby się trochę większego nacisku na konstruowanie brył czy w ogóle elementów (jak i dlaczego są tak zbudowane). Teraz chyba ganiasz wszystko jako zbiór plam. Na pewno tłumaczonko Bridgmana pomoże :]

Foty też lepiej sobie w większości odpuścić. Naturka, badanie prostych brył, takie duperele :] Fajnym ćwiczeniem ejst rysowanie obiektu tak, jakby był wyrzeźbiony z drewna (a najlepszym jest po prostu wyrzeźbienie go! oczywiście raczej nie w drewnie. nic tak nie uczy formy ;) )

Napisano

Areien - robione z fleszem, więc stąd przejaskrawienia :) Dziękuję za komentarz.

 

emmilius - dzięki za krytykę :) Tak jak napisałem praca robiona rok temu, wtedy miałem inną świadomosć, pewnych rzeczy nie widziałem i miałem troszkę inne spojrzenie na walor (a raczej jego brak) :D

 

prrrszalony - dzięki! Tak jest. Teraz to wszystko widzę. Wracam do podstaw i przestaję "tworzyć" na rzecz pracy nad warsztatem, całej masy martwych, pokory i ostrego zapierdzielu. Ciesze się, że etap dłubania, bezmyślnego kopiowania zdjęć mam już za sobą.

 

Dzięki wszystkim za odwiedziny :)

Napisano

Mówię od razu że to będzie offtop. Tak patrzę na wasze podpisy (prrrszalony i Fusman) o tłumaczeniu Bridgmana i pytanko mam: Czy to jakaś zorganizowana akcja? Jak coś to dam piątaka =], a na poważnie - coś się dzieje w tym kierunku? U mnie niestety za słabo z angolem na translating więc mogę tylko wspierać i wyczekiwać.

 

Może by wątek założyć? Wrzucić zeskanowaną knigę i kto by miał chwilę, powoli po stronie...

Napisano

Nie będę pieprzył tylko wrzucam. Prace w kolejności tworzenia. Wszystko z natury. Na początku ołówek, później węgiel, a na końcu tusz. Większość w formacie 100x70.

 

1-5.jpg

 

fuswojciech020992-02.jpg

 

DSC_0116.jpg

 

fuswojciech020992-04.jpg

 

DSC_0117.jpg

 

DSC_0118.jpg

 

DSC_0114.jpg

 

fuswojciech020992-06.jpg

 

fuswojciech020992-05.jpg

 

fuswojciech020992-07.jpg

 

fuswojciech020992-08.jpg

 

fuswojciech020992-09.jpg

 

fuswojciech020992-11.jpg

Wiem, że nie ten dział, ale wrzucam. Rzeźba - glina na bazie wody, na desce, potraktowana spray'em.

 

fuswojciech020992-10.jpg

Akryl na desce, pojechany w photoshopie.

 

Untitled-1-1.jpg

Ze szkicownika.

 

http://www.youtube.com/watch?v=j4-z6Jr8lDw

Krótki eksperyment montażowy. Rzućcie okiem i powiedzcie co myślicie :)

 

Pozdrawiam!

No. Konstruktywna krytyka w cenie :D

Napisano

eksperyment montażowy wg mnie bardzo super wyszedl. nie wiem co za muza w tle leciala bo bylem zbyt leniwy zeby podlaczyc glosniki do kompa, ale z Prodigy lecacym u mnie zgralo sie kapitalnie xD z prac tradycynych to szczegolnie mi sie podoba maska i akryl na desce podmalowany w PS

Napisano

Dzięki za komentarz! ALe cholera powiem Ci, że muzyka to integralna część tego filmiku, więc jeżeli będziesz miał ochotę to polecam obejrzeć jeszcze raz :D

Napisano

Jakieś ASP ja tu widzę. Fajne rzeczy tu wrzucasz, albowiem jest warsztat dobry tu dostrzegalny. Mhm.

Myślę, że fajnie i chciałoby się dużo ciekawych artów zobaczyć wyrzeźbionych ołówkiem przez Ciebie. TwoFace jest spoko i to żółtawe też mi bardzo podchodzi.

Spoko rzeczy. Blog też fajny.

Zmaluj jeszcze coś fajnego.

Pozdro o/

Napisano

Mam takie samo krzesło ;d

Fajne pracki,jaki rozmiar szkicownika? ja mam A4 no i dość nieporęczny jest z racji tego zmienił się w pamiętniczek.

Rzeźba jest bardzo fajna,montaż jak najbardziej jestem na tak!:)

Napisano

Nice over Coyote, 5 pkt dla Gryffindoru! ;p

Fusman przed wrzuceniem postaraj się nabrać dystansu do swojej pracy i maksymalnie ją poprawić ;) no i oświetlane bryłki by pomogły ja to katuje ostatnio cały czas ;)

Napisano

To ja tak napisze odnośnie samej kompozycji. Drugi moim zdaniem bardzo mocno broni się pod tym względem oraz lepsze oddanie planów niż w poprzednich pracach. Natomiast ostatni jest strasznie symetryczny przez co całość trochę na tym cierpi :)

Napisano

Te różnice walorowe mają opisywać światło, a nie być sobie ot tak, coby zapełniać przestrzeń. W ostatnim w ogóle nie grają. Dopieszczenia po prawej nie mogą przez to "grać" jak należy. jak dobrze określisz światło, to później tylko uszczegóławiasz detale (w ten sam sposób, nie musi to być lasso tool, nie ma co trzymać się dogmatów :D), bez tych wszystkich rozmytych pędzelków chaotycznie poumieszczanych ;). Masz uproszczoną formę i rozbite cienie od światła, a potem to rozmydlasz ogromną ilością pociągnięć, które niczego właściwie nie opisują.

Weź zrób taką metodą widok na biurko albo jakąś część pokoju. Na początku narysuj sobie strzałkę pokazującą i ciągle przypominającą skąd leci światło. Daj duże bryły, później poszukaj i rozdziel walorem w nich to, co należy do cienia i to co należy do światła. Staraj się trzymać to rozgraniczenie do końca. To musi być zawsze czytelne! Baw się dobrze ;)

Napisano

lukasz_lkz Dzięki za komentarz!

 

prrrszalony Dzięki za wpis :) Traaaafiłeś w sedno. Czuję, że te speedy to dużo pieprzenia tak naprawdę o niczym i dzięki za pokazanie gdzie konkretnie :D Ot, porwałem się na malowanie z bańki i wyszło, co wyszło. Zauważyłem, że przy pracy z tabletem, jakbym odkładał na bok wszystkie doświadczenia związane z rysunkiem tradycyjnym, podczas gdy tak naprawdę teoria pozostaje cały czas ta sama. Obserwacja, wyciąganie wniosków. Niby wiedza fundamentalna, ale jednak potrafi wylecieć z głowy.

 

Czyyyli: malowanie przedmiotu w zasięgu wzroku, blokowanie waloru, bryła, konsekwencja w oświetleniu (strzałki pomocnicze).

 

Się robi!

Napisano

Co do poprzednich, za dużo dłubiesz małym pędzelkiem - znam do z doświadczenia :P

robi się masa brudu i sladów pędzla (okrąglak raczej nie zostawia fajnych impastów)

 

Na telefonie jest czyściej, to flipout? :)

Napisano

twi Też zwrócę większą uwagę na czystość pracy w takim razie :) Postaram się ograniczyć tylko do tych potrzebnych maźnięć, bez rozdrabniania się na małe pędzelki.

 

Owszem, flipout :)

Napisano

No całkiem przyjemnie wyszło, może tylko nieco kontrastu brakuje, polecałbym oświetlanie przedmiotów dodatkowym źródłem światła, dopiero uczy światłocienia ;)

Wiesz nie chodzi o to żeby coś narysować, ważniejsze jest studium jak się zachowują faktury i światło.

Pozdrawiam

  • Like 1
Napisano

@Swiezy - dzięki za opinię! Będę pamiętał o Twoich uwagach. Kontrast biega za mną od jakiegoś czasu.

 

Przepraszam za rozmiar, al enie miałbym jak inaczej tego wrzucić. Szkice z ostatniech kilku dni. Analiza Bridgmana, ćwiczenia na proste linie, elipsy.

 

colab.jpg

Napisano

@twi - samo się nie zrobi :D

 

Chwilowy odpoczynek od waloru

 

Wnioski z Workshopa Gnomona na temat temperatury kolorów. Świecące plemniki i speedzioch zainspirowany przykładem.

 

blasty.jpg

 

kelvin.jpg

Napisano

kiedyś robiłem podobne ćwiczenia niestety wiedza szybko wietrzeje. Warto po takich przerysowaniach/rozkminach zrobić coś z głowy/foty i sprawdzić ile sie tak naprawdę nauczyło.

polecam książkę “Figure Drawing: Design and Invention” Michael Hampton

Napisano (edytowane)

@Coyote - dzięki za wskazówki. Cieszę się, że zawsze mogę liczyć na słowo od Ciebie :) Dotarłem do książki, o której wspominałeś i zaraz zacznę przeglądanie. I małe pytanie - czy mógłbyś mi polecić jakieś dobre źródło (ksiazkę etc.) na temat teorii koloru w praktyce - chodzi mi o farbki tradycyjne - zakupiłem sobie ostatnio pakiet temper, żeby troszkę się z żywym medium oswoić.

 

Mam nadzieję, że te moje upowanie po kilka rysunków nie jest uciażliwe. Po prostu postanowiłem sobie, że dzień w dzień będę rysował, a wrzucanie tego na maxa jest takim trochę małym rozliczeniem z własnym sumieniem :D Więc, jeżeli przez jeden dzień niczego nie wrzucę hejt w każdej postaci mile widziany.

 

Niżej pare szkiców kolegi, który grał w starcrafta (dobry patent). Postarałem wziąć pod uwagę wnioski, które wyciągnąłem z karków Bridgamana i zaznaczyć również mięśnie. No i do tego niżej standardowy trening linii prostych.

 

szkic.jpg

Edytowane przez WojtekFus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności