Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

jak to jest? czy to wina słabego sprzętu? daję render... i po ok 30sekundach po prostu max się wyłącza :/ dawnije wywalało jakiś błąd albo coś innego a teraz zwyczajnie znika. scena JAK NA MNIE dość skomplikowana - ponad 1mln poly. ale mimo wszystko bywały też spore a nie było takich problemów. proszę o pomoc. pilnie potrzebuję to wyrenderować a tu lipa :)

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Ramu mam 4gb. Chyba, że w maxie gdzieś się ustawia, żeby korzystał z większej części? czy to się dzieje automatycznie? Nie przeinstalowywałem. Dzisiaj to zrobię po pracy, jeśli tak sugerujesz. dzięki

 

EDIT: podejrzałem, że problem jest chyba w momencie, kiedy MEMORY USED przekracza 1300. jak to ograniczyć? W innych scenach wszystko jest dobrze. sprawdzałem. tylko tutaj jest lipa. próbowałem też otwierać nowego maxa i wrzucać tam swoją scenę z merge i nadal to samo. bardzo, bardzo proszę o pomoc :)

Edytowane przez marcinW
Napisano

system 32. Vray. Podpowiedz gdzie te ustawienia znajdę? Czy chodzi Ci o wszystkie zakładki z vraya żebym pokazał? wieczorem, po pracy wszystko podeślę.

Napisano

wydaje mi się, że tak mam. sprawdzę wieczorem w domu. ale jeśli ustawiam 2500 a mnie wywala po osiągnięciu 1300... czy to nie to samo? dzięki za podp.

Napisano

brak pomysłów? nie róbcie mi tego. nie ma innego miejsca gdzie mogę się zwrócić :) a jeśli taka lipa teraz mi się dzieje to generalnie mogę się poddać z całą resztą bo wyjdzie, że co grubsza scena - max nie da rady. a jak widzę Wasze prace to ciężko mi uwierzyć, że ja nie mam możliwości zrobić nawet 1/5 takich rzeczy bo mi się max wywali. zlitujcie się. dzisiaj wieczorem będę przeinstalowywał maxa. dam znać czy coś pomogło. pzdr

Napisano

Spróbuj zmienić ustawienia renderera na bardzo niskie, po to, żeby wykluczyć winę zbyt dużo podkręconych jego parametrów. Jeśli na niskich będzie to samo, to wina wadliwej sceny prawdopodobnie, albo jakiś materiałów które się w niej znajdują. Ja dawniej na swoim celeronie 512 mb ram renderowałem sceny po 1mln poly i takich problemów nie miałem :P....

Pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

mhm. to ciekawe. w sumie faktycznie pobawię się trochę. głupio jak kupię więcej ramu albo coś a tu się okaże, że i tak wywala :)

 

No w sumie jak okrajam scenę to się stara i jakoś wychodzi. kilka rzeczy poukrywałem i ledwo ledwo ale renderuje. ciężko powiedzieć. ok nie marudzę już na ten temat. spodziewam się, że jednak sprzęt niedomaga :)

Edytowane przez marcinW
Napisano

nie, nic nie wyskakuje. niestety nie bardzo wiem co masz na myśli z tą zmianą na proxy. mógłbyś bardziej opisać o co chodzi? :)

 

pobawiłem się wczoraj i generalnie wychodzi na to, że jak zrobią wszystko w domyślnej szarości (materiały) vraya to spokojnie się renderuje bez zająknięcia. Ale wystarczy, że dorzucę np materiał dachówek (ta scena to domek) i od razu memory used skacze mi z 800 na prawie 1200. (materiał dachówek ściągnięty z neta i trochę przerobiony. czy to możliwe żeby zwykły materiał tak zawalał? jeśli tak to spory kłopot mam :)

Napisano

jesli uzywasz vray'a z "przedluzonym okresiem testowym" to tak sie dzieje.

z wlasnych doswiadczen moge tylko powiedziec ze to albo proxy albo displacement.

na oryginale jest naprawde ciezko go zawiesic.

 

sproboj wyrenderowac z wylaczonym displacement w opcjach vray'a.

Napisano (edytowane)

Jeżeli ustawisz dobry limit pamieci i max w dalszym ciagu sie wywala, to znaczy, że brakuje Ci do 4 GB bo system 32bitowy widzi tylko 3,25 GB RAM, dlatego należy uzywac x64 do operacji na 3,25 GB+

 

Kub@ ma rację, miałem wspomnieć, ale nie wspomniałem o 2gb dla jednej aplikacji na x32.

Edytowane przez Camel
Napisano

System może i widzi ponad 3gb na 32 bitach, ale pojedynczy proces dostanie i tak maxymalnie 2gb. Przynajmniej tak pamiętam. Jedyna opcja to migracja na 64 bity.

Napisano (edytowane)

miałem chwilę przerwy w całej sprawie. dzięki za zainteresowanie. plasti napiszę jak tylko gg zainstaluje (jestem świeżo po formacie).

 

No więc dokupiłem 2gb. jest już 64 stystem. mam pytanie. czy wg tego co jest w załączniku jest wszystko ok? dlaczego używa tylko 4gb?

 

Próbowałem pierwszy render i szczerze mówiąc pozytywne jest to, że mnie nie wywala. ale negatywnie jest tak, że idzie tak wolno, że mógłbym po prostu stwierdzić, że stoi w miejscu. ustawienia dałem na minimalne (wg tego co umiem) a to się nie chce renderować. displacement wyłączone, nawet GI nie ma. zero materiałów a render stoi w miejscu :/ próbowałem renderować inne sceny i jest ok. tylko ta stoi. bez jaj :) ręce opadają.

 

jeszcze raz dzięki za zainteresowanie. miejcie jeszcze chwilę cierpliwości w pomocy mi :)

 

EDIT: e sorry. jednak coś się rusza. jak usuwam prawie wszystkie elementy. nie wierzę, że ta scena jest tak ciężka w geometrię. zaczynam myśleć, że lepiej szło przy tym jak byłem na 32bitach i niecałych 4gb ramu. teraz jest tylko tyle lepiej, że się max nie wykrzacza :)

Edytowane przez marcinW
Napisano

Drodzy Forumowicze... (będąc miłym, staram się nadrabiać w sytuacji Waszego zniecierpliwienia tymi samymi problemami :P)

 

No więc. Kupiłem 2gb RAMu. DDR2 800. okazuje się, że mam w kompie DDR2 333 :> czyli ta 800 działa jak 333, tak? ok. poza tym, moja super płyta główna nie obsługuje 6gb więc mam okrągłe 4gb. nie mniej, nie więcej. w czym rzecz. postanowiłem ostatnio odkopać taką łazienkę (załącznik). Walnąłem render przy ustawieniach jak w załączniku i kto zgadnie ile się renderowało (zaznaczam, że oczywiście efekt nie jest zadowalający. część materiałów do poprawy no i za ciemno wyszło, ale...). no więc trwało to 79 godzin!!! litości. jedyny plus taki, że się skończyło. ja piernicze :/ orientujecie się, czy jak kupię jeszcze 2gb RAMu na 800 i wstawie zamiast tego 333 i wzystkie 4gb beda 800 to coś zmieni? czy nie ma to większego sensu? w kilku miejscach ustawienia rendera można zmniejszyć ale i tak. ja bym chciał żeby to się w góra 4 godziny policzyło a tu takie coś :/ rzućcie proszę kilka diagnoz. dodam jeszcze, że w scenie jest kilka świateł (w tym dwa główne) - wszystkie vray light na subdiv 20.

 

kolejny raz z góry dzięki za zainteresowanie i pomoc. przecież tak nie może być :)

 

aha. jestem świeżo po formacie. komp świeży, czysty i... lipa.

Napisano

render załączam w nowej bo w tamtej zabrakło załączników.

 

sorry za bałagan. aha - rozdziałka malutka 600coś na 400coś.

 

EDIT: poprawiłem materiały na mniej lustrzane i dałem bardzo małe ustawienia renderu (np noise = 1 :>) i widzę, że tak zejdzie na oko do 2 godzin. nadal lipa jak na test!

Napisano

ano... coś jest nie tak. mój render test - przewidywany na 2 godziny, niestety został przed chwilą przerwany będąc w... niekoniecznie końcowym stadium a już po 12 godzinach :/

Napisano (edytowane)

bez jaj. okazuje się, że cały problem polegał chyba tylko na tym, że próbowałem otrzymać render ze zwykłej kamery maxowskiej. jak na tym samym ujęciu kamery dam render z perspective - render testowy kończy się w nie więcej niż 45 minut. ja piernicze. nie wiem jak mogło mi to wcześniej przez głowę nie przejść :/ tak czy inaczej - dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc. jakkolwiek - sporo się nauczyłem przez tych kilka dni. pzdr

Edytowane przez marcinW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności