marcinW Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 jak to jest? czy to wina słabego sprzętu? daję render... i po ok 30sekundach po prostu max się wyłącza :/ dawnije wywalało jakiś błąd albo coś innego a teraz zwyczajnie znika. scena JAK NA MNIE dość skomplikowana - ponad 1mln poly. ale mimo wszystko bywały też spore a nie było takich problemów. proszę o pomoc. pilnie potrzebuję to wyrenderować a tu lipa :)
Quentin Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Może brakuje Ramu, albo coś... A próbowałeś przeinstalować maxa?
marcinW Napisano 1 Wrzesień 2010 Autor Napisano 1 Wrzesień 2010 (edytowane) Ramu mam 4gb. Chyba, że w maxie gdzieś się ustawia, żeby korzystał z większej części? czy to się dzieje automatycznie? Nie przeinstalowywałem. Dzisiaj to zrobię po pracy, jeśli tak sugerujesz. dzięki EDIT: podejrzałem, że problem jest chyba w momencie, kiedy MEMORY USED przekracza 1300. jak to ograniczyć? W innych scenach wszystko jest dobrze. sprawdzałem. tylko tutaj jest lipa. próbowałem też otwierać nowego maxa i wrzucać tam swoją scenę z merge i nadal to samo. bardzo, bardzo proszę o pomoc :) Edytowane 1 Wrzesień 2010 przez marcinW
indian Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 pokaż ustawienia silnika w jakim renderujesz, jaki masz system 32/64bity ? salut.
marcinW Napisano 1 Wrzesień 2010 Autor Napisano 1 Wrzesień 2010 system 32. Vray. Podpowiedz gdzie te ustawienia znajdę? Czy chodzi Ci o wszystkie zakładki z vraya żebym pokazał? wieczorem, po pracy wszystko podeślę.
pressenter Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 Ustaw sobie na jakieś 2500MB (win7, vista), 3000MB (xp). Sz.
marcinW Napisano 1 Wrzesień 2010 Autor Napisano 1 Wrzesień 2010 wydaje mi się, że tak mam. sprawdzę wieczorem w domu. ale jeśli ustawiam 2500 a mnie wywala po osiągnięciu 1300... czy to nie to samo? dzięki za podp.
marcinW Napisano 1 Wrzesień 2010 Autor Napisano 1 Wrzesień 2010 okej. tak wyglądają ustawienia. niewiele jest chyba zmienione od tego co jest domyślnie. bardzo proszę o pomoc. nadal wywala :/
marcinW Napisano 2 Wrzesień 2010 Autor Napisano 2 Wrzesień 2010 brak pomysłów? nie róbcie mi tego. nie ma innego miejsca gdzie mogę się zwrócić :) a jeśli taka lipa teraz mi się dzieje to generalnie mogę się poddać z całą resztą bo wyjdzie, że co grubsza scena - max nie da rady. a jak widzę Wasze prace to ciężko mi uwierzyć, że ja nie mam możliwości zrobić nawet 1/5 takich rzeczy bo mi się max wywali. zlitujcie się. dzisiaj wieczorem będę przeinstalowywał maxa. dam znać czy coś pomogło. pzdr
cucsoniuss Napisano 2 Wrzesień 2010 Napisano 2 Wrzesień 2010 - Zmniejsz MAX tree depth do ok 30 - zmniejsz bucketa do 16x16 - daj na low detail - i subdivision za duże jest daj z 800 - w DMC daj 3 w max subdivision
marcinW Napisano 2 Wrzesień 2010 Autor Napisano 2 Wrzesień 2010 dzięki. niestety nadal rośnie to prawie 1400 i znika.
blomd Napisano 2 Wrzesień 2010 Napisano 2 Wrzesień 2010 Spróbuj zmienić ustawienia renderera na bardzo niskie, po to, żeby wykluczyć winę zbyt dużo podkręconych jego parametrów. Jeśli na niskich będzie to samo, to wina wadliwej sceny prawdopodobnie, albo jakiś materiałów które się w niej znajdują. Ja dawniej na swoim celeronie 512 mb ram renderowałem sceny po 1mln poly i takich problemów nie miałem :P.... Pozdrawiam.
marcinW Napisano 2 Wrzesień 2010 Autor Napisano 2 Wrzesień 2010 (edytowane) mhm. to ciekawe. w sumie faktycznie pobawię się trochę. głupio jak kupię więcej ramu albo coś a tu się okaże, że i tak wywala :) No w sumie jak okrajam scenę to się stara i jakoś wychodzi. kilka rzeczy poukrywałem i ledwo ledwo ale renderuje. ciężko powiedzieć. ok nie marudzę już na ten temat. spodziewam się, że jednak sprzęt niedomaga :) Edytowane 2 Wrzesień 2010 przez marcinW
cucsoniuss Napisano 2 Wrzesień 2010 Napisano 2 Wrzesień 2010 a warning o materiał raytrance może nie wyskakuje? Spróbuj pozamieniać skomplikowane obiekty na proxy
marcinW Napisano 3 Wrzesień 2010 Autor Napisano 3 Wrzesień 2010 nie, nic nie wyskakuje. niestety nie bardzo wiem co masz na myśli z tą zmianą na proxy. mógłbyś bardziej opisać o co chodzi? :) pobawiłem się wczoraj i generalnie wychodzi na to, że jak zrobią wszystko w domyślnej szarości (materiały) vraya to spokojnie się renderuje bez zająknięcia. Ale wystarczy, że dorzucę np materiał dachówek (ta scena to domek) i od razu memory used skacze mi z 800 na prawie 1200. (materiał dachówek ściągnięty z neta i trochę przerobiony. czy to możliwe żeby zwykły materiał tak zawalał? jeśli tak to spory kłopot mam :)
t0m3k Napisano 3 Wrzesień 2010 Napisano 3 Wrzesień 2010 jesli uzywasz vray'a z "przedluzonym okresiem testowym" to tak sie dzieje. z wlasnych doswiadczen moge tylko powiedziec ze to albo proxy albo displacement. na oryginale jest naprawde ciezko go zawiesic. sproboj wyrenderowac z wylaczonym displacement w opcjach vray'a.
Camel Napisano 4 Wrzesień 2010 Napisano 4 Wrzesień 2010 (edytowane) Jeżeli ustawisz dobry limit pamieci i max w dalszym ciagu sie wywala, to znaczy, że brakuje Ci do 4 GB bo system 32bitowy widzi tylko 3,25 GB RAM, dlatego należy uzywac x64 do operacji na 3,25 GB+ Kub@ ma rację, miałem wspomnieć, ale nie wspomniałem o 2gb dla jednej aplikacji na x32. Edytowane 4 Wrzesień 2010 przez Camel
Kub@ Napisano 4 Wrzesień 2010 Napisano 4 Wrzesień 2010 System może i widzi ponad 3gb na 32 bitach, ale pojedynczy proces dostanie i tak maxymalnie 2gb. Przynajmniej tak pamiętam. Jedyna opcja to migracja na 64 bity.
marcinW Napisano 8 Wrzesień 2010 Autor Napisano 8 Wrzesień 2010 (edytowane) miałem chwilę przerwy w całej sprawie. dzięki za zainteresowanie. plasti napiszę jak tylko gg zainstaluje (jestem świeżo po formacie). No więc dokupiłem 2gb. jest już 64 stystem. mam pytanie. czy wg tego co jest w załączniku jest wszystko ok? dlaczego używa tylko 4gb? Próbowałem pierwszy render i szczerze mówiąc pozytywne jest to, że mnie nie wywala. ale negatywnie jest tak, że idzie tak wolno, że mógłbym po prostu stwierdzić, że stoi w miejscu. ustawienia dałem na minimalne (wg tego co umiem) a to się nie chce renderować. displacement wyłączone, nawet GI nie ma. zero materiałów a render stoi w miejscu :/ próbowałem renderować inne sceny i jest ok. tylko ta stoi. bez jaj :) ręce opadają. jeszcze raz dzięki za zainteresowanie. miejcie jeszcze chwilę cierpliwości w pomocy mi :) EDIT: e sorry. jednak coś się rusza. jak usuwam prawie wszystkie elementy. nie wierzę, że ta scena jest tak ciężka w geometrię. zaczynam myśleć, że lepiej szło przy tym jak byłem na 32bitach i niecałych 4gb ramu. teraz jest tylko tyle lepiej, że się max nie wykrzacza :) Edytowane 8 Wrzesień 2010 przez marcinW
marcinW Napisano 11 Wrzesień 2010 Autor Napisano 11 Wrzesień 2010 Wiem, że to nie forum informatyczne, ale może ktoś kojarzy co z tym RAMem się dzieje? W załączniku post powyżej. Pzdr
marcinW Napisano 22 Wrzesień 2010 Autor Napisano 22 Wrzesień 2010 Drodzy Forumowicze... (będąc miłym, staram się nadrabiać w sytuacji Waszego zniecierpliwienia tymi samymi problemami :P) No więc. Kupiłem 2gb RAMu. DDR2 800. okazuje się, że mam w kompie DDR2 333 :> czyli ta 800 działa jak 333, tak? ok. poza tym, moja super płyta główna nie obsługuje 6gb więc mam okrągłe 4gb. nie mniej, nie więcej. w czym rzecz. postanowiłem ostatnio odkopać taką łazienkę (załącznik). Walnąłem render przy ustawieniach jak w załączniku i kto zgadnie ile się renderowało (zaznaczam, że oczywiście efekt nie jest zadowalający. część materiałów do poprawy no i za ciemno wyszło, ale...). no więc trwało to 79 godzin!!! litości. jedyny plus taki, że się skończyło. ja piernicze :/ orientujecie się, czy jak kupię jeszcze 2gb RAMu na 800 i wstawie zamiast tego 333 i wzystkie 4gb beda 800 to coś zmieni? czy nie ma to większego sensu? w kilku miejscach ustawienia rendera można zmniejszyć ale i tak. ja bym chciał żeby to się w góra 4 godziny policzyło a tu takie coś :/ rzućcie proszę kilka diagnoz. dodam jeszcze, że w scenie jest kilka świateł (w tym dwa główne) - wszystkie vray light na subdiv 20. kolejny raz z góry dzięki za zainteresowanie i pomoc. przecież tak nie może być :) aha. jestem świeżo po formacie. komp świeży, czysty i... lipa.
marcinW Napisano 22 Wrzesień 2010 Autor Napisano 22 Wrzesień 2010 render załączam w nowej bo w tamtej zabrakło załączników. sorry za bałagan. aha - rozdziałka malutka 600coś na 400coś. EDIT: poprawiłem materiały na mniej lustrzane i dałem bardzo małe ustawienia renderu (np noise = 1 :>) i widzę, że tak zejdzie na oko do 2 godzin. nadal lipa jak na test!
marcinW Napisano 23 Wrzesień 2010 Autor Napisano 23 Wrzesień 2010 zwiększyć? i to przyspieszy render? :) już sprawdzam
lukasjogabonito Napisano 23 Wrzesień 2010 Napisano 23 Wrzesień 2010 przyspieszy...ale 79h coś jest jeszcze nie tak...
marcinW Napisano 23 Wrzesień 2010 Autor Napisano 23 Wrzesień 2010 ano... coś jest nie tak. mój render test - przewidywany na 2 godziny, niestety został przed chwilą przerwany będąc w... niekoniecznie końcowym stadium a już po 12 godzinach :/
pecet Napisano 23 Wrzesień 2010 Napisano 23 Wrzesień 2010 To dlaczego vray bardzo długo coś renderuje to już w zasadzie oczywiste i było o tym kilka wątków. Trzeba się zaopatrzyć w oryginał.
marcinW Napisano 24 Wrzesień 2010 Autor Napisano 24 Wrzesień 2010 (edytowane) bez jaj. okazuje się, że cały problem polegał chyba tylko na tym, że próbowałem otrzymać render ze zwykłej kamery maxowskiej. jak na tym samym ujęciu kamery dam render z perspective - render testowy kończy się w nie więcej niż 45 minut. ja piernicze. nie wiem jak mogło mi to wcześniej przez głowę nie przejść :/ tak czy inaczej - dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc. jakkolwiek - sporo się nauczyłem przez tych kilka dni. pzdr Edytowane 24 Wrzesień 2010 przez marcinW
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się