Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam!

 

dawno mnie tu nie bylo :)

dlubie sobie ten oto czolg w ramach cwiczenia modelowania high poly, taka odskocznia od game artu do ktorej przywyklem i stwierdzilem ze czas nadrobic pewne zaleglosci. wiem ze nie jest idealnie, ale wydaje mi sie ze model tego czolgu jest w miare prosty i sie nadaje na dobry poczatek do podkrecania skila:)

wszelkie komentarze mile widziane!

 

pozdrawiam.

001jbe.jpg

002ros.jpg

003tm.jpg

004av.jpg

Edytowane przez DiO
  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzieki Logos ,faktycznie przoczylem fakt ze podwozie tych czolgow jest prawie identyczne a dzieki twojej podpowiedzi doszlo mi kilka referek :)

 

Daje takiego malego upa z gasienicami i kolem podtrzymujacym.

No i kilka pytan do wyjadaczy na temat materialow(jak dotad zupelnie nie ogarnieta przeze mnie dziedzina).

1.Jaki waszym zdaniem material jest najlepszy do modelowanie? Tzn. ktory najbardziej oddaje ostrosc krawedzi przy modelowaniu?

2.Pytajac wujka googla o materialy matalu nie dostalem satysfakcjonujacej odpowiedzi jaki uzyc material przy modelowaniu czolgow. Bo trzeba przyznac ze ow material jest...dosc specyficzny i standardowe materialy metalu, z tutoriali, maja sie do niego nijak. Jaki material bazowy doradzacie przy tego typu obiektach?

005gyb.jpg

006pdk.jpg

Napisano

hetzer, paskudztwo: ] hehehehe tzn bardzo ladnie, choc sama maszyna mega mi sie nie podoba: ] bede zagladal

 

PS tak jak juz chlopaki zauwayli, To to cos, bylo montowane na wegierskich 38t

pozdr

Napisano

Dzieki panowie, komentarze i obserwacja dobrze motywuja :)

To ja daje takiego malego upa. Przyznam sie odrazu ze mimo dziesiatkow zdjec i 6 ksiazek ktore udalo mi sie sciagnac na temta Jagdpanzera, nie zdobylem zadnych referek co do tetalu ktore kryje sie za kolami. No wiec troche improwizuje, a ze jest to moj pierwszy czolg(i wogole pierwszy tak high poly model) to ta improwizacja jest strasznie...'zimprowizowana' ;). Szczescie, tego detalu i tak w wiekszosci nie bedzie widac wiec staram sie tym zbytnio nie przejmowac.Coz najwyzej bedzie tak jak z czekolada- jest czekolada i produkt czekoladopodobny, jest Jagdpanzer i model Jagdpanzeropodobny ;) pozdro

010vqj.jpg

007hgv.jpg

Napisano

Tak, szukalem i rowniez nie udalo mi sie dostac zadnej konkretnej referencji, a przy analizie zdjec z modeli plastikowych doeszedlem do wniosku ze te modele sie troche roznia. W Pz 38 plyta boczna jest prawie pod katem prostym do ziemi a jagdpanzer ma ja pod sporym skosem przez co roznia sie dosc istotnie, np czesciami przy przednim i tylnim wale, jak i laczeniem przy amortyzatorach. Fakt, ze same amortyzatory sa chyba identyczne. Nic tam, bede robil dalej, moze gdzies cudem szukajac referek do innej czesci natkne sie na cos knkretnego to sie wroci i poprawi.

Napisano

A gwint na śrubkach jest ? chyba nie, ładnie idzie modelowanie to i pewnie wyposażysz go w UV potem rendery z kozackimi zbliżeniami i wyczesanym dof-em a tam co niema gwintu na śrubkach.

 

A tak poważnie to będę kibicował bo fajnie się zapowiada.

Napisano (edytowane)

stach13:przyznaje, gwintu brak :) tez mam nadzieje ze kozacko wyjdzie, no ale to zobaczymy czy umiejetnosci i talentu starczy. no i czy moj komputer to wytrzyma bo juz ledwo ledwo zipie...

 

juz widac koniec modelowanie , jeszcze kilka szczegolow i bedzie sie trzeba brac za materialy. dwa nastepne upki

024otc.jpg

025fja.jpg

pozdrawiam

Edytowane przez DiO
Napisano

Działo samobieżne / lekki niszczyciel czołgów HETZER :)

Ale zwał jak zwał, modelik zapowiada się bardzo ciekawie :)

Może do tego jakąś scenografię wojenną dorzucisz?

Napisano

koovert: linka zrobiona bardzo prosto, najpierw maly kawaleczek na bazie cylindra z modyfikatorem twist, pozniej przy pomocy arraya zrobilem dluga prosta line i przypisalem do wczesniej stworzonego splina przy pomocy modyfikatora pathDeform. tadam, gotowe! ;)

 

Raffez:narazie to chyba sobie jeszcze scenografie odpuszcze, chyba jeszcze troszke mnie to przerasta no ale...nigdy nie mow nigdy, wiec jeszcze sie okaze :)

Napisano

fajnie, bardzo. emga detalizacja.

Ciekawi mnie polycount: ]

 

bartolomeo, hehe tez pykam w WOTa, moze nie ostatnio(brak kabla z netem od miecha), ale popykiwalo sie. RU i EU : ]

 

sry za offa

Napisano

KoMic:polycount skonczonego modelu to troche ponad 1,400,000 polygonow. No i wlasnie jest problem bo mi sie ciagle wywala przy renderingu(mental ray).Grrrrrr...juz sam nie wiem co z tym zrobic.

Napisano

Logos:dzieki za podpowiedz ale niestety Vray tez sie wywalal ale...znalazlem rozwiazanie :D

 

Otoz, po przeczytanie calego internetu :P na temat brakujacej pamieci przy renderingu nie znalazlem zupelnie nic(a przetestowalem spooooro opcji). Wiec postanowilem poczytac w instrukcji maxa i sie doczytalem o sposobie renderingu za pomoca "command promptu" WSZYSTKO dziala bez zarzutu, zrobilem kilka renderow i ani razu sie nie wywalil :D Sa worningi tego typu(w sumie wiem co oznaczaja ale moze ktos z was wie czy da sie to jakos znalezc??):

MENTAL RAY LOG: RCFG 0.6 warn 542002: angle between normal and geometry normal > 90 degrees

Moze usuniecie tych bledow by spowodowalo mozliwosc wyrenderowanie tego w srodku maxa, ale szczerze mowiac to nie narzekam na rendering przy uzyciu lini komend, a wrecz jestem zachwycony sposobem dzialania. No ale koniec gadania, kilka renderingow skonczonego modelu w clayu. Pozdro.

026gw.jpg

026fk.jpg

026hp.jpg

Napisano

Bardzo dobry model. Już by się chciało go zobaczyć z texturami. Ja się kiedyś wezmę za T-34 chociaż Rudy przerobiony wzdłuż i wszech przez chyba wszystkich jak francuska dziwka hehe.

Napisano

dzieki wielke wszystkim za komentarze, doping naprawde moyywuje :)

 

Hynol:tak tez wlasnie mi czegos brakowalo...:)

 

...wiec daje taki szybki test siatki maskujacej. Bedzie poprawiona i rozmieszczona troche inaczej, teraz zabiera wizualnie za duzo czolgu.

028zo.jpg

Napisano

Ooooo. Fajnie. Szkoda że cały przód jest zasłonięty. Można by ewentualnie tylko boki osłonić żeby nie tracić geometrii. Z tego co pamiętam to w Hetzerach przeważnie zakładali siatkę owijając lufę. Jeszcze popatrzę się na zdjęcia bo nie mam chyba akurat nic pod ręką. W każdym razie model ma potencjał przed renderingiem. Powodzenia.

Napisano

Mniamniuśnie :P Zazdroszczę siły woli, marzy mi się jego wersja w LPoly. (rym niezamierzony)

A gąsienice układałeś na kościach, czy PathDeformem?

Napisano

cortes:modyfikator cloth, dwie kopie - jedna z mapka przezroczystosci dla strzepow materialu, druga z laticem dla stworzenia siatki. W sumie 15 minut roboty i kilka dodbrych chwil myslenia ;)

Napisano (edytowane)

no , to materialy skonczone. materialy proceduralne poza kilkom maskami(zacieki, brud na dolnych krawedziach, krzyz) wiec jest jak jest ale pozostawiam to waszej ocenie :) scenki raczej nie bedzie bo juz nie moge na niego patrzec :P trzeba sie przeniesc ze zdobytymi doswiadczeniami do nestepnego modelu. pozdro!

frontzdolu2.jpg

back2i.jpg

rightv.jpg

Edytowane przez DiO
Napisano

Model bardzo fajny. Natomiast jezeli bys mial jeszcze troche checi to dodaj plamy(przebarwienia) do ogolnego materialu bo narazie wyglada jakby byl sobie nowy lakier ktory ktos z nieznanych przyczyn poobijal. Wiadomo ze w zyciu zdarza sie i tak ;P Ale wydaje mi sie ze podnioslo by to jeszcze troszke realizm. Poza tym tak jak juz pisalem model naprawde swietny.

 

Pozdrawiam

Napisano

DiO mógłbyś bardziej przysiąść nad materiałami bo model jest przedni! Znakomity detalik, te piękne szczególiki... Eh ile to pracy, czasu ale i satysfakcji :) Bardzo podoba mi się takie podejście drobiazgowe, bo podnosi kapitalnie realizm pojazdu :)

Napisano

wielkie dzieki , w wolnej chwili postaram sie wdrazyc wasze celne uwagi :) No a z ta lufa Matchias to rzeczywiscie wtopa ;) Tak to juz niestety jest jak sie za duzo patrzy na model - oczywiste rzeczy umykaja :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności