DiO Napisano 12 Wrzesień 2010 Napisano 12 Wrzesień 2010 (edytowane) Witam! dawno mnie tu nie bylo :) dlubie sobie ten oto czolg w ramach cwiczenia modelowania high poly, taka odskocznia od game artu do ktorej przywyklem i stwierdzilem ze czas nadrobic pewne zaleglosci. wiem ze nie jest idealnie, ale wydaje mi sie ze model tego czolgu jest w miare prosty i sie nadaje na dobry poczatek do podkrecania skila:) wszelkie komentarze mile widziane! pozdrawiam. Edytowane 20 Październik 2010 przez DiO
Logos Napisano 12 Wrzesień 2010 Napisano 12 Wrzesień 2010 To jest niszczyciel czołgów na podwoziu czołgu PzKpfw 38(t) ;). Narazie dobrze ci idzie, czekam na więcej.
kliment woroszyłow Napisano 12 Wrzesień 2010 Napisano 12 Wrzesień 2010 faktycznie niezły start, będę zaglądał :)
DiO Napisano 13 Wrzesień 2010 Autor Napisano 13 Wrzesień 2010 Dzieki Logos ,faktycznie przoczylem fakt ze podwozie tych czolgow jest prawie identyczne a dzieki twojej podpowiedzi doszlo mi kilka referek :) Daje takiego malego upa z gasienicami i kolem podtrzymujacym. No i kilka pytan do wyjadaczy na temat materialow(jak dotad zupelnie nie ogarnieta przeze mnie dziedzina). 1.Jaki waszym zdaniem material jest najlepszy do modelowanie? Tzn. ktory najbardziej oddaje ostrosc krawedzi przy modelowaniu? 2.Pytajac wujka googla o materialy matalu nie dostalem satysfakcjonujacej odpowiedzi jaki uzyc material przy modelowaniu czolgow. Bo trzeba przyznac ze ow material jest...dosc specyficzny i standardowe materialy metalu, z tutoriali, maja sie do niego nijak. Jaki material bazowy doradzacie przy tego typu obiektach?
KoMic Napisano 15 Wrzesień 2010 Napisano 15 Wrzesień 2010 hetzer, paskudztwo: ] hehehehe tzn bardzo ladnie, choc sama maszyna mega mi sie nie podoba: ] bede zagladal PS tak jak juz chlopaki zauwayli, To to cos, bylo montowane na wegierskich 38t pozdr
SSn4k3 Napisano 15 Wrzesień 2010 Napisano 15 Wrzesień 2010 Mi się Hetzer podoba:) Ładnie idzie, będę obserwował jako motywację:)
DiO Napisano 16 Wrzesień 2010 Autor Napisano 16 Wrzesień 2010 Dzieki panowie, komentarze i obserwacja dobrze motywuja :) To ja daje takiego malego upa. Przyznam sie odrazu ze mimo dziesiatkow zdjec i 6 ksiazek ktore udalo mi sie sciagnac na temta Jagdpanzera, nie zdobylem zadnych referek co do tetalu ktore kryje sie za kolami. No wiec troche improwizuje, a ze jest to moj pierwszy czolg(i wogole pierwszy tak high poly model) to ta improwizacja jest strasznie...'zimprowizowana' ;). Szczescie, tego detalu i tak w wiekszosci nie bedzie widac wiec staram sie tym zbytnio nie przejmowac.Coz najwyzej bedzie tak jak z czekolada- jest czekolada i produkt czekoladopodobny, jest Jagdpanzer i model Jagdpanzeropodobny ;) pozdro
kliment woroszyłow Napisano 16 Wrzesień 2010 Napisano 16 Wrzesień 2010 A szukałeś czegoś o czeskim pz 38, bo może tam znajdziesz odpowiedzi na pytanie o zawieszeniu?
DiO Napisano 16 Wrzesień 2010 Autor Napisano 16 Wrzesień 2010 Tak, szukalem i rowniez nie udalo mi sie dostac zadnej konkretnej referencji, a przy analizie zdjec z modeli plastikowych doeszedlem do wniosku ze te modele sie troche roznia. W Pz 38 plyta boczna jest prawie pod katem prostym do ziemi a jagdpanzer ma ja pod sporym skosem przez co roznia sie dosc istotnie, np czesciami przy przednim i tylnim wale, jak i laczeniem przy amortyzatorach. Fakt, ze same amortyzatory sa chyba identyczne. Nic tam, bede robil dalej, moze gdzies cudem szukajac referek do innej czesci natkne sie na cos knkretnego to sie wroci i poprawi.
DiO Napisano 21 Wrzesień 2010 Autor Napisano 21 Wrzesień 2010 nastepny update, zeby niebylo ze nic nie robie ;)
bbandi Napisano 21 Wrzesień 2010 Napisano 21 Wrzesień 2010 Ładnie się rozkręca, dbasz o szczegóły - będę zagladał.
DiO Napisano 24 Wrzesień 2010 Autor Napisano 24 Wrzesień 2010 dzieki dzieki :) taki maly up siateczek
stach13 Napisano 28 Wrzesień 2010 Napisano 28 Wrzesień 2010 A gwint na śrubkach jest ? chyba nie, ładnie idzie modelowanie to i pewnie wyposażysz go w UV potem rendery z kozackimi zbliżeniami i wyczesanym dof-em a tam co niema gwintu na śrubkach. A tak poważnie to będę kibicował bo fajnie się zapowiada.
DiO Napisano 29 Wrzesień 2010 Autor Napisano 29 Wrzesień 2010 (edytowane) stach13:przyznaje, gwintu brak :) tez mam nadzieje ze kozacko wyjdzie, no ale to zobaczymy czy umiejetnosci i talentu starczy. no i czy moj komputer to wytrzyma bo juz ledwo ledwo zipie... juz widac koniec modelowanie , jeszcze kilka szczegolow i bedzie sie trzeba brac za materialy. dwa nastepne upki pozdrawiam Edytowane 29 Wrzesień 2010 przez DiO
koovert Napisano 29 Wrzesień 2010 Napisano 29 Wrzesień 2010 Świetny model, dasz może parę wskazówek jak tą linkę zrobiłeś?
Raffez Napisano 30 Wrzesień 2010 Napisano 30 Wrzesień 2010 Działo samobieżne / lekki niszczyciel czołgów HETZER :) Ale zwał jak zwał, modelik zapowiada się bardzo ciekawie :) Może do tego jakąś scenografię wojenną dorzucisz?
bartolomeo Napisano 30 Wrzesień 2010 Napisano 30 Wrzesień 2010 ostatnio w World Of Tanks takim śmigam ;) fajny modelik :)
DiO Napisano 1 Październik 2010 Autor Napisano 1 Październik 2010 koovert: linka zrobiona bardzo prosto, najpierw maly kawaleczek na bazie cylindra z modyfikatorem twist, pozniej przy pomocy arraya zrobilem dluga prosta line i przypisalem do wczesniej stworzonego splina przy pomocy modyfikatora pathDeform. tadam, gotowe! ;) Raffez:narazie to chyba sobie jeszcze scenografie odpuszcze, chyba jeszcze troszke mnie to przerasta no ale...nigdy nie mow nigdy, wiec jeszcze sie okaze :)
KoMic Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 fajnie, bardzo. emga detalizacja. Ciekawi mnie polycount: ] bartolomeo, hehe tez pykam w WOTa, moze nie ostatnio(brak kabla z netem od miecha), ale popykiwalo sie. RU i EU : ] sry za offa
DiO Napisano 6 Październik 2010 Autor Napisano 6 Październik 2010 KoMic:polycount skonczonego modelu to troche ponad 1,400,000 polygonow. No i wlasnie jest problem bo mi sie ciagle wywala przy renderingu(mental ray).Grrrrrr...juz sam nie wiem co z tym zrobic.
DiO Napisano 6 Październik 2010 Autor Napisano 6 Październik 2010 Logos:dzieki za podpowiedz ale niestety Vray tez sie wywalal ale...znalazlem rozwiazanie :D Otoz, po przeczytanie calego internetu :P na temat brakujacej pamieci przy renderingu nie znalazlem zupelnie nic(a przetestowalem spooooro opcji). Wiec postanowilem poczytac w instrukcji maxa i sie doczytalem o sposobie renderingu za pomoca "command promptu" WSZYSTKO dziala bez zarzutu, zrobilem kilka renderow i ani razu sie nie wywalil :D Sa worningi tego typu(w sumie wiem co oznaczaja ale moze ktos z was wie czy da sie to jakos znalezc??): MENTAL RAY LOG: RCFG 0.6 warn 542002: angle between normal and geometry normal > 90 degrees Moze usuniecie tych bledow by spowodowalo mozliwosc wyrenderowanie tego w srodku maxa, ale szczerze mowiac to nie narzekam na rendering przy uzyciu lini komend, a wrecz jestem zachwycony sposobem dzialania. No ale koniec gadania, kilka renderingow skonczonego modelu w clayu. Pozdro.
kliment woroszyłow Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 Bardzo zacnie! dobra robota, na prawde dobra. teraz czekamy na ładne texturki :) ode mnie 5 * ;)
bbandi Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 Gratulacje ukończenia modelu. Myślę że jakies texturki + dobry background czy coś i bedzie dobrze:)
Logos Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 Naprawdę świetna robota jestem pod wrażeniem, czekamy na textury:)
JacekCichy Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 Swietna praca!! Czekam na finalny render ;)
Hynol Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 Bardzo fajnie. Gdyby go jeszcze siatką maskującą obłożyć to byłoby super ;)
cortes Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 troche przegapiłem a tu się rozrósł model :) wait for render
Macias4 Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 Bardzo dobry model. Już by się chciało go zobaczyć z texturami. Ja się kiedyś wezmę za T-34 chociaż Rudy przerobiony wzdłuż i wszech przez chyba wszystkich jak francuska dziwka hehe.
DiO Napisano 8 Październik 2010 Autor Napisano 8 Październik 2010 dzieki wielke wszystkim za komentarze, doping naprawde moyywuje :) Hynol:tak tez wlasnie mi czegos brakowalo...:) ...wiec daje taki szybki test siatki maskujacej. Bedzie poprawiona i rozmieszczona troche inaczej, teraz zabiera wizualnie za duzo czolgu.
Hynol Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 Ooooo. Fajnie. Szkoda że cały przód jest zasłonięty. Można by ewentualnie tylko boki osłonić żeby nie tracić geometrii. Z tego co pamiętam to w Hetzerach przeważnie zakładali siatkę owijając lufę. Jeszcze popatrzę się na zdjęcia bo nie mam chyba akurat nic pod ręką. W każdym razie model ma potencjał przed renderingiem. Powodzenia.
Mr. J Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 Mniamniuśnie :P Zazdroszczę siły woli, marzy mi się jego wersja w LPoly. (rym niezamierzony) A gąsienice układałeś na kościach, czy PathDeformem?
DiO Napisano 14 Październik 2010 Autor Napisano 14 Październik 2010 Mr.J:PathDeformem , chyba najlatwiejszy sposob :)
DiO Napisano 14 Październik 2010 Autor Napisano 14 Październik 2010 cortes:modyfikator cloth, dwie kopie - jedna z mapka przezroczystosci dla strzepow materialu, druga z laticem dla stworzenia siatki. W sumie 15 minut roboty i kilka dodbrych chwil myslenia ;)
DiO Napisano 20 Październik 2010 Autor Napisano 20 Październik 2010 (edytowane) no , to materialy skonczone. materialy proceduralne poza kilkom maskami(zacieki, brud na dolnych krawedziach, krzyz) wiec jest jak jest ale pozostawiam to waszej ocenie :) scenki raczej nie bedzie bo juz nie moge na niego patrzec :P trzeba sie przeniesc ze zdobytymi doswiadczeniami do nestepnego modelu. pozdro! Edytowane 20 Październik 2010 przez DiO
Smoku Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 Hej elegancko choć moim zdaniem kuleją gąsienice, wyglądają tak na pierwszy rzut oka jak z gumy
JacekCichy Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 Model bardzo fajny. Natomiast jezeli bys mial jeszcze troche checi to dodaj plamy(przebarwienia) do ogolnego materialu bo narazie wyglada jakby byl sobie nowy lakier ktory ktos z nieznanych przyczyn poobijal. Wiadomo ze w zyciu zdarza sie i tak ;P Ale wydaje mi sie ze podnioslo by to jeszcze troszke realizm. Poza tym tak jak juz pisalem model naprawde swietny. Pozdrawiam
Matchias Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 Bardzo mi się podoba, tylko farba wewnątrz lufy jakoś do mnie nie przemawia.
JunioR Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 Fajnie wygląda, naprawdę dobry detal! pozdr.
Podstavsky Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 DiO mógłbyś bardziej przysiąść nad materiałami bo model jest przedni! Znakomity detalik, te piękne szczególiki... Eh ile to pracy, czasu ale i satysfakcji :) Bardzo podoba mi się takie podejście drobiazgowe, bo podnosi kapitalnie realizm pojazdu :)
DiO Napisano 22 Październik 2010 Autor Napisano 22 Październik 2010 wielkie dzieki , w wolnej chwili postaram sie wdrazyc wasze celne uwagi :) No a z ta lufa Matchias to rzeczywiscie wtopa ;) Tak to juz niestety jest jak sie za duzo patrzy na model - oczywiste rzeczy umykaja :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się