Napisano 12 Wrzesień 201014 l Witam! dawno mnie tu nie bylo :) dlubie sobie ten oto czolg w ramach cwiczenia modelowania high poly, taka odskocznia od game artu do ktorej przywyklem i stwierdzilem ze czas nadrobic pewne zaleglosci. wiem ze nie jest idealnie, ale wydaje mi sie ze model tego czolgu jest w miare prosty i sie nadaje na dobry poczatek do podkrecania skila:) wszelkie komentarze mile widziane! pozdrawiam. Edytowane 20 Październik 201014 l przez DiO
Napisano 12 Wrzesień 201014 l To jest niszczyciel czołgów na podwoziu czołgu PzKpfw 38(t) ;). Narazie dobrze ci idzie, czekam na więcej.
Napisano 13 Wrzesień 201014 l Autor Dzieki Logos ,faktycznie przoczylem fakt ze podwozie tych czolgow jest prawie identyczne a dzieki twojej podpowiedzi doszlo mi kilka referek :) Daje takiego malego upa z gasienicami i kolem podtrzymujacym. No i kilka pytan do wyjadaczy na temat materialow(jak dotad zupelnie nie ogarnieta przeze mnie dziedzina). 1.Jaki waszym zdaniem material jest najlepszy do modelowanie? Tzn. ktory najbardziej oddaje ostrosc krawedzi przy modelowaniu? 2.Pytajac wujka googla o materialy matalu nie dostalem satysfakcjonujacej odpowiedzi jaki uzyc material przy modelowaniu czolgow. Bo trzeba przyznac ze ow material jest...dosc specyficzny i standardowe materialy metalu, z tutoriali, maja sie do niego nijak. Jaki material bazowy doradzacie przy tego typu obiektach?
Napisano 15 Wrzesień 201014 l hetzer, paskudztwo: ] hehehehe tzn bardzo ladnie, choc sama maszyna mega mi sie nie podoba: ] bede zagladal PS tak jak juz chlopaki zauwayli, To to cos, bylo montowane na wegierskich 38t pozdr
Napisano 16 Wrzesień 201014 l Autor Dzieki panowie, komentarze i obserwacja dobrze motywuja :) To ja daje takiego malego upa. Przyznam sie odrazu ze mimo dziesiatkow zdjec i 6 ksiazek ktore udalo mi sie sciagnac na temta Jagdpanzera, nie zdobylem zadnych referek co do tetalu ktore kryje sie za kolami. No wiec troche improwizuje, a ze jest to moj pierwszy czolg(i wogole pierwszy tak high poly model) to ta improwizacja jest strasznie...'zimprowizowana' ;). Szczescie, tego detalu i tak w wiekszosci nie bedzie widac wiec staram sie tym zbytnio nie przejmowac.Coz najwyzej bedzie tak jak z czekolada- jest czekolada i produkt czekoladopodobny, jest Jagdpanzer i model Jagdpanzeropodobny ;) pozdro
Napisano 16 Wrzesień 201014 l A szukałeś czegoś o czeskim pz 38, bo może tam znajdziesz odpowiedzi na pytanie o zawieszeniu?
Napisano 16 Wrzesień 201014 l Autor Tak, szukalem i rowniez nie udalo mi sie dostac zadnej konkretnej referencji, a przy analizie zdjec z modeli plastikowych doeszedlem do wniosku ze te modele sie troche roznia. W Pz 38 plyta boczna jest prawie pod katem prostym do ziemi a jagdpanzer ma ja pod sporym skosem przez co roznia sie dosc istotnie, np czesciami przy przednim i tylnim wale, jak i laczeniem przy amortyzatorach. Fakt, ze same amortyzatory sa chyba identyczne. Nic tam, bede robil dalej, moze gdzies cudem szukajac referek do innej czesci natkne sie na cos knkretnego to sie wroci i poprawi.
Napisano 28 Wrzesień 201014 l A gwint na śrubkach jest ? chyba nie, ładnie idzie modelowanie to i pewnie wyposażysz go w UV potem rendery z kozackimi zbliżeniami i wyczesanym dof-em a tam co niema gwintu na śrubkach. A tak poważnie to będę kibicował bo fajnie się zapowiada.
Napisano 29 Wrzesień 201014 l Autor stach13:przyznaje, gwintu brak :) tez mam nadzieje ze kozacko wyjdzie, no ale to zobaczymy czy umiejetnosci i talentu starczy. no i czy moj komputer to wytrzyma bo juz ledwo ledwo zipie... juz widac koniec modelowanie , jeszcze kilka szczegolow i bedzie sie trzeba brac za materialy. dwa nastepne upki pozdrawiam Edytowane 29 Wrzesień 201014 l przez DiO
Napisano 30 Wrzesień 201014 l Działo samobieżne / lekki niszczyciel czołgów HETZER :) Ale zwał jak zwał, modelik zapowiada się bardzo ciekawie :) Może do tego jakąś scenografię wojenną dorzucisz?
Napisano 1 Październik 201014 l Autor koovert: linka zrobiona bardzo prosto, najpierw maly kawaleczek na bazie cylindra z modyfikatorem twist, pozniej przy pomocy arraya zrobilem dluga prosta line i przypisalem do wczesniej stworzonego splina przy pomocy modyfikatora pathDeform. tadam, gotowe! ;) Raffez:narazie to chyba sobie jeszcze scenografie odpuszcze, chyba jeszcze troszke mnie to przerasta no ale...nigdy nie mow nigdy, wiec jeszcze sie okaze :)
Napisano 4 Październik 201014 l fajnie, bardzo. emga detalizacja. Ciekawi mnie polycount: ] bartolomeo, hehe tez pykam w WOTa, moze nie ostatnio(brak kabla z netem od miecha), ale popykiwalo sie. RU i EU : ] sry za offa
Napisano 6 Październik 201014 l Autor KoMic:polycount skonczonego modelu to troche ponad 1,400,000 polygonow. No i wlasnie jest problem bo mi sie ciagle wywala przy renderingu(mental ray).Grrrrrr...juz sam nie wiem co z tym zrobic.
Napisano 6 Październik 201014 l Autor Logos:dzieki za podpowiedz ale niestety Vray tez sie wywalal ale...znalazlem rozwiazanie :D Otoz, po przeczytanie calego internetu :P na temat brakujacej pamieci przy renderingu nie znalazlem zupelnie nic(a przetestowalem spooooro opcji). Wiec postanowilem poczytac w instrukcji maxa i sie doczytalem o sposobie renderingu za pomoca "command promptu" WSZYSTKO dziala bez zarzutu, zrobilem kilka renderow i ani razu sie nie wywalil :D Sa worningi tego typu(w sumie wiem co oznaczaja ale moze ktos z was wie czy da sie to jakos znalezc??): MENTAL RAY LOG: RCFG 0.6 warn 542002: angle between normal and geometry normal > 90 degrees Moze usuniecie tych bledow by spowodowalo mozliwosc wyrenderowanie tego w srodku maxa, ale szczerze mowiac to nie narzekam na rendering przy uzyciu lini komend, a wrecz jestem zachwycony sposobem dzialania. No ale koniec gadania, kilka renderingow skonczonego modelu w clayu. Pozdro.
Napisano 7 Październik 201014 l Bardzo zacnie! dobra robota, na prawde dobra. teraz czekamy na ładne texturki :) ode mnie 5 * ;)
Napisano 7 Październik 201014 l Gratulacje ukończenia modelu. Myślę że jakies texturki + dobry background czy coś i bedzie dobrze:)
Napisano 7 Październik 201014 l Bardzo fajnie. Gdyby go jeszcze siatką maskującą obłożyć to byłoby super ;)
Napisano 8 Październik 201014 l Bardzo dobry model. Już by się chciało go zobaczyć z texturami. Ja się kiedyś wezmę za T-34 chociaż Rudy przerobiony wzdłuż i wszech przez chyba wszystkich jak francuska dziwka hehe.
Napisano 8 Październik 201014 l Autor dzieki wielke wszystkim za komentarze, doping naprawde moyywuje :) Hynol:tak tez wlasnie mi czegos brakowalo...:) ...wiec daje taki szybki test siatki maskujacej. Bedzie poprawiona i rozmieszczona troche inaczej, teraz zabiera wizualnie za duzo czolgu.
Napisano 8 Październik 201014 l Ooooo. Fajnie. Szkoda że cały przód jest zasłonięty. Można by ewentualnie tylko boki osłonić żeby nie tracić geometrii. Z tego co pamiętam to w Hetzerach przeważnie zakładali siatkę owijając lufę. Jeszcze popatrzę się na zdjęcia bo nie mam chyba akurat nic pod ręką. W każdym razie model ma potencjał przed renderingiem. Powodzenia.
Napisano 14 Październik 201014 l Mniamniuśnie :P Zazdroszczę siły woli, marzy mi się jego wersja w LPoly. (rym niezamierzony) A gąsienice układałeś na kościach, czy PathDeformem?
Napisano 14 Październik 201014 l Autor cortes:modyfikator cloth, dwie kopie - jedna z mapka przezroczystosci dla strzepow materialu, druga z laticem dla stworzenia siatki. W sumie 15 minut roboty i kilka dodbrych chwil myslenia ;)
Napisano 20 Październik 201014 l Autor no , to materialy skonczone. materialy proceduralne poza kilkom maskami(zacieki, brud na dolnych krawedziach, krzyz) wiec jest jak jest ale pozostawiam to waszej ocenie :) scenki raczej nie bedzie bo juz nie moge na niego patrzec :P trzeba sie przeniesc ze zdobytymi doswiadczeniami do nestepnego modelu. pozdro! Edytowane 20 Październik 201014 l przez DiO
Napisano 20 Październik 201014 l Hej elegancko choć moim zdaniem kuleją gąsienice, wyglądają tak na pierwszy rzut oka jak z gumy
Napisano 21 Październik 201014 l Model bardzo fajny. Natomiast jezeli bys mial jeszcze troche checi to dodaj plamy(przebarwienia) do ogolnego materialu bo narazie wyglada jakby byl sobie nowy lakier ktory ktos z nieznanych przyczyn poobijal. Wiadomo ze w zyciu zdarza sie i tak ;P Ale wydaje mi sie ze podnioslo by to jeszcze troszke realizm. Poza tym tak jak juz pisalem model naprawde swietny. Pozdrawiam
Napisano 21 Październik 201014 l Bardzo mi się podoba, tylko farba wewnątrz lufy jakoś do mnie nie przemawia.
Napisano 21 Październik 201014 l DiO mógłbyś bardziej przysiąść nad materiałami bo model jest przedni! Znakomity detalik, te piękne szczególiki... Eh ile to pracy, czasu ale i satysfakcji :) Bardzo podoba mi się takie podejście drobiazgowe, bo podnosi kapitalnie realizm pojazdu :)
Napisano 22 Październik 201014 l Autor wielkie dzieki , w wolnej chwili postaram sie wdrazyc wasze celne uwagi :) No a z ta lufa Matchias to rzeczywiscie wtopa ;) Tak to juz niestety jest jak sie za duzo patrzy na model - oczywiste rzeczy umykaja :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto