slide Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 (edytowane) Witam! Zainspirowany tematem innego użytkownika (modelującego również malucha) postanowiłem założyć ten temat. Jestem praktycznie zielony w 3d i jest to mój 1szy model nie licząc drobiazgów z tutoriali. Co prawda chciałem zmodelować fiata 125p (mieliśmy takie auto) ale zobaczyłem że robię straszne błędy i nie chciało mi się zaczynać go od nowa więc wziąłem się za maluszka. Postępów dużych nie robię, praca powstaje raczej powoli i nieregularnie ze względu na brak obycia z 3DMaxem, ale to co uda mi się zrobić zamieszczę tutaj. W razie problemów i wątpliwości będę też zadawał pytania. Mam nadzieję, że model jakoś powstanie. Oto co na razie jest zrobione: Ogólna bryła pojazdu, jeszcze oczywiście do poprawki bo nie skończone i koło całe (oponę można będzie dopracować, fajnie że udało się odwzorować bieżnik) Takie pierwsze pytanie: Jak modelujecie to w pliku z karoserią robicie też koła i inne części? Bo ja koło zrobiłem oddzielnie i musiałem zaimportować, było 2x większe od maluszka : )) ============================================================================ 2010.12.21 Update No więc wrzucam obiecane pseudo pół profesjonalne renderki z dzisiejszej sesji, poza jedym wcześniejszym. Poprawiony jest tylko kontrast jasność nasycenie. W sumie to mam już dość dłubania przy tym maluchu, materiałowanie najbardziej mnie frustrowało. Trzeba będzie zacząć coś nowego albo poprzerabiać tutoriale tego co sprawiało trudności, poczytać o oświetlaniu i renderowaniu. Reasumując myślę że mimo niedoróbek to wyszło całkiem fajnie, a przypominam że to mój pierwszy "poważny" model. Uznaję go za skończony, ale jeśli nabiorę odpowiedniej wiedzy to na pewno do niego wrócę. To jest wcześniejszy render testowy w którym zastosowałem światło mr Area Omni (w powyższych zastąpiłem je zwykłym omni) Różnice jakie są widać np ciemniej w środku, ale najabrdziej irytowało renderowanie, bo trwało to jakieś 3godz a powyższe średnio 20-30min. Obiło mi się też o oczy że jeśli nie ma potrzeby to nie korzystać z tego światła. Edytowane 9 Maj 2011 przez slide
pirx Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 Nie wygładzaj przed zagęszczeniem siatki bo widzisz co wychodzi (kanciasty bardziej podobny do malucha). Możesz wszystko robić w osobnych plikach tylko pamiętaj o trzymaniu skali. Ja wszystko mirzę w cm.
Smoku Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 Jak jesteś zielony to model sobie kolorystycznie adekwatnie wybrałeś ;p Ogólnie za porsta siatka, ale przynajmniej nie zawiera błędów konstrukcyjnych, chociaż jest pare, rzeczy do poprawy, zrób coś z tym zderzakiem musisz stępić krawędzie bo będzie po MS wychodził baleron ;p
mandragora Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 abstra***ąc trochę od modelu dopisz jeszcze pomarańczowy trup ;)
slide Napisano 7 Październik 2010 Autor Napisano 7 Październik 2010 @Jedidan12, wygładzenie to tylko tak do sprawdzenia sobie jak będą krzywizny wyglądać. @mandragora, No tak zielony, ale to czysty przypadek. W ogóle zderzak ten teraz to wywale i zrobię poźniej inaczej bo to tak nie może wyglądać, on w rzeczywistości nie styka się z karoserią po całości. np. http://img530.imageshack.us/f/dsc02324j.jpg/
mandragora Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 dobrze że robisz starego kaszla bo te nowe to totalny szrot a pomarańczowy trup odnosi się do filmu Nic śmiesznego.
Filippo Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 Nazwa tematu bardzo oryginalna:D A tak co do modelu to sporo bugów przy światłach i zderzaku.
Calavior Napisano 10 Październik 2010 Napisano 10 Październik 2010 zderzaki rób jako osobne obiekty a nie jako całość z karoserią bo inaczej nie za ciekawie to wyjdzie ;]
si2wy Napisano 10 Październik 2010 Napisano 10 Październik 2010 Duzo zdjęć oglądaj modelując, bardzo to ułatwia modelowanie bo blueprintom tez do końca nie mozna wierzyć
slide Napisano 10 Październik 2010 Autor Napisano 10 Październik 2010 Zderzaki luzem robić radzisz? Bo na razie to je wywaliłem i myślałem inaczej je wyciągnąć z karoserii, jeszcze nie wiem ale chyba raczej zrobie osobno. Blueprinty oczywiście się trochę nie zgadzają co troche irytuje ale podpieram się zgromadzonymi zdjęciami i może jakoś pójdzie.
Calavior Napisano 10 Październik 2010 Napisano 10 Październik 2010 ja przynajmniej tak robię że modeluję główną karoserię , potem odcinam jej elementy (drzwi,maskę itd) a na końcu z osobnych obiektów robię resztę elementów ;] (jakieś tam klamki, zderzaki, szyby itd)
slide Napisano 17 Październik 2010 Autor Napisano 17 Październik 2010 Drobny update, pare kresek i verteksów postawiłem, trochę poprawiłem. Trzeba jeszcze poprawić nadkola bo krzywe i dach. Mam też odrazu pytanka: 1) Przez środek po długości samochodu w miejscu działania symmetry widać to coś (zresztą widzicie) jak się tego pozbyć? 2) Jak wyrenderować obrazek z siatką bo ten drugi to printscreeen. 3) Jak później wyrzeźbić w karoserii rzeczy które nie są symetryczne np. wlew paliwa?
kłapouchy Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Do renderowania siatki, potrzebujesz shadera: http://www.jeffpatton.net/Max6/index.html Wchodzisz w MR Wire i pobierasz tam będzie ten shaderek :] A co do wlewu paliwa, modeluje się go dopiero po tym jak zrobisz całą bazę auta, wywalisz symetrię i skonwertujesz po jednym MS do poli, potem po prostu wycinasz.
Berger Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Jeśli renderujesz w scanline, to możesz skopiować model, bazie nadajesz np. szary materiał, a kopii czarny z zaznaczoną funkcją 'wire'.Na kopie możesz też nałożyć push albo shell, żeby siatka była dobrze widoczna.
Smoku Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 albo możesz mieć za bardzo zsunięte połówki w symmetry. Albo jeśli odstaje również z tyłu, to może zrobić prosty myk zaznaczyć wszystkie vertexy które są na krawędzi połówki kilknąć prawym przyciskiem w scale i zmniejszyć w polu z wartością 100% o pare dół, w teorii to najprostszy sposób na to pod warunkiem że wszędzie dostaje równo, a w praktyce pewnie będziesz musiał poszarpać inaczej pewnie , ale spróbować nie szkodzi
Berger Napisano 18 Październik 2010 Napisano 18 Październik 2010 Co do progu przy tej gęstości siatki to poprostu przełóż modyfikator meshsmooth nad symmetry.
slide Napisano 18 Październik 2010 Autor Napisano 18 Październik 2010 Dzięki wielkie Brazniew za te porade. W zyciu bym sie nie domyslił ze kolejność modyfikatorów na liście na jakieś większe znaczenie. Już nie widać tego łączenia. Właśnie jeszcze męczyłem się z tyłu nad zrobieniem dziury pod lampe i mi nie wychodzi, albo z bugami wychodzi. Daje siatkę jak to teraz wygląda, będe wdzięczny za podpowiedź jak poprowadzić linie. Zaokrąglenie ma być minimalne, niezauważalne.
slide Napisano 21 Październik 2010 Autor Napisano 21 Październik 2010 Przepraszam za post pod postem. Mordowałem się z tą dziurą na tylną lampe i w końcu po 2 dniach całkiem nieźle wyszło, bez bugów i skrzywień, myślę że jest ok. Więcej nie chciało mi się dłubać przy tyle. Chciałem zobaczyć jak się będzie prezentował w lakierze i takie oto próbki. pomarańczowy trup : )
Smoku Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 Hej parę niedoróbek, ale w stosunku do pierwszego posta widać znaczny progres, daj siatke :) żółty bym bardziej powiedział
grabbie Napisano 22 Październik 2010 Napisano 22 Październik 2010 moim zdaniem proporcje otworów na światła nie do końca pasują, oraz to przetłoczenie z boku - górna krawędź jest chyba trochę zbyt kanciasta. Tak to maluch jak się patrzy :P nawet kółka krzywe od resora piórowego z przodu :)
slide Napisano 22 Październik 2010 Autor Napisano 22 Październik 2010 grabbie, Tzn. z przodu nie pasuje tak? Wydają się za duże otwory? No więc odpowiem że to tylko złudzenie bo przecież tam ma się jeszcze mieścić uszczelka no i samo szkło lampy które jest mniejsze. Co do przetłoczenie na boku: górna krawędź jest taka sama jak dolna, rzut powoduje takie wrażenie ale ogólnie to masz rację, może być trochę płytsze całe to wgłębienie. No i jeszcze co zobaczyłem że sam środek felgi mogę nieco powiększyć te kółeczko. Krzywe koła, bo jak wsiada gruba teściowa to wtedy się prostują.
grabbie Napisano 22 Październik 2010 Napisano 22 Październik 2010 ale trzeba przetoczyć malucha choć kawałek - wtedy się wyprostują :D
slide Napisano 31 Październik 2010 Autor Napisano 31 Październik 2010 Siemacie. Mały update wrzucam tego co zrobiłem do tej pory. Kilka drobiazgów, które spostrzegawcza osoba zauważy. Dziś właśnie niedawno zmordowałem tę kratkę na pokrywie silnika. Walczyłem też z poprawieniem miejsca w okolicy tylnej lampy (można zauważyć screen na poprzedniej str.) Jak na razie chyba jest nieźle, malucha imituje to bardzo dobrze. Najgorsze jest przede mną - drzwi i szyby. Będą tu nowe czynności, coś trzeba będzie detachować i oddzielać od całej budy itp, jeszcze tego nie ogarniam (tutek angielski i szybko gada i robi).
Smoku Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 Co się stało na rogu szyby?\ popraw te miejsca
slide Napisano 1 Listopad 2010 Autor Napisano 1 Listopad 2010 smoku132, na rogu szyby, jakiej szyby? ;) No więc drugi błąd który wskazałeś udało się poprawić. Pierwszy błąd to takie miejsce, którego jeszcze nie rozgryzłem. Myślę że jak wytnę drzwi i wstawię okno to się to poprawi. bo na razie nie wiem co z tym zrobić.
Smoku Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 Koło rogu okna w sensie :P no tył wygląda teraz lepiej
slide Napisano 10 Listopad 2010 Autor Napisano 10 Listopad 2010 (edytowane) Potrzebna pomoc. Podszedłem do robienia okien, śledzę tutorial ale mogę zrozumieć co on tam robi, chodzi mi o jakby skopiowanie wszystkich modyfikatorów na te detachowane elementy. Jak on tam najpierw to zaznacza i klika paste instanced i pojawiają mu się modyfikatory. To jest 17:40min czynności zaraz po detachowaniu szyb tego tutoriala: Oprócz tego zrobiłem wywietrznik z kratką i wlew paliwa, ale musiałem go zdetachować i zostawić na potem no bo po co mi wlewy paliwa z obu stron :) Edytowane 10 Listopad 2010 przez slide
slide Napisano 15 Listopad 2010 Autor Napisano 15 Listopad 2010 Odkopać trzeba. Niestety nikt nic nie pomógł, zawiodłem się :( Dosłownie chodziło mi o 10s czynności z tutoriala powyżej. Zrobiłem więc okna na swój sposób ręcznie. Miło będzię gdy ktoś poda wskazówkę. Taki wyszedł oto próbny render okienek. Trzeba na nowo zrobić, brakuje chamfera po rogach.
blo0dy Napisano 15 Listopad 2010 Napisano 15 Listopad 2010 Mi to wygląda tak. Koles robi detach. Zaznacza szybe razem z ramą. Daje hide unselected. Wyłącza przezroczystość (Alt + X) i dla szyb i ram wkleja takie same modyfikatory jakie miała bryła samochodu. Możesz zaznaczać wiele modyfikatorów trzymając ctrl, kopiować i wklejać je do innych obiektów. Pozdro
ikkiz Napisano 16 Listopad 2010 Napisano 16 Listopad 2010 (edytowane) tak z dobre 10 lat nie miałem zainstalowanego nawet triala 3dmaxa, więc nawet nie pamiętam, jak tam co się nazywa i jakie narzędzia są do dyspozycji, więc nie wiem, czy się dogadamy, ale spróbuję. Krawędzie elementów trzeba by poprawić, żeby nazać trochę grubości blasze, bo teraz jest cienka jak żyleta, a żeby wyglądało to wiarygodnie, to powinna mieć nie dość że pewną grubość, to jeszcze ten brzeg powinien być sfazowany (zaokrąglony) dzięki czemu ładnie i bardzo naturalnie na tych krawędziach pojawi się refleks. W Blenderze bym zrobił tak, że wyciągnąłbym (extrude) do środka pojazdu edgeloop na samej krawędzi, a potem ewentualnie jeszcze raz (zależy z jak bliska chcesz pokazać model). Dobra, zrobiłem obrazek, bo nie jestem pewien, czy sdam bym się zrozumiał: 1 - to tak jak u ciebie 2 - jedno extrude i już się pokazuje, zaokrąglony brzeg. w pewnych warunkach prezentacji 2 wystarczy żeby wyglądało fajnie i wiarygodnie 3 - to już jak prawdziwa blacha, ma grubość i sfazowaną krawędz. fajnie odbije światło na brzegu, ale zostanie szczelina, przez którą widać będzie wnętrze. 4 to już prawdziwy profil blachy na przykład drzwi. można by zrobić przylegającą część drugiel blachy tak, żeby "pasowało po zamknięciu" jak w prawdziwym samochodzie. w 3d ściana/wielokąt/face - jak zwał, tak zwał - nie ma grubości, ale w naturze wszystko ma swoją grubość, nawet żyletka. w 3d mozna zrobić idealny kąt prosty, nieskończenie ostry między dwoma ścianami, ale w naturze ta krawędz zawsze będzie jakoś tam zaokrąglona/stępiona... te krawędzie odbijają światło, więc jak chcesz zrobić fotorealistycznie, musisz to mieć na uwadze. edit: werenderowałem ci te blaszki, żeby pokazać, że faktycznie pierwsza krawędz sie nie błyszy a reszta już się pięknie zaświeciła specular'em Edytowane 16 Listopad 2010 przez ikkiz
slide Napisano 16 Listopad 2010 Autor Napisano 16 Listopad 2010 (edytowane) Mi to wygląda tak. Koles robi detach. Zaznacza szybe razem z ramą. Daje hide unselected. Wyłącza przezroczystość (Alt + X) i dla szyb i ram wkleja takie same modyfikatory jakie miała bryła samochodu. Możesz zaznaczać wiele modyfikatorów trzymając ctrl, kopiować i wklejać je do innych obiektów. Pozdro Haaaa... cholera jasna... doszedłem w końcu!! Próbowałem tak jak mówisz, i jeszcze raz gapiąc się w tutorial wyszło. Ale dlatego nie miałem tego 'paste instanced' bo trzeba to było zrobić osobno dla szyby i ramki, a wcześniej dać conver do edit poly no i się ładnie okienko skopiowało z symmetry i meshsmooth. Bardzo trudno było to wyłapać z tego tuta. @ikkiz, rozumiem że chodzi ci o te szczeliny, które straszą i prześwitują jak np. pokrywa silnika w postach #23 i #25 wyżej. To jeszcze będzie robione, na pewno tak tego nie zostawię i drzwi będą miały swoją "grubość" :) ----------------------------------------------------------------------- 17.11.2010 No więc update. Poprawione szyby boczne, zrobiona szyba przednia i obrobione drzwi. Nie wyszło mi to miejsce które zaznaczyłem kółkiem. smoku wspominał że tam jest coś nie tak. Niby jest tam czworokąt, siatka niżej. Oprócz tego chyba szczelina drzwi wyszła zbyt rzucająca się, ale ujdzie. No i siatka Edytowane 17 Listopad 2010 przez slide
Smoku Napisano 17 Listopad 2010 Napisano 17 Listopad 2010 No jest nie najgorzej już :) Pod oknem powinno załatwić sprawę poprawienie siatki wyciągnij te vrtsy. i coś tam ejst nie bardzo gdzie zaznaczyłem Uploaded with ImageShack.us A tu popraw odległość między drzwiami a ich obramowaniem by było wszędzie równo
slide Napisano 17 Listopad 2010 Autor Napisano 17 Listopad 2010 (edytowane) Próbowałem właśnie mieszać tymi wertsami w różne strony ale z marnym skutkiem. Może dlatego że ten kwadrat jest tak dziwnie ułożony? Myślałem żeby jakoś podzielić ten poligon. Tu co zaznaczyłeś w kółeczku to właściwie wygląda tak jak powinno i bugów nie widać. Drzwi a właściwie szczelina pomiędzy nimi a karoserią średnio mi wyszła. Drzwi nawet nieco przeskalowałem o +0.5% aby zniwelować ten efekt. To wina chamfera. Powinienem dać 0.1, a dałem 0.2 tak jak w tutorialu. Teraz trudno to poprawić, może przeskolować sam loop dookoła. Kilka wniosków i odpowiedzi opisowo-obrazowych. ------------------------------------------------------------------------ 20.11.2010 Update Zrobiona poprawka przy podszybiu w rogu, już nie ma doła. Szyby osadzone jak trzeba +kilka detali (których modelowanie daje najwięcej radochy :) Już niewiele do końca, jeszcze wycieraczki, zamek z tyłu, maske z przodu dokończyć no i lampy. Siatki tylnej klapy. Dzięki temu że teraz wrzucam te siatki to zauważyłem malutkiego buga na tej kratce którego widać po MS w takim właśnie przybliżeniu, nie wiem czemu ale nie mogę poweldować podwójnych werteków. Tak to wygląda po MS, niemal niewidoczne, ale jednak jest i w ramach nauki chciałem to poprawić. Verteksów nie powelduję więc coś z pokrywającymi się liniami trzeba zrobić. Edytowane 20 Listopad 2010 przez slide
misiekINblue Napisano 20 Listopad 2010 Napisano 20 Listopad 2010 widzę, że Twoja siateczka na kratce wygląda podobnie do mojej na samym początku jej robienia bo potem to już było tyko gęściej i gęściej. Jeśli weld nie działa to może colaps coś pomoże tylko będziesz musiał się bawić przy zaznaczaniu każdej dwójki.
slide Napisano 24 Listopad 2010 Autor Napisano 24 Listopad 2010 (edytowane) Odświeżam z małym updatem. Niewiele, więcej nie mogłem zrobić, ale zawsze coś. Lampy przednie (szkło, odbłyśnik i uszczelka), kierunkowskaz i wycieraczki. "Zawinięte" krawędzie maski z przodu. Oprócz tego jeszcze cały spód, przód tył i próg też podwinięte do środka. Miałem problemy z symmetry'ia lamp, żarówek, więc zastosowałem mirror i takim sposobem odkryłem że do takich obiektów lepiej się nadaje. ------------------------------------------------------------------------ 25.11.2010 Update Domodelowałem tylną lampę, od razu poprawiając dziurę w karoserii pod nią. Z przodu zrobię tak samo. Edytowane 25 Listopad 2010 przez slide
misiekINblue Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 no progres jest ;) ale jeśli chodzi o kierunki to one nie są wpuszczane w pas przedni i nie ma pod nimi wgłębień. w linku masz pogląd http://img41.imageshack.us/f/imag0008o.jpg/ no i czekam na więcej ;) a jak coś to wygoogluj "pas przedni" do malca to znajdziesz referki pasa przedniego z otworami na kierunki i lampy
slide Napisano 25 Listopad 2010 Autor Napisano 25 Listopad 2010 Model prawie na ukończeniu, (oprócz wnętrza i tego co nie widać) i poza wlewem i tylnym zamkiem wymagać może drobnych poprawek. Jest trochę krzywo zaraz za tylnym nadkolem, (jakby załamanie) model wyszedł za szeroki ale na szczęście błąd jest niewielki i chyba to miejsce tak zostawię aby nie skopać reszty. Testowe renderki clay.
Smoku Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 Od pierwszego posta w tym wątku zrobiłeś bardzo duży progres. Ja bym się pokusił o jakieś elementy podwozia, ponieważ maluch jest ma dosyć wysokie zawieszenie. A będziesz mógł śmiało pokusić się przy renderowaniu o jakieś ujęcia z nie dużej wysokości.
misiekINblue Napisano 26 Listopad 2010 Napisano 26 Listopad 2010 no ;) wygląda naprawdę fajnie, tak trzymaj i jedziesz dalej ;)
Ania Napisano 26 Listopad 2010 Napisano 26 Listopad 2010 wyglada bardzo dobrze, jedyne czego bym sie czepila to to poziome wglebienie wzdloz calego auta (na wysokosci pod klamka), gorny kant jest zbyt ostry i zbyt gleboki.
slide Napisano 26 Listopad 2010 Autor Napisano 26 Listopad 2010 (edytowane) @Smoku, prawdę mówiąc o podwoziu nie myślałem ani o takich ujęciach, raczej wolałbym pokusić się o jakieś fotele i kierownicę w środku. A muszę też liczyć się z polygonami bo już teraz gdy wszystko jest widoczne + MS to praca na moim sprzęcie jest toporna. Dawno dawno temu, 5 lat wstecz temu procesory Athlon XP Barton były wystarczające, ale teraz... @Ania, kilkanaście postów wstecz ktoś o tym wspominał. Nie będę tego ruszał. -------------------------------------------------------------------------------- Próbny renderek pierwszych beta materiałów. Na lampach z przodu szkło narazie takie jak na szybach - do poprawy, materiały plastików kloszy kierunków lipne. Przydały by się tutoriale, może ktoś podzieli się linkiem. Edytowane 26 Listopad 2010 przez slide
misiekINblue Napisano 27 Listopad 2010 Napisano 27 Listopad 2010 no no nabiera maleństwo kształtów, a co do materiałów na klosze to ten tutek mi wytłumaczył wiele ;) http://www.dmmultimedia.com/3dtips_04.htm a przezroczystości dobierzesz sobie pod siebie ja osobiście kierunki z przodu mam na dwóch bump-mapach i dwóch odcieniach pomarańczowego.dopiero wtedy zbliżyłem się do wyglądu oryginału ale dalej są różnice.
slide Napisano 28 Listopad 2010 Autor Napisano 28 Listopad 2010 (edytowane) Próbowałem z tym reflektorem. Znalazłem inny tut na max3d + trochę swojej inwencji i takie coś wyszło. Co o tym myślicie, bo uważam że prawie dobrze tylko trochę mało krystaliczne to szkło. Tylna lampa Edytowane 28 Listopad 2010 przez slide
Macias4 Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 Jakaś dziwna szczelina zrobiła Ci się nad drzwiami (ostatnia fotka), ale to "kaszlak" więc można przymknąć oko ;) Materiały chyba aż za dobre - jakby tak było w realu to chyba do dziś by maluchy produkowali :)
ikkiz Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 jakaś zmarszczka nad klapą silnika no i szczelina nad drzwiami, ale prócz tego to jest piękny jak forfiter (its bjutiful)
slide Napisano 29 Listopad 2010 Autor Napisano 29 Listopad 2010 Ta szczelina biała nad drzwiami to dlatego że brak uszczelki w drzwiach, same drzwi od środka nie wykończone jak widać, generalnie brak wnętrza. Myślałem aby coś z tym zrobić, bo bije pustką. Za dobre materiały? Przypuśćmy że to zadbany model maluszka od pierwszego właściciela (starszy pan) garażowany i jeżdżony tylko w weekendy ;) Nad lakierem też coś pomieszam bo aż za dużo tego 'glancu' (gdy ma co odbijać). Tak, nad klapą tylną wkradł się bug i zrobił zmarszczkę. Dziś dorobiłem przednie kierunki i właśnie tak mniej więcej będą wyglądały lampy. Lepiej nie umiałem.
slide Napisano 3 Grudzień 2010 Autor Napisano 3 Grudzień 2010 "Zalepiłem" środek auta aby nie było tej pustki, bo tak czy siak chcę mieć przeźroczyste szyby i prowizoryczny środek musi być. Jest też pewien problem z przeźroczystością. Jak widać niżej dałem na części polygonów drzwi materiał textury. Texture tą przygotowałem i zapisałem w .TIFF z przeźroczystością, jednak nie mogłem dojść czemu w maxie nie wygląda to jak powinno. Próbowałem dawać też do slotu Opacity i nic. Na 2 pierwszych screenach przy texturze jest poprostu kolor nadwozia.
Smoku Napisano 3 Grudzień 2010 Napisano 3 Grudzień 2010 Ale drzwi to od środka pogniecione jak poduszka są.
slide Napisano 3 Grudzień 2010 Autor Napisano 3 Grudzień 2010 Bo gruba teściowa jechała i się bardzo łokciami rozpychała i pognietła. Ale to nie w tym problem, już to poprawiłem. Poly modeling chyba już opanowałem ale materiałowania, texturowania jeszcze nie.
Macias4 Napisano 3 Grudzień 2010 Napisano 3 Grudzień 2010 Nie jestem pewien czy max czyta przeźroczystość z Photoshopa. Swoja drogą jak zapisujesz przeźroczystość to nie w TIFF bo jest spłaszczony. Lepiej PSD. W maxie z tego co wiem musiałbyś dać do opacity mapę czarno-białą. Zrób w photoshopie - tam gdzie chcesz aby był widoczny materiał-biel, tam gdzie nie ma być - czerń. To tak w uproszczeniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się