Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj w celu ćwiczeń zaczął robić sobie T-rexa.. Jest to mój drugi model organiczny, wcześniej próbowałem zrobić głowę człowieka, ale skutki były marne..

Chciałbym zaznaczyć, że na anatomii znam się tzn. że nie znam się w ogóle :).

Już wiem, że tułów będę robił od nowa :)

Proszę o wytknięcie błędów, nawet tych najmniejszych i z pozoru nie ważnych.

 

80107313.jpg

 

 

28421113.jpg

 

51950992.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Korpus ma za mało gęsty, źle też wygląda kącik paszy chyba nie powininem wyglądąc jak błona, sma kształt główki wygląda raczej bez błędów, no i wracając do tułowia to za porsty nie ma np. łokcia nie widać gdzaie się zgina tylko jest to obłe wykrzywienie a t rex ma dosyć wyraźny łokieć. No i zrób mu łapki :) pozdrowienia i powodzenia będę się przyglądał bo sam kiedyś próbowałem robić dino =D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie idzie :) I wiem co czujesz w stosunku do ZBrusha, miałem dokładnie tak samo, ale przemogłem się siadłem raz, drugi trzeci.... i dalej nic nie umiem :D ale to z uwagi na brak czasu, jednak już nie straszy. Jest specyficzny, ale da zrozumieć jego punkt widzenia :) Tak jak i Blendera na przykład. Tak że polecam bo ma to możliwości, co Cie nie zabije to Cie wzmocni :P

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pabulo, a nie mógłbym z diffuse stworzyć tych map? :) Ja na prawdę boję się sculptować xD

OK. Tutaj foty z postępów, oraz jedno zdjęcie od d**y strony, tak co by było widać tył nogi, bo nie wiem czy tak może zostać :) Więc rad byłbym gdybyście mi jakoś doradzili :)

 

calosc.png

 

nextz.png

 

99343992.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :)

Kolejny up:

1. Poprawiłem ogon,

2. Poprawiłem nogi,

3. Dodałem stópki...

A więc myślę, że bazę skończyłem, po wielu rozmowach i kontemplacjach, stwierdziłem, że zdecyduję się na sculpting w sculptrisie, bardzo podoba mi się ten program, wydaje się łatwy, a co najważniejsze jest darmowy :).

 

koniecw.jpg

 

konieclowpoly.jpg

 

konieclowpoly2.jpg

 

render1s.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz go scluptować to raczej nadaj mu jakąś pozę... bo w Scluptrisie raczej nie ma ringowania.... a na gęstej siatce w MAXsie to się zajedziesz a nie zringujesz. No chyba że z scuptisa da sie hight mapy i normalmapy wypalać... ale z tego co patrzyłem takiej opcji nie było jeszcze.

 

Pozdr.

 

P.S.

Narie ma pozę jak by się schylał i grał Quaka 3 na klawaturce... [widok z scluptrisa] :P ale to takie luźne spostrzeżenie :>

Edytowane przez Mortom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przyglądając się jeszcze twojemu modelowi... dopatrzyłem sie dość istotnego mankamentu. Otóż twój Tirex ma oczy wystawione na boki... a jak sie uczyliśmy na biologii, każdy drapieżnik ma oczy skierowane w przód, aby mógł lepiej ocenić odległość od swojej ofiary.

No chyba, że robisz wersje jarosza, jak tak to ok :)

 

No i pozostaje jeszcze kształt pyska... u ciebie bardziej przypomina karoserie samochodu niż pysk :) zaokrągli ją/go od góry i będzie OK.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morton- dobrze poprawię, obecnie nie mam czasu, ale jak tylko znajdę, to jak najbardziej..

 

Dac77 - Z całym szacunkiem, ale nie życzę sobie Oftopowania w moim wątku, tak więc jeśli masz coś do powiedzenia na temat modelu, to mów, a jeśli nie, to proszę, zamilknij i nie rób syfu w kolejnym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taj jak inni pisali za plaska twarz. Bardziej wyglada na cartoon stale niz taki pod real. Wez te pare wertexow z boku glowy zaznacz i przesun z jakims softe selection. Ewentualnie ten mankament w programie scultpujacym zalatw. Sama siata wyglada dobrez wiec to tylko kwestia przesuniecia/wypchniecia paru vertexow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. A znalazłbyś kiedyś jeszcze jedną chwilę czasu i pomógł mi w nakładaniu UV? Bo nie mogę przejść przez ten próg. Mapowanie strasznie mi doskwiera i denerwuje. Nie wiem jak to robić a znajduje jedynie tutoriale jak mapować box :-/ z tym to sobie radzę akurat.

 

W każdym razie fajnie zmapowane :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, że w pełnych miejscach pozawijane np. na ogonie i przy nosie :). Ale Dac, nie bierz mnie za ślepego, chwile po tym jak zuploadowałem zdjęcie, poprawiłem to..

Mistrzem mapowanie nie jestem, jest to dopiero mój drugi organiczny model, więc ciężko żeby był idealny...

 

Lucek- Mógłbyś mi bardziej sprecyzować co dokładnie pociąć i gdzie? :) Soft: 3ds Max oczywiście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa i jesli jest to model symetryczny, tj uzywales sumetrii przy sculpcie i modelingu to uvw wtedy mozna zrobic metoda overlappingu, bedziesz mial 200% zwiekszona jakosc textur, przy tej samej rozdzialce....

 

@ania - a nie wyjdzie w ten sposob pixeloza na seamach???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa i jesli jest to model symetryczny, tj uzywales sumetrii przy sculpcie i modelingu to uvw wtedy mozna zrobic metoda overlappingu, bedziesz mial 200% zwiekszona jakosc textur, przy tej samej rozdzialce....

 

@ania - a nie wyjdzie w ten sposob pixeloza na seamach???

 

Ke? jaka pixeloza ? nawet jak mapujesz głowę ludzką możesz twarz przeskalować by móc upchnąć na niej większy detal ale nie zupełnie rozumiem skąd takie wnioski wyciągnąłeś ;p jeśli nie przegnie ze skalą to różnica nie będzie się rzucać w oczy a można zyskać trochę rozdzielczości dla paszczy ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapowanko wyszlo fajnie bo nie widac zadnych rozciagniec i seamy dosc przemyslane ale sama uv'ka moglaby byc lepiej upakowana. Teraz to strasznie miejsce na teksturze bedzie sie marnowac. Sam mam z tym problemy wiec wiem jak ciezko optymalnie kawalki uvw upakowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Znów poprawiłem uvkę i taką już chyba zostawię, bo chciałbym się zabrać za riggowanie.. Odnośnie riggowania, man pytanie czy jeśli zrigguję model i go później exportuję do jakiegoś sculptera to czy po ponownym exporcie do maxa nie będę miał problemów z kośćmi?

 

ufawunew.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wime jak 3d maxie ale w Maya nie musisz go ciac planar map i potem mozesz rodzielac UV ... A ja mimo wszystko na normal mape bym go eksportowal do mudboxa jest bardzo intuicyjny. Zbruch mnie odstraszyl.

Ci do Riga w Maya czest o Riguje sie model LOW poly i potem mozna zrobic wrap deformer w celu sterowania siatką z wieksza iloscia poligownow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności