Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Próbuje od jakiegoś czasu znaleźć sensowny sposób na stworzenie roślin trawiastych czy może poprawniej z rodziny traw lub czegoś co by je przypominało choć trochę

Konkretniej coś w ten deseń:

 

1_21.jpg

 

2_7.jpg

 

Zdaję sobie sprawę, że generalnie z roślinnością jest trochę problemów. Nie mniej jednak przetestowałem w mniejszym/większym stopniu kilka programów:

L-System

http://lsystem.liquidweb.co.nz/

sprawdzałem wersję stabilną, to jest niezłe ale służy do generowania drzew przede wszystkim, z krzakami już gorzej

 

Arbaro

http://arbaro.sourceforge.net/

to też do drzew i drzewo-podobnych tworów bardziej się nadaje

 

Ngplant

http://ngplant.sourceforge.net/

no tu jest lepiej, autor zrobił nawet sporo fajnych roślin ale żadnej podobnej do tych z obrazków; poza tym tam wszystko wychodzi z jednego pędu z tego co zauważyłem, nie ma możliwości ich rozdzielenia i rozproszenia losowo na małym obszarze, ale niech mnie ktoś poprawi bo może tkwię w błędzie

 

Plant studio

http://www.kurtz-fernhout.com/PlantStudio/

bardzo pobieżnie przejrzałem program, ale do tej pory chyba jest najbliższy temu czego szukam chociaż nie wiem czy da się w nim zrobić bambusa z drugiego obrazka.

 

Na pewno nie są to wszystkie aplikacje/wtyczki tego typu ale na te najczęściej trafiałem. Jak macie jakieś pomyły piszcie śmiało. Może ma ktoś jakieś namiary na gotowe modele, z których można skorzystać nawet w projektach niekomercyjnych.

Ten pierwszy krzak można ostatecznie zrobić ręcznie z box czy plane, ale ten drugi ... dziękuję bardzo ;/

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja oba krzaki zrobiłbym particlami. Najpierw wymodelował bym 3, 4 gałązki/liście a potem użył ich jako meshe dla particli, używając np brushy do robienia hairsów.

W ten sposób modyfikując parenty można modelować cały krzak.

 

Jeśli w scenie końcowej było by widać że coś się przecina, particle można przemienić w mesha i ręcznie poprawić co widać.

Napisano

Jest to jakieś rozwiązanie ale jest mały problem. Np. w przypadku bambusa te łodygi wcale nie rosną zupełnie 'losowo'. Te krótsze, bardziej pochylone są na zewnątrz, nieco dłuższe i mniej pochylone bardziej w środku a ten najdłuższe są prawie pionowe i są w samym środku.

Na tym zdjęciu trochę tego nie widać ale tak to mniej więcej wygląda.

Czyli jest tu jakaś charakterystyka rozkładanie się tych łodyg. Systemem cząstek w blenderze jeszcze się nie posługiwałem więc nie wiem na razie jak to ugryźć.

Napisano
Jest to jakieś rozwiązanie ale jest mały problem. Np. w przypadku bambusa te łodygi wcale nie rosną zupełnie 'losowo'. Te krótsze, bardziej pochylone są na zewnątrz, nieco dłuższe i mniej pochylone bardziej w środku a ten najdłuższe są prawie pionowe i są w samym środku.

Na tym zdjęciu trochę tego nie widać ale tak to mniej więcej wygląda.

Czyli jest tu jakaś charakterystyka rozkładanie się tych łodyg. Systemem cząstek w blenderze jeszcze się nie posługiwałem więc nie wiem na razie jak to ugryźć.

 

To nie problem, modelujesz 3 egzemplarze no i oczywiście tworzysz platformę np plane. Za pomocą brushy do hairsów malujesz środkowy okrąg i przypisujesz tam system z długimi pionowymi, tworzysz nowy system z krótrzymi i "mlaujesz" je wokuł pierwszego, i tak samo trzeci system i trzeci okrąg. Dodatkowo używając narzędzi do hersów możesz te gałązki "przycinać" czyli zmniejszać niektórych długość oraz położyć by nie wyglądały identycznie lub pobawić się parametrami random. Choć przy tak dużej ilości detalu widz dużo nie wyłapie xD

 

Myślę że warto nauczyć się obsługi particli jeśli buduje się sceny mogą czasem zaoszczędzić sporo czasu.

 

Tu masz kilka tutków, myślę że szczególnie ostatni cię zainteresuje.

http://www.blendercookie.com/category/all/tutorials/particles/

Napisano

Niestety ale Plant studio nie jest taki do końca darmowy, reszta natomiast tak.

Szukam jeszcze jakichś modeli roślin ale nie mam szczęścia.

 

edit:

ok dzięki za link, zobaczę te tutki

Napisano

szczuro, ivy generator jest naprawdę fajny z tym że to, jak piszesz, do bluszczu i różnych pnączy; szkoda, że nie można w nim kontrować dokładniej jak ma rosnąć bluszcz czyli coś w stylu punktów kontrolnych, które wyznaczałyby kierunek wzrostu

 

Z tym treestorm chodziło chyba o to:

http://www.onyxtree.com

 

Świetna sprawa, ale to jest komercyjny program i to drogi na dodatek. Jest tam np. onyxBamboo, w którym widać można robić zarąbiste krzaki.

Staram się, o ile to możliwe pracować na darmowym sofcie.

Na razie ręcznie zrobiłem kilka wersji liści i łodyg, posklejam to i zobaczę co z tego wyjdzie.

Napisano

Ok, dzięki gutek ale na razie chyba odpuszczę i posłużę się czymś gotowym, bo szkoda czasu. Za robienie krzaków od zera wezmę się innym razem.

Coś tam jednak jest, szału nie ma ale niektóre modele są nawet niezłe, wklejam linki, może komuś się przyda:

http://www.designshoot.com/bamboo-tree-3d-model-collection.html/

http://www.3dmodelfree.com/models//505-0.htm

http://www.free3dplants.com/bamboo-in-a-large-pot/

 

Może stworzenie osobnego pod-działu w dziale blender o tej tematyce byłoby przydatne ...

Napisano

Hej,

 

Jeśli chodzi o rośliny spróbuj z Vue firmy E-on Software.

W wersjach bezpłatnych/PLE sporo udostępnionych gatunków (w tym raczej taki o jaki pytasz).

W razie czego wbudowanym edytorem możesz podrasować dowolnie od wielkości po długość liści.

 

A może XFROG? nie używałem ale z tego co widać na stronie, to potężne narzędzie.

 

Pozdrawiam

Napisano

Zależy jaką częścią pracy mają być te rośliny. Jeżeli to mały krzak w kącie to można to zrobić także na planeach z teksturą z alphą. Jeżeli jest to jeden z większych obiektów na scenie to polecam wymodelować samemu ręcznie:p

Napisano

dzięki za informacje

 

hobbit, o vue i jego możliwościach słyszałem i chyba najwyższy czas zainteresować się tym pakietem, o xforg natomiast nie wiedziałem.

 

TomaszK, z problemem już się uporałem i co wychodziło, zrobiłem ręcznie, na razie odstawiłem chwilowo krzaki na bok ale do tematu wrócę. Zwróć uwagę, że nie wszystko dasz radę wymodelować ręcznie, a jeśli nawet, to czas jaki to zajmie i efekt końcowy jaki uzyskasz, mogą być nieakceptowalne, dlatego właśnie powstaję np. takie narzędzia jak wspomniane wyżej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności