x-men Napisano 10 Listopad 2010 Napisano 10 Listopad 2010 Próbuje od jakiegoś czasu znaleźć sensowny sposób na stworzenie roślin trawiastych czy może poprawniej z rodziny traw lub czegoś co by je przypominało choć trochę Konkretniej coś w ten deseń: Zdaję sobie sprawę, że generalnie z roślinnością jest trochę problemów. Nie mniej jednak przetestowałem w mniejszym/większym stopniu kilka programów: L-System http://lsystem.liquidweb.co.nz/ sprawdzałem wersję stabilną, to jest niezłe ale służy do generowania drzew przede wszystkim, z krzakami już gorzej Arbaro http://arbaro.sourceforge.net/ to też do drzew i drzewo-podobnych tworów bardziej się nadaje Ngplant http://ngplant.sourceforge.net/ no tu jest lepiej, autor zrobił nawet sporo fajnych roślin ale żadnej podobnej do tych z obrazków; poza tym tam wszystko wychodzi z jednego pędu z tego co zauważyłem, nie ma możliwości ich rozdzielenia i rozproszenia losowo na małym obszarze, ale niech mnie ktoś poprawi bo może tkwię w błędzie Plant studio http://www.kurtz-fernhout.com/PlantStudio/ bardzo pobieżnie przejrzałem program, ale do tej pory chyba jest najbliższy temu czego szukam chociaż nie wiem czy da się w nim zrobić bambusa z drugiego obrazka. Na pewno nie są to wszystkie aplikacje/wtyczki tego typu ale na te najczęściej trafiałem. Jak macie jakieś pomyły piszcie śmiało. Może ma ktoś jakieś namiary na gotowe modele, z których można skorzystać nawet w projektach niekomercyjnych. Ten pierwszy krzak można ostatecznie zrobić ręcznie z box czy plane, ale ten drugi ... dziękuję bardzo ;/
n-pigeon Napisano 10 Listopad 2010 Napisano 10 Listopad 2010 Ja oba krzaki zrobiłbym particlami. Najpierw wymodelował bym 3, 4 gałązki/liście a potem użył ich jako meshe dla particli, używając np brushy do robienia hairsów. W ten sposób modyfikując parenty można modelować cały krzak. Jeśli w scenie końcowej było by widać że coś się przecina, particle można przemienić w mesha i ręcznie poprawić co widać.
x-men Napisano 10 Listopad 2010 Autor Napisano 10 Listopad 2010 Jest to jakieś rozwiązanie ale jest mały problem. Np. w przypadku bambusa te łodygi wcale nie rosną zupełnie 'losowo'. Te krótsze, bardziej pochylone są na zewnątrz, nieco dłuższe i mniej pochylone bardziej w środku a ten najdłuższe są prawie pionowe i są w samym środku. Na tym zdjęciu trochę tego nie widać ale tak to mniej więcej wygląda. Czyli jest tu jakaś charakterystyka rozkładanie się tych łodyg. Systemem cząstek w blenderze jeszcze się nie posługiwałem więc nie wiem na razie jak to ugryźć.
Nezumi Napisano 10 Listopad 2010 Napisano 10 Listopad 2010 Nie pomoge ale wielkie dzieki za linki do tych darmowych generatorow ;)
n-pigeon Napisano 11 Listopad 2010 Napisano 11 Listopad 2010 Jest to jakieś rozwiązanie ale jest mały problem. Np. w przypadku bambusa te łodygi wcale nie rosną zupełnie 'losowo'. Te krótsze, bardziej pochylone są na zewnątrz, nieco dłuższe i mniej pochylone bardziej w środku a ten najdłuższe są prawie pionowe i są w samym środku. Na tym zdjęciu trochę tego nie widać ale tak to mniej więcej wygląda. Czyli jest tu jakaś charakterystyka rozkładanie się tych łodyg. Systemem cząstek w blenderze jeszcze się nie posługiwałem więc nie wiem na razie jak to ugryźć. To nie problem, modelujesz 3 egzemplarze no i oczywiście tworzysz platformę np plane. Za pomocą brushy do hairsów malujesz środkowy okrąg i przypisujesz tam system z długimi pionowymi, tworzysz nowy system z krótrzymi i "mlaujesz" je wokuł pierwszego, i tak samo trzeci system i trzeci okrąg. Dodatkowo używając narzędzi do hersów możesz te gałązki "przycinać" czyli zmniejszać niektórych długość oraz położyć by nie wyglądały identycznie lub pobawić się parametrami random. Choć przy tak dużej ilości detalu widz dużo nie wyłapie xD Myślę że warto nauczyć się obsługi particli jeśli buduje się sceny mogą czasem zaoszczędzić sporo czasu. Tu masz kilka tutków, myślę że szczególnie ostatni cię zainteresuje. http://www.blendercookie.com/category/all/tutorials/particles/
x-men Napisano 11 Listopad 2010 Autor Napisano 11 Listopad 2010 Niestety ale Plant studio nie jest taki do końca darmowy, reszta natomiast tak. Szukam jeszcze jakichś modeli roślin ale nie mam szczęścia. edit: ok dzięki za link, zobaczę te tutki
szczuro Napisano 11 Listopad 2010 Napisano 11 Listopad 2010 był jeszcze ivy generator krzaczorów typu bluszcz http://graphics.uni-konstanz.de/~luft/ivy_generator/
marcinW Napisano 11 Listopad 2010 Napisano 11 Listopad 2010 zerknij jeszcze na treestorm. raczej większość drzew ale nie wiem - nie przejrzałem całej biblioteki.
x-men Napisano 11 Listopad 2010 Autor Napisano 11 Listopad 2010 szczuro, ivy generator jest naprawdę fajny z tym że to, jak piszesz, do bluszczu i różnych pnączy; szkoda, że nie można w nim kontrować dokładniej jak ma rosnąć bluszcz czyli coś w stylu punktów kontrolnych, które wyznaczałyby kierunek wzrostu Z tym treestorm chodziło chyba o to: http://www.onyxtree.com Świetna sprawa, ale to jest komercyjny program i to drogi na dodatek. Jest tam np. onyxBamboo, w którym widać można robić zarąbiste krzaki. Staram się, o ile to możliwe pracować na darmowym sofcie. Na razie ręcznie zrobiłem kilka wersji liści i łodyg, posklejam to i zobaczę co z tego wyjdzie.
gutekfiutek Napisano 11 Listopad 2010 Napisano 11 Listopad 2010 http://wypierpapier.blogspot.com/2010/02/vertex-normal-tutorial.html Nie wiem jeszcze na ile Blender sobie radzi z edycją vertex normali, ale może się przyda.
x-men Napisano 11 Listopad 2010 Autor Napisano 11 Listopad 2010 Ok, dzięki gutek ale na razie chyba odpuszczę i posłużę się czymś gotowym, bo szkoda czasu. Za robienie krzaków od zera wezmę się innym razem. Coś tam jednak jest, szału nie ma ale niektóre modele są nawet niezłe, wklejam linki, może komuś się przyda: http://www.designshoot.com/bamboo-tree-3d-model-collection.html/ http://www.3dmodelfree.com/models//505-0.htm http://www.free3dplants.com/bamboo-in-a-large-pot/ Może stworzenie osobnego pod-działu w dziale blender o tej tematyce byłoby przydatne ...
szczuro Napisano 12 Listopad 2010 Napisano 12 Listopad 2010 http://wypierpapier.blogspot.com/2010/02/vertex-normal-tutorial.html Nie wiem jeszcze na ile Blender sobie radzi z edycją vertex normali, ale może się przyda. nie radzi sobie :( normale vertów są przeliczane na podstawie face przy każdym wejsciu w edit mode i renderze
TomaszK Napisano 28 Listopad 2010 Napisano 28 Listopad 2010 True można co najwyżej obracać normale na drugą stronę i vice versa. ctrl+n oraz w drugą str crtl + shift + n.
hobbit Napisano 28 Listopad 2010 Napisano 28 Listopad 2010 Hej, Jeśli chodzi o rośliny spróbuj z Vue firmy E-on Software. W wersjach bezpłatnych/PLE sporo udostępnionych gatunków (w tym raczej taki o jaki pytasz). W razie czego wbudowanym edytorem możesz podrasować dowolnie od wielkości po długość liści. A może XFROG? nie używałem ale z tego co widać na stronie, to potężne narzędzie. Pozdrawiam
TomaszK Napisano 30 Listopad 2010 Napisano 30 Listopad 2010 Zależy jaką częścią pracy mają być te rośliny. Jeżeli to mały krzak w kącie to można to zrobić także na planeach z teksturą z alphą. Jeżeli jest to jeden z większych obiektów na scenie to polecam wymodelować samemu ręcznie:p
x-men Napisano 1 Grudzień 2010 Autor Napisano 1 Grudzień 2010 dzięki za informacje hobbit, o vue i jego możliwościach słyszałem i chyba najwyższy czas zainteresować się tym pakietem, o xforg natomiast nie wiedziałem. TomaszK, z problemem już się uporałem i co wychodziło, zrobiłem ręcznie, na razie odstawiłem chwilowo krzaki na bok ale do tematu wrócę. Zwróć uwagę, że nie wszystko dasz radę wymodelować ręcznie, a jeśli nawet, to czas jaki to zajmie i efekt końcowy jaki uzyskasz, mogą być nieakceptowalne, dlatego właśnie powstaję np. takie narzędzia jak wspomniane wyżej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się