Skocz do zawartości

Wideo: Unreal Engine 3


adek

Rekomendowane odpowiedzi

Firma Epic Games kilka dni temu zamieściła wideo prezentujące nowe

możliwości silnika Unreal Engine 3. Wideo pokazuje przede wszystkim

symulację przyrody. Warto dodać przy tej okazji, że firma cały czas

udostępnia i aktualizuje nowe wersje beta silnika w wersji darmowej do

użytku niekomercyjnego i edukacyjnego.

 

 

 

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1501

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Super to wyglada - nie dogania moze CryENGINE'a, nie wiem jak sie ma do naszego rodzimego Chrome'a ale... wyglada swietnie i jest za darmo. Jakos przez udostepnienie go za darmo nic nie stracili a kazdy moze sie przekonac jak to jest pracowac na profesjonalnym silniki - bez torrentow.

Dla mnie bomba. Fajnie jakby mozna gdzies dorwac ta scenke i sprawdzic jak to chodzi i wyglada w rzeczywistosci a nie tylko na filmiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos przez udostepnienie go za darmo nic nie stracili a kazdy moze sie przekonac jak to jest pracowac na profesjonalnym silniki - bez torrentow.

Nie dali Unreal Engine 3 za darmo przecież, tylko jego kastrata UDK, a nawet jak chcesz wydać coś na kastracie to musisz zapłacić 99$ (to akurat śmieszna cena), ale do tego 25% dochodu (czyli strasznie drogo) jeśli dochody przekroczą 5k $ (co jeśli coś wydajemy można założyć w ciemno), więc nie nazwałbym tego darmowym (darmowy jest dla osób, które robią same dla siebie), a brak źródeł praktycznie wyklucza udk z poważnego zastosowania.

To tak w kwestii sprostowania, a ogólnie to fajny projekt do robienia na szybko PoC, ale do czegoś większego to za droga jest ta "darmowa" wersja ;p.

Edytowane przez Skoti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm? chcialbym zassac i odpalic sobie to demko lokalnie...tzn sam exe bez udk...

 

pozatym - dof wyglada marnie...to cos ala gauss a powinien byc co najmniej box blur zeby choc troszke fotograficznie wygladal...

noi ten ruch drzew...masakra - wygladaja jak z gumy...

 

jak na 2011 nie powala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoti - no wiadomo ze "do czegos wiekszego" nie bedzie za free bo z czegos musza zyc. Dokladnie o to mi chodzi ze do zapoznania sie z grubsza i porobienia sobie dupereli oraz prostych gier jest za free.

 

ZelvaBOi - Cry nie jest dostepny dla zwyklych zjadaczy chleba niestety. Cytuje: "CryENGINE® 3 Educational SDK is for internal, non-commercial use; and is available only to educational institutions. We do not license individual student or group projects."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest sporo produkcji ktorym taka jakość wystarcza. duze, na nowym cryteku pojawia sie pewnie za 2-3lata do tego czasu spokojnie casualowe produkcje moga byc wypuszczane na UE3. jakosc jest wystarczająca by odpalić niejedną produkcję na tym nawet za rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie się jarają tym silnikiem Cryteka a wystarczy zobaczyć ile tytułów powstało na UE3 a ile na CryEngine. Jak dla mnie UE3 wygrywa. Co z tego, że Cry prezentuje się lepiej jak gameplay we wszystkim co do tej pory zrobili jest nudny. Żadna ich produkcja nie leżała na moim dysku więcej niż 2h, gdyż każdą traktowałem raczej jako benchmark. Moim zdaniem dobry silnik nie tylko ma się prezentować wizualnie ale też musi mieć narzędzia, którymi sprawnie zbuduje się akcje, gameplay itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ZelvaBOi: Nie jest za free do celów edukacyjnych, tylko jest za darmo dla ludzi związanych z edukacją (a to jest spora różnica i ogranicza ilość osób które mogą z niego skorzystać nawet do nauki bez wydawania swoich produktów).

 

 

Ludzie się jarają tym silnikiem Cryteka a wystarczy zobaczyć ile tytułów powstało na UE3 a ile na CryEngine. Jak dla mnie UE3 wygrywa. Co z tego, że Cry prezentuje się lepiej jak gameplay we wszystkim co do tej pory zrobili jest nudny. Żadna ich produkcja nie leżała na moim dysku więcej niż 2h, gdyż każdą traktowałem raczej jako benchmark. Moim zdaniem dobry silnik nie tylko ma się prezentować wizualnie ale też musi mieć narzędzia, którymi sprawnie zbuduje się akcje, gameplay itd.

CryEngine stawia na wygląd i tu daleko w tyle zostawia UE3, ale UE3 stawia rzeczy nie związane z grafiką, a tworzeniem gier, jest starszy i już ma całą masę klientów, gdy CryEngine jest stosunkowo młodym produktem - jednak to nie decyduje, a decyduje po prostu cena produkcji gier na danym silniku - CryEngine 2 działa tylko na Windowsie, a UE3 działa na Windows/Mac/Linux/PS3/Xbox/iPhone (ofc darmowy UDK tylko Win), dzięki czemu kupując ten silnik masz od razu silnik na większość platform i większość pracy jest wspólna, a koszty portów są minimalne (w wypadku CryEngine 2 porty potrzebowałyby innego silnika i praktycznie napisania gry od nowa). CryEngine 3 już jednak jest wieloplatformowy i działa na PS3 i Xbox, co już wygenerowało zainteresowanie i np. polski City Interactive wykupił licencję (ale też inne firmy już mają licencję na ten silnik, i w przeciwieństwie do CE2 nie będzie tak, że praktycznie jedyna grą jest Crysis).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@graphic: Zdecydowanie nie jestem fanem CE, ani nie pracuje w CI. Wydaje mi się wręcz przeciwnie, że to ty jesteś antyfanem CE i nie widzisz, jego mocnych stron (a renderer jest niewątpliwie jego mocną stroną - posiada większe możliwości (jak chociażby Subsurface Scattering czy dynamicznie liczone GI, ale też wiele innych rzeczy) - tu nie ma się co kłócić - za to UE3 nadrabia z nawiązką na narzędziach i całej reszcie (bo to jest silnik gier, a nie silnik renderujący i renderer jest tylko jednym z wielu elementów - praktycznie w całej reszcie UE3 jest lepszy)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzecza oczywista jest ze cryengine jest lepszy, ale az takiej roznicy w obydwu silnikach to nie ma, bez przesady, oba silniki sa na najwyzszym poziomie, smial bym powiedziec ze jest to podium wsrod silnikow na swiecie, cryengine jest najmocniejszy ale za to polityka jego wydawcow nie do konca(wydawanie platnego dema, zenada) za to udk nie dosc ze ma kosmiczne mozliwosci to kazdy normalny zjadacz chleba bedzie mogl wrzucic wlasne smieci do silnika i miec z tego radoche, i tak jak juz ktos wspomnial, na udk juz wyszlo pare dobrych tytulow, na cry engine tylko crysis(o ile sie nie myle)

 

takie zacietrzewianie sie o to czy udk czy CE jest lepszy jest idiotyczne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jaki lepszy? chyba sie juz zakreciles porzadnie :], przeczytaj jeszcze raz :)

Mówiłem o:

rzecza oczywista jest ze cryengine jest lepszy

Co nie jest takie oczywiste - jest lepszy w jednym, ale gorszy w wielu innych rzeczach (jeśli miałbym wybrać do tworzenia gry wybrałbym UE3 mimo, że renderer ma gorszy).

 

Gdzieś czytałem, że podobno CE jest własnością dużej korporacji naftowej. To prawda?

Nic o tym nie wiem, ale jest to całkiem możliwe (wystarczyło, że ktoś z takiej korporacji uznałby, że akcje firmy będą rosły i zainwestował).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako człowiek szukający pracy to raczej uczyłbym się UDK, dużo firm go stosuje i dużo wymaga jego znajomości. To który silnik jest lepszy to już kwestia do czego się go stosuje. Epik dobrze móżdży od lat i tworzy społecznośc zajmującą się tym silnikiem więc raczej będzie on standardem w branży przez wiele lat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności