Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie ;d

 

Jestem raczej nowy ;p zajmowałem się programem After effect adobe od 3 lat lecz doznałem dziwnego uczucia zaczęcia pracy przy 3D .

 

I mam takie pytania

 

 

1.

3d max czy maya robi bardziej realistyczne animacje , modele ?

2.

Który jest bardziej profesjonalny ( szersza gala możliwości )

 

Z góry bardzo dziękuje mam nadzieje że mnie ktoś wyręczy w poszukiwaniu tej wiadomości i odpowie szczerze z doświadczenia :)

 

 

Jeżeli nie ten dział to proszę o przeniesienie . Jestem pierwszy raz na tym forum :)

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Wydaje mi się że maya jest częściej wykorzystywana przez duże studia. Ale max nie wiele jej ustępuje. Mayka ma trochę większe możliwości animacji. A więcej nie będę się wypowiadał bo mam dość nie dużo do czynienia z maya

Napisano

pytanie max czy maya jest walkowane na tym forum od lat.

 

oba programy to kombajny uzywane przez studia do produkcji animacji, filmow itp. Sciagnij sobie trial obu, sprawdz ktorego interface ci bardziej podchodzi i tyle. Potem juz tylko pare lat nauki i bedzie dobrze :)

Napisano

To co powiedział Mirach + nie trać czasu na zastanawianie się który program wybrać. Jeśli naprawdę chcesz robić 3d to wybierz sobie program którego interfejs lepiej ci leży i ucz się go, w przyszłości jeśli przy jakimś projekcie będziesz musiał wykorzystać inny program to przeskoczenie nie jest trudne jeśli zna się dogłębnie jeden pakiet. Podstawy wszędzie są takie same a resztę można wyczytać z dokumentacji.

  • Like 1
Napisano

no dzięki ;p wybiorę chyba maya ;d jest trudniejszy ;d ja wole od trudniejszych zaczynać ;p szkoda tylko że tak mało jest tutoriali do maya

 

PS :opłaca się kupić kurs maya na allegro ?

Napisano

no właśnie , tutaj mam haczyk ponieważ chciałbym w maya ale ze względu na tutoriale mam dylemat ;/

 

na studia które chciałbym pójść , nauka toczy się na autodesk maya , autodesk mudbox , adobe after effect .

 

Wgl. nie ma tam autodesk 3d max ... powie mi ktoś czemu ?

Napisano (edytowane)

Bo taki mają program nauczania no nie. Jak wolisz maya to bierz się za nią dasz sobie jakoś radę z tutorialami, ważne by zrobić coś na co masz ochotę a poradzisz sobie mimo małej ilości tutoriali, zawsze może pytać tu na forum.

Edytowane przez Smoku
Napisano

Zapewniam cię, że to jest bez różnicy - i w jednym i drugim będziesz w stanie zrobić to samo, na tym samym poziomie. Każdy soft ma swoje plusy i minusy poza tym programy ciągle się rozwijają i kto wie co będzie za parę lat, dlatego bierz to z czym ci będzie wygodniej...

Napisano
na studia które chciałbym pójść , nauka toczy się na autodesk maya , autodesk mudbox , adobe after effect.
Drimagine? ;D Stary zastanów się na co chcesz się pisać. My tutaj nie mamy życia a o czymś takim jak sen to już zapomnieliśmy dawno. ;D

(A tak na serio to polecam. Nie ma na chwile obecną w polsce lepszej szkoły uczącej 3d)

 

Co do tutków. Są tutki które cię nauczą podstaw. Oglądaj je nawet jakby na początku wydawały się oczywiste. Masz gugla i fora. Nie będzie z mayą problemów.

Napisano
... poza tym programy ciągle się rozwijają i kto wie co będzie za parę lat, dlatego bierz to z czym ci będzie wygodniej...

 

Dokładnie - 3ds max to flagowy soft Autodesku - wile rzeczy dobrych juz przniesiono z Maya do maxa a w przyszłości może byc tak że max bedzie miał wszystko co dobre z Maya plus swoje genialne patenty - patrząc w przyszłość wybrałbym maxa, ale teraz ponoć Maya to standard w przemysle filmowym, podczas gdy max w przemysle gier.

Napisano

jeżeli słabo stoisz z angielskim to polecam 3dmaxa. W Maya trafisz na betonową ścianę jeżeli chodzi o przejrzystość i totalnego laika. 3ds max jest bardziej zakorzeniony na polskim rynku jeżeli chodzi o spolszczenia.

Ja bym nie porywał się z motyką bo się możesz tylko zrazić, a wyrobił sobie trochę podstaw a do tego najlepszy jest właśnie 3dmax.

Napisano

Ja nie rozumiem tego zdania o tym ktory soft tworzy realistyczniejsze modele. Soft nie tworzy zadnych modeli tylko uzytkownik. To jest kwestia przesuwania wertexow, dzielenia siatki itp. Jesli bedziesz mial dobry skill z modelowania i znajomosc anatomi to w kazdym programie 3d bedziesz robil "realistyczne" modele.

 

jeżeli słabo stoisz z angielskim to polecam 3dmaxa.

 

Nie rozumiem dlaczego niby max. Tak pewnie po polsku znajdzie sie troche wiecej tutow dla maxa ale jesli ktos ma zamiar powaznie bawic sie w 3d to albo wkreci sie troche w anglika albo zrezygnuje calkowicie. Najceniejsze materialy w sieci sa po angliesku a unikajac ich sami kastrujemy sie z wiedzy.

Napisano (edytowane)
Drimagine? ;D Stary zastanów się na co chcesz się pisać. My tutaj nie mamy życia a o czymś takim jak sen to już zapomnieliśmy dawno. ;D

(A tak na serio to polecam. Nie ma na chwile obecną w polsce lepszej szkoły uczącej 3d)

 

Co do tutków. Są tutki które cię nauczą podstaw. Oglądaj je nawet jakby na początku wydawały się oczywiste. Masz gugla i fora. Nie będzie z mayą problemów.

 

Czemu sen ? Są w łodzi :) na wyższej szkole aktorstwa i filmów .

 

http://www.filmschool.lodz.pl/pages/view/66-film%20animowany%20i%20efekty%20specjalne

Edytowane przez namax
Napisano
Do maya jest chyba nawet więcej tutoriali niz do maxa:)

Dla początkujących np. digital tutors,życia nie starczy żeby to wszystko obejrzeć;)

 

 

hmm , tam trzeba zapłacić żeby coś obejrzeć

Napisano

Zastanów się, w jaki sektor grafiki 3d chcesz trafić. Jeśli chcesz robić wizualizacje - ucz się MAXa. Jeśli animacje pod kątem filmów, cinematików w stylu BlurStudio - ucz się maya ( chociaż dużą część filmów Blur wykonało na MAXie ). Jeżeli animacji do gier ( animacje postaci ) - MAX i Maya są na tym samym poziomie, jednak ja bym się tu skłaniał ku MAXowi ze względu na ogomna ilość tutoriali, pluginów, skryptów itd. Jeśli chcesz robić FX - wybrałbym MAXa ( Armageddon, Pojutrze - między innymi robione na MAXie i PFlow ). Jeśli chcesz tylko modelować - wybierz dowolny z nich, bo oba sa na tym samym poziomie, tylko różnia się interfejsem, jednak wciąż wraca argument ogromnej ilości pluginów i skryptów do MAXa.

Napisano

Wybieram max3d;p ze względu na przejrzysty interfejs menu . łatwiej się w nim łapie niż w maya

 

od 1 grudnia zaczynam ostre treningi ;p

 

jeszcze w tym roku zobaczycie moje modele :);p

 

Temat można zamknąć ;d

 

Pozdrawiam i dzięki za poświecenie 2 minut na ten temat ;d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności