Napisano 7 Grudzień 201014 l Hej, mam pytanie odnosnie sss2 w vrayu: czy ktos z Was doszedl do tego ktore warstwy w sss2 odpowiadaja za Epidermal / Sub dermal mapy? w mentalu to sie nazywa tak jak powinno i nie ma z tym problemu ;/ znalazlem w necie pare sprzecznych ze soba informacji na ten temat i bylem ciekaw czy ktos od nas z forum ogarnial ten temat dokladniej i mialby ochote podzielic sie jakims info? pionier.
Napisano 7 Grudzień 201014 l faktycznie trudno znaleźć w necie jasną odpowiedź. No ale koniec końców po analizie informacji i praktycznych prób na własnym modelu, sprawa wygląda prawdopodobnie tak, że do mapy diffuse daje diffuse, epidermal w sub surface color, a subdermal w scatter color. Chyba
Napisano 7 Grudzień 201014 l A ja zawsze dla skóry człowieka robię tak jak jest tutaj i tweakuję do efektu. Z tymi warstwami to niepotrzebna kombinacja. Lepiej sobie zblendować vraysss2 i vraymtl i efekt jest dużo lepszy. Ważne żeby zrobić sobie mapkę siły scattera z uwzględnieniem nosa i uszu. Wtedy ładnie wychodzą nawet te czerwone krawędzie na granicy mocnego cienia i światła na twarzy. Daje to też taką fajną możliwość wblendowania sobie np makijażu czy pieprzyków na skórze i blizn bez specjalnych kombinacji z texturą.
Napisano 7 Grudzień 201014 l Autor dzięki Panowie za dopowiedzi, to co Lucek wrzuciłeś już miałem i chyba sprawdza się w miare dobrze. Natomiast w mieszanie sss ze zwyklym materiałem to szczerze mówiąc nie mam sił :P na razie wygląda to tak: overall - colour map diffuse - epidermal sss color - subdermal nie ma chyba nad tym kontroli tak jak w mentalu ale od biedy ujdzie, w sumie to wiecej chyba zalezy od tego jak dobry jest model i textury tak wyglada model i textury z tutka ten24 z shaderem jaki ustawiłem: jak starczy czasu to wrzuce tescik na innym modelu z wlasnym texturami itp
Napisano 7 Grudzień 201014 l Lucek, uważam że tylko mapę diffuse poprawnie zastosowałeś. Dlaszego uważasz że mape subdermal należy włożyć do sss color. I nie wiem czy dobrze widzę, ale czy epidermal dałeś do overall? A co do mocnych krawędzi ( np. na uszach ) to ich wynormalnienie zwiększa się wraz z wiekszaniem prepassu, a widzę że ty ustawiłeś go bardzo nisko.
Napisano 7 Grudzień 201014 l Autor mihpolak, ten obrazek nie jest lucka tylko z tutka pewnego pana :) zgadzam się co do prepassow, ten parametr potrafi dużo zmienić, jeśli subdermal nie do sss color to gdzie? btw, ciekawe czy w Vray 2.0 coś się zmieniło w tej sprawie, pewno nie :D
Napisano 7 Grudzień 201014 l Pionier: Więcej z tymi mapkami nie ma co IMO robić. Spróbuj z tym blendem. Ja tam jeszcze wrzucam do blenda i podkręcam mocno scattera, tak że twarz jest bardzo zblurowana a cienie czerwone. W mapce która odpowiada za tryb mieszania materiałów twarz jest ciemnoszara,policzki i chrząstka nosowa jest jaśniejsza a uszy i płatki nosa zbliżają się do bieli. Na reszcie ciała trzeba pokombinować, tu ci nie pomogę.
Napisano 7 Grudzień 201014 l Kiedyś miałem podobny problem, wychodzi na to że nie trzeba robić tylu map co w mentalu a wystarczy jedna textura koloru i mapki dla speculara. Najlepsze efekty daje zblendowanie materiału sss2 z vray_mtl z którego mamy większą kontrolę nad specularem. Do takich wniosków doszedłem po radach użytkownika tomala.
Napisano 7 Grudzień 201014 l Te mapki to robota Tomali (Prawy dolny róg). Ja Zamiast czerni robię ciemną szarość i rozjaśniam także część chrząstki nosowej i policzki o ile nie są specjalnie zapadnięte. Można też trochę rozjaśnić nabłonek we wnętrzu powiek o ile nie blendujesz z odpowiednim materiałem w tym miejscu. //EDIT: W tym wypadku akurat chyba materiały będą odwrotnie (w slocie base włącz vraymtl a w slocie coat material vraysss2) Edytowane 7 Grudzień 201014 l przez Lucek
Napisano 7 Grudzień 201014 l Sorry że nie w 1 poście. Tutaj szybki render bez textur i mapka, której użyłem do miksowania materiałów. Sorry za brak speculara ale to już wymaga większej precyzji. Teraz widzę że w okolicach oczu nad górną powieką spokojnie można by zostawić czerń ale tak tylko dla pokazania idei:) Edytowane 8 Grudzień 201014 l przez Lucek
Napisano 7 Grudzień 201014 l na ZbrushCentral znalazłem inne ustawienia dla sss2, bliższe mojemu poglądowi. No a jak wy to oceniacie? http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=89687
Napisano 7 Grudzień 201014 l Autor hmm ciekawe podejscie, u lucka jak i tego pana z zbrushcentral, warte sprawdzenia na pewno. zastanawiam sie na ile jest to poprawne 'fizycznie' chociaz powoli, jak to zawsze bywa skonczy sie na tym co po prostu bedzie wygladalo ladnie i tyle ;) dzieki za posty Panowie :) na razie zakoncze na takim czyms: Edytowane 7 Grudzień 201014 l przez Pionier
Napisano 7 Grudzień 201014 l Pionier postaraj się to sam rozpracować, tak jest najlepiej. Ja po prostu wychodzę z założenia że epidermal można zastąpić vraymtl i to zwiększa mozliwości speculara i mniej mapek trzeba używać. Powodzenia i pokazuj progress. Przy okazji, masz linka do tego tutka z którego robisz? na blogu autora nie mogę znaleźć. Edytowane 7 Grudzień 201014 l przez Lucek
Napisano 7 Grudzień 201014 l Pionier - to ostatnie na pierwszy rzut oka wygląda jak fota. Po wgłębnym przyjrzeniu się może skóra wydaje się ciut zbyt woskowa. Takie spostrzeżenia laika w kwestii SSS :)
Napisano 8 Grudzień 201014 l Pionier: Pitku, nie znam się na tym za dobrze, więc tylko odbieram to jako 'lajkonik' i dla mnie wygląda to jak fota! Nie przypominam sobie, żebym widział coś lepszego! Dla mnie absolutna masakra!
Napisano 8 Grudzień 201014 l Autor dzieki Panowie, to chyba raczej brawa dla autora modelu/textur na ktorym na razie sobie testuje shader. ogolnie sa to testy do projektu nad ktorym teraz siedze, jesli dostane tak samo dobre modele i texture bazowa skory to bede w domu ; ) sam sobie tez to rozkminialem, sprawdzilem duzo tutoriali itd, postac ktora juz skonczylem zrobilem bez tego tutka i tez wyszla spoczko. W czasie szukania linkow na temat sss znalazlem pare ciekawych, pozniej ich poszukam to powklejam. lucek, tutaj linka do tutka http://www.ten24.info/index.php/shop/character-training/Tutorial-33/ kolejny tescik wyglada nastepujaco:
Napisano 8 Grudzień 201014 l Autor Pionier, jaką rozdzielczość ma tekstura tej skóry? z tego co pamiętam 2/4k jak Ci się widzi ten shaderek? btw, linki o których wspomniałem: http://www.andrewklein.net/bh/sss_demo.html http://softimage.wiki.softimage.com/xsidocs/shaderpresets4004.htm#Rjpskin_fast_diffuse http://www.lamrug.org/resources/skintips.html http://www.free3dtutorials.com/human-skin.php http://www.lamrug.org/resources/doc/sss-skin-tutorial.pdf + cała masa making-o-ow z 3dtotal w których ktos uzyl materialu sss
Napisano 8 Grudzień 201014 l Shaderek jest świetny. Żeby pójść krok dalej trzeba się pobawić w mniej generyczny diffuse - zaczerwienienia, pieprzyki itp. IMO teraz najważniejsze żeby przelamać tę monochromatyczność. Wzmocnij subdermala i zaznacz na nim mocnym błękitem żyły a czerwienią pojedź w po całości - w niektórych miejscach więcej ale tego gdzie szukaj u sary simblet. Wzmocnij trochę mapkę specular i to na niej przede wszystkim zaznacz fakturę skóry. Obczaj ten making of nie widać za wiele ale przynajmniej widać w którą stronę kombinować z subdermalem. Pokaż ustawienia tego shadera jak możesz. Postuj Progress i jak odkryjesz coś nowego to się podziel. EDIT: Płatny tutorial? Ech dziś moje dzieci znów nie będą jadły... Edytowane 8 Grudzień 201014 l przez Lucek
Napisano 10 Grudzień 201014 l Autor dobrze piszesz lucek, jeszcze to postaram sie sprawdzic a na razie ostatnie testy i juz nie bede nudzil: i bardziej kontrastowo: dojda jeszcze włosy co tez poprawi ogolny look, mysle ze tyle starczy jako baza pod retusz ;) czolgiem, pionier Edytowane 19 Grudzień 201014 l przez Pionier
Napisano 10 Grudzień 201014 l a jak się masz do stosowania GI w renderowaniu sss? pięta faktycznie jakaś gruba, zbyt umięśniona, ale ogólnie wygląd modelu naprawdę imponuje
Napisano 19 Grudzień 201014 l Autor heja, lucek, diffuse byl ten sam, tym razem byl mix sss i zwyklego materialu. tak wiem ze piety sa do poprawy, ale jak pisalem to nie moj model, testuje na nim tylko shader - te plamki na plecach to chyba wina textury, bawilem sie przez chwile sss w mentalu i tam rowniez byl ten problem, co do stosowania GI to na razie liczylem z GI i wlaczona opcja 'Scatter GI', aczklowiek podobno powinno sie liczyc bez GI, potestuje ;) zalaczylem nowy obrazek do poprzedniego postu, test innego 'Color Mapping' moze ktos wrzuci jakies swoje wypociny? ;)
Napisano 19 Grudzień 201014 l Wrzucę chętnie jak tylko coś zrobię. Pewnie w czwartek lub piątek bo będę miał już wolne:) Od dawna się czaję na jakiś portret ale czasu ni ma. Hmm będę musiał przetestować co to jest ten color mapping bo jak widzę to różnica niebagatelna:) Specular bardzo na plus. Edytowane 19 Grudzień 201014 l przez Lucek
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto