Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej,

 

mam pytanie odnosnie sss2 w vrayu:

 

czy ktos z Was doszedl do tego ktore warstwy w sss2 odpowiadaja za Epidermal / Sub dermal mapy? w mentalu to sie nazywa tak jak powinno i nie ma z tym problemu ;/

 

znalazlem w necie pare sprzecznych ze soba informacji na ten temat i bylem ciekaw czy ktos od nas z forum ogarnial ten temat dokladniej i mialby ochote podzielic sie jakims info?

 

pionier.

  • Odpowiedzi 25
  • Wyświetleń 3,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

faktycznie trudno znaleźć w necie jasną odpowiedź. No ale koniec końców po analizie informacji i praktycznych prób na własnym modelu, sprawa wygląda prawdopodobnie tak, że do mapy diffuse daje diffuse, epidermal w sub surface color, a subdermal w scatter color.

Chyba

Napisano

A ja zawsze dla skóry człowieka robię tak jak jest tutaj i tweakuję do efektu. Z tymi warstwami to niepotrzebna kombinacja. Lepiej sobie zblendować vraysss2 i vraymtl i efekt jest dużo lepszy. Ważne żeby zrobić sobie mapkę siły scattera z uwzględnieniem nosa i uszu. Wtedy ładnie wychodzą nawet te czerwone krawędzie na granicy mocnego cienia i światła na twarzy. Daje to też taką fajną możliwość wblendowania sobie np makijażu czy pieprzyków na skórze i blizn bez specjalnych kombinacji z texturą.

shaderx.jpg

Napisano
  • Autor

dzięki Panowie za dopowiedzi, to co Lucek wrzuciłeś już miałem i chyba sprawdza się w miare dobrze. Natomiast w mieszanie sss ze zwyklym materiałem to szczerze mówiąc nie mam sił :P

 

na razie wygląda to tak:

 

overall - colour map

diffuse - epidermal

sss color - subdermal

 

nie ma chyba nad tym kontroli tak jak w mentalu ale od biedy ujdzie,

w sumie to wiecej chyba zalezy od tego jak dobry jest model i textury

 

tak wyglada model i textury z tutka ten24 z shaderem jaki ustawiłem:

 

skinshader01d.jpg

 

jak starczy czasu to wrzuce tescik na innym modelu z wlasnym texturami itp

Napisano

Lucek, uważam że tylko mapę diffuse poprawnie zastosowałeś.

Dlaszego uważasz że mape subdermal należy włożyć do sss color.

I nie wiem czy dobrze widzę, ale czy epidermal dałeś do overall?

A co do mocnych krawędzi ( np. na uszach ) to ich wynormalnienie zwiększa się wraz z wiekszaniem prepassu, a widzę że ty ustawiłeś go bardzo nisko.

Napisano
  • Autor

mihpolak, ten obrazek nie jest lucka tylko z tutka pewnego pana :)

zgadzam się co do prepassow, ten parametr potrafi dużo zmienić, jeśli subdermal nie do sss color to gdzie?

 

btw, ciekawe czy w Vray 2.0 coś się zmieniło w tej sprawie, pewno nie :D

Napisano

Pionier: Więcej z tymi mapkami nie ma co IMO robić. Spróbuj z tym blendem. Ja tam jeszcze wrzucam do blenda i podkręcam mocno scattera, tak że twarz jest bardzo zblurowana a cienie czerwone. W mapce która odpowiada za tryb mieszania materiałów twarz jest ciemnoszara,policzki i chrząstka nosowa jest jaśniejsza a uszy i płatki nosa zbliżają się do bieli. Na reszcie ciała trzeba pokombinować, tu ci nie pomogę.

Napisano

Kiedyś miałem podobny problem, wychodzi na to że nie trzeba robić tylu map co w mentalu a wystarczy jedna textura koloru i mapki dla speculara.

Najlepsze efekty daje zblendowanie materiału sss2 z vray_mtl z którego mamy większą kontrolę nad specularem. Do takich wniosków doszedłem po radach użytkownika tomala.

Napisano

Te mapki to robota Tomali (Prawy dolny róg). Ja Zamiast czerni robię ciemną szarość i rozjaśniam także część chrząstki nosowej i policzki o ile nie są specjalnie zapadnięte. Można też trochę rozjaśnić nabłonek we wnętrzu powiek o ile nie blendujesz z odpowiednim materiałem w tym miejscu.

 

elfmapki.jpg

sssub.jpg

//EDIT: W tym wypadku akurat chyba materiały będą odwrotnie (w slocie base włącz vraymtl a w slocie coat material vraysss2)

Edytowane przez Lucek

Napisano

Sorry że nie w 1 poście. Tutaj szybki render bez textur i mapka, której użyłem do miksowania materiałów. Sorry za brak speculara ale to już wymaga większej precyzji. Teraz widzę że w okolicach oczu nad górną powieką spokojnie można by zostawić czerń ale tak tylko dla pokazania idei:)

Edytowane przez Lucek

Napisano
  • Autor

hmm ciekawe podejscie, u lucka jak i tego pana z zbrushcentral, warte sprawdzenia na pewno.

 

zastanawiam sie na ile jest to poprawne 'fizycznie' chociaz powoli, jak to zawsze bywa skonczy sie na tym co po prostu bedzie wygladalo ladnie i tyle ;)

 

dzieki za posty Panowie :)

 

na razie zakoncze na takim czyms:

 

skinshader02b.jpg

Edytowane przez Pionier

Napisano

Pionier postaraj się to sam rozpracować, tak jest najlepiej. Ja po prostu wychodzę z założenia że epidermal można zastąpić vraymtl i to zwiększa mozliwości speculara i mniej mapek trzeba używać. Powodzenia i pokazuj progress.

 

Przy okazji, masz linka do tego tutka z którego robisz? na blogu autora nie mogę znaleźć.

Edytowane przez Lucek

Napisano

Pionier - to ostatnie na pierwszy rzut oka wygląda jak fota. Po wgłębnym przyjrzeniu się może skóra wydaje się ciut zbyt woskowa. Takie spostrzeżenia laika w kwestii SSS :)

Napisano

Pionier: Pitku, nie znam się na tym za dobrze, więc tylko odbieram to jako 'lajkonik' i dla mnie wygląda to jak fota! Nie przypominam sobie, żebym widział coś lepszego! Dla mnie absolutna masakra!

Napisano
  • Autor

dzieki Panowie, to chyba raczej brawa dla autora modelu/textur na ktorym na razie sobie testuje shader.

 

ogolnie sa to testy do projektu nad ktorym teraz siedze, jesli dostane tak samo dobre modele i texture bazowa skory to bede w domu ; )

 

sam sobie tez to rozkminialem, sprawdzilem duzo tutoriali itd, postac ktora juz skonczylem zrobilem bez tego tutka i tez wyszla spoczko. W czasie szukania linkow na temat sss znalazlem pare ciekawych, pozniej ich poszukam to powklejam.

 

lucek, tutaj linka do tutka http://www.ten24.info/index.php/shop/character-training/Tutorial-33/

 

kolejny tescik wyglada nastepujaco:

 

skinshader04a.jpg

Napisano
  • Autor
Pionier, jaką rozdzielczość ma tekstura tej skóry?

 

z tego co pamiętam 2/4k

jak Ci się widzi ten shaderek?

 

btw, linki o których wspomniałem:

 

http://www.andrewklein.net/bh/sss_demo.html

http://softimage.wiki.softimage.com/xsidocs/shaderpresets4004.htm#Rjpskin_fast_diffuse

http://www.lamrug.org/resources/skintips.html

http://www.free3dtutorials.com/human-skin.php

http://www.lamrug.org/resources/doc/sss-skin-tutorial.pdf

 

+ cała masa making-o-ow z 3dtotal w których ktos uzyl materialu sss

Napisano

Shaderek jest świetny. Żeby pójść krok dalej trzeba się pobawić w mniej generyczny diffuse - zaczerwienienia, pieprzyki itp.

 

IMO teraz najważniejsze żeby przelamać tę monochromatyczność. Wzmocnij subdermala i zaznacz na nim mocnym błękitem żyły a czerwienią pojedź w po całości - w niektórych miejscach więcej ale tego gdzie szukaj u sary simblet. Wzmocnij trochę mapkę specular i to na niej przede wszystkim zaznacz fakturę skóry. Obczaj ten making of nie widać za wiele ale przynajmniej widać w którą stronę kombinować z subdermalem. Pokaż ustawienia tego shadera jak możesz. Postuj Progress i jak odkryjesz coś nowego to się podziel.

 

EDIT: Płatny tutorial? Ech dziś moje dzieci znów nie będą jadły...

Edytowane przez Lucek

Napisano
  • Autor

dobrze piszesz lucek, jeszcze to postaram sie sprawdzic a na razie ostatnie testy i juz nie bede nudzil:

 

skinshader04brgb2.jpg

 

i bardziej kontrastowo:

 

skinshader05brgbnet.jpg

 

pampers.jpg

 

dojda jeszcze włosy co tez poprawi ogolny look,

mysle ze tyle starczy jako baza pod retusz ;)

 

czolgiem,

pionier

Edytowane przez Pionier

Napisano

ta prawa pieta jakaś taka nienaturalna...lewa też jakaś taka dziwna...

Napisano

a jak się masz do stosowania GI w renderowaniu sss?

 

pięta faktycznie jakaś gruba, zbyt umięśniona, ale ogólnie wygląd modelu naprawdę imponuje

Napisano
  • Autor

heja,

 

lucek, diffuse byl ten sam, tym razem byl mix sss i zwyklego materialu.

 

tak wiem ze piety sa do poprawy, ale jak pisalem to nie moj model, testuje na nim tylko shader - te plamki na plecach to chyba wina textury, bawilem sie przez chwile sss w mentalu i tam rowniez byl ten problem, co do stosowania GI to na razie liczylem z GI i wlaczona opcja 'Scatter GI', aczklowiek podobno powinno sie liczyc bez GI, potestuje ;)

 

zalaczylem nowy obrazek do poprzedniego postu, test innego 'Color Mapping'

 

moze ktos wrzuci jakies swoje wypociny? ;)

Napisano

Wrzucę chętnie jak tylko coś zrobię. Pewnie w czwartek lub piątek bo będę miał już wolne:) Od dawna się czaję na jakiś portret ale czasu ni ma.

Hmm będę musiał przetestować co to jest ten color mapping bo jak widzę to różnica niebagatelna:) Specular bardzo na plus.

Edytowane przez Lucek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności