Skocz do zawartości

VrayFast SSS2, Epidermal / Sub dermal?


Pionier

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

mam pytanie odnosnie sss2 w vrayu:

 

czy ktos z Was doszedl do tego ktore warstwy w sss2 odpowiadaja za Epidermal / Sub dermal mapy? w mentalu to sie nazywa tak jak powinno i nie ma z tym problemu ;/

 

znalazlem w necie pare sprzecznych ze soba informacji na ten temat i bylem ciekaw czy ktos od nas z forum ogarnial ten temat dokladniej i mialby ochote podzielic sie jakims info?

 

pionier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

faktycznie trudno znaleźć w necie jasną odpowiedź. No ale koniec końców po analizie informacji i praktycznych prób na własnym modelu, sprawa wygląda prawdopodobnie tak, że do mapy diffuse daje diffuse, epidermal w sub surface color, a subdermal w scatter color.

Chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zawsze dla skóry człowieka robię tak jak jest tutaj i tweakuję do efektu. Z tymi warstwami to niepotrzebna kombinacja. Lepiej sobie zblendować vraysss2 i vraymtl i efekt jest dużo lepszy. Ważne żeby zrobić sobie mapkę siły scattera z uwzględnieniem nosa i uszu. Wtedy ładnie wychodzą nawet te czerwone krawędzie na granicy mocnego cienia i światła na twarzy. Daje to też taką fajną możliwość wblendowania sobie np makijażu czy pieprzyków na skórze i blizn bez specjalnych kombinacji z texturą.

shaderx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Panowie za dopowiedzi, to co Lucek wrzuciłeś już miałem i chyba sprawdza się w miare dobrze. Natomiast w mieszanie sss ze zwyklym materiałem to szczerze mówiąc nie mam sił :P

 

na razie wygląda to tak:

 

overall - colour map

diffuse - epidermal

sss color - subdermal

 

nie ma chyba nad tym kontroli tak jak w mentalu ale od biedy ujdzie,

w sumie to wiecej chyba zalezy od tego jak dobry jest model i textury

 

tak wyglada model i textury z tutka ten24 z shaderem jaki ustawiłem:

 

skinshader01d.jpg

 

jak starczy czasu to wrzuce tescik na innym modelu z wlasnym texturami itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucek, uważam że tylko mapę diffuse poprawnie zastosowałeś.

Dlaszego uważasz że mape subdermal należy włożyć do sss color.

I nie wiem czy dobrze widzę, ale czy epidermal dałeś do overall?

A co do mocnych krawędzi ( np. na uszach ) to ich wynormalnienie zwiększa się wraz z wiekszaniem prepassu, a widzę że ty ustawiłeś go bardzo nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mihpolak, ten obrazek nie jest lucka tylko z tutka pewnego pana :)

zgadzam się co do prepassow, ten parametr potrafi dużo zmienić, jeśli subdermal nie do sss color to gdzie?

 

btw, ciekawe czy w Vray 2.0 coś się zmieniło w tej sprawie, pewno nie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pionier: Więcej z tymi mapkami nie ma co IMO robić. Spróbuj z tym blendem. Ja tam jeszcze wrzucam do blenda i podkręcam mocno scattera, tak że twarz jest bardzo zblurowana a cienie czerwone. W mapce która odpowiada za tryb mieszania materiałów twarz jest ciemnoszara,policzki i chrząstka nosowa jest jaśniejsza a uszy i płatki nosa zbliżają się do bieli. Na reszcie ciała trzeba pokombinować, tu ci nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem podobny problem, wychodzi na to że nie trzeba robić tylu map co w mentalu a wystarczy jedna textura koloru i mapki dla speculara.

Najlepsze efekty daje zblendowanie materiału sss2 z vray_mtl z którego mamy większą kontrolę nad specularem. Do takich wniosków doszedłem po radach użytkownika tomala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te mapki to robota Tomali (Prawy dolny róg). Ja Zamiast czerni robię ciemną szarość i rozjaśniam także część chrząstki nosowej i policzki o ile nie są specjalnie zapadnięte. Można też trochę rozjaśnić nabłonek we wnętrzu powiek o ile nie blendujesz z odpowiednim materiałem w tym miejscu.

 

elfmapki.jpg

sssub.jpg

//EDIT: W tym wypadku akurat chyba materiały będą odwrotnie (w slocie base włącz vraymtl a w slocie coat material vraysss2)

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że nie w 1 poście. Tutaj szybki render bez textur i mapka, której użyłem do miksowania materiałów. Sorry za brak speculara ale to już wymaga większej precyzji. Teraz widzę że w okolicach oczu nad górną powieką spokojnie można by zostawić czerń ale tak tylko dla pokazania idei:)

Edytowane przez Lucek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ciekawe podejscie, u lucka jak i tego pana z zbrushcentral, warte sprawdzenia na pewno.

 

zastanawiam sie na ile jest to poprawne 'fizycznie' chociaz powoli, jak to zawsze bywa skonczy sie na tym co po prostu bedzie wygladalo ladnie i tyle ;)

 

dzieki za posty Panowie :)

 

na razie zakoncze na takim czyms:

 

skinshader02b.jpg

Edytowane przez Pionier
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pionier postaraj się to sam rozpracować, tak jest najlepiej. Ja po prostu wychodzę z założenia że epidermal można zastąpić vraymtl i to zwiększa mozliwości speculara i mniej mapek trzeba używać. Powodzenia i pokazuj progress.

 

Przy okazji, masz linka do tego tutka z którego robisz? na blogu autora nie mogę znaleźć.

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Panowie, to chyba raczej brawa dla autora modelu/textur na ktorym na razie sobie testuje shader.

 

ogolnie sa to testy do projektu nad ktorym teraz siedze, jesli dostane tak samo dobre modele i texture bazowa skory to bede w domu ; )

 

sam sobie tez to rozkminialem, sprawdzilem duzo tutoriali itd, postac ktora juz skonczylem zrobilem bez tego tutka i tez wyszla spoczko. W czasie szukania linkow na temat sss znalazlem pare ciekawych, pozniej ich poszukam to powklejam.

 

lucek, tutaj linka do tutka http://www.ten24.info/index.php/shop/character-training/Tutorial-33/

 

kolejny tescik wyglada nastepujaco:

 

skinshader04a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pionier, jaką rozdzielczość ma tekstura tej skóry?

 

z tego co pamiętam 2/4k

jak Ci się widzi ten shaderek?

 

btw, linki o których wspomniałem:

 

http://www.andrewklein.net/bh/sss_demo.html

http://softimage.wiki.softimage.com/xsidocs/shaderpresets4004.htm#Rjpskin_fast_diffuse

http://www.lamrug.org/resources/skintips.html

http://www.free3dtutorials.com/human-skin.php

http://www.lamrug.org/resources/doc/sss-skin-tutorial.pdf

 

+ cała masa making-o-ow z 3dtotal w których ktos uzyl materialu sss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shaderek jest świetny. Żeby pójść krok dalej trzeba się pobawić w mniej generyczny diffuse - zaczerwienienia, pieprzyki itp.

 

IMO teraz najważniejsze żeby przelamać tę monochromatyczność. Wzmocnij subdermala i zaznacz na nim mocnym błękitem żyły a czerwienią pojedź w po całości - w niektórych miejscach więcej ale tego gdzie szukaj u sary simblet. Wzmocnij trochę mapkę specular i to na niej przede wszystkim zaznacz fakturę skóry. Obczaj ten making of nie widać za wiele ale przynajmniej widać w którą stronę kombinować z subdermalem. Pokaż ustawienia tego shadera jak możesz. Postuj Progress i jak odkryjesz coś nowego to się podziel.

 

EDIT: Płatny tutorial? Ech dziś moje dzieci znów nie będą jadły...

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze piszesz lucek, jeszcze to postaram sie sprawdzic a na razie ostatnie testy i juz nie bede nudzil:

 

skinshader04brgb2.jpg

 

i bardziej kontrastowo:

 

skinshader05brgbnet.jpg

 

pampers.jpg

 

dojda jeszcze włosy co tez poprawi ogolny look,

mysle ze tyle starczy jako baza pod retusz ;)

 

czolgiem,

pionier

Edytowane przez Pionier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heja,

 

lucek, diffuse byl ten sam, tym razem byl mix sss i zwyklego materialu.

 

tak wiem ze piety sa do poprawy, ale jak pisalem to nie moj model, testuje na nim tylko shader - te plamki na plecach to chyba wina textury, bawilem sie przez chwile sss w mentalu i tam rowniez byl ten problem, co do stosowania GI to na razie liczylem z GI i wlaczona opcja 'Scatter GI', aczklowiek podobno powinno sie liczyc bez GI, potestuje ;)

 

zalaczylem nowy obrazek do poprzedniego postu, test innego 'Color Mapping'

 

moze ktos wrzuci jakies swoje wypociny? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę chętnie jak tylko coś zrobię. Pewnie w czwartek lub piątek bo będę miał już wolne:) Od dawna się czaję na jakiś portret ale czasu ni ma.

Hmm będę musiał przetestować co to jest ten color mapping bo jak widzę to różnica niebagatelna:) Specular bardzo na plus.

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności