Napisano 12 Grudzień 201014 l Witam. Jestem całkiem zielony w robieniu jakichkolwiek modeli. Chcę żebyście mi poradzili jaki program i tutorial na początek wybrać.
Napisano 12 Grudzień 201014 l ja bym polecił do modeolowania Silo 3D, a do sculptu Sculptris. Małe, ale bardzo dobre na początek. http://www.nevercenter.com/ http://www.sculptris.com/
Napisano 12 Grudzień 201014 l a ja...albo max albo maya...BO to najpopularniejsze programy, nie będziesz miał trudności w znalezieniu pracy:) I...jest dużo tutoriali na necie...wystarczy troszkę poszukać
Napisano 12 Grudzień 201014 l Pracę się znajduje jak się ma umiejętności ;) softu można się zawsze nauczyć kiedy trzeba. Silo to dobry wybór jeśli chodzi o modelowanie, sculptris to proteza rzeźbienia moim zdaniem. Możesz pobawić się Blenderem 2.5x, tyle że tam modelowanie to proteza, na razie przynajmniej, ale sculpting można całkiem niezły robić.
Napisano 12 Grudzień 201014 l no wiesz co, znajdz mi odpowiednik brusza "Crease" który jest w Sculptris ;) Ten brusz zamiata wszystko (Zbrusza również)... tak samo jak opcja "Detail" dodająca geometrię w czasie rzeczywistym.
Napisano 12 Grudzień 201014 l Chrupek3D napisał: no wiesz co, znajdz mi odpowiednik brusza "Crease" który jest w Sculptris ;) Ten brusz zamiata wszystko (Zbrusza również)... tak samo jak opcja "Detail" dodająca geometrię w czasie rzeczywistym. Eeee włącz najnowszego Blendera 2.55 wejdź w sculpt mode, jeśli nie masz otworzonego toolboxa kliknij T i tam masz taki duży kwadrat z obrazkiem, kliknij go, otworzy ci się lista, poszukaj tam tego brusha nazywa się tak samo jak napisałeś. no ale po samym obrazku będzie widać. No może (jeszcze, bo ktoś nad tym pracuje) nie tworzy geometrii w czasie rzeczywistym, ale wydajność jest większa i nie czuje się drewna pod brushem. Edytowane 12 Grudzień 201014 l przez n-pigeon
Napisano 12 Grudzień 201014 l A ja myślę że lepiej zacznij od zbrusha i klickowych tutoriali. Jak załapiesz podstawy to kup anatomie dla artystów sary simblet i atakuj forum swoimi sculptami. Kosztami softu nie zawracaj sobie głowy bo nie warto. To samo z tradycyjnym modelingiem - maxa łatwo się nauczyć bo tutków multum.
Napisano 12 Grudzień 201014 l n-pigeon napisał: Eeee włącz najnowszego Blendera 2.55 wejdź w sculpt mode, jeśli nie masz otworzonego toolboxa kliknij T i tam masz taki duży kwadrat z obrazkiem, kliknij go, otworzy ci się lista, poszukaj tam tego brusha nazywa się tak samo jak napisałeś. no ale po samym obrazku będzie widać. No może (jeszcze, bo ktoś nad tym pracuje) nie tworzy geometrii w czasie rzeczywistym, ale wydajność jest większa i nie czuje się drewna pod brushem. włącz najnowszego Sculptris i zobacz tego brusha... to nie jest to samo ;) znam brusze Blendera i ZBrusha...
Napisano 12 Grudzień 201014 l Progo napisał: Witam. Jestem całkiem zielony w robieniu jakichkolwiek modeli. Chcę żebyście mi poradzili jaki program i tutorial na początek wybrać. Tak sobie myślę, że zacznij od tego co ci wpadnie w ręce pierwsze i tyle ;P bo to wszystko to i tak jedno i to samo ... robione na jedno kopyto Chrupek3D napisał: włącz najnowszego Sculptris i zobacz tego brusha... to nie jest to samo ;) znam brusze Blendera i ZBrusha... eee robi to samo, rowek i pinch lol
Napisano 12 Grudzień 201014 l n-pigeon napisał: eee robi to samo, rowek i pinch lol w takim razie musisz do okulisty... natychmiast :D ;) skoro sie upierasz ;) obejrzyj tutka i zrób usta tak jak ten facet na tutku w tym swoim Blenderze ;P Edytowane 12 Grudzień 201014 l przez Chrupek3D
Napisano 12 Grudzień 201014 l Ojejku, dalej ciągnijmy te kłótnię, który soft jest lepszy... Jeśli chcesz kiedyś pracować w tej branży to polecam Max/Maya, chyba najczęściej wykorzystywane programy. Jeśli już nauczysz się podstaw modelowania itd. możesz sobie wypróbować Zbrusha itd., który Ci przypadnie do gustu tego będziesz mógł sobie używać.
Napisano 12 Grudzień 201014 l cześć Progo, podobno najprzyjemniej modeluje się w modo. poniżej parę świetnych tutoriali. co prawda są po angielsku i odnoszą się do 3ds maxa, ale grunt to obrazki - jasno opisują podstawowe procedury polymodelingu niezależne od wybranego softu: Polygon Modeling 5: Techniques I Polygon Modeling 6: Techniques II Polygon Modeling 7: Car Body pozdrawiam
Napisano 13 Grudzień 201014 l Chrupek3D napisał: w takim razie musisz do okulisty... natychmiast :D ;) skoro sie upierasz ;) obejrzyj tutka i zrób usta tak jak ten facet na tutku w tym swoim Blenderze ;P Ty się jarasz tym co zrobił ten kolo? >.> Jeśli chodzi o Creasa to żaden problem ... ja tam różnicy nie widzę, wystarczy w panelu curves wybrać ten szpiczasty ;d Wracając do tematu. Progo, zadałeś bardzo kłopotliwe pytanie :D każdy na tym forum powie ci co innego, hehe. Najlepiej żuć się na cokolwiek, jak mówiłem wcześniej, naucz się podstaw i potem eksperymentuj co ci przypadnie do gustu.
Napisano 13 Grudzień 201014 l Ściągnij kilka programów, Blendera, Modo, albo tych droższych - 3dsmax, Maya, Cinema4D (triale). Zanim zainstalujesz, dobrze by było, jakbyś przetrzepał Google i znalazł fora, tutoriale, które Twoim zdaniem - będą najlepiej napisane. I jedziesz ;) 3D to 3D ;) jak nauczysz się technik to wyrobisz sobie tym samym sposób pracy, który wystarczy przenieść do odpowiedniego softu i zapoznać się tylko z narzędziami jakie program oferuje, takie moje skromne zdanie ;)
Napisano 15 Grudzień 201014 l n-pigeon napisał: Ty się jarasz tym co zrobił ten kolo? >.> Jeśli chodzi o Creasa to żaden problem ... ja tam różnicy nie widzę, wystarczy w panelu curves wybrać ten szpiczasty ;d nie no nie jaram się, programik jest mały, darmowy i ma ciekawe brusze... wiadomo, że ZBrush go łyka na śniadanie, ale mówimy o początkach. Blender też do łatwych nie należy...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto