Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Znajomość softu: AUTODESK MAYA 09 MENTAL RAY, PHOTOSHOP CS4, Adobe Premier, 3D Studio max

 

Konto youtube:

http://www.youtube.com/user/sebazx6r

Imageshack moje prace:

http://imageshack.us/homepage/?user=Sebazx6r

 

Przykładowe modele: ZX636 B1H zx6r 03-04: scaled.php?server=225&filename=zx6r.png&res=medium

 

 

 

 

kaskx.png

 

 

cbrxxx.png

 

 

 

poseingfight.png[/img]

Edytowane przez Sebazx6r
Utworzenie i zmiany w teczce

  • Odpowiedzi 147
  • Wyświetleń 34,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nakeda bys jakiegos zrobil;)

 

edit:

a rzut z gory powinien byc w ksiazce serwisowej:) na necie pelno ich sie plata w pdfach

Napisano

super Ci wychodzi. sam robię aktualnie motor i nie wiem czy dam radę dotrwać do końca modelowania. Dlatego życzę Ci aby Ci się udało ;)

Napisano

No niestety jest krzywo w wielu miejscach... Nie wygląda to dobrze ale pamiętaj - nie zrażaj się a w końcu wyjdzie :) Postaraj się po prostować głównie owiewki (karoserie?) i rób dalej.

Napisano
  • Autor

Pobawilem sie tylnym zawieszenie. Przyznam sie ze duzo elementow przeplatam i nei modeluje z jednej bryly. Nie wygladaja tez do konca tak samo jak w rzeczywisto :/. Troche sie juz mecze z tym modelem wiec robie powoli.

 

 

 

27739681.jpg

 

40901607.jpg

 

Zrobilem tarcze w NURBSAMI i przekonwertowalem na poligonu troche duzy ich jest ale bede wylaczal chyba to w warstwie, zeby nie obciazac kompa. Lapek powoli nie wyrabia :/.

 

16323687.jpg

 

21029952.jpg

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

Jeszcze sporo przed Tobą, więc nie wymiękaj... :)

Póki co wygląda całkiem ok, chociaz na motorach mało się znam.

Napisano
  • Autor

Duzo elementow :D jest niezgodnych ale jakby mialybyc zgodne to chyba musialbym je modelwac na podstawie dokumentacji ;/, albo osobnych blueprintow.

Napisano

http://foto.scigacz.pl/cache/imgs/_w750/gallery/wallpaper/327/kawasaki_636_model_2003_3.jpg

Zobacz na przednią linię owiewki-powinna zachodzić trochę do środka. Na tym zdjęciu widać okrągłą dziurę w owiewce, z której wystaje okrągły fragment silnika. Nie widzę tego u Ciebie. Poprawiłbym to na twoim miejscu. Poza tym wydaje mi się, że powinieneś poszerzyć koła, bądź opony, a szczególnie tylne ;)

Pozdrawiam

 

A i sprężaj się z tym modelem, bo roztopy i niedługo trzeba będzie wyciągać sprzęta i śmigać ;p

Napisano
  • Autor

Wywalam wahacz kola poszerzylem. Wahacz jeszcze raz zrobie.on jest na bank niesymetryczny tylkop nie pamietam z ktorej strony szerszy. qrcza chyba mi sie Maya wyqrzaczyla ;/. Tarcze tez wezsze maja byc.

67179870.jpg

 

Bedzie problem przy lancuchu chyba ;////

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

Koła wyglądają o wiele lepiej. Wcześniej wyglądały jak u jakiejś 125 ;). Wydaje mi sie że wahacz jest szerszy od strony łańcucha-przynajmniej tak jest w CBR 600.

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Wysunalem go troche. Qrde wczoraj bylem w chalupie a nie mialem czasu zajzec ;/ lol. Tyle ze potem mus przejsc za rama i chyba racej nie jest pod katem ;p.

Napisano

Też miałem taki problem ale poszerzyłem trochę ramę z obydwu stron przy wahaczu i jakos się wszystko trzyma ale za dużo miejsca to też nie mam. tyle ile ma łańcuch grubości;D. Jeszcze można dac wał kardana zamiast łańcucha ;p.

Napisano
  • Autor

To nie NTV650 tylko zx636 B1H :P... Wal kardana ma duze straty, jego plusem na pewno jest praktyczna bezobslugowosc. A moze myle straty z pasem :D dlatego w Buell Blast 500 jest taka wielka pizza.

Ja juz z tym sobie poradzilem.

Zrobilem zebatke i ogniow nurbsami. Zebatke przeksztaliclem na poly ale ogniowo zostawilem.

Zrobilem lancuch korzystajac z duplicate special w Maya potem bend deformer i wire tool.

 

32202666.jpg

 

67279441.jpg

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

Na wale kardana nie ma za dużych strat raczej. Przynajmniej tak mi sie wydaję;p.Łańcuch wyszedł super ;D A silnik będziesz modelował?

Napisano

Fajnie Ci wychodzi. Ja na twoim miejscu pokusiłbym się o wymodelowanie silnika. Widzę mały bug przy górnym prawym rogu światła i chyba coś się dzieje na ladze tam gdzie jest poszerzenie na dole przy tarczy. A będziesz modelował bieżnik?

Napisano
  • Autor

Bierznik zje mi duzo poligonow a ja robie na laptopie. W sumie aprametry ma srednie. C2D T7500 i 4GBramu plus 8800GTS 512MB.

opone bym mysial chyba od poczatku zrobic by zrobic bieznik.

Wtedy na plask bym zaczynal potem bend deforme 2 krotnie .... ;/

Co do silnika. Nie mam jeszcze wyrobionego zmyslu :D artystycznego by robic dokladnie na podstawie zdjec ;/. To jest moj pierwszy motocykl :D. Poprzednio zrobilem 3 auta ale teez tak sobie mi wyszły i bawiłem się w modelowanie ludzi. Tak robie by zapoznac sie z modelowanie :). Chłodnice mysle zrobic jakos. Ale najprawdopodobniej bedzie to jakies przepltaanie miedzy soba poligonalnych bazowych elementow.

 

xxxxfi.jpg

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano
  • Autor

Zorbie na płask jak coś a potem wygnę za pomocą bend deformer, albo latice.

 

xzczxc.jpg

 

Dodaje siatke z błotnikiem. Troche sie namęczyłem zrobiłme pętle tam gdzie trzeba. Jeszcze pare twikow. i pogróbiam.

 

73517973.jpg

 

Zrobiłem dziś na uczelni klamkę :).

 

67638159.jpg

 

21580295.jpg

Edytowane przez Sebazx6r
czyszcze temat

Napisano

Dałbym większy chamfer na tej klamce wyżej, po prawej stronie. Za bardzo się wszystko wygładza.

Napisano
  • Autor

Chamfer w maya robi co innego (to jest chamfer vertex). Bevel nie bede dawał bo mi kulkę zrypie cona wyzejpoprzestawiam trochę wertexy blizej siebie, albo dam uzyje crees tool na krawedziach, ale nie teraz bo zapomnialem myszke z uczelni i musze pedzic ;/.

Napisano

Powodzenia życzę, jak narazie idzie Ci super model wygląda git :) Sam używam mayki tak więc trzymam kciuki pszczółko :D

Napisano
  • Autor

:D dzieki. Powiem szczerze troche mu brakuje dorzeczywistosci , ale staram się jak mogę by nie wyglądał jak rower :D.

 

W drodze idą są dwie nowe książki. Nastpenym etapem bedzie nauka teksturowania i renderingu. W sumie unvrapa umiem robic. Podoba mi się robienie RIG, za animacjie zbytnio się nie brałem, ale kniga do animacji w komplecie :). Po angielsku to od razu jezyk podszkole :).

 

moz-screenshot.pngUpdate:

Zaczalem szukac zdjecia poszczegolnych elementow po allegro :D ebay google... u i klece dalej.

 

zxczx.jpg

 

lekki update. dekiel zebatki i kolejny element seta tym razem z drugiej strony.

 

56409741.jpg

 

czxcz.jpg

 

zxtrcyvbh.jpg

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano
  • Autor

Wiem ze miejscami jest krzywo :D ale juz nie daje raady dzis grzebalem przy otworach i deklu. Strasznie mnie to męczy (tzn. Towory :D).

 

Szabruje allegro ebay i google ze zdjec staram sie by jakos to wygladalo :).

To moj pierwszy moto :). Wogole modeluje od wrzesnia :D. Teraz troche mnie bo sesja i praca przejsciowa do dokonczenia :).

 

Dzieki slowa otuchy sie przydaja.

 

 

 

brakuje jeszcze jednego elementu ktory przed chwila zrobilem. MOcowanie tylnego hebla.

 

zxcz.jpg

 

Za chwile jeszcze render w ambient occlusion.

 

czgfb.jpg

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

Miejscami krzywo ale całość robi dobre wrażenie. Później porównam ze zdjęciami ;)

 

 

 

Jak go będziesz prezentował ?

Napisano
  • Autor

Nie wiem czy mogole będę go prezentował. Model służy mi do praktykowania modelingu.

Dedalem parę śrubek. Mam problem z robieniem otworow :/ stad pokrzywila mi sie siatka...

 

update:

 

sdafacvzv.jpg

sdafacvzv.jpg

 

zzzvt.jpg

 

sdafacvzv.jpg

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano
  • Autor

W końcu jestem inżynierem :D . Dzięki :D. Organiką też bym się z chęcią zajął. uporem gdzieś się dotrze :).

 

 

xxxou.jpg

 

xxxc.jpg

 

 

xxxzd.jpg

doszedl blotniczek, ale jego pogrubienie sprawia mi problem ;/ i zajmie troche wiecej czasu.

Blotnik zrobilem na podstawi ki... wego zdjecia. Potem troche deformerrami go potraktowalem najpierw bend potem latice. Na koniec troche potwikowalem wyglada jak wyglada ;/.

 

 

 

38115668.jpg

 

93993678.png

 

Cos mnie napadlo i przed snem poprawilem tylny blotnik wlasciwie zostal tylko srodek ...

 

81936672.jpg

 

adaj.jpg

 

xcvb.png

 

Upadate:

 

zxvzcvz.jpg

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

Ogólnie bardzo fajnie robisz, choć jest parę drobnych bugów głównie przy wcięciach.

Napisano
  • Autor

Maya mental Ray ale na razie bawilem sie teksturami tylko. Co do tla to poprostu nie wylaczylem pokazwyania HDRI a pod spodem jest USe backgrund.

Narazie jest sam blin nic ciekawego dopiero sie uczę.

Jakies dokladniejsze uwagi, bo Twoja jest mało ukierunkowująca ;/.

Napisano

Na MR się nie znam kompletnie, więc niczego nie doradzę. Po prostu na obecną chwilę wygląda to bardzo słabo (oczywiście mowa o renderze).

Napisano

To jest straszne ;) sam się nie znam na materiałach ale poczytaj coś o studyjnych zdjęciach ustawianiu studia itp. Teraz wygląda ten model fatalnie, a przecież sam model wymiata ! :D

Napisano

Takie odbicia nie pasują do studyjnego renderu. Włącz GI, znajdź jakiegoś ciekawego HDR'a imitującego studio i oświetl scenkę samą mapą bez dodatkowych świateł, efekt powinien być ciekawszy.

Napisano

jak dla mnie model bomba tylko teraz jeszcze jakies dobre studio i mysle ze bedzie super :)

co do kawy to wybrales model jak dla mnie troszke zabawkowaty ale kwestia gustu.. powodzenia w dalszej pracy.

Napisano

ja jezdze na z750 z 2008r :) ta Twoja kawa jest super ale to kwestia gustu co sie komu podoba. Czekam na studio i pierwsze rendery.

3mam kciuki w dalszych postepach !

 

Ps tez sie nie moge doczekac sezonu :)

Ps ps na kolach jakies rowki by sie przydaly jeszcze

Napisano

Wiesz co jest bólem lakieru? Jest to idealnie gładka połyskliwa powierzchnia. W rzeczywistości na bank widać różne zadrapania i nie doskonałości. Ja bym tam kombinował z jakimiś reflect mapkami, ewentualnie mikro bump ale to raczej na elementach metalowych. na tarczy tak samo, tą mapka z teksturami rys nie powinna być w diffuse a w reflect, lub podobnie bo nie wiem czym renderujesz i jak to generalnie wygląda w majce. I jeszcze postaraj się wsadzić jakąś mapkę HDR prostą, z cieniami po prostu. Bo jak to ma być studio to dziwnie, że w lakierze odbijają się budynki. Na zbliżeniach to widać. Ogółem kibicuję bo modeling jest dobry, tylko render mocno odstaje jakością.

Napisano
  • Autor

Rendering jeszcze nie obczaiłem muszę się nauczy robić te wszystkie mapki ;/. Photoshop kuleje ze tak powiem. Tak się bawię bo trochę mnie meczy modeling wiec trochę o teksturowałem UV porobiłem.

 

Powiem szczerze, że po raz pierwszy wyciąłem otwór po smooth. Chodzi o tylne światło.

 

54715711.jpg

 

68895834.jpg

 

Tu siateczka ale powiem ze juz tylna lampa zostala poszerzona przez global soft selection tak wiec jednoczesnie inne elementy zostaly troche poprawione.

 

 

55233620.jpg

 

Siatka:

 

50206665.jpg

 

Edytowane przez Sebazx6r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności