Skocz do zawartości

[Kryzys] wytrzymałości [FINISHED]


viater

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno nic nie wrzucałem, ale nie znaczy że nie dłubałem. Starałem się testować różne opcje owłosienia postaci. I doszedłem do wniosku że bez włosów wygląda najlepiej. Dorobię trochę cebulek na głowie i brwi w kolormapie i bumpie i powinno wystarczyć.

Co do kompozycji to jeszcze dużo do zrobienia: tekstura na drogę od nowa, krawężniki zdetalować (przynajmniej te z pierwszego planu), dorobić trawę ze źdźbeł, powiesić taśmy na oznaczenie trasy, zmienić palmy na moje (trochę cieńsze, te są pożyczone z vue), Obsadzić półwysep roślinnością, popracować na d teksturą morza.... I największe wyzwanie....Kibice...... I to wszystko w tym stuleciu.

 

[ATTACH]77953[/ATTACH]

 

ps: wiem że postać jest przejarana, ale liczyło się tyle, że poprawione pokażę jak policzę kolejne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

piszczie co źle.... Wiem tekstyra drogi do poprawy. Lampy mi się trochę rozjechały.

Chmury to już podmalówki. Nad trawą jeszcze popracuję. Głębia ostrości to jeszcze temat otwarty. Chyba tylko zrobię trochę mgły aby uzyskać perspektywę.

Ale piszcie co kłuje, a co gryzie.

 

 

[ATTACH]78041[/ATTACH][ATTACH]78042[/ATTACH]

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/171ec60de230d6b0.html

 

171ec60de230d6b0.html

Edytowane przez viater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się mało ludzie wypowiadają. Spodziewałem się na tym forum, że posypie się w każdym wątku masę cennych porad a widzi się tylko ochy i achy, które nie są żadnymi wskazówkami by temat wzmocnić i zgłębić merytorycznie (szczególnie tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne).

 

Ode mnie : nie musisz tego robić, jeśli czujesz, że to cie przerasta, ale darzę twój projekt szczególną sympatią. Tak więc fajnie by było, jakby obok pojawił się jeszcze jeden sprinter, który już jest prawie na równi z głównym bohaterem, ale jest jednak krok za nim. Zaś ten co już go masz może potykać się właśnie o jakąś dziurę w asfalcie albo jakiś przypadkowy kamień i jest to ten kluczowy kryzysowy moment kiedy gość mógł wygrać a przypadek sprawia, że kończy się to spadkiem pozycji w ogólnej klasyfikacji.

 

Zaś jeśli chodzi o techniczną stronę to chyba najlepszą radą posłuży ci tu Ania, bo ja jeszcze tego 3d tak dobrze nie ogarniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na mój gust kadr jest nadal zbyt szeroki, umieściłbym w nim tylko głównego bohatera, który jest na tyle charakterystyczny, aby wypełnić "treściowo" cały obrazek. Wyczerpana postać biegacza nie wymaga chyba całego kontekstu, gdyż sama w sobie obrazuje kryzys sportowca w czasie zawodów. Inna sprawa, że tło jest tak bogate, nieco przaśne, iż maratończyk ginie gdzieś nawet pomimo (zbyt mocnego zresztą) DOF'a.

 

Powodzenia w dalszej pracy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ZiNu, jak zwykle trafnie. Za dużo roboty żeby go teraz przepozować, ale np może położę mu skórkę od banana pod nogami. W zamyśle mieli być inni biegacze i może nawet ktoś na wózku, ale nie wiem czy zdążę.

 

Super podpis... Ja tak właśnie sądzę o zjawisku polskich GWIAZD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczerpana postać biegacza nie wymaga chyba całego kontekstu, gdyż sama w sobie obrazuje kryzys sportowca w czasie zawodów.

 

Gdyby nie to, że pozostało nie za wiele czasu już na takie zabawy, to nie ograniczałbym się gdy jest możliwość rozwoju tematu wielopłaszczyznowo. Spłaszczanie, wg mnie mnie, zawsze szkodzi pracy.

 

Inna sprawa, że tło jest tak bogate, nieco przaśne, iż maratończyk ginie gdzieś nawet pomimo (zbyt mocnego zresztą) DOF'a.

 

Ta wskazówka jest bardzo trafna. Spróbuj zadziałać tak, żeby to nie wyglądało jak screen z jakieś starszej gierki :)

 

A co do podpisu - to obejmuje on wszystko co jest kiczem i sprzedaje się na masę. Trzeba nie mieć wstydu aby łykać tą papkę bez bólu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhhh..... Oboje macie rację. Wszystko zależy od wykonania. Jak zrobię dobrze to samo się obroni. No i znowu krok w tył......

Wielowymiarowość tematu jest dla inteligentnego widza, natomiast w prostocie tkwi geniusz sztuki.

Chyba jednak zdecyduję się fokusie biegacza a otoczenie rozmyję. Do pracuję mimikę, sól krew pot i łzy...

 

[ATTACH]78055[/ATTACH]

 

Dziękuję wam za opinie. To dla mnie cenne wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne kolorki się zrobiły w #53. Wybrałabym wersję bez mocnego dofa i węższy kadr, nawet gdybyś robił kibiców, można ich pokazać tylko częściowo, obciętych kadrem, wtedy tworzyli by taką ramkę naokoło biegacza.

 

Tylni budynek jest za ciemny, myślę że spokojnie można naświetlić jakimś dodaktowym światłem, może niebieskawym od strony nieba? Albo obrócić budynek na tyle żeby front był częściowo oświetlony przez słońce.

 

Woda się nie błyszczy, ale o tym pewnie sam wiesz.

 

Displacement (normal?) na asfalcie ma dziwny kształt, tak jakby to nie były kamyczki tylko jakieś fale albo szpiczaste małe wzniesienia. Tekstura ma trochę za małą rozdzielczość, wygląda rozmyta.

 

Czy cień biegacza jest od tego samego światła jak oświetlenie na nim? Bo cień wygląda jakby słońce stało wysoko, ale cienie na jego ciele raczej jakby słońce padało płasko od lewego frontu, szyja jest w słońcu. (spokojnie można tu użyć dwóch różnych świateł żeby mieć lepszą kontrolę, ale kąt padania powinien się przynajmniej z grubsza zgadzać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macku

Daj tam kolor-ociepl pierwszy plan. Na obrazie masz cienie, a zupelnie brak brak tam światla! :(

 

Dominuje blekit, brudny blekit musisz to koniecznie rozbawić cieplymi tonami.

Daj żywe barwy na pierwszym planie i stopniowo złaź w pastel-blekit.

 

Zobacz na kolory z referek tam kolor żyje. Dofa zostaw na koniec.

 

Budynek-doswietl w/g mnie cieplym sloncem, a partie cienia czysty blekit, a nawet fiolet. Jak znajde jakaś referkę to prześlę (łatwo gadać trudniej zrobić).

Praca może być naprawdę zaaaa....bista!

Tak widzę :)

 

TYRAJ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Aniu i Kuba. Będę szedł w te stronę, o której piszecie. Łatwo stracić obiektywizm ślęcząc przy tym longiem..

na początek wymiana i rozjaśnienie tekstury jezdni. Jak coś wyrezam to wrzucę.

Pozdrons

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem... W następnym będzie gostek mniej przejarany i niebo bardziej błękitne, ale chcę zachować pracę w tonacji turkusowej - kolorze ciepłego morza.

....tymczasem...

[ATTACH]78164[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

renderuje postaci osobno i enviro osobno, bo moja piekielna maszyna krztusi się niezmiernie. Pewnie dopiero na całości z cieniami na podłożu będzie widać sprężysty krok dziadzia.

Do nominacji zostawiam jak jest tylko wrzucę cały render z podmalówką chmurek, jak do tej pory. Zostają mi: kibice, transparent wiszący z balkonu i może jakaś latarnia morska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie gosciu w tle tranpolinuje w przeciwienstwie do postaci z pierwszego planu. Dziadka bym uziemil nawet obiema stopami. Fajnie gdyby sprawial "slimacze" wrazenie.

Gosciowi z pierwszego delikatnie unies tylna stope bedzie bardziej w ruchu teraz pomimo calej dynamiki jest przez to przyklejony do asfaltu.

Dziadek jest zbyt w pionie 5-15* zrotuj do przodu albo i nawet w tyl :) cholera wie, pierwsza postac 5* do przodu. :)

Rozmyj krawedz horyzontu i rozjasn okolice.

Ale to pewno w drugim etapie bitwy :)

 

Super, ze dotrwales!

POWODZENIA

Edytowane przez qbaqbaMAX3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście po czasie widzę, że dziadzio zbyt mocno oderwał się od ziemi.

Co do frontmana to specjalnie przykleiłem mu obie nogi do asfaltu, aby uzyskać wrażenie totalnej ociężałości.

A te rozmycie i rozjaśnienie to jak widzisz?

Rozjaśnienie, to nie wiem czy chodzi Ci o całość czy tylko tam, na horyzoncie?

Jakby Ci się chciało pobazgrać po moich wypocinach, to zasugeruj o co kaman?

 

Cały czas się waham czy zasosować DOFA, czy mgłę, a może jedno i drugie. Jedno wiem obydwa zabiegi coś przygaszą: DoF zniszczy detal, nad którym pracowałem i ilustracja staje się mdła. A mgła zabija kolor zwłaszcza morza.

 

Dzięki za podpowiedzi. Cennych rad nigdy za wiele

Oczywiście dziadzia obniżę i porotuję.

Pozdrons ofkors!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulujemy nominacji w Bitwie! Tym samym życzymy powodzenia w dalszej "bitwie" o nagrody!

 

Przypominamy, że ostateczna praca, zgodna z wymogami regulaminu powinna pojawić się najpóźniej 22 marca (a dokładniej 22 marca, do godz. 23:59:59).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Qba.

Jerzzzu, poniekąd jest to praca o mnie, a ja zazwyczaj zaciskam zęby i się szczerzę ze szczęką do przodu :-).

Z tą spoconą skórą to mam największy problem, bo paricle nie wchodzą w grę, jedynie tekstura. Mam trochę uciążliwe ograniczenia sprzętowe.

Właśnie z tą ostrością mam problem czy mgła czy DoF?...

Dzięki za podpowiedzi "świeżego oka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba okulary są za wysoko, wygląda jakby prawie nie miała czoła.

 

Zero postpro? Renderujesz DOF? Nie lepiej w postpro? (szybszy render, więcej kontroli?) Za to odpowiednia ilość tego dofa, nie za dużo nie za mało.

 

Wciąż trochę brakuje kontrastu w oświetleniu, niby są ostre cienie ale mimo to same postacie wyglądają jakby to był pochmurny dzień. Myślę że na otoczeniu jest prawie dobrze, ale na postaciach bym jeszcze spróbowała bardziej wydobyć światło i pogłębić cień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniu, Też bym wolał kręcić DoFem w afxie lub PSie, ale liście palm zrobiłem jako mapy przeźroczystości i niestety mapa głębii sceny generuje się jako pełne poligony. Po za tym raczej metodą prób i błędów chyba już dobrałem dofa. Nawet się w miarę liczy.

Co do cieni shader simple skin trochę żyje własnym życiem. Mam jeszcze pomysł... Ale zobaczymy. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym się tej pani z tyłu nie czepiała... rzeczywiście ma małe czoło w porównaniu do reszty twarzy, ale praca jest w charakterze karykaturalnym więc tego rodzaju deformacje są jak najbardziej uzasadnione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni up przed postprodukcją. Dopracowałem światło, spoconą skórę głównej postaci, lekki DoF i mgła.

Reszta w szopie: chmury i kolorki, może drobne podmalówki.

Biorę się za renderering bo długo będzie liczył z dofem.

 

Proszę o opinie!

 

ostat.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że poprawiłeś światło, teraz jest o wiele lepiej.

Oczy wyglądają trochę plastikowo, ale to można w postprodukcji poprawić.

Szkoda że asfalt nie ma jakiejś normal mapy, wygląda strasznie płasko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z asfaltem, oczami i zaczystymi oczami. Popracuję nad tym. Ale brak dynamiki? Myślę że dynamikę mógłbym poprawić wprowadzając motion blura, ale celowo tego nie zrobiłem bo:

1. na referkach z 6 strony tego wątku umieściłem przykłady zdjęć biegaczy uchwyconych w ruchu i żaden nie jest rozmyty.

http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=78055&d=1297948325

 

2. Moim zamierzeniem było, żeby dynamika była deficytem głównego bohatera. Stopy wrośnięte w asfalt, powyginana sylwetka i grymas na twarzy.

 

...Ale dzięki za komenty... Zwłaszcza, że rzadko ktoś coś pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że na koszulce przydała by się duża różnica pomiędzy tym co mokre a tym co suche (i wyraźna granica):

 

http://pascale.blogg.se/images/2008/sweaty_anna_19123937.jpg

 

widzę, że go trochę spociłeś, ale chyba jeszcze bardziej wyrazisty, obślizgły połysk mógłby być fajny:

 

http://1.bp.blogspot.com/_nzrqtoeNAwU/TA0SJMZ1AwI/AAAAAAAAANw/HmEXzQSDlpQ/s1600/marisa-miller-bikini-sweaty-smaller.jpg

 

 

go viater!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szarak3d

Tez bym dodal potu i to dosyc konkretnie zeby wrecz obciekal caly (dodal bym wiecej kropli tu i ówdzie jak by go poranna rosa dopadla:) i zostawial za soba go troche na asfalcie, tak ja bym to widzial. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej ostatni up przed finałem.

Przerobiłem jezdnię na bardziej zbumpioną (robiłem całą od nowa :-)).

Zniknęła mi gdzieś plansza z kilometrami. Więc na nowej dołożonej zmienię z 33 na 37 km. Dlatego, że w ostatni weekend biegłem imprezę i "próg wytrzymałości" mi się przesunął.

Zaznaczam tym, że praca jest mocno osobista.

 

Co do oczu to przy próbach podkręcania speculara, glosu, refleksów, transucensy oczy za bardzo reagują z otoczeniem i przestają być wyraziste. Może coś w szopie podkręcę.

 

finalcrisiscopy.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skóra na twarzy pani w tle po prawej wygląda jak z plastiku, chyba za duży specular, i kolor zbyt żółtawy.

Jeśli ci starczy czasu to zrób coś żeby skarpetki biegacza wyglądały bardziej miękko, i może podbrudź buty (może być w postprodukcji, drobne włoski na skarpety i trochę kurzu na buty).

Ale to już takie drobiazgi, fajna praca.

Jakoś dopiero teraz przeczytałam plakat na balkonie, hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Aniu. Twoje rady są dla mnie najbardziej trafne i staram się zawsze brać je pod uwagę.

Co do akcji w postprodukcji: możesz mi zasugerować jak technicznie dorobić włoski na skarpetkach i poprawić oczy? Jakieś specjalne brushe użyć?

Laskę z tyłu albo usunę albo przerobię bo mnie też kłuje w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włoski delikatnie jakimś cienkim pędzlem, być może wystarczy jak dodasz tylko na konturze. Możesz pobierać kolor z istniejącej skarpety albo lekko rozjaśnić.

 

Z oczami trochę trudniej bo są dość nietypowe, bardzo dużo białka i mało tęczówki. Jak porównasz np. tu http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bloodshot.jpg albo http://1.bp.blogspot.com/_9s8iqcCd0DY/RgpXPuYK-OI/AAAAAAAAAiE/gwf50PhUAmY/s400/sora.jpg to w twoim oku przede wszystkim brakuje mocnego odblasku (refleksja słońca). Ten odblask wygląda dobrze na tęczówce, ale nie wiem czy u ciebie to wyjdzie bo jest taka mała.

Możesz też spróbować lekko rozjaśnić albo przyróżowić niektóre partie białka miękkim pędzlem.

Chociaż myślę że już wyglądają lepiej od ostatniego razu, bo chyba rozmyłeś odbicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga, skończyłem. Zaktualizowałem pierwszego posta.

 

Pragnę podziękować wszystkim, którzy choć raz tu zajrzeli i pomogli mi przez to przebrnąć.

I kolejny raz na mecie :-)

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=992981#post992981

 

Ps: Wstańcie czasem od kompa i pójdzie pobiegać.

Ps': To białe na spodenkach, to sól pochodząca z wyschniętego potu.

 

Pozdrawiam

viater

Edytowane przez viater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę, że format ilustracji jest dość niewygodny do oglądania na panoramicznych ekranach. W ostatecznej rozdzielczości trudno dostrzec kompozycję bez skrolowania. Format sprawdza się w wydruku.

Dlatego wrzucam dla wszystkich zainteresowanych pomniejszony obrazek z maratonu. Zaznaczam jednak, że jest on uboższy o detal wypracowany, dotyczący głównego bohatera.

 

endurancecrisissmall.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności