Skocz do zawartości

[Kryzys] The Edge [FINISHED]


dR. Mahoney

Rekomendowane odpowiedzi

Wszyscy stajemy kiedyś w obliczu kryzysu, musimy przeciwstawić się niebezpieczeństwu, bądź też poddać się nie podejmując walki...

W pracy chciałem przedstawić jabłko, nadgryzione, niedoskonałe, smutne, świadome swojego położenia i czyhającego zagrożenia, głodnej, zwariowanej tarki. Jabłko ma wybór, skoczyć lub zostać startym, lecz jaką drogę wybierze, nie wie nikt.

-----------------------------------------------------

All of us eventually face a crisis. We have to choose between standing against the danger or giving up without a fight...

In the artwork I wanted to present an apple, imperfect, sad, aware of its situation and the lurking danger in person of a mad, hungry grater. The apple has to make a decision - to jump or to become grated. It's still unclear what way it choses.

 

finala.png

Edytowane przez dR. Mahoney
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Czas na update i tym samym wskrzeszenie wątku. Wstępnie przygotowana scena plus prawie skończone jabłko (dopracowanie shaderów/materiałów). Wciąż się zastanawiam, czy nie wprowadzić jakiejś 2giej postaci obok, mniejszego owocu (wisienka albo coś ?), która stałaby przy jabłku, próbując go jakoś pocieszyć. Też nie jestem przekonany w 100% co do ujęcia. Liczę na jakieś wskazówki, pomysły, sugestie.

 

lamolamo.jpg

 

i scenka

 

28524206.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabłko wcale nie ma smutnej miny, wygląda raczej na zamyślone, przyglądające się czemuś w dole. Nie bardzo rozumiem, o co chodzi w całej scence, ale wydaje mi się, iż ujęcie od dołu, spod nóżek bohatera, byłoby najciekawsze, najdynamiczniejsze. Tekstury można jeszcze poprawić, odbicie światła jest zbyt skupione, a owoc sam w sobie zbyt gładki. Przydałaby się mapka nierówności i odbić (szczególnie mokra powinna być ta odgryziona, soczysta część jabłka).

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążę temat dalej. Zmiany, materiały, i inne badziewia. Do sceny wejdzie jeszcze "złowieszcza" tarka, pochylająca się nad jabłkiem. Tarka będzie nosiła ślady walki ( starte kawałki wcześniejszych jabłek, jakoś takoś) Tak to na razie widzę.

 

Specular jabłka dalej do poprawy. Uchwyty na szufladach też.

 

DOF chyba musi być mocniejszy w tle.

 

precompo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny up. Doszła tarka. Materiały jeszcze wymagają dużo pracy, oczy ustawienia i poprawki. Dojdą kawałki jabłka startego na powierzchni tarki. Poza będzie mniej więcej podobna.

 

Rączkę tarki wygnę jeszcze bardziej w dół, by wyglądała bardziej na złowrogo nastawioną (jej kolor/materiał do ustalenia).

 

Cały czas mam na uwadze poprzednie poprawki dotyczącej sceny/jabłka, lecz trzeba wszystko pododawać co ma być by ruszyć dalej.

 

gege2.jpg

renderowane na border stąd obcięcie kadru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mina jabłka nie pasuje do sytuacji - z tyłu żywa tarka, a jałbko siedzi i rozmyśla.

To by było zupełnie OK. Z tym że ja tu widzę miazgę z jabłek, resztki ponabijane na tarkę - bez oczu. Takie pogorzelisko i samotne ocalałe jabłko, które wtedy przeżywa kryzys lekko mówiąc, a nie scena z dwoma postaciami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta tarka powinna mieć złowrogo zmrużone oczy, a jabłko powinno się patrzeć za siebie ze strachem. Teraz tak trochę bez emocji to wszystko, a myślę że wystarczy lekko zmienić oczy obu postaci.

 

Oświetlenie spróbuj dać mniej frontalne, bardziej z boku, albo nawet od góry żeby cień tarki padał na kawałek jabłka (wtedy oczy tarki rozjaśnić, żeby je było widać w cieniu).

Widzę tu coś w tym stylu (jak nie lubisz maziania po twoich pracach to usunę) http://img827.imageshack.us/i/mahoney.png/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodaj tarce usta z szyderczym usmiechem i cieknaca slina, oczy zrob jej lekko zakrwione jak to maja ludzie ogarnieci euforia.Jablko teraz masz smutne a ma byc przerazone, ten wzrok skierowany na tarke jest super pomyslem i do tego kamera lekko nizej i pozycja bardziej ukierunkowana do skoku. Chlopie jak wyjdzie ci to fajnie to z tym pomyslem jestes moim faworytem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas goni. Kolejne zmiany, w zasadzie światło(jeszcze poprawki będą) i "upgrade" tarki. Dojdą kawałki jabłka na niej, może jakaś ślina/piana , sok spływający z blatu(?). Oczy tarki wciąż do poprawki (bo są mało agresywne), a jabłka do doświetlenia bo tęczówka zaczęła źle wyglądać. W moim przekonaniu jest już przynajmniej nieco lepiej niż uprzednio.

 

A i materiał jabłka, dalej coś nie jest do końca takei jakie powinno, może za mało czerwieni na nim od frontu, może brak lekkiego mirrora (tyci tyci) i speculara jeszce podkręcić, obaczym.

 

nowylepszyja.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy zmagań. Tym razem pokusiłem się już o wprowadzenie kawałków jabłka startego na tarce. Jak tak patrzę na jabłko to widzę, że przesadziłem z mirrorem (miał być subtelny...) i może by jakoś bardziej urozmaicić na nim światło. Co do kawałków roztartych na tarce, troszkę śmiesznie materiał wygląda, zwłaszcza od strony w cieniu, ale nie wiem może ma to jakiś klimat swój. Może jeszcze jakieś kawałki skórki dojdą które wiszą to tu, to tam. Może tarka byłaby zaśliniona? Albo jeszcze sok spływający po krawędzi blatu (ale nie wiem czy to nie będzie już przesadzone). Jutro(dziś) się pomyśli co dalej, pora spać.

 

A, i te cholerne gałki na szufladkach... szlag mnie trafia jak na nie patrzę, muszę coś z nimi zrobić wreszcie.

 

njutest.png

Edytowane przez dR. Mahoney
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następne poprawki. Trochę mimika na jabłku, wzmocnienie key light, doświetlenie jabłka od lewej strony, dodanie wiszącej śliny przy górnych zębach tarki (trzeba będzie je wrzucić na osobny layer bo się zlewają. to samo tyczy się startego jabłka na tarce od strony zacienionej.) Chyba by pasowało trochę zróżnicować ustawienie nóżek jabłka względem siebie. Jeszcze coś tam w oczach tarki do zmiany chyba pójdzie. Zwiększyłem DOF'a za postaciami. I na razie to tyle zmian i moich własnych uwag. Już prawie koniec.

 

jablkotarka2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest coraz lepiej, jabłko nabrało uroku.

Zęby się trochę zlewają z tyłem tarki, może przyciemnij środek tarki.

Spróbowałabym bardziej zgrać zęby z dziurkami tarki, teraz wygląda jakby tam nagle była inna blacha.

Nadgryziona część jabłka powinna mieć jakiś bump albo displace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo, światło na jabłku super :)

ja bym zostawił na tym etapie i zaczął dopracowywać w post-pro. Właśnie te zęby tarki uwydatnić (grubość blachy), dodać bliki w oczach, miejscami rozjaśnić i przyciemnić scenę (nie przejmując się fizyczną stroną światła ;]). To są rzeczy na które na poziomie Blendka IMO szkoda czasu, a detale i mniej "sztuczności", renderowości, mogą przenieść tę pracę na wyższy poziom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulujemy nominacji w Bitwie! Tym samym życzymy powodzenia w dalszej "bitwie" o nagrody!

 

Przypominamy, że ostateczna praca, zgodna z wymogami regulaminu powinna pojawić się najpóźniej 22 marca (a dokładniej 22 marca, do godz. 23:59:59).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty i pewne zmiany, min. 'gluty' w tarce, starte jabłko, bardziej postrzępiona granica ugryzienia na jabłku.

Teraz muszę pomyśleć jaki efekt nadać w postpro.

 

skladaniepassow.png

 

I link do full res:

http://img716.imageshack.us/img716/2416/skladaniepassowfullsize.png

 

A, widzę właśnie że nie mam texy nagle na szufladkach :)

Edytowane przez dR. Mahoney
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update. Albo to będzie final image, albo może coś jeszcze wymyślę.

Prawdopodobnie ja widzę obraz znacznie jaśniejszym niż jest to w rzeczywistości (wina matrycy), jeśli tak to czeka mnie lekkie rozjaśnienie miejsc zacienionych.

 

lowres.png

 

I link do high res:

http://img832.imageshack.us/img832/1903/highresl.png

Edytowane przez dR. Mahoney
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasność jest w porządku, jedynie przyciemniłabym znowu tło tak jak w #29.

 

Granica cieniu na jabłku jest w jednej lini z brzegiem ścierki wiszącej za jabłkiem, a na dole granica odgryzionej częśći jabłka też jest tam gdzie ścierka, trochę to wygląda dziwnie (chyba przez to ścierka za bardzo przyciąga wzrok), może ją przesuń albo zmień kolor żeby się bardziej zlewała z tłem.

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szarak3d

tarka chyba troche inne dziurki powinna miec i bym troche przyciemnil ja od srodka zeby bardziej wyeksponowac jej zlowieszcza poaszcze bo narazie material sie zlewa troche. pordzewiala tez by chyba dobrze wygladala, ale sam wiem ze czasu niewiele. powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności