Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć Robaczki;)

 

Borykam się z pewnymi V-rayowymi problemami i liczę na pomoc bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek. Załączam rendery wnętrza nad którym jakiś czas temu pracowałam i może od razu zrobię listę pytań które mnie gnębią i za jasnego piernika nie potrafię znaleźć na nie odpowiedzi:P :

 

  • ziarenko na podłodze - to może powiem od razu, subdivs w materiale podłogi nie są za to odpowiedzialne. Sprawdzałam z ustawieniem na 8 i na 40 i nie ma większej różnicy. Myślałam, że może to być wina subdivs cienia w słońcu, ale tez sprawdzałam na różnych nastawach i dupa... ;) Potem pomyślałam, że może adaptive amount no i tutaj sprawa się jakby wyklarowała z tą różnicą, że moim zdaniem jak na tą scene wartość 0,4 jest przegięciem, a i tak nie rozwiązuje kwestii ziarna w 100 %. Może jest coś co pominęłam?
     
  • blotches na ścianach - Hsph mam 50/30 potem dałam 50/90 mniej ale nadal jak zresztą widac na renderze, co wy na to?
     
  • mdłość całości - powiem tak, wszystkie felery usunęłam w PS-ie, włączając inne zabiegi kosmetyczne typu ekspozycje czy korekcje poziomów, i wszystko było cacy. Ale szczerze mówiąc to chciałabym uzyskać cacy efekty na renderach a nie w postprodukcji. Oczywiście wiem, że taka jest zawsze konieczna, ale mnie nie satysfakcjonują moje ostatnie prace także POMOCY rodacy :P

 

Dobra na dole rendery:

 

10054127.jpg

 

98434288.jpg

 

34033270.jpg

 

No to czekam na pomoc i pozdrawiam

trzym się ;)

Edytowane przez Dusia
  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

co do noisa na podlodze, sprobuj bez textury wyrenderowac, jak nie pomoze to daj adaptive dmc i noise threshold zmniejsz np na 0,005 lub 0,003, powinno pomoc

 

co do plam na scianach to wyglada jak za duze wartosci dark multiplayer w exponential color mapping, radze nie ruszac, niech jest 1.0

 

co do ogolu, duzo zabawy wlasnie z color maping i swiatlem, kontem padania slonca, ostroscia cieni

 

 

pozdrawiam 'robaczku' :]

Napisano

cześć,

 

Hsph mam 50/30 potem dałam 50/90

 

spróbuj raczej 90/30. pierwszy parametr odpowiada za rozmycie irradiance mapy, a drugi za jej dokładność. im pierwszy większy tym mniej widoczne plamy, im drugi mniejszy tym wyraźniejsze detale w mapie oświetlenia. problem w tym że oba bardzo na siebie wpływają i różnie się zachowują w zależności od użytego oświetlenia. ale dobrze jest zachować drugą wartość mniejszą niż 40 a pierwszą co najmniej dwa razy większą. trochę zamotałem

 

plamy na suficie przy oknie to prawdopodobnie wina color mappingu - zdaje się że masz ustawiony exponential z dark multiplier wyższym od bright - to dobre rozwiązanie na jasne wnętrza pomieszczeń z małymi oknami, ale niestety tworzą się takie grzyby w miejscach najjaśniejszych. spróbuj zamiast tego bright i dark zachować na tym samym poziomie i podbić trochę gammę, np. na 2,2. będziesz musiała potem podnieść kontrast w photoshopie ale to norma. nie spodziewaj się idealnych renderów prosto z maxa. korzystanie z vray frame buffer może Ci pomóc, przynajmniej w kwestii kontrastu.

 

co do szumu na podłodze to ciężko powiedzieć. w ogóle to zgaduję, bo wbrew pozorom napisałaś niewiele o ustawieniach. na przyszłość wrzucaj screeny z nastawów vraya i opisz jakich świateł używasz w scenie.

 

pozdrawiam

  • Confused 1
Napisano

.... krzywe możesz już w vray , zapiszesz krzywe do pliku, noise threshold tak jak plasti, ale zacznij od 0,007 i to co zasugerowałem na PM, reszta spraw z GI, polka dot, o IRR juz pisałem - bo nie chciało mi się postować..

Napisano

Witam koleżankę :)

 

Brak zróżnicowania światła powoduje, że scena cała jest płaska. Ponadto shadery i AA do poprrawy.

 

Tkwi potencjał we wnętrzu... Sporo pracy przed Tobą.

Pozdro ;)

  • Like 1
Napisano

ok ok dziękuję wszystkim za wskazówki. A mam takie pytanko, może nawet całkiem głupie;) : Jak działa color corrections we frame bufferze? Bo to tam mam ten kontrast ustawić tak? Nigdy tego nie używałam a jak próbuję coś tam zdziałać przesuwając krzywą to wyskakują mi kolorowe plamy. Albo robi się blado ... A jak już coś ustawie to jak to potem zapisać tak żeby wczytać te ustawienia do kolejnych renderów?

 

Aha jeszcze jedno. Zdaje się, że ktoś mi napisał na PM, że mam włączyć clam output, żeby pozbyć się schodków? mmmm, że tak powiem wyskakują mi wtedy takie błękitne plamki w niektórych miejscach a do tego wszystkiego przy rendrowaniu całości wywala mi max'a co mi się raczej normalnie nie zdarza. Dlaczemu to tak? o_O

 

Aha aha, i jeszcze jedno sub-pixel mapping? Po co mi to ?

 

To wszystko jak na razie. Czekam na mądre rady, pozdrawiam ciepło i życzę wszystkim udanego dnia xD

 

Lill

Napisano

aha i odnośnie color clampingu, niebieskie plamy są stąd najwidoczniej, stąd, że nie wcisnelas jako zaznaczone w VFB "Force color clamping" :)

Napisano (edytowane)

Hej Robaczki :)

 

Witam ponownie. Na jakiś czas odpuściłam sobie tą scenę, ale teraz czuję nieodpartą potrzebę dokończenia jej. Chcę wycisnąć z niej maksimum więc liczę na pomoc bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek ;) Załączam świeże rendery i czekam na krytykę, rady i wskazówki :D

 

Pozdrawiam serdecznie,

Duśka

 

BTW wiem że PieS czyni cuda ale zanim zajmę się postprodukcją chcę tą scenę maksymalnie wypracować w VRay'u :)

 

salonvrayclaudiatworo01.jpg

 

salonvrayclaudiatworo.jpg

 

salonvrayclaudiatworo02.jpg

 

Aha i tutaj mój pierwszy DOF z kamerą fizyczną. Generalnie nie miałam zbyt wiele doczynienia z DOF'em więc mile widziane wszelkiego rodzaju porady na ten temat :)

 

salonvrayclaudiatworo04.jpg

Edytowane przez Dusia
Napisano

Ejnoooo :) Gdzie te komentarze? haha. Wszyscy mają bana czy jak ? lol

Nooooo, bo nie wiem jak z tym dalej ruszyć.... Zlitujcie się lol;)

Napisano

3 render poduszki kwadratowe i stoja jak ruscy zolnierze, swiatelko u gory jest uciete kamera i ten frosted glass na nim jakis szary, dwa obiekty wchodza po prawej na dole w kadr niepotrzebnie,

 

ta szafka z szufladami - czy dwie szuflady na samym dole sa tej samej wielkoœci? wygladaja na rózne

 

podloga ma dziwny bump na 2 rend i jakas generalnie duza skala tych desek na podlodze imho ale moze tak mialo byc

 

render z dof - kadr moznaby poprawic, za duzo rzeczy jest poucinanych

pzdr :)

Napisano

Dzięki :) Powalczyłam trochę z podłogą ale nie wiem czy teraz jest już lepiej. Zmieniłam też poduchy i starałam się poprawić kadry :)

Wrzucam up'y

 

salonvray07dofclaudiatw.jpg

 

salonvrayclaudiatworo05.jpg

 

salonvrayclaudiatworo06.jpg

 

Czekam na dalsze wskazówki

i

pozdrawiam :D

Napisano

wrzucam szybkiego up'a.

wymieniłam model kanapy i pozmieniałam trochę ustawienia co niektórych materiałów,

Jak teraz z podłogą. lepiej? czekam na sugestie.

pozdrawiam :)

 

salonkorytarz2recover.jpg

Napisano

teraz masz za duży kontrast na podłodze, do tego słońce jest zbyt żółte. wcześniejszy materiał podłogi był spoko, tylko odbicia trochę za mocne. wystarczyło zmniejszyć reflect. ale ogólnie robisz duże postępu, tak trzymaj

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności