Dusia Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 (edytowane) Cześć Robaczki;) Borykam się z pewnymi V-rayowymi problemami i liczę na pomoc bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek. Załączam rendery wnętrza nad którym jakiś czas temu pracowałam i może od razu zrobię listę pytań które mnie gnębią i za jasnego piernika nie potrafię znaleźć na nie odpowiedzi:P : ziarenko na podłodze - to może powiem od razu, subdivs w materiale podłogi nie są za to odpowiedzialne. Sprawdzałam z ustawieniem na 8 i na 40 i nie ma większej różnicy. Myślałam, że może to być wina subdivs cienia w słońcu, ale tez sprawdzałam na różnych nastawach i dupa... ;) Potem pomyślałam, że może adaptive amount no i tutaj sprawa się jakby wyklarowała z tą różnicą, że moim zdaniem jak na tą scene wartość 0,4 jest przegięciem, a i tak nie rozwiązuje kwestii ziarna w 100 %. Może jest coś co pominęłam? blotches na ścianach - Hsph mam 50/30 potem dałam 50/90 mniej ale nadal jak zresztą widac na renderze, co wy na to? mdłość całości - powiem tak, wszystkie felery usunęłam w PS-ie, włączając inne zabiegi kosmetyczne typu ekspozycje czy korekcje poziomów, i wszystko było cacy. Ale szczerze mówiąc to chciałabym uzyskać cacy efekty na renderach a nie w postprodukcji. Oczywiście wiem, że taka jest zawsze konieczna, ale mnie nie satysfakcjonują moje ostatnie prace także POMOCY rodacy :P Dobra na dole rendery: No to czekam na pomoc i pozdrawiam trzym się ;) Edytowane 26 Luty 2011 przez Dusia
plasti Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 co do noisa na podlodze, sprobuj bez textury wyrenderowac, jak nie pomoze to daj adaptive dmc i noise threshold zmniejsz np na 0,005 lub 0,003, powinno pomoc co do plam na scianach to wyglada jak za duze wartosci dark multiplayer w exponential color mapping, radze nie ruszac, niech jest 1.0 co do ogolu, duzo zabawy wlasnie z color maping i swiatlem, kontem padania slonca, ostroscia cieni pozdrawiam 'robaczku' :]
polka dot Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 cześć, Hsph mam 50/30 potem dałam 50/90 spróbuj raczej 90/30. pierwszy parametr odpowiada za rozmycie irradiance mapy, a drugi za jej dokładność. im pierwszy większy tym mniej widoczne plamy, im drugi mniejszy tym wyraźniejsze detale w mapie oświetlenia. problem w tym że oba bardzo na siebie wpływają i różnie się zachowują w zależności od użytego oświetlenia. ale dobrze jest zachować drugą wartość mniejszą niż 40 a pierwszą co najmniej dwa razy większą. trochę zamotałem plamy na suficie przy oknie to prawdopodobnie wina color mappingu - zdaje się że masz ustawiony exponential z dark multiplier wyższym od bright - to dobre rozwiązanie na jasne wnętrza pomieszczeń z małymi oknami, ale niestety tworzą się takie grzyby w miejscach najjaśniejszych. spróbuj zamiast tego bright i dark zachować na tym samym poziomie i podbić trochę gammę, np. na 2,2. będziesz musiała potem podnieść kontrast w photoshopie ale to norma. nie spodziewaj się idealnych renderów prosto z maxa. korzystanie z vray frame buffer może Ci pomóc, przynajmniej w kwestii kontrastu. co do szumu na podłodze to ciężko powiedzieć. w ogóle to zgaduję, bo wbrew pozorom napisałaś niewiele o ustawieniach. na przyszłość wrzucaj screeny z nastawów vraya i opisz jakich świateł używasz w scenie. pozdrawiam 1
Camel Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 .... krzywe możesz już w vray , zapiszesz krzywe do pliku, noise threshold tak jak plasti, ale zacznij od 0,007 i to co zasugerowałem na PM, reszta spraw z GI, polka dot, o IRR juz pisałem - bo nie chciało mi się postować..
gientekwl Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Witam koleżankę :) Brak zróżnicowania światła powoduje, że scena cała jest płaska. Ponadto shadery i AA do poprrawy. Tkwi potencjał we wnętrzu... Sporo pracy przed Tobą. Pozdro ;) 1
Dusia Napisano 11 Styczeń 2011 Autor Napisano 11 Styczeń 2011 ok ok dziękuję wszystkim za wskazówki. A mam takie pytanko, może nawet całkiem głupie;) : Jak działa color corrections we frame bufferze? Bo to tam mam ten kontrast ustawić tak? Nigdy tego nie używałam a jak próbuję coś tam zdziałać przesuwając krzywą to wyskakują mi kolorowe plamy. Albo robi się blado ... A jak już coś ustawie to jak to potem zapisać tak żeby wczytać te ustawienia do kolejnych renderów? Aha jeszcze jedno. Zdaje się, że ktoś mi napisał na PM, że mam włączyć clam output, żeby pozbyć się schodków? mmmm, że tak powiem wyskakują mi wtedy takie błękitne plamki w niektórych miejscach a do tego wszystkiego przy rendrowaniu całości wywala mi max'a co mi się raczej normalnie nie zdarza. Dlaczemu to tak? o_O Aha aha, i jeszcze jedno sub-pixel mapping? Po co mi to ? To wszystko jak na razie. Czekam na mądre rady, pozdrawiam ciepło i życzę wszystkim udanego dnia xD Lill
Camel Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 aha i odnośnie color clampingu, niebieskie plamy są stąd najwidoczniej, stąd, że nie wcisnelas jako zaznaczone w VFB "Force color clamping" :)
Dusia Napisano 25 Luty 2011 Autor Napisano 25 Luty 2011 (edytowane) Hej Robaczki :) Witam ponownie. Na jakiś czas odpuściłam sobie tą scenę, ale teraz czuję nieodpartą potrzebę dokończenia jej. Chcę wycisnąć z niej maksimum więc liczę na pomoc bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek ;) Załączam świeże rendery i czekam na krytykę, rady i wskazówki :D Pozdrawiam serdecznie, Duśka BTW wiem że PieS czyni cuda ale zanim zajmę się postprodukcją chcę tą scenę maksymalnie wypracować w VRay'u :) Aha i tutaj mój pierwszy DOF z kamerą fizyczną. Generalnie nie miałam zbyt wiele doczynienia z DOF'em więc mile widziane wszelkiego rodzaju porady na ten temat :) Edytowane 25 Luty 2011 przez Dusia
Dusia Napisano 25 Luty 2011 Autor Napisano 25 Luty 2011 Ejnoooo :) Gdzie te komentarze? haha. Wszyscy mają bana czy jak ? lol Nooooo, bo nie wiem jak z tym dalej ruszyć.... Zlitujcie się lol;)
pionix Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 Oświetlenie wygląda teraz bardzo dobrze. Popracuj nad materiałem podłogi bo teraz wygląda jak gumolinoleum. Przydałby się też lepszy model kanapy. W sieci można znaleźć bardzo ładne darmowe modele np. http://www.bebitalia.it
Przemekd Napisano 25 Luty 2011 Napisano 25 Luty 2011 3 render poduszki kwadratowe i stoja jak ruscy zolnierze, swiatelko u gory jest uciete kamera i ten frosted glass na nim jakis szary, dwa obiekty wchodza po prawej na dole w kadr niepotrzebnie, ta szafka z szufladami - czy dwie szuflady na samym dole sa tej samej wielkoci? wygladaja na rózne podloga ma dziwny bump na 2 rend i jakas generalnie duza skala tych desek na podlodze imho ale moze tak mialo byc render z dof - kadr moznaby poprawic, za duzo rzeczy jest poucinanych pzdr :)
Dusia Napisano 26 Luty 2011 Autor Napisano 26 Luty 2011 Dzięki :) Powalczyłam trochę z podłogą ale nie wiem czy teraz jest już lepiej. Zmieniłam też poduchy i starałam się poprawić kadry :) Wrzucam up'y Czekam na dalsze wskazówki i pozdrawiam :D
gientekwl Napisano 27 Luty 2011 Napisano 27 Luty 2011 ładne światło, imho ciutkę za jasno. Modele kuleją - zwłaszcza model kanapy no i shadery do poprawy.
Dusia Napisano 3 Marzec 2011 Autor Napisano 3 Marzec 2011 wrzucam szybkiego up'a. wymieniłam model kanapy i pozmieniałam trochę ustawienia co niektórych materiałów, Jak teraz z podłogą. lepiej? czekam na sugestie. pozdrawiam :)
polka dot Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 teraz masz za duży kontrast na podłodze, do tego słońce jest zbyt żółte. wcześniejszy materiał podłogi był spoko, tylko odbicia trochę za mocne. wystarczyło zmniejszyć reflect. ale ogólnie robisz duże postępu, tak trzymaj pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się