Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Na żadych forach ani stronach nie jest jasno i klarownie napisane jaki najbardziej rekomendowany typ modelowania używać do budynków z duża ilością detali.Czy składać go z nurbsów?a może pozostawić na polygonach bo z subdivision trzeba by każdą krawędź oddzielnie pomnożyć(zasada regulawania ostrości krawędźi poprzez dwie między jedną),ale to by zajęło wieki.A więc jakim typem modelowania zrobić ten budynek,oczywiście aby miał jak najwiecej detali.??

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Problem leży w tym ,że nie chce ostrych krawędzi a jak zaczne bawić się chamfer to bład na błędzie wyskakuje model dostaje drgawek .Mi chodzi o to jak zrobic to profesjonalnie co by z tym zrobił profesjonalista bo napewno by nie zrobił tego polygonami i już, a jeżeli to jak potem te krawędzie wszystkie zaokrąglić bo w przyrodzie nie ma takich ostrych krawędzi...:-(

Napisano

chlopie wiesz ile profesjonalnych budynkow robi sie w poly, prawie wszystkie. Zrob jak chcesz, ciekawy jestem tej pracy i jej postepu jak zaczniesz to robic nurbsami

Napisano
co by z tym zrobił profesjonalista bo napewno by nie zrobił tego polygonami i już

 

z pewnoscią by je wychaftowal na drutach z koziej włóczki...

 

jak zaczne bawić się chamfer to bład na błędzie wyskakuje model dostaje drgawek

 

to znaczy ze masz marnie zrobiony model.

 

 

Nie wiem jak ci to inaczej powiedziec. Zajmuje sie wizkami i modelowaniem powiedzmy ze profesjonalnie, i tam nie ma zadnych cudow. Masz dobrze opanowany warsztat i siadasz i modelujesz.

Napisano

Moim zdaniem najlepiej poly. Tworzysz proste bryły a potem smooth. Możesz sprawdzać na bieżąco jak to będzie wyglądało w smooth przez kliknięcie 3.

Pozostaje jeszcze kwestia bevel. Czyli robisz poly a potem wszystkie ostre krawędzie potraktuj bevel'em i już nie będą takie ostre.

Pozdrawiam

Napisano

to fajnie ,że polygonami ...potem nacisnę sobie trójeczke i ooooups wszystko się zaokrągliło jak pączuszek:-) mam na przykład 256 krawędzi i chyba miesiąc bede siedział żeby każdą potroić dla uzyskania dobrego subdivision....musi tu być jakies inne rozwiązanie bo 256 krawędzi razy dwa to daje mi 512 operacji podwajania krawędzi ...napewno jest inne rozwiązanie:-) ale to wie tylko ten kto na tej koziej włóczce zaperd..la z tymi modelami hehehhe:-)bez urazy( :-)):p:D:D:D:D:D:D:D:D

Napisano

No dobra panienki nie obrażać się tylko powiedzcie mi gdzie mogę znaleść jakieś dobre tutoriale video gdzie ktoś modeluje budynek bo pełno jest modelowania głów w maya albo całych postaci ,samochodów a takich budynkow jak na lekarstwo:-(((( pls help

 

ps:w ogóle dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem jestem wzruszony:-))));)

Napisano

ja bym zrobil to na poly i krawedzie wygladzal bevel/chamfer. I bez zadnego smootha - zadna 3-czka. Jedynie smoothing groups/soften edge.

Napisano

Rób w nurbsach, bądź pro.

 

A tutków jest jak na lekarstwo (chyba), bo każdy robi to z boksa/plane/wyciągniętych dwg i czamferuje edge gdzie trzeba, tj na krawędziach. Najczęściej to zdaje idealnie egzamin, bo mało kto robi zbliżenia na samą krawędź wnęki okiennej na ten przykład.

Napisano

kolejna sprawa to selection tool.W maxie mamy cos takiego ,że wybieramy -czy zaznaczyć obszar tylko wewnątrz lub wenątrz i pozostałe stykające sie krawędzie.A w Maya ?gdzie jest ta opcja bo jakos jej nie znalazłem a chciałbym zaznaczyć tylko krawędź która wezme w kółko ale mi sie zaznaczają pozostałe również...co z tym fantem zrobić?

Napisano
Rób w nurbsach, bądź pro.

 

A tutków jest jak na lekarstwo (chyba), bo każdy robi to z boksa/plane/wyciągniętych dwg i czamferuje edge gdzie trzeba, tj na krawędziach. Najczęściej to zdaje idealnie egzamin, bo mało kto robi zbliżenia na samą krawędź wnęki okiennej na ten przykład.

 

 

a pewnie że zrobie w nurbsach ,pochlastam się heheheheh :-)a wyciaganie boksów to dobre dla amatorów i żebraków,ja chce być wiesz proffffesional:-) hehehee a tak serio to dzięki za poradę robie to obecnie poprzez symetry i wyciagam krawędzie potem bede bevelował albo chamferował trzeba to rozważyć przy okrągłym stole na najblizszej konferencji prezydenckiej:-)))).a tak serio to boje sie overlaping faces dlatego chce wiedziec na pewniaka jak z tym koksem lecieć ażeby sie nie potknąć.dzięki bardzo.

Napisano

bycie pro nie polega na narobieniu sie tylko na upraszczaniu problemow. Oczywiscie nie cena jakosci. Ale jak chcesz modelowac na smooth cos co bedzie na 3cim planie w scenie przez 1 sec to twoj wybor i czas.

Napisano (edytowane)

jak robie model to nie bede na niego patrzył z daleka ...ja chce zajrzeć każde załamanie betonu w tym modelu ...to pewnie nurbsy będą ***w tym temacie :-))))NURBSY DO WSZYSTKIEGO !!!IHA:D:D:D:D

Edytowane przez CzAk1
Napisano

carrido nie zawracaj dupy ludziom, ktorzy wchodza na to forum zeby czegos sie dowiedziec albo komus cos doradzic. Zrob sobie ten budynek nawet z miliona boksow i ukladaj jak cegielki. Probojesz byc zabawny ale ci jakos to nie wychodzi.

Napisano

Co do trybu selekcji w Maya:

Utworz sobie boxa bo inaczej nie zrobisz musisz miec cos zaznaczone jakis obiekt.

Kliknij na niego. Nastepnie w prawym gornym rogu wybierz tool settings i tam

masz commom selection setting. fajne jest paint selection z zaznaczonym camera based selection.

Napisano

W tym selection tool options nic nie ma o zaznaczaniu tylko obiektu wewnątrz

tylko 3 opcje to bardzo mało co z tym zrobić??chce zaznaczyć trzy krawędzie a zaznaczają mi się 5 dokokoła nich!!!w maxie to nie był problem a tu o co kaman???taka prosta rzecz a nie wiadomo gdzie ją znaleść skandal w takim programi powinna to byc mał ikonka którą tylko zmieniasz opceje wyboru.:(:(:(:(:([ATTACH]77330[/ATTACH]

Napisano
w maxie to nie był problem a tu o co kaman???taka prosta rzecz a nie wiadomo gdzie ją znaleść skandal.:(:(:(:(:([ATTACH]77330[/ATTACH]

 

To zmień program na maxa i uspokój się z tymi emo-buźkami chłopie,

bo poważnie odechciewa się czytać o Twoich problemach.

Chcesz być pro, to naucz się najpierw podstaw i przeczytaj

podręcznik dołączony do programu.

Nikt nie będzie Ci przecież tłumaczył działania podstawowych narzędzi.

 

W tym konkretnym przypadku jeśli chcesz samo wewnątrz zaznacz wszystkie wierzchołki,

przekonwertuj selekcję (ctrl+prawy myszy) do krawędzi i odwróć.

Potem zamień selekcję na ścianki czy co tam chcesz.

 

Pozdr.

Napisano

Co do wstawiania dodatkowych krawędzi - najlepiej zrobić to w poly, jest najszybciej.

Po zaznaczeniu krawędzi możesz wcisnąć ctrl+prawy myszy i wstawiać krawędzie

z menu które się pokaze, Edge loop i Edge ring. Uprzednio możesz sobie skonfigurowac

te narzędzia tak żeby wstawiało tyle podziałów ile zechcesz relatywnie lub absolutnie.

Wybierając Edge Loop/Edge Loop &Duplicate mozesz dodać jedną krawędz ktora domyślnie będzie na środku i poprawić to Edge Ring/To edge ring & split albo lepiej bevelem.

Jeśli zrobisz wiele takich krawędzi to po skonfigurowaniu outlinera zeby pokazwyal wszystko,

a nie tylko DAG objects, mozesz sobie zaznaczyc wszystkie węzły podziałów czy beveli

i na channel boxie wpisać dokładne wartości, w ten sposob hurtowo mozesz zmieniac nawet tysiace zaokraglen poki nie usuniesz historii.

Ale dowiedziałbyś się tego wszystkiego po przeczytaniu helpa.

To o co pytasz to naprawde podstawy podstaw.

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności