carrido Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Witam, Na żadych forach ani stronach nie jest jasno i klarownie napisane jaki najbardziej rekomendowany typ modelowania używać do budynków z duża ilością detali.Czy składać go z nurbsów?a może pozostawić na polygonach bo z subdivision trzeba by każdą krawędź oddzielnie pomnożyć(zasada regulawania ostrości krawędźi poprzez dwie między jedną),ale to by zajęło wieki.A więc jakim typem modelowania zrobić ten budynek,oczywiście aby miał jak najwiecej detali.?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 zwykle poly, nie wiem co tu kombinowac. Moze jakies czesci beda wymagac wygladzania, ale generalnie nie rozumiem za bardzo gdzie lezy problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 No po mojemu tez robilbym to w poly, chyba najlatwiej i najszybciej Link to comment Share on other sites More sharing options...
carrido Posted January 22, 2011 Author Share Posted January 22, 2011 Problem leży w tym ,że nie chce ostrych krawędzi a jak zaczne bawić się chamfer to bład na błędzie wyskakuje model dostaje drgawek .Mi chodzi o to jak zrobic to profesjonalnie co by z tym zrobił profesjonalista bo napewno by nie zrobił tego polygonami i już, a jeżeli to jak potem te krawędzie wszystkie zaokrąglić bo w przyrodzie nie ma takich ostrych krawędzi...:-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 chlopie wiesz ile profesjonalnych budynkow robi sie w poly, prawie wszystkie. Zrob jak chcesz, ciekawy jestem tej pracy i jej postepu jak zaczniesz to robic nurbsami Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 co by z tym zrobił profesjonalista bo napewno by nie zrobił tego polygonami i już z pewnoscią by je wychaftowal na drutach z koziej włóczki... jak zaczne bawić się chamfer to bład na błędzie wyskakuje model dostaje drgawek to znaczy ze masz marnie zrobiony model. Nie wiem jak ci to inaczej powiedziec. Zajmuje sie wizkami i modelowaniem powiedzmy ze profesjonalnie, i tam nie ma zadnych cudow. Masz dobrze opanowany warsztat i siadasz i modelujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jfk_studio Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Moim zdaniem najlepiej poly. Tworzysz proste bryły a potem smooth. Możesz sprawdzać na bieżąco jak to będzie wyglądało w smooth przez kliknięcie 3. Pozostaje jeszcze kwestia bevel. Czyli robisz poly a potem wszystkie ostre krawędzie potraktuj bevel'em i już nie będą takie ostre. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
carrido Posted January 22, 2011 Author Share Posted January 22, 2011 to fajnie ,że polygonami ...potem nacisnę sobie trójeczke i ooooups wszystko się zaokrągliło jak pączuszek:-) mam na przykład 256 krawędzi i chyba miesiąc bede siedział żeby każdą potroić dla uzyskania dobrego subdivision....musi tu być jakies inne rozwiązanie bo 256 krawędzi razy dwa to daje mi 512 operacji podwajania krawędzi ...napewno jest inne rozwiązanie:-) ale to wie tylko ten kto na tej koziej włóczce zaperd..la z tymi modelami hehehhe:-)bez urazy( :-)):p:D:D:D:D:D:D:D:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
carrido Posted January 22, 2011 Author Share Posted January 22, 2011 No dobra panienki nie obrażać się tylko powiedzcie mi gdzie mogę znaleść jakieś dobre tutoriale video gdzie ktoś modeluje budynek bo pełno jest modelowania głów w maya albo całych postaci ,samochodów a takich budynkow jak na lekarstwo:-(((( pls help ps:w ogóle dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem jestem wzruszony:-))));) Link to comment Share on other sites More sharing options...
guru Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 ja bym zrobil to na poly i krawedzie wygladzal bevel/chamfer. I bez zadnego smootha - zadna 3-czka. Jedynie smoothing groups/soften edge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cide Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Rób w nurbsach, bądź pro. A tutków jest jak na lekarstwo (chyba), bo każdy robi to z boksa/plane/wyciągniętych dwg i czamferuje edge gdzie trzeba, tj na krawędziach. Najczęściej to zdaje idealnie egzamin, bo mało kto robi zbliżenia na samą krawędź wnęki okiennej na ten przykład. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 (edited) http://www.3dm3.com/tutorials/schwerin_theater tu masz tutka pod maxa ale w maya dziala tak samo, tutka na nurbsy niema bo pewnie malo profesjonalistow na tym swiecie:D Edited January 22, 2011 by MariushO Link to comment Share on other sites More sharing options...
carrido Posted January 22, 2011 Author Share Posted January 22, 2011 kolejna sprawa to selection tool.W maxie mamy cos takiego ,że wybieramy -czy zaznaczyć obszar tylko wewnątrz lub wenątrz i pozostałe stykające sie krawędzie.A w Maya ?gdzie jest ta opcja bo jakos jej nie znalazłem a chciałbym zaznaczyć tylko krawędź która wezme w kółko ale mi sie zaznaczają pozostałe również...co z tym fantem zrobić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carrido Posted January 22, 2011 Author Share Posted January 22, 2011 http://www.3dm3.com/tutorials/schwerin_theater tu masz tutka pod maxa ale w maya dziala tak samo, tutka na nurbsy niema bo pewnie malo profesjonalistow na tym swiecie:D no ty to dowcipny jesteś hehhehe nie moge ...:D:D:D:D:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
carrido Posted January 22, 2011 Author Share Posted January 22, 2011 Rób w nurbsach, bądź pro. A tutków jest jak na lekarstwo (chyba), bo każdy robi to z boksa/plane/wyciągniętych dwg i czamferuje edge gdzie trzeba, tj na krawędziach. Najczęściej to zdaje idealnie egzamin, bo mało kto robi zbliżenia na samą krawędź wnęki okiennej na ten przykład. a pewnie że zrobie w nurbsach ,pochlastam się heheheheh :-)a wyciaganie boksów to dobre dla amatorów i żebraków,ja chce być wiesz proffffesional:-) hehehee a tak serio to dzięki za poradę robie to obecnie poprzez symetry i wyciagam krawędzie potem bede bevelował albo chamferował trzeba to rozważyć przy okrągłym stole na najblizszej konferencji prezydenckiej:-)))).a tak serio to boje sie overlaping faces dlatego chce wiedziec na pewniaka jak z tym koksem lecieć ażeby sie nie potknąć.dzięki bardzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
guru Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 bycie pro nie polega na narobieniu sie tylko na upraszczaniu problemow. Oczywiscie nie cena jakosci. Ale jak chcesz modelowac na smooth cos co bedzie na 3cim planie w scenie przez 1 sec to twoj wybor i czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carrido Posted January 22, 2011 Author Share Posted January 22, 2011 (edited) jak robie model to nie bede na niego patrzył z daleka ...ja chce zajrzeć każde załamanie betonu w tym modelu ...to pewnie nurbsy będą ***w tym temacie :-))))NURBSY DO WSZYSTKIEGO !!!IHA:D:D:D:D Edited January 22, 2011 by CzAk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 czy ty zalozyles ten temat zeby sie czegos dowiedziec, czy zeby probowac byc zabawnym ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 carrido nie zawracaj dupy ludziom, ktorzy wchodza na to forum zeby czegos sie dowiedziec albo komus cos doradzic. Zrob sobie ten budynek nawet z miliona boksow i ukladaj jak cegielki. Probojesz byc zabawny ale ci jakos to nie wychodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Co do trybu selekcji w Maya: Utworz sobie boxa bo inaczej nie zrobisz musisz miec cos zaznaczone jakis obiekt. Kliknij na niego. Nastepnie w prawym gornym rogu wybierz tool settings i tam masz commom selection setting. fajne jest paint selection z zaznaczonym camera based selection. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carrido Posted January 23, 2011 Author Share Posted January 23, 2011 W tym selection tool options nic nie ma o zaznaczaniu tylko obiektu wewnątrz tylko 3 opcje to bardzo mało co z tym zrobić??chce zaznaczyć trzy krawędzie a zaznaczają mi się 5 dokokoła nich!!!w maxie to nie był problem a tu o co kaman???taka prosta rzecz a nie wiadomo gdzie ją znaleść skandal w takim programi powinna to byc mał ikonka którą tylko zmieniasz opceje wyboru.:(:(:(:(:([ATTACH]77330[/ATTACH] Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 w maxie to nie był problem a tu o co kaman???taka prosta rzecz a nie wiadomo gdzie ją znaleść skandal.:(:(:(:(:([ATTACH]77330[/ATTACH] To zmień program na maxa i uspokój się z tymi emo-buźkami chłopie, bo poważnie odechciewa się czytać o Twoich problemach. Chcesz być pro, to naucz się najpierw podstaw i przeczytaj podręcznik dołączony do programu. Nikt nie będzie Ci przecież tłumaczył działania podstawowych narzędzi. W tym konkretnym przypadku jeśli chcesz samo wewnątrz zaznacz wszystkie wierzchołki, przekonwertuj selekcję (ctrl+prawy myszy) do krawędzi i odwróć. Potem zamień selekcję na ścianki czy co tam chcesz. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ca mel Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Co do wstawiania dodatkowych krawędzi - najlepiej zrobić to w poly, jest najszybciej. Po zaznaczeniu krawędzi możesz wcisnąć ctrl+prawy myszy i wstawiać krawędzie z menu które się pokaze, Edge loop i Edge ring. Uprzednio możesz sobie skonfigurowac te narzędzia tak żeby wstawiało tyle podziałów ile zechcesz relatywnie lub absolutnie. Wybierając Edge Loop/Edge Loop &Duplicate mozesz dodać jedną krawędz ktora domyślnie będzie na środku i poprawić to Edge Ring/To edge ring & split albo lepiej bevelem. Jeśli zrobisz wiele takich krawędzi to po skonfigurowaniu outlinera zeby pokazwyal wszystko, a nie tylko DAG objects, mozesz sobie zaznaczyc wszystkie węzły podziałów czy beveli i na channel boxie wpisać dokładne wartości, w ten sposob hurtowo mozesz zmieniac nawet tysiace zaokraglen poki nie usuniesz historii. Ale dowiedziałbyś się tego wszystkiego po przeczytaniu helpa. To o co pytasz to naprawde podstawy podstaw. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now