Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam

Dziś zabieram sie do mojej drugiej pracy - bedzie to samochod (jakiś prototyp). Wykonam go za pomoca spajnow na Maxie R3. Zapewne bede mial wiele klopotow wiec licze na wasza pomoc :).

 

Ok a wiec po kolei - na poczatek karoseria w spajnach (prosze sie nie smiać :P):

 

 

prototyp.gif

 

Teraz biore sie za zamkniecie bokow bo narazie to otwarte krawedzie :/

  • Replies 46
  • Views 3.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

To ja napisze tylko tylę: uuups.....

Bedzie ciężko!! :P

ee jezeli robisz to na splajnach to czemu wychodzi ci taki kwadrat ???? moze pozmieniaj wezly na bezier albo smooth bo na razie to zaczyna przypominac samochodzik pana NO*NAME\'a :-)

Zostawcie go w spokoju ;] Łatwiej człowiek sobie radzi z podstawami jak mu ludzie pomagają. To forum przypominam ma nawet wzmiankę w regulaminie o pomocy słabszym. prawda że ta karoseria nie wróży niczego dobrego na przyszłość ale jak wykona ten \"samochód\" do końca to będzie bogatszy o bagaż doświadczeń i następny będzie znacznie lepszy.

Ja ci osobiście życzę powodzenia i będę tutal zaglądał.

A ja proponuję zrobić auto polymodelingiem. Dla początkujących ta metoda jest łatwiejsza....przynajmniej ja tak uważam:)

Wiecie co?? Patrząc na to z innej perspektywy to takie prace są nawet bardzo dowartościowujące. inna kwestia to to, że poziom forum idzie ostatnio bardzo w dół.. Coraz więcej prac średnich, mało wybitnych i multum kiepskich...

Wydaje mi się, że dział WIP powinien być podzielony jeszcze na dział dla początkujących. (i tu sugestia dla szanownego grona modów ;)

na Twoim miejscu rozrysowalbym sobie ten prototyp najpierw bardzo dokladnie (rzuty), a pozniej robil wg konceptu.

 

 

UPDATE:

 

taaa... i jeszcze proponuje podzial na blondynow i brunetow i wg urody avatara :]

 

Może coś prostszego na początek, oraz nie spline`y tylko poly modeling?

 

Czy concept auta masz już rozrysowany na kartkach, czy dopiero w trakcie tworzenia będziesz myslał? :-I

  • Author

Witajm - przepraszam ze mnie tak dlugo nie bylo - posluchalem waszych rad rozrysowalem model ale... mam problem z wyswietlaniem blueprintow w viewportach :/. Nie wyeswieltaja sie - ustawiam na show map in viewport (mam Maxa 4.2) i nic :|. Może ktoś wie co to może być?

przegladnij starsze topiki stosujac z gornego menu tego forum SZUKAJ :) podobnych problemow i zapytan tego typu bylo wiecej.

Pozdrawiam :)

  • Author

Ok no to zaczynamy - na poczatek: poradzilem sobie ze zglaszanym problemem nie pokazywania tekstur w viewportach - teraz jest ok. Po drugie zaczalem tworzyć samochod za pomoca polymodelingu. Oto co do tej pory udalo mi sie zrobic (to jest diabelnie trudne :/ jak dla mnie):

 

step001.gif

 

Dla ludzi nie wiedzacych co to za element - to maska a raczej jej boczne krawedzie :P. Trzymajcie kciuki bo dopiero sie ucze i jest to moj pierwszy powazny model.

 

[Wyedytowany dnia 13-6-2004 > MaxRipper]

Pracuj dalej bo narazie to niec specjalnego (nawet jak na poczatek) to nie ma :)

(DZIWNY MODELING) no ale ..... :)

Ciekawe co z tego bedzie

no Marcin (nie ja :P ) ma racje lepiej zacznij cos z tutoriala b otroszke jak by ci niewychodzi narazie......naprawde lepiej bedzie jezeli poprostu zaczniesz tu robic tutka i bedziesz nam pokazywac swoje efekty....

  • Author
Wysłane przez sikham

widze tu prace natchnioną tutkem PG ;) (pozdro)

 

Dokładnie - prace robie z tutorialem grupy Evermotion.

 

Wysłane przez Marcin

no Marcin (nie ja :P ) ma racje lepiej zacznij cos z tutoriala b otroszke jak by ci niewychodzi narazie

 

Hmm nie wychodzi mi bo... nie mam takiej wiedzy jak wy :P, po prostu czasem natykam sie na problemy typu - jak podzielic poligon albo jak wyekstrudowac tylko jeden face poligonu itp.

 

Dziekuje za wsparcie - wasze rady sa napawde pomocne. Aha dziś wieczorem jak zdąże to dam update.

Taka drobna rada - jak już dodajesz tekst do obrazków, to rób to bez błędów:) Troszke śmiesznie to wygląda. :) Czekam na update, bo teraz niewiele widac.

hmmm to moze zacznij od czegos latwiejszczego?!

 

serio zanim ja sie zabralem za powazna prace modelowalem skrzynki, smietniki, klawiatury itd... serio pomaga.... aha i zajrzyj do helpa.. ja sie z tamtad w max 4 duzo nauczylem powodzenia

  • Author

Dzis pól dnia walczylem w polymodelingu jednak nic mi nie wychodzilo - wzialem sie za modelna spiline\'ach. Narazie szkielet (obrys).

 

[align=center]

step002.gif

[/align]

 

[Wyedytowany dnia 14-6-2004 > MaxRipper]

blood- oprocz literówki praktycznie nic nie widać:P (wiem, czepiam sie, ale taki już jestem)

Widzę że praca na bieząco idzie.

Ciekawe kiedy nastepny obrazek bedzie.

Łatwiej by bylo jakbys jednak krok po kroku jakiegos tutka zrobil

  • Author

Ok faza kolejna - maska - narazie tragicznie - mam problemy z wyprostowaniem siatki, ale jakos sobie poradze - aha jeszcze jedno maska to - spline\'y z modyfkatorem Surface

 

 

[align=center]

step006.gif

[/align]

 

[Wyedytowany dnia 15-6-2004 > MaxRipper]

jakos niepolecam surface na poczatek poza tym ze jest ch**owy wmaxie i wole juz NuRbSy maxowe......moim zdaniem powinienes od poczatku cwiczyc z poly bo i tak naprawde malo ci sie przyda ten surface....jakos tak to widze...

mnie tylko ten modyfikator wqr**a bo niejest zbyt wymyslny.....

na moje to staraj sie unikac trojkatow jak uzywasz surface

  • Author
Wysłane przez Marcin

a i tam masz taki render z napisem MaxRipper Desing

 

Hmm wiesz ja to napisalem po polsku he he... Jesli chodzi o modelowanie to napisalem już w pierwszym poście ze jestem poczatkujący - co do modelowania na NuRBSach to probowalem i jest jeszcze gorzej, polymodeling tez jest dla mnie za trudny - narazie probuję sklecić coś za pomoca linii i surface.

 

Mam pytanie dotyczace punktow w splinach - Czy mozna krzywe beziera wyprostowac jakimś parametrem? Bo ja muszę to robic recznie a to jest klopotliwe :/

 

Aha Marcin - mam pytanie - ty lubisz wysmiewać mlodych tworcow czy może masz cos z glowa? A może rodzice cie zostawili w parku jak byles maly i musiales polowac na dżdżownice aby przezyć? Tak czy siak nie obraź sie ale madry to ty raczej nie jestes - przejrzalem forum i nie zauważylem żebys byl jakims mistrzem - tzn jestes mistrzem w wyśmiewaniu slabszych (biedny NO*NAME :/).

 

To tyle update już wkrotce:)

  • Author

Tak NO*NAME pamietamy cię - przynajmniej ja i moim zdaniem twoje prace wcale nie sa złe - natomiast prace pana M. (bez nazwisk) sa do d... śmieci o!

 

Tak jak zapowiadalem update poniżej - nadal nie jestem zadowolony z ksztaltu maski - ten zderzak za bardzo kanciasty jest (trzeba bedzie znowu krzywe beziera formowac :/ grrrr....). Tak czy siak popracuje nad tym i nastepny update bedzie ukazyywal cala maskę.

 

Pozdrawiam grafików.

 

 

[align=center]

step007.gif[/align]

uuu postępy widzę:) Pracuj pracuj, Tylko wykonanie całego modelu gwarantuje progres :P (pozdro dla autora). Jakoś nie widzi mi się zaczynanie nuaki od surface, sczególnie że nie za ciekawa ta metoda do samochodu. W każdym razie zaczyna przypominać samochó :]

  • Author

Hi hi dzieki :) - zobaczymy jak wyjdzie narazie to idzie dosyc cięzko, bo staram sie robić wszystko dokladnie (chyba az za :/). Mowisz ze surface to ciezka metoda - jaka byś polecal dla modelingu samochodu?

ej czego wy chcecie od surface\'a? imho to bardzo fajna metoda modelowania..... ja swoja pierwsza prece robilem prawie w calosci splajnami + surface + szczegoly w poly i wyszla calkiem niezle ze tak skromnie powiem (zreszta wala sie gdzies na forum)... to jest calkiem niezla metoda pod warunkiem ze wie sie dokladnie co chce sie wymodelowac.... co do modelu to widac postep...

 

[Wyedytowany dnia 17/6/2004 > sir_Bols]

  • Author

Dzieki za wsparcie - postaram sie jutro podmodelowac zderzak i okolice drzwi - 3majcie kciuki

pierwsza technika maxowa jaka poznalem to byly laty, (ale czy to sie nadaje to samochodu to nie jestem pewien - ja robilem twarz)

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy